Pyörä löytyi naapuri tontilta kaadettuna kummallekkin puolelelle. Katteet ja viimeviikolla ostetut laukut pashana. Johtosarja oli katkaistu kummaltakin puolen virtalukkoa.
Kysyisinkin, että onko johtosarjan vaihto iso vai hel**tin iso homma? Kauanko kestää korjaus vai meneekö pyörä ruttutukkuun?
Ei tarvinnutkaan lähteä tänään kaverin mökille ja ajaakkin kerkesin 12 pv:ää. Olispa edes viinakauppa auki.
R1250GS
Eikö ne johdot voi liittää vielä toisiinsa liittimillä?![]()
Siinä olis TOSI-Poliisille oikea homma selvittää juttu! Mutta kun ei, kaikki ylimääräiset resurssit on allokoitu LP:lle, järjestys ja rikospuoli on jatkuvassa ylikuormassa.
Ikävintä tarinassa on, että moniongelmaiset voivat jatkaa rikoksiaan melko pitkään, ennen kuin jäävät joltain luukuttajalta kiinni.
Onkohan tässä yhteiskunnassa ihan prioriteetit kohdallaan?
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Lyhyesti, helvetin iso.(Jussiboy @ Huhti. 12 2009,10:10) kirjoitti
Mutta tuskin menee lunariin. Oma R1150R oli viime kesänä pajalla kuukauden päivät kun vaihtoivat johtosarjan (palovaurio). Joutuivat käytännössä purkamaan koko pyörän, vaikka kyseessä oli naku. Uusi johtosarja maksoi ~1300e ja työt hieman enemmän. Loppulaskua en nähnyt, kun se meni suoraan vakuutusyhtiölle. Itse maksoin vain omavastuun 150e.
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Eikös tuossa ole jo ajonesto?
Vai onko se aivan huuhaata, ja ohitettavissa tiettyjä piuhoja katkomalla, tai yhdistelemällä.
Poliisillahan on kiire jahdata jopa koirapartion näitä ylinopeutta ajavia autoilijoita, ja motoristeja. Eipä siinä aikaa jää näin vähäpätöiselle rikokselle.
Toivottavasti saat pyörän pian kuntoon, ja taas tienpäälle.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
On varmaan ajonesto. Sen takia se naapurin tontilta varmaan löytyikin kun oli yritetty käymään. Siitä vittuuntuneena kaadeltu ees taas että edes jotain jälkiä tulisi![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Ikävä juttu. Ei ne varkaat mitään Edisoneja ole kyllä olleet. Ei ajonestolla varustettua pyörää voi saada käymään johtoja katkomalla![]()
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Iidesrannassa. Pyörä oli aamulla kirjapaino Hermeksen pihassa.
Jos johtosarja 1300€ + paljon töitä ja kaikki katteet, vilkut, laukut yms. pikkusälä, niin voisko se mennä lunastukseen? Pyörä vm 2005 ja arvo jotain 14000€. Olis kiva saada korjausarvioita/veikkauksia ja mikä on lunastus% vakuutusyhtiöillä? Saako *korjaamopäiviltä korvauksia ja kannattaako pyörä panna seisontaan?Meillä olis tarkoitus lähteä Euroopan kiertuelle kesäkuuksi, toivottavasti Savon sankari Vituiksmän ei pääse iskemään reissuun. Onneksi Sale aukeaa jo puolen tunnin päästä, taidan hakea muutaman rauhoittavan...
R1250GS
Jos sulla on keskeytysvakuutus, niin saat joka päivältä korvausta ja vakuutusyhtiö pitänee huolen, että mopo korjataan mahdollisimman pian.
Saman tien soittoa vakuutusyhtiöön ja mopo pajalle, etköhän saa arvion heti tiistaina. Turha sitä oikeastaan täällä on kysellä..![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Korjaamopäiviltä saa korvausta, jos on keskeytysturva.
Kannattaa varmaan vilkasta, mitä vakuutuksia on tullut otettua. Ei taida kuulua aina kaskoon, ainakaan osakaskoihin.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Apuva, siis näillä kulmilla vorot liikkeillä ja mä olen ottanut(Jussiboy @ Huhti. 12 2009,11:40) kirjoitti
Hornetista tuon H.I.S.S valon vilkkumasta pois kun ärsyttää.
(ajoneston ilmaisinvalo) äkkiä pitää laittaa vilkkumaan taas. *![]()
Honda CB900F Hornet *2005
No voi perse. Eivät ole apinat tienneet, Ettei Wittu Starttaa aina edes avaimella.
