Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Eli onko käytännön kokemusta Tom Tom autonavigaattoreista mp käytössä? Tietenkin se "opastusääni" puuttuu, mutta kuinka olette
    pärjänneet esim. tankkilaukkuun laitetun Tompan/kartan yhdistelmällä? Tomppahan saa virtaa esim. mp:n "tupakansytyttimen ulosotosta" ja on vähän tärinän/kosteuden suojassa....kartasta voi seurata "suuremmat" ajoreitit!
    Rankkasateella homma ei toimi....mutta eipä kastu motoristikaan jos
    pysähtyy !
    Ite oon käyttänyt TomTomia tankkilaukussa ja kyllä siitä pystyy seuraamaan ajon aikana mihin pitää mennä. Kaupungissa ajettaessa äänet täysille niin kuulee ihan hyvin millon pitää kääntyä. Eikä oo pikku sade haitannut.
    Mulla on se Tompan vanha versio, jossa on nappikuulokkeelle lähtö. Tomppa povariin ja kuuloke korvaan ja menoksi kyllä ääniopastuksella pärjää ihan hyvin. Ainut ongelma on, kun ääniopastuksella ei kerro kuinka pitkä matka on seuraavaan risteykseen, näytöllähän kilometrit juoksee koko ajan seuraavaan risteykseen. Eli jos matkaa vaikka 50 km seuraavaan risteykseen niin Tomppa on aika pitkään hissun kissun sitä alkaa jo miettiä, että loppukohan siltä virta tai jotain muuten sillä pärjää ihan hyvin ja kun tämänkin tietää, niin ei hermoile suotta vaan oottelee sitä seuraavaa äänikomentoa
    Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
    Hyvin on toiminut tähän mennessä. Kaksi kautta olen ajellut autokäyttöön tarkoitetun Tