Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Olen tässä suunnitellut mp:n hankkimista ja jotenkin silmää viehättä mukavasti tuollainen DragStar Classic. Enimmäkseen tulee ajeltua töihin (70km/pvä) ja sitten tietenkin jotain pientä keikkaa viikonloppuisin ja lomalla. Pisimmillään ehkä sellaisia 300-500km/pvä ajoa. Pääsääntöisesti ajo tapahtuu singlenä. Ehkä muutamia keikkoja voi tulla tyttären kanssa joskus tehtyä. Lähinä kiinnostaisi pyörästä kuulla kokemuksia. En niitä kauheasti googlettamalla löytänyt, mitä nyt muutama keskustelu suomi24 mutta joo ei siitä enempää...

    kokoa kuskilta löytyy 177cm ja 90kg. ajotapa on rauhallinen ja tykkään ajaa maisemareittejä. Lueskelin että tyyppivikoja tuossa mallissa olisi kuulemma vitosvaihteen ongelmat, mutta kokemuksia kehiin niin tietää mitä katsoa pyörästä kun menee niitä katsomaan...
  2. #2
    650 classic sopii mainiosti rauhalliseen ajoon ja kaksi päälläkin pystyy kyllä mielyttävästi ajamaan maantienopeuksia. Classic on tukevampi kai muutenkin kuin custom ja parempi ajettava, kuulema. Itselläni on custom joten omakohtaista vertailua en osaa sanoa. Yamaha custom clubin forumilta (www.yccf.fi) löytynee juttua aiheesta, sekä custom unionin forumilta (www.team custom.org). Erinomainen valinta dragstar on.
    -Lonely rider-
  3. #3
    Minua kiinnoistasi lisää tuo tyyppivika. Yritin etsiä, niin kotimaisilta kuin ulkomaisiltakin sivuilta, en niin kovin montaa 5-vaihdeongelmaa löytänyt, kerrotko tarkemmin, mistä etsisi.

    Jenkkilän sivuilta sen sijaan löysin epäilyjä, että käyttöohjeessa olisi vaihtamiskohtien osalta virhe. Olivat pojat siellä sitä mieltä, että ohjeen 40kmh on aivan liian alhainen 5-vaihteelle ja se rasittaisi laatikkoa. Olisiko tässä jotain jujua tuohon tyyppivikaan? Minulla ei ole soomiaapista, joten en voi tarkistaa, mitä siellä aiheesta sanotaan, mutta itsekin vaihdan vasta ylempänä, enkä vedättele vitosella noin hiljaa. Alasvaihtamisessakin jenkkiohjeet sanovat, että 25kmh joka vaihteella, joka tuntuu ihan pöljältä.

    Mukava pyörä se on, etsisin vähän ajettua ja hyvin huollettua, mutta tuo kai on turha sanoa. Jos sulla on joku, joka on ajanut enemmän, lankomies tai muu insinööri, ota se mukaan tutkimaan värkkiä. Löydät myös netistä ostajan oppaan, mutta minulla ainakin olisi pyörän osto mennyt puihin silla manuskalla, tarkastettavia kohteita on pilvin pimein (Vähän sama kuin Kummelipojilla, jos olet nähnyt. Kaksi veijaria tulee tarkistamaan "jotain" halpaa klo 18:00 (osia on monta) ja aamuyöstä toteavat, että liian paljon vikoja.
    Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
  4. #4
    Vielä sen verran, että aika passeli sen on sinun kokoisellesi, Maksimikuorma ei saa ylitää 180kg, joten velipoikaasi ei kannata ottaa kyytiin, jos samaa kaliberia, tyttäresi lienee kevyempää sorttia. Yksin ajamiseen, omilla kriteereilläsi se riittää.
    Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
  5. #5
    Moro,

    mulla oli ko. pyörä alla kaksi kesää ja itse olen pidempi ja painavampi kuin sinä. Minkäänlaista vikaa ei ollut koko tuona aikana. Reissuja tuli tehtyä Pohjois Norjan ja saaristomme väliltä ja kaksi päällä ja kaikki kamppeet mukana ja hyvin pelitti. Omasta puolestani voin sanoa, että hyvä pyörä nimenomaan lepposaan ajeluun. Mikään ohjushan se ei ole, mutta ei sillä jalkoihinkaan jää.
    YCCF:n sivuilta tosiaan löytyy enemmän aiheesta.
    Petzu
  6. #6
    kyllä enemmän koko ajan vaikuttaa että tähän pyörään päädyn. Vieläkö löytää sopivan yksilön. Yksi nätti vähän ajettu olisi Oulunsalossa. Taidan käydä ainakin katsomassa sitä. Nettimotossa

    mitä olette mieltä hinnasta? Yritin tuossa soitella myyjälle mutta en saanut vielä kiinni.
  7. #7
    Käy hakemassa pois vain (hei, omistaja saattaa lukea näitä samoja sivuja, ei kehuta likaa . Kaikki mitä saat tingittyä on kotiinpäin. Ehkä tuossa on pikkuisen noita lisävarusteita yliarvostettu, toki on niin, että ne uutena maksaa, mutta kun ne on pyörässä, ei niitä nyt ihan uusiksi voi hinnoitella (olisiko osa muuten itsetehtyjä). Myyjä myy virheettömänä, silloin sen pitää myös sellainen olla.

