Kyllä
En
Mitään ylinopeutta koskaan aja, mutta rajoituksia kyllä tulee joskus hieman rikottua, ompa minua siitä oikeen virallisesti paperilla huomautettu joskus 6 vuotta sitten*
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pyrin noudattamaan rajoituksia. Hyvin usein nopeuteni jää alle rajoituksen sillä rajoituksen alapuolellahan se toleranssi on. Olen aina luullut, että rajoitukset tarkoittavat ylintä sallittua nopeutta. Jopa sakotuskaytäntö joissain paikoissa tukee tätä tulkintaani.
Myönnän, että asenteessani nopeuden suhteen on parantamisen varaan.Tulee yleensä ajettua nopeusrajoitus + 20kmh/h. Olen vielä järkeillyt sen niin, että tuosta ei vielä sakoteta kun mittari valehtelee 10km/h ja 10km/h ylinopeudesta ei sakoteta. Mut tiedän, eihän se noin mene. Yritän parantaa tapani!
Warm and tender Devil's soul.
Honda CBR 600 F
autolla tulee ajeltua ylinopeutta lähes aina
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
Ihme homma ku ihmiset aina vetoaa siihen, että ylinopeutta ajavat koittavat päästä aikaisemmin perille? Päin vastoin hauskaa saisi jatkua pitempään!![]()
Mutta joo.. kyl se taitaa yleensä mennä seuraavalla kaavalla:
rajoitus + 5-50 km/h
Pääteillä, motareilla ja taajamissa sitten nätisti. Pikkuteillä pääsee yleensä piru irti.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Lähes poikkeuksetta yli menee, että paukkuu. Pittää välillä toppuutella.Tosin olen nyttemmin huomannut myös sellaisen "vaarantavan" seikan liikenteessä esim Äki- Jkl välillä suurin osa tiellä liikkujista röpöttää 100km/h:n alueella alta 90...lähes poikkeuksetta. Se jos mikä pistää välillä harmittamaan![]()
ZX-9R -99
Vasta ajoin itse länsiväylällä (80 rajoitus) semmosta + 10-15 niin bussikuski tuli n. 115 km / h ohisama homma kun poliisit ajaa ilman hälytysvaloja.. jos ajaa rajoitusten mukaan niin ole ku jaloissa. Välistä tuntuu, että se rajoitus + 20 ei riitä siihen, että olisi sulavasti liikennevirran mukana.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
mun tulee normaalisti ajettua ylinopeutta se 10-20 km/h, paitsi kaupungissa. mä en oikeen tiiä miten olis hyvä ku jos motarilla huitasee 140 jonku auton ohi niin sieltä puistetaan nyrkkiä tai vilkutetaan valoja. ja kaupungissa ku ajat 40 km/h niin johan siellä on jono takana ja tööttäillään.
motoristin pitäs saada oikeastaan etuoikeus tempasta autoilijaa lentopallomailalla kuokkaan turhasta äänimerkin käytöstä. nih.
![]()
Honda cbr 954 rr -03
kyykyllä kunnes maha ei enään mahu kyytiin
Tahtoo se välillä alkaa lapsettaan ja sillon pittää ajaa pikkusen lujempaa. *Sitten taas välillä fiilistelen ja köryyttelen maisemia katellen. *
![]()
Loud pipes save lives.
Tässä on aihe mikä nostattaa Suomalaisten verenpaineen.
Niin tien päällä kuin kotonakin *
Tähän pätee sananlasku: "ollaan hiljaa saadaan kalaa"
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Mä ajelen yleensä ihan samoin ku kotilollakin, eli väh. se kymmenen yli rajotuksen..mut ilmeisesti syksyllä pitänee ottaa vähän iisimmin
![]()
If you value your life as much as I value my bike, don`t fuck with it!
Mulla ihan päinvastoin, isoilla teillä yleensä on vähän plussaa rajoitukseen nähden, muun liikenteen mukaan, mut pikkuteillä voi liittymistä tai puskista tulla eteen ihan mitä vaan, joten itse pidän perillepääsyä vauhtia tärkeempänä pikkuteilläkin.(mattipoeka @ Kesä. 06 2009,15:05) kirjoitti
Muuten olen tehnyt saman havainnon kuin moni muukin, ajaa sitten autolla tai prätkällä suunnilleen rajoituksen mukaan niin tukkona on. *Ja oikeastaan hurjimpia ohittajia ovat uudehkot pakettiautot, on ihan sama mitä nopeutta ajat niin yleensä takaa tulee paku joka pyyhkäisee ohi.... *ja saattaa kaartaa kilometrin päässä baariin kahville....