Dixi et animam levavi
Kuulostaa käsittämättömältä, jos merkkiliikkeessä pelkkä johtosarjan vaihto kestää yli yhden työpäivän. Varsinkin jos kyseessä olisi vain tuollainen johtojen katkomisjuttu. Palovaurioisessa pyörässä voi mennä sitten huomattavan paljon enemmän aikaa mikäli siellä on osittain sulaneita liittimiä yms.(riisor @ Huhti. 12 2009,10:58) kirjoitti
Nakupyörän 'kokonaan purkaminen' tarkoittanee tuossa tapauksessa kutakuinkin vain penkin ja tankin irrottamista. Sen jälkeenhän taitaa päästä jokaiseen sähköliittimeen käsiksi.
Lunariin meneminen lienee aika lähellä, katteet eikä johtosarja ole ilmaisia ja sen lisäksi moposta on varmaan mennyt jonkin verran muita pikkuosia joista kertyy äkkiä iso summa. Työtunnitkaan eivät nykyään ole halpoja.
Toivotaan, että mopo menisi lunariin ja lunastussumma olisi mieleinen. Muutoin mopo voi olla pitkäänkin korjaamolla, sillä tähän aikaa korjaamot lienevät hyvin työllistettyjä ja öljynvaihtohuoltoja tekemällä tekee varmaankin paremmin tiliä.
Erittäin huono zägä!!
Mulla on ollut pyörä Iidesrannassa talon päädyssä (200m Hermeksestä) näkösällä ~5v. Yhden kerran yritti joku runkkari pölliä sitä ja onnistui runtelemaan virta/ohjauslukon. (ja kävi sitten läheisen autojonon läpi yhtä perusteellisesti)
Uuden lukon sain juurikin reissuunlähtöpäivänä, silloin.
Kyllä varmaan ehdit saamaan uudet sähköt mopottimeen ennen Kesäkuuta.
FIN_GSer
Jos tuo johtosarjan hinta on oikea ja jos katteet menevät uusiksi ja töitä menee pari päivää niin hinnaksi tullee alle 3000 euroa. Jos vielä on kekeytysvakuutus niin hintahan nousee maksimissaan muutaman satkun. Eli ollaan oikeasti kaukana mistään 14000 euron lunastushinnasta. Ei kannata elätellä mitään toiveita lunastuksesta.
Johtosarjan vaihdon voisikin sitten jättää tuon vkoivun hommaksi. Tuntuu tietävän niin hyvin tämän homman. Satulan vaan irroittaa ja tankin. Niin ja purkaa lisäksi ihan vähän: katteet, akun, airboxin ja sen irroittelee komponentit ja kiinnitysrakenteet, imujärjestelmä, ruiskujärjestelmä, startin ja laturin johdotukset, nakutuksen esto, nokan ja kampiakselin haistimet, poistaa jäähdytysjärjestelmän ja irrooittaa puolat ja... ja ... ja ... ja panna uudet paikalleen vain heittämällä. Niin ja jäähdytysjärjestelmöän ilmauskaan ei mene ihan yhdessä tunnissa... Minähän en tunne asiaa, kun en ole sitä vaihtanut, mutta nuo tekisin, jotta piuhat käsiini saisin...
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
^^ Juuri näin"Hieman" enemmän saa irroitella osia kuin pelkän penkin ja tankin johtosarjaa vaihtaessa, oli sitten katteita tai ei.
Sopii tutkia vaikka sitä omaa mopoa joskus sillä silmällä![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Kiva kuulla, ettei välttämättä oliskaan todella iso homma tai onhan se muttei aikaa kuluis älyttömästi. Lunastukseen meno ei ole toiveena, vaan se ettei menis ajopäiviä älyttömästi hukkaan.
Luulenpa näin mutu tuntumalta että jos vauriot ylittää 1/3 osan pyörän arvosta niin se menee lunastukseen. Eli palttia rallaa 5K€ vahingot olis rajana.
No huomennahan se selviää ja minä myös...
R1250GS
Harmi kun tällaista tapahtuu.Veikkaan,että lunastavat mopon.(Jussiboy @ Huhti. 12 2009,10:10) kirjoitti
Mutta mitä olisi tapahtunut jos voro olisi saanut sen käyntiin.
Eikös se malli ole melkoisen riskillä koneella ja mikähän lienee ajokokemus?
<p>R 1200 RT</p>
Jos mun pyörälle (K1200S) sattuisi jotain vastaavaa, niin en kyllä toivoisi lunastusta jos hintaluokka olisi 14000.
Tuntuu arvonalenema sen verran raqnkalta, että pitänee pitää tätä eläkkeelle asti...
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Kerrohan sitten kuinka kävi.(Jussiboy @ Huhti. 13 2009,08:05) kirjoitti
Ihan uteliaisuudesta haluaisin tietää, miten arvokkaaksi tuo korjaus arvioidaan.
Ja senkin haluaisin tietää, onko tuossa 1/3 hinnan säännössä oikeasti perää.
Sinun kohdallasi tietysti laukut nostavat kustannusarviota jonkin verran, eli niiden osuus pitää osata erottaa varsinaisesta muusta korjauksesta.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Noniin, vauriot olivat yhteensä alle 4000€ töineen.
