Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Kuinkas saadaan ajoasentoa Cbr:sä pystymmäksi. Kun ajaa noin luonnollisessa asennossa, tuuli hupajaa. Sitten kun ojentaa selän ja kädet tosi suoraksi, hupatus vähenee huomattavasti. Toisin sanoen vissiin pää on silloin pyörteiden yläpuolella. Siirretäänkö ohj.tankoja ylemmäs/taaemmas? Stormilla jotain osia 169e. Vai vaihdetaanko pleksi?
  2. #2
    Sulla taitaa olla kypärän alareuna juuri pleksin pyörteen kohdalla ja pään nostaminen sen yläpuolelle tuo ruukun kokonaan vapaaseen ilmavirtaan jossa tasainen pyörteetön virtaus ei revi niskaa eikä metelöi niin paljon?

    Putkitankoisiin tuo tehdään vaihtamalla tanko korkeampaan tai asentamalla raiserit tangon kannakkeen alle.

    CBR:n clip-onit vaativat hieman kalliimman korjauksen, koska ainoa tukeva ja turvallinen tapa taitaa olla clip-on tankojen vaihto korkeampiin, joita noin yleiseen pyörään on varmasti saatavilla.

    Koeta mitoittaa valmiiksi minkä verran kohotusta tarvitset, koska tuossa kohdassa 2 - 3 senttiä on jo merkittävä ero. Asennuksen helppouden määrää aika lailla se, riittävätkö johdot ja letkut.

    Jos kyse on tuosta pleksin pyörteestä niin sitähän voi tietysti koettaa laimentaa sahaamalla pleksiä matalammaksikin.

    Kuivaniemikö? Tunnetaaks me?



    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  3. #3
    hmmm, oisko pleksin tai kypärän vaihto... En lähtis kyllä geometriaa muutelemaan kovin radikaalisti, tuo kuiteski toimii iha jees.
    CBR 1000F -89
  4. #4
    Noinhan minä sitä itekkin vähän aattelin. Ajaminen on paljon miellyttävämpää vähemmillä huminoilla. Vihjeitä *clip-on tankoliikkeisiin otetaan vastaan.

    *ps. Kangas-
  5. #5
    itellä sama tilanne ku ketjun aloittajalla.. ja ihan naapuripaikkakuntaki.. xx:ssä on jo 18mm:n raiserit paikoillaan, mut tuuli hupajaa edelleen.

    löytyiköhän mistään firmasta myynnissä alkuperäistä mallia hieman matalampaa pleksiä? tuplakuplakin taitaa olla keskeltä alkuperäistä pleksiä korkeampi..?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #6
    Lainaa (XX-xenon @ Huhti. 24 2009,21:23) kirjoitti
    itellä sama tilanne ku ketjun aloittajalla.. ja ihan naapuripaikkakuntaki.. xx:ssä on jo 18mm:n raiserit paikoillaan, mut tuuli hupajaa edelleen.

    löytyiköhän mistään firmasta myynnissä alkuperäistä mallia hieman matalampaa pleksiä? tuplakuplakin taitaa olla keskeltä alkuperäistä pleksiä korkeampi..?
    Yksi vaihtoehto on pleksin lyhentäminen itse. Dremel-tyylisellä pienoisporalla onnistuu helposti. Ohjeita pitäisi löytyä näiltäkin sivuilta haulla..
    Honda CB1300 -04
  7.  
  8. #7
    Lainaa (THPR @ Huhti. 24 2009,21:27) kirjoitti
    Lainaa (XX-xenon @ Huhti. 24 2009,21:23) kirjoitti
    itellä sama tilanne ku ketjun aloittajalla.. ja ihan naapuripaikkakuntaki.. xx:ssä on jo 18mm:n raiserit paikoillaan, mut tuuli hupajaa edelleen.

    löytyiköhän mistään firmasta myynnissä alkuperäistä mallia hieman matalampaa pleksiä? tuplakuplakin taitaa olla keskeltä alkuperäistä pleksiä korkeampi..?
    Yksi vaihtoehto on pleksin lyhentäminen itse. Dremel-tyylisellä pienoisporalla onnistuu helposti. Ohjeita pitäisi löytyä näiltäkin sivuilta haulla..
    Pleksin lyhentäminen kyllä onnistuu,mutta jos se ei auta. Meni sillon haaskuuseen.