Eipä koskaan kuulunut Tuusmotorista mitään tämän luovutushuollossa rikkomansa osan korjaamiseksi tai edes hankkimiseksi. Joten tilasin osan itse netistä ja sain sen viidessä päivässä. Joten mistään saatavuusongelmasta ei ollut kyse, vain haluttomuudesta hoitaa kauppa sillä tavoin, kuin se pitäisi käsitykseni mukaan asiallisesti hoitaa.
Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
Ja vielä varmuuden vuoksi, etten ole mielestäni mikään "hankala" asiakas tuolloin kaupankäynnissä tai aiemminkaan: kyse oli siis ihan tavallisesta kaupasta, ei vaihdokkia, ei mitään muutakaan säätöä, ihan vain uuden pyörän osto suoralla kaupalla.
Joten miltä tuntuisi kun saat uuden pyörän, jossa yksi osa on rikkoutunut luovutushuollossa ja se ilmoitetaan tilatuksi ja asennetaan kun osa on tullut. Sen jälkeen et saa mitään yhteydenottoja, eikä useisiin s-posti kyselyihisi vastata. Kuitenkin itse saat tilattua saman osan netistä viidessä päivässä.
Enpä ole koskaan saanut näin huonoa palvelua missään ikinä, itseasiassa olisi ihan kuluttajaviranomaisen paikka, mutta en jaksa vaivautua tämän hintaisen asian takia. Joka hieman lisäksi ihmetyttää? Osa kun maksoi vain reilut 20 euroa.
Mutta ilmeisesti 20 euroa kassassa oli parempi, kuin mahdolliset uudet kaupat, joita ei siis Tuusmotorin kanssa enää tule.
Pyöriä vuosien aikana viitisenkymmentä
Kyllähän tuon liikkeen yleisilmekin jo jotain kertoo, pyörät suoraan ajosta lappu lasiin ja myyntiin, pölyineen, paskoineen kaikkineen. Aikanaan yli 20v sitten meno oli ihan toisenlaista ja heitä on "syyttäminen" tästä omastakin mp-kärpäsestä, siellä kun kesällä -01 puolipakolla laitettiin allekirjoittanut Kawan ZR-7 koeajolle. No sittemmin on muutama kerta tullut piipahdettua kun on ollut sopivan kuuloista vaihdokkia tullut myyntiin, mutta... No pitää olla todella kuumeinen ostaja, joka jaksaa sitä nopeaa vilkaisua enempi noihin perehtyä - eikä vielä puhuttu edes aspan nykyisestä "tasosta" halaistua sanaa![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kaksi edellistä pyöräkauppaa olen tehnyt Tuusmotorissa. Kummankaan suhteen ei ollut mitään valittamista ja jälkimmäisessä kaupassa vieläpä sain ylivoimaisesti parhaan tarjouksen vaihdokista. Taakse jäi mm. FN ja Bike Team. Olen Tuusmotorista ostanut myös paljon tarvikkeita, mp-laukkuja ja varusteita. Kaupat sujuneet aina mallikkaasti ja hyvään hintaan. Liike ilmeisesti toimii perheyritys -statuksella ja siksi toimipaikka ei ole kallis asiakkaan maksama lasipalatsi ja varaosatiskin takana saattaa olla nuorempaa aspahenkilöä. Omasta puolesta voin suositella.
-- Brake later and open the gas earlier --
Markkinat ovat pienet moottoripyörien osalta. Samantyyppinen kokemukseni ei liity Tuus Motoriin. Yamaha oli pienessä operaatiossa vuosia sitten. Pyörää noutaessa ilmeni, että eräs muovikäikele oli haljennut "vahingossa" ja uusi osa laitettu välittömästi tilaukseen. Vakuutuksen omavastuu osuuden joutui kärsimään. Tänä päivänä en suostuisi maksamaan centtiäkään härskistä vedätyksestä. Tuon tyyppinen toiminta vaikuttaa olevan yksi keino saada leivän päälle voita näissä huoltotoimissa.
FLHTCUSE4
Hei haloo!
Tänä päivänä aivan tavallista hoitaa sp:n kautta myös huoltoasiat. Viimeksi asioidessani auton kanssa, kaikki viestit käytiin sähköpostissa.
Toinen asia: työajat voivat vaihdella riippuen alasta aika huomattavasti. Monella ei ole mitään mahdollisuutta käydä paikanpäällä huollon aukioloaikana. Soittaminenkaan ei natsaa välttämättä virka-aikana. On myös töitä, jossa puhelimen käyttö on työaikana kielletty.
On hyvin erilaisissa tilanteissa eläviä ihmisiä, myös motoristeja, joten näihin kannanottoihin kannattaisi hiukkasen ottaa selvää , ennenkuin suoltaa mitä sattuu.
FLHTCUSE4
Laitetaan nyt omakin kokemus, kun ko. firmasta on kyse.
Pyöriä tullut ostettua 2kpl, molemmissa tapauksissa hinta- ja vaihtohinta olleet kohdallaan ja Pekan kanssa on ilo tehdä kauppaa. Uuden pyörän luovutus hoidettiin myös hyvin viimeisen päälle. Tältä osin siis ruusuja ja ostaisin seuraavankin pyörän sieltä, jos tarve tulis.
Mutta huollon puolella en aio enää asioida. Vein toissavuonna pyörän kauden loppuhuoltoon joskus syys-lokakuun tienolla ja ilmoitin, että kausihuollon lisäksi on bensamittarissa jotain vikaa. Seuraavana päivänä tekstari, että huolto valmis -> ilmoitetaan tiskillä, että pyörässä muuten bensamittari rikki ja stefa vuotaa. Kuulemma vuotaa sen verran pahasti ettei pidä ajaa kuin kotia ja todennäköisesti on putki keväällä jo tyhjänä. Ei viittineet soittaa kun ei ois kuitenkaan ehtinyt korjata edes samalla viikolla ja bensamittarinkin ehtii kuulemma myöhemmin vaihdattaa. Että tuoppa keväällä pyörä takas kuljetuksella.
Vein keväällä pyörän muualle, kyllä se v*tuttaa ottaa vastaan keskeneräinen työ ja ei tarvinu sitten loppukaudella ajella. Toki tämänkin varmaan joidenkin mielestä asiakkaan vika, kun en itte hajonneesta stefasta sanonut?