Kaikki paitsi moottoripyöräily on turhaa
..ajan mittarivirheenverran yli
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
Taajamissa mennään rajoitusten mukaan, se tuntuu närästävän autoilijoita. Pääteillä mennään vähän yli sallitun. Pikkuteillä tahtoo joskus nousta " sarvet päähän " *. Mutta yhtään kertaa en ole maksanut ajoistani.
Taajamassa tarkoitus olis rajoituksen puitteissa pysyä.
Mutkatiellä jossa ei ole asutusta ei tule silleen mittaria seurattua se kun on niin hankalassa paikassa.
Moottoriteistä en edes tykkää enkä käytä jos ei ole ihan pakko.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
tilanteen mukaan ylinopeutta, joskus joutuu ajaan hiljaa joskus saa ajaa lujempaa, välissä kuudes aisti varoittaa jepeistä, silloin hippasen rauhallisemmin![]()
Ei kai kukaan nyt sentään AINA, en ainakaan minä.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Motareilla ja isommilla teilla yleensa nopeusrajoitusten mukaan, niilla kun saa kuitenkin tarpeeksi lujaa ajaa, ja nopeammat paasevat ohi.
Kotimatkalla illalla yleensa ylinopeutta, kun on yksi kaista ja aggressiiviset ohitukset pelottavat, joten pysyn liikenteen mukana eli ajan 40mph 30n alueella. En haluaisi, mutta ne kerrat kun olen ajanut rajoitusten mukaan, olen tullut ohitetuksi vakisin, vaikka ei mahtuisi.
Tottakai ajan ,jos joku kysyy.
Taitaa tosin todellisuudessa vähän lipsua yli![]()
GSX 1400
Paikkuri vai tiluri??(mattipoeka @ Kesä. 06 2009,15:09) kirjoitti
Eipä taida pääkaupunkiseudulla olla ainakaan paikkureissa yli 10v vanhoja autoja. Sammakon päästit suustasi tai tutkasi on rikki.![]()
Niissähän on perkele nuo rajoittimet. Toisin kuin rekoissa rajoitettu 89km/h ja linja-autoissa 100km/h !!!!
Muuten miksi rekat saavat luvan kanssa ajaa ajoneuvomallille säädetyn (80km/h) maximi nopeuden yli
Rajoittimet tulleet noihin jo 90 luvun alussa....
Pieni lainaus direktiivistä.....
*1. tammikuuta 1994 alkaen uudet ajoneuvot,
* 1. tammikuuta 1995 alkaen ajoneuvot, jotka on rekisteröity 1. tammikuuta 1988 ja 1. tammikuuta 1994 välisenä aikana ja joita käytetään kansainvälisessä liikenteessä, ja
* 1. tammikuuta 1996 alkaen kaikki ajoneuvot, jotka on rekisteröity 1. tammikuuta 1988 tai sen jälkeen.
Editt: sorry meni hiekan off topic
Juu ajan jopa joskus ylinopeutta.
Kyllähän noita tulee pääasiallisesti noudattettua - milloin millaisellakin, tilanteeseen parhaaksi katsomallani "toleranssilla"![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Ajan aina rajoitusten mukaan ja minusta on suorastaan (swampbird's) kummallista että tätäkin alati penätään. Jos asia olisi toisin, joutuisin yhteiskunnan repressiokoneiston vaivaamaksi siinä määrin, että vastailu näihin kysymyksiin jo kävisi mahdottomaksi. Miten muka kirjoittelisin pollivastausta katkennein käsivarsin murjotut kämmenet täynnä irtohampaita? Kumma kysymys.
Kyllä se joskus saattaa lipsahtaa ylinopeuden puolelle.
Joskin olen 47 vuotisen taivallukseni aikana saanut peräti 3 ylinopeus sakkoa.
No tietysti ajelut alkoivat 16 ikäisenä silloin niin hienolla Suzuki GT 125:lla -77
Juuri tuon 1. pelin muistoksi laitoin taas Suzukin joskin C1800R:n
Tällä uudella sakkoja 0 ja 18 000km takana.
Länsiväylää dösän kyydissä.(Pandemia @ Loka. 30 2009,21:38) kirjoitti
Tais olla on/off kaasu.
Ohitti tyhjää bussikaistaa hyödyntäen hesaan menijät tosimakeesti. uskoisin et meni yli sataa...paljonko?
Bussi rämisi ja helisi siihen malliin et oli kaikki rajoittimetkin varmaan pudonnneet...
Dösien vetomiehii![]()
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
+1(Kummisetä @ Touko. 17 2009,03:44) kirjoitti
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
Sananl. 31:6