jotenkin muistelen että uuteen r 1200 s maksoi öhlins alusta n. 900€ . en ole ostanut pyörää, mutta aikanaan mielenkiinolla seurailin lisävarusteita. komee peli mut pitää odottaa pari vuotta et täyttää 50v .
Noh, sanotaan nyt ainakin tämä: Ajotietokoneella nyt OIKEESTI ei tee kyllä mitään. Onhan se tietty mukava seurata lämpötilaa, rengaspaineita, kilometrejä jäljellä, öljyn määrää, kelloa, sun muuta. Mutta rehellisyyden nimissä minä pärjäisin kyllä ilmankin. Joten sitä ei mun mielestä kannata pitää varsinaisena ostoperusteena.(TwinTenox @ Huhti. 28 2009,23:23) kirjoitti
Öhlinssin alusta mua varmaan houkuttelisi, vaikkakin myös se on sellasta hifistelyä meikäläisen ajotaidoille, että oksat pois. Tuo 10 000 km ajettu meinaa siis periaatteessa sisäänajettua. Joten en mä noista kilsoistakaan vähentäisi yhtään pisteitä.
Ainoo mikä painaisi vaakakupissa PALJON, olisi tuo ESA jousituksen säätö. Se nimittäin on niin jumalattoman kätevä kapistus tällaselle perus ääliölle. Ei tarvi sekottaa niitä säätöjä lopullisesti joka kerta ku koittaa vähän "paremmaksi" saada. Vaan napin painalluksella kesken ajon, saat alustan juuri sellaiseksi kuin haluat. Jos vaikka kesken mutkapätkää kasvaa yhtäkkiä sarvet päähän... Eikun ESA:lla SPORT mode päälle ja hanaa *![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Kiitoksia vastauksista. Nyt kävi kuitenkin niin, etten ehtinyt edes koeajolle Bemarin kanssa, vaan vaihtuivat nuo omat mopot hiukan erilaiseen keholiikuttimeen. *
Retired
Sen verran jäi kaivelemaan, että kävin ajamassa tuollaisen 06 mallisen R1200S Bemarin tänään. Luonnossakin todella nätti peli. Ensimmäisenä huomiona todella korkean tuntuinen - en tiedä mikä on istuinkorkeus, mutta 184cm ja pitkillä jaloilla tuntui että ei yhtään saisi olla lyhempi äijä.
Mittaristo suht selkeä, plussaa vaihdenäytöstä ja bensamittarin Range toiminnosta. Iso miinus vilkun palautussysteemistä. Uusissa Harrikoissa on samasta napista päälle ja pois ja se toimii paljon paremmin. Tosin vielä paremmin minusta toimii perinteinen yhden napin systeemi. Kaasukäden puoleista vilkkukatkaisijaa on hiukan hankala käyttää ja BMW on siis ympännyt samalle puolelle vielä erillisen OFF katkaisijan - jonka sekoitin n kertaa siihen vilkkukatkaisijaan. Noh - tuohonkin varmaan tottuu.
Alusta vaikutti olevan ihan OK (Öhlins) ja jarrut todella todella hyvät. Tehokkaat ja tunnokkaat + ABSit. Ajoasento jalkojen osalta OK, mutta muuten minulle aikalailla kyykky. Sanoisin, että liian kyykky + satula vaikutti sellaiselta että aika nopeasti puutuu perä. Takanaistujan paikka vaikutti vielä paljon ankeammalta. Kunnon mutkapätkää en vieraasta kaupungista ja bensan vähyydestä johtuen löytänyt, mutta jonkinmoisen sentään.
Moottori oli mielenkiintoinen kokemus. En ole ennen bokserilla ajanutkaan. Olisi kiva nähdä vakion vääntökäyrä, kun tuntui että on muuten aika lailla kuin TRX850 kone, mutta 5trpm asti todella puhditon (TRX 4trpm) ja sen jälkeen sitten pikkaisen TRX:ää pirteämpi suht samaan (8-9trpm) asti. Suoraan sanottuna TRX:n 90hv/90Nm vaikuttivat ihan yhtä pirteiltä kuin tämän 120hv/112Nm... *
Kunnon kiihdytyksissä lisäksi kardaani (?) eli aika tavalla ja perä siis siinä mukana, tai sellainen tunne tuli. Jotenkin epämiellyttävästi siis.