    Voidaan sitten tietysti alkaa kinaamaan siitä, onko nuo laukut DS:n tyylisiä, muttei viitsitä, eihän. (Jos olisin ostamassa, olisin kiinnostunut. Vaihtaisin kyllä laukut ja selkänojan

    Mukava termi tuo uudenveroinen! Liki 10-vuotta vanha voi toki olla hyvä, jopa erinomainen, mutta niin paljon voidaan ryssiä esim talvisäilytyksessä, että uudenveroiselta näyttävä on sisältä ruvella (jopa DS).
    Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
  8. #8
    Aika vähän ajettu tuo mainitsemasi oli. Hyvä, jos pitää paikkansa, mutta kovin vähän oli komeilla varusteilla ajettu..
    Entinen omani on myynnissä Tampereella Kx-Centerissä, jos kiinnostaa. 2004-malli eikä kauheasti kilometrejä siinäkään.

    Neljän vuoden kokemuksen mukaan hyvä pyörä, ei mitään vikoja, ei korjaamokäyntejä. Mistään vitosvaihdehuolista en ole kuullut keneltäkään. Nopeusmittarin vaijeri irtosi kerran alapäästä, siinä suurin murhe. *Pärjää kaksi päällä moottoritiellä, mukava ajaa ja kohtuullisesta moottorikoosta huolimatta 'ison' oloinen. Nykyinen 1300 Star tuntuu melkein pienemmältä, kun tanko on vähän erilainen ja tankki matalampi. No painoa on sentään enemmän. *Joka tapauksessa tervetuloa erinomaisten Yamaha-customistien joukkoon! *



    * Arctic Ranger *
  9. #9
    Jaa-a,itse kyllä kattelisin vielä ja ehkä isompaa joita niitä saa varmaan parin tonnin lisä panostuksella kohtuu ajettua tuon ikäistä,ei nuo laukutkaan oikeen omaan silmään istu customiin sopiviksi mutta varmaan käytännölliset.
    Tarkista että noilla km luvuilla alkup. renkaat pitäs vielä olla,jos ei ja tuontipeli niin en ottaisi.Tarjontaa 650cc kyllä riittää,vaihtoarvo tulevaisuudessa varmaan aika huono kun isompaa halajaa alle.
  10. #10
    Pelkäätkö Jarik tuontipeleissä yleensä tuontia vaiko sitä, että tuontipelejä olisi mittarista ruuvattu enemmän kuin omiamme? En ole ihan varma siitä, että saksalaiset olisivat sen epärehellisempiä kuin me suomalaisetkaan. Osoittamaasi varoivaisuuteen on helppo yhtyä, kaikille pitäisi lakisääteisesti määrätä mp-insinööri lankomieheksi.
    Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
  11. #11
    Ymmärsin kysyjästä, että tässä ollaan ostamassa ensimmäistä pyörää. 650-luokka on varmasti ihan tarpeeksi haastava, voihan sitä sitten myöhemmin harmitella, ettei hankkinut isompaa. Tuon Jarikin esittämän pari tonnia pistäisin vakuutuksiin ja kunnon varustuksiin, taitaa kaikki täällä tietää, että se uppoaa niihin aika äkkiä (ja tuunaajat tarvitsevat vielä toiset pari, noin alkuun)
    Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
  12. #12
    no pyörä ei ihan eka ole, on vaan viitisen vuotta siitä kun viimeksi enemmän pyörällä on tullut ajeltua. Tallissa on yksi 72vm enfield mutta se on liikenteessä pari sataa kilsaa kesässä.

    Laukut ja selkänoja lähtisi kyllä ekana tuosta pyörästä mitä olen katsonut. Tässä vielä haeskelen, kyllä noita jonkin verran näkyy olevan myynnissä.
  13. #13
    Katsellen menee äkkiä kausi pilalle. Aika upea keli oli tänäänkin, pyöriä paljon liikenteessä, niin isseksein kuin kokoontumisajoissakin. Talvivuoren voisi varmaan jo riisua poies...
    Yamaha XVS 650 Drag Star Classic
  14. #14
    kausi on korkattu jo enfieldillä...

    huomenna taas koeajoon... Ens viikolla pitäisi suunnata Tampereelle katsomaan useampaa pyörää. Jokin niistä lähtee alle matkaa kohti kotia
  15. #15
    Vink! Jos ei Tampereella tärppää, niin olisi Porissa tarjolla yksi samantyylinen, mutta Hondan valmistama laitos. Vink!

    http://www.nettimoto.com/761998
    Retired
  16. #16
    kyllä on siisti peli tuo Honda... voi olla että pääsenkin Tampereelle vasta parin viikon päästä, mutta katsotaan. Ilmeisesti sinun pyöräsi tuo honda?
  17.  
  18. #17
    Lainaa (Classic00 @ Huhti. 26 2009,16:47) kirjoitti
    kyllä on siisti peli tuo Honda... Ilmeisesti sinun pyöräsi tuo honda?
    Joo, tosin pyöräkuumetta pukkaa ja pitäisi tuo saada myydyksi. Laitoin ilmoitukseen pari uutta kuvaa, kun kähjäsin noita varusteita paikoilleen vaihteeksi.
    Retired