Pyörä korjataan MP-Kymäläisellä, joka laittoi pyörän väliaikaiseen ajokuntoon tänään.
Osat vaihdellaan kun saapuvat maahan.
Sen jälkeen, kun olin sopinut korjauksesta sain Saksasta BMW dealeriltä tarjouksen osista 500€ halvemmalla kuin virallista reittiä Suomen ja Ruotsin maahantuojaa lihoittaen. Niin ja toimitus olisi lähtenyt kolmessa päivässä lentorahtina.
Pääasia että sain pyörän nopeasti asiantuntevalle korjaamolle. Korjaamo olisi varmaan tehnyt työn myös omilla osilla, mutta aina ei voi voittaa.
Tilasin pyörään hälyttimen arvaatte varmaan miksi
![]()
R1250GS
Kiitos tiedosta. Eipä tuo minun "nettiarvioni" näkemättä pyörää hirveän kauheasti pieleen mennyt.(Jussiboy @ Huhti. 20 2009,18:21) kirjoitti
Hyvä kun saat mopon taas kuntoon ja sait sen liikenteeseenkin väliaikaisesti.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
En ole ikinä bemariin johtosarjaa vaihtanut, mutta siitä huolimatta olen edelleen erittäin vahvasti sitä mieltä, että joku mättää ja pahasti jos ammattilainen ei vaihda päivässä R sarjalaiseen johtosarjaa. Jopa tällainen ensikertalainenkin saattaisi saada sen vaihdetuksi yhdessä päivässä.(Repa @ Huhti. 12 2009,22:51) kirjoitti
Tietysti mikäli sen tekee Repan tyyliin eli purkaa ja irroittaa jokaisen anturin ja komponentin joka on jollain tapaa kytköksissä niin kyllähän siinä silloin saa aikaa kulumaan. Onneksi ainakin R koneisissa bemuissa on suurimassa osassa antureita yms laitettu sellaiset näpsäkät liittimet, ettei koko pyörän sähköjärjestelmää tarvitse vaihtaa jos yksi komponentti vioittuu. K-sarjalaista en tunne, kenties siinä on tehty kaikki toisin. Kenties siinä on kaikki anturit on suoraan kiinne johtosarjassa ja osa johdoista menee niin vittumaista reittiä, että jäähdytysjärjestelmäkin pitää purkaa...
enpäs usko, edelleenkään osien odottelu ei ole korvattavaa seisonta-aikaa(Petsku73 @ Huhti. 12 2009,11:51) kirjoitti
TIEMASSAAREN MP-LUPI, RANTASALMI KINGDOM
Tapiolan kaskossa ei ole keskeytysturvaa.
Johtosarjan tosiaan vaihtaa päivässä, meidän tapauksessa kokonaiskorjausaika-arvio on 10 tuntia, mutta auktorisoidun korjaamon kautta korjaus olisi venynyt 4:n viikon päähän.
Onneksi löytyi tuo MP-Kymäläinen, joka juotti johdot (50 kpl) nippuun.
Kyllä tässä systeemissä joku tosiaan mättää, korjausaika kuukausi ja Suomessa ei taida olla mitään keskusvarastoa vaan kaikki tulee Ruotsin kautta. Tilaamalla osat Germaanidealeriltä saat osat tinkaamatta 20-25% halvemmalla kuin Suomesta. Suomesta osat saa kahdessa viikossa mutta Germaanit lähettävät osat sulle lentorahtina muutamassa päivässä.
R1250GS
Ei siinä mikään mätä. R-sarja on eri asia kuin K-sarja. R:ssähän taitaa kaikki olla helposti käsillä. Eikä tartte tuskailla jäähdytinnesteiden kanssa. Helppo nakki. Mutta kun nyt ei ollutkaan kyse R-sarjasta.(vkoivu @ Huhti. 21 2009,12:58) kirjoitti
K-sarjoista K1200LT/RS/GT on eri asia kuin K1200S/R/GT. Tässä viimeisimmässäkin sarjassa on toki liittimet, niin kuin muissakin bemuissa. Mutta tilat ovat vaan niin ahtaat, että moposta saa purkaa mekaniikkaa oikein urakalla ennen muin liittimiin pääsee käsiksi. Ei ole BMW:n insinöörit suunnitelleet pyörää niin, että joka huollossa voisi johtosarjan vaihtaa lennossa. Eikä taida olla tarvettakaan.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Nordean vakuutusehdoissa:(thk @ Huhti. 21 2009,13:57) kirjoitti
Eli tuon mukaan osien odottamisesta tulee saada korvaus mikäli pyörä ei ole ajokuntoinen eikä sitä sellaiseksi saa tilapäiskorjauksella.kirjoitti
Vakuutusehdot kannattaa tarkistaa.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Virtalukon irroitus ja kiinnittäminen on 2-3h työ, että tuskin lunastetaan.
<p>WEST</p>