Kyllä tuosta silti voisin pyörän ottaa, pitäisi vain saada sarvet korkeammalle ja säätää muutenkin sieltä sun täältä vähän. Mieluummin ajan kuitenkin Intruderilla nyt, mutta mieli muuttuu aina silloin tällöin *ja ainoa mikä on varmaa on se, että kardaanilla jatketaan! (tai hihnalla...)
Edit:
Perstuntumalta jos jotakuta kiinnostaa, niin Haybusa ja R1200S ovat mielestäni suurinpiirtein samanlaiset ajoasennon kyykkyisyyden suhteen.
Edit: Ainoa mikä on oikeasti varmaa on se ettei mikään ole varmaa. Ketjuvedolla mennään tällä hetkellä taas.
Retired
Nyt kun olet busan koeajanut ja puimuria havittelet, niin pienellä kriteerien tinkimisellä voisi minulta löytyä ihan hyvä BMW alle:(TwinTenox @ Huhti. 21 2009,20:55) kirjoitti
Kardaaniveto (ehkä hihna): löytyy
minimissään 1000cc: löytyy
noin 100hv tai enemmän; löytyy
ja n. 100nm tai enemmän; löytyy
silmää miellyttävä ulkonäkö ja persoonallisuus;löytyy
Mielellään 2 sylinteriä; löytyy, ja jää vielä kaksi yli
saattaisikin olla varaa otsikon mukaiseen malliin, joka miellyttää jollain perverssillä tavalla silmää oikein paljon.
Ikinä en ole BMW:n mp:llä ajanut, monella muulla häristimellä kyllä koeajoja ja 7. kausi lähti kokonaisuudessa pyörällä tänä vuonna. Erityisesti kiinnostaisi otsikon Bemussa:
1.) Ajoasento.
- Mihin sitä voisi verrata? Onko kyykympi kuin TRX? No comments
- Millainen satula, miten sujuu pidemmän matkat?No comments
- Kyytiläisen tilat ja olosuhteet?No comments
2.) Moottori.
- Luonne? Piikkejä vai kuminauhaa? Voimaa
3.) Kestävyys.
- Perä?On
"Arvokkaita omat kokemukset ko. mallista ja sen hyvistä ja huonoista puolista. Itse olen 184cm ja pitkäjalkainen. Joskus tuntuu että on vaikeaa löytää pyörää jossa on luonteva ajoasento mulle. (Yamahan TRX850 on sellainen.)"; ajoasento on (183 cm)
"Olenko väärässä jos ajattelen, että tuollaisella ajaa, kun sitä huoltaa ja hyvin pitää, 100tkm kevyesti? Elämäntilanne on sellainen että järkevintä olisi saada nyt talliin yksi uudehko hyvä luotettava pyörä useaksi vuodeksi eteenpäin."2006/27000 km"
Niin, mistä pitikään tinkiä? Sylintereitä liikaa, tehoa liikaa, vääntöä liikaa, hintaa liikaa?
K1200STIC (TurboInterCooler)
Eihän se R20OS ole, mutta hyvä kumminkin. Ottaisin itse mieluummin tämän kuin bokserin.
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
Sori Repa, mutta jos mun järki ei riitä siihen, että voisin ostaa Busan ja säilyä elossa, niin ei se kyllä riitä turboihinkaan.(Repa @ Touko. 09 2009,00:35) kirjoitti
Lisäksi, kuten ketjusta voi päätellä, päädyin jatkossakin etenemään jalat edellä, eli alla on nyt Suzuki Intruder M1800R ja näillä näkymin tulee olemaan ainakin tämän ja ensi kauden. Katson tilanteen uudelleen vasta 2011 kesällä ellei ihmeitä satu.
Retired
No tämä R1200S on ihan oma lukunsa.
