Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Morjes kaikille.

Olen aloitteleva motoristi ja hommaamassa vasta ensimmäistä pyörää. Olen näilläkin foorumeilla roikkunut sivustaseuraajana ja hakenut informaatiota ja vinkkejä vähän joka asiaan liittyen tähän harrastukseen.

Olen jäänyt koukkuun Hondan Shadow- mallin pyöriin ainoastaan kuvien, videoiden ja kyydissä istumisen perusteella! Joku siinä vaan iskee. Shadow on pakko hankkia.

Tässä arvonkin että minkä kokoinen pyörä olisi sopiva ensi pyöräksi, 600 vai 750? Onko 750 liian "iso" kun kuitenkaan puhtaasti kokemusta moottoripyöristä ei aikasemmin ole? Ja miten nämä eroaa toisistaan? Kaiken maailman muilla Moottorivempeleillä on kyllä tullut elämän aikana ajettua ja kruisailu tällasilla vehkeillä on hyvin luontaista, mutta kokemusta ajamisesta juuri moottoripyörillä ei ole. Mielelläni kuulisin ideoita ja neuvoja tähän liittyen jos joku jaksaa vaivautua.

Mutta pääsyy oikeastaan miksi intouduin kirjottelemaan tänne Honda-osioon on se että minua askarruttaa suunnattomasti asia jota en netissä aikani pyörittyäni saanut selville eli, mitä eroa on Honda Shadow 750:llä ja Honda Black Widow 750:llä?

Päällisin puolin ne kuitenkin näyttää samalta, jopa jotenki Black Widow paremmalta. Vai onko se sama pyörä eri nimellä eri maassa tjms?

Terveisin,

Tuleva Noob-motoristi
    Käytännössä ne erot ovat juurikin vain ulkonäössä, Black Widow on hiukka chopperimaisempi kun taas toinen klassinen custom paksuine lokareineen yms. Aloittelevalle ihan sopiva pyörä, itse ajelin ekat kesät 600 Shadowlla joka on varsin näppärä pikkucustom mutta eipä tuo yks 150 kuutioo lisää tee yhtään huonompaa aloituskokoa. Jopa 1100 Shadow (kuten itselläni) menisi aivan täydestä vasta-alkajallakin, helppo käsiteltävyys noita kaikkia yhdistää eikä moottoritehot juuri päätä huimaa Ja kardaanivetoista mallia suosittelen jo ihan huollon helppouden takia.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Täällä kans Shadow:n kuvien, videoiden ym perusteella ihastunut, pieni koe-ajo kyseisellä pyörällä vei sitten sydämeni täysin!
    Nyt olis hankinnassa -98 750cc pyörä Ruotsista, pitis tulla tällä viikolla
    Mielestäni hyvinkin vähän ajaneena Shadow:n käsittely oli helppoa ja tällaselle suht pienelle tytölle riittävän "kevyt" pukata ulos tallista (joka ei onnistunu 1100 Boldella :P)
    Ohjekirjasta kyseiselle pyörälle en oo vielä suomeksi löytäny, joten jos moisesta ois tietoa, niin vinkkiä mulle...

Kaikkiaan kaunis ja helppo ajettava
    Honda Shadow VT750
    Mun <3 Lady Black
    Mä yhdyn edellisiin puhujiin, mielelläni jopa näin sanallisesti. Varjo on hyvännäköinen pyörä ja takuuvarma. On niin mataviritteinen ettei ainakaan tartte konetta ruuvailla. Itelläni on 750 ja kyllä sillä on kerinny, kun ei oo enää kiire kaksipyöräisellä. Mukava ajella ja siihen on jopa helppo tuunata jotain omaa. Suosittelisin kooksi kuitenkin 600 tai 750, pienmmillä alkaa jossain vaiheessa kyrsii tehottomuus, 600 ja 750 välillä ei oo suurtakaan eroo. Sit jos ajelet paljon kaupunkialueella niin en myöskään ottais isompaa noin alkuun, siinä tulee kuitenkin painoa lisää. Rento peli.
    Shadow 750
    Lainaa (piiku78 @ Touko. 26 2009,13:10) kirjoitti
    Täällä kans Shadow:n kuvien, videoiden ym perusteella ihastunut, pieni koe-ajo kyseisellä pyörällä vei sitten sydämeni täysin!
    Nyt olis hankinnassa -98 750cc pyörä Ruotsista, pitis tulla tällä viikolla
    Mielestäni hyvinkin vähän ajaneena Shadow:n käsittely oli helppoa ja tällaselle suht pienelle tytölle riittävän "kevyt" pukata ulos tallista (joka ei onnistunu 1100 Boldella :P)
    Ohjekirjasta kyseiselle pyörälle en oo vielä suomeksi löytäny, joten jos moisesta ois tietoa, niin vinkkiä mulle...

Kaikkiaan kaunis ja helppo ajettava *
    http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...hp?l=class&a=1

Tuolta löytyy ohjekirja ja huoltokortti. Itellä vt750 ace -98, ja on erittäin mieleinen pyörä. Kuljettaa kahta + tavaroita aivan riittävän hyvin. Korkean jälkiasennuspleksin kanssa oli ongelmia, mutta niistä päästiin noin 20 cm lyhennyksellä ja nyt toimii! Enää ei pyörteet vie kypärää päästä
    Honda vt750c2 A.C.E. -98
    Shadown mie nyt sitte ostin, Vansbrosta piti hakea, mutta kannatti
    Häätyy varmaan kans kokeilla tota pleksin laskemista ku yli 100km/h nvauhdissa alkaa pyörre kans tuntua... vai onkos se normia?
    Mie oon alottelija näissä hommissa, oma pyörä ollu vasta pari-kolme viikoa *nolo*
    Honda Shadow VT750
    Mun <3 Lady Black
    Mulla on VT750 -02 jonka ostin -03 tammikuussa ja mittarissa oli 4610km. *Nyttemmin mittarissa on 95000km, eikä mitään oikkuja ole tehnyt. Ainoastaa bensatankissa taitaa olla vuoto, kun se alinomaan on tyhjä *
    Voin suositella kyllä ilman muuta......varmasti ei kaduta hankinta. Lisäksi tuohon saa julmetusti kaikke viri ym...osaa, joten saa semmoiseksi kuin itse haluaa.
    Tervehdys vaan
    Itsekin sorruin 15 vuoden tauon jälkeen pyörän hankintaan ja valintani oli myös 750 Shadow. Muuten olen tyytyväinen, mutta ajoasento hieman ahdas ja nyt olisikin tarkoitus ostaa siirtosarja. Onko vinkkejä mistä ja mitä kannattaisi hankkia?
    Löysin jenkkilästä tuollaisen sarjan <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Shadow-ACE-750-Forward-Controls-The-ORIGINAL_W0QQitemZ120448591898QQcmdZViewItemQQpt
    ZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item1c0b4ba81a &_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=65%3A12%7C39%3A1% 7C72%3A1171." target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....3A1171.</a> *Ei ole hinnalla pilattu ja mielelläni kuulisin kokemuksista, jos joku on tuon hankkinut.
    Pahoittelen jos kysymykseni tuli väärään ketjuun, tässä vielä opetellaan foorumin tavoille.
    Meikäläinen vaihtaa päräytti XX:n 1100 shadowhun... toistaiseksi ollaan tyytyväisiä. Onko joku joskus nähnyt mittän vastaavaa remmiahdinsarjaa hondaan kun millaisia näyttää löytyvän harrikoihin?
    ZX12R -03
    Lainaa (Lastu @ Heinä. 22 2009,10:42) kirjoitti
    Tervehdys vaan
    Itsekin sorruin 15 vuoden tauon jälkeen pyörän hankintaan ja valintani oli myös 750 Shadow. Muuten olen tyytyväinen, mutta ajoasento hieman ahdas ja nyt olisikin tarkoitus ostaa siirtosarja. Onko vinkkejä mistä ja mitä kannattaisi hankkia?
    Löysin jenkkilästä tuollaisen sarjan <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Shadow-ACE-750-Forward-Controls-The-ORIGINAL_W0QQitemZ120448591898QQcmdZViewItemQQpt

ZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item1c0b4ba81a &_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=65%3A12%7C39%3A1% 7C72%3A1171." target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymot....3A1171.</a> *Ei ole hinnalla pilattu ja mielelläni kuulisin kokemuksista, jos joku on tuon hankkinut.
    Pahoittelen jos kysymykseni tuli väärään ketjuun, tässä vielä opetellaan foorumin tavoille.
    ajelen Shadow 750 ja hankin tänä kesänä siihen astinlaudat Huoltokaksikon kautta (Highway Hawk)- löytyi parempi ajoasento.
    VT750C4

"ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"
    Mulla on Mapam siirtosarja ja sen hommasin Stormilta. Tosi laaduksta tekoa ja varsin helppo asentaa. Tämä ainakin toimii.
    Kiitos vastauksista. Mapamin sarjaa en onnistunut löytämään Stormin sivuilta, mutta pitää soitella sinne tänään niin eiköhän hinta ja saatavuus selviä.
    Hondan Black Widow 750c2 on käsittääkseni tehty alunalkaen jenkki markkinoille. Ainakin ko. pyörässä minkä omistin oli paljon tuumakokoa muttereissa, pulteissa, ja muissa härveleissä.
    Pyörä muuten taitaa olla Shadow:in kanssa melkolailla sama.
    Ongelmia ei esiintynyt laisinkaan, luotettava peli oli.
    Hieman vain jäi pieneksi, se 750cc kun nyt kuitenkaan ei oikein tunnu riittävän. Ainakaan jos on matkustajakin mukana.
    Itse kävin "lesken" kanssa Riikassa saakka, mutta sen reissun jälkeen tulpat paloivat.
    Starttaaminen kun ei ottanut ollenkaan onnistuakseen, ruvettiin vikaa hakemaan liian vaikeista paikoista.
    Syy todellakin oli palaneet tulpat. Sanoivat korjaamolla, että kannattaa käyttää vain 98-oktaanista bensiiniä. Koska 95:n on tarkoitettu henkilöautojen bensaksi.
    Mitä lie sitten siellä Viron ja Latvian maissa tankkiin kaadettiinkaan...

Mut... Hyvä peli on. Nykyään mun entisen pyörän voipi nähdä Vantaan suunnalla. Matta musta, ja tankissa hieman pääkalloa ja revolveriä..
  14.  
    Ei tolla bensalla ole oikeesti mitään väliä....sanoisin jopa että paskapuhetta....mä olen ajanut 97000 omalla Shadowilla ja 95:lla on menty ja mennään edelleenkin.