Kyykkymiehet sanois, että on ihan kuin enskalla ajais. Stonga on hiukan satulaa korkeammalla.
Pyörä on tosiaan vähän korkea ja moottoria on nostettu ylemmäs, jotta on saatu kallistusvaraa, sitä on 52 astetta,eli sen verran, mitä sporttikumitkin tarjoavat.
Juu, puhti löytyy melko kapealta alueelta, ja kyytiä se tarjoaa saman verran kuin vakio kusiaisetkin.
Keula on teleleveri, eli se on tunnoton kaarteeseen käännettäessä ja kaarteessa, toimii kyllä Öhlareilla oikein hyvin, mutta vähän semmonen tyhmä.
Ilmajäähdytteinen helinämoottori on vähän surkean kuuloinen, kun siitä alkaa voimaa ulosmittamaan.
Maantieajossa oikein toimiva ja matkavauhdeissa ei tarvi kiljuttaa nakkipannua, menee alle 4000 rpm sitä sataa ja kahtakymppiä. Painosta huolimatta taipuu helposti mutkiin ja pitää heitoissa nätisti ajolinjat kiemurtelematta.
Kolmas kesä lähtee. Rumahan tuo on, mutta siitä huolimatta tulee ajeltua ja sen jälkeen haluaisi ajaa lisää...
Jollakin sairaalla(?) tavalla tuo kiehtoo kyllä. Viime viikolla RM Heinolla käydessä sovittelin taas eikä se kylmiltään mitenkään kamalalta vaikuttanut edelleenkään. Ehkä pitäisi käydä kokeilemassa jos se olisikin ihan hanurista eikä tarvisi enää vaivata päätänsä mokomalla. Tosin vaaransa siinäkin.
Eikö tuohon saa ne BMW:n "puolikovat" laajennettavat sivulaukut jotka ovat F800:ssa myös?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Raision reippailla ja söpösillä nuorukaisilla oli kauhee into päästä kojareille juuri mun pyörällä. Jännäähän se on ajaminen ja vielä jännempää, kun varastaa ajopelin. Tällä kertaa inhottava naapurinsetä, kun oli herkkäuninen jo aamuviideltä ja soitti poliisit. Niin ja semmonen typerä käynnistyksenesto, piti työntämällä lähteä sitä käyntiin yrittämään, put put put... ei paska lähe.
No mullahan on aina 150 euroa, jotta nää meidän nuoret saa toteuttaa haaveitaan. Pistivät murusiksi virtalukon lukkopesän. Niin harvassahan nää on tietenkin tämän malliset, harva kossi on semmosta päässy varastamaan ja paskaks ajamaan, ymmärrän siltäkin kantilta.
Näin tuollaisen 2006? mallisen tuossa ostoskeskuksen pihalla pari päivää sitten, täällä Madridissa.
Näytti todella upealta pyörältä, ja alkoi heman kiinnostamaan.
Tuon valmistushan on jo lopetettu mutta käytettyjä näyttää muutama olevan myynnisssä.
Aika harvinainen taitaa olla kun en aiemmin ole moista nähnyt.
Eli jos sulla on kyseinen tai on ollut, niin kerro vähän millainen pyörä on/oli
ZX10R -08
S1000RR -11
Varmaan ihan soiva peli. Mulla on tuosta päivitetty versio HP2 Sport ja hyvä on. Kyllä täällä parilla taitaa tuo olla. Ei kun ostat ja suhailet sen Suomeen.
Tässä puoli-ilmainen, onkohan tuo tottakaan...
Tässä muutama.
Dixi et animam levavi
Itsehän mietin tuollaisen ostamista keväällä 2009 ja kävin moisen ajamassakin. Ketju aiheesta:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=r1200s
Retired
Tuo punavalkoinen on kyllä upea! Nyt jäitä hattuun tai mulla on kohta täällä 2 pyörääSe olis kai sellainen positiivinen ongelma?
Pitääkin kysellä paljonko tuosta menisi veroa jos tuon tois Suomeen...
ZX10R -08
S1000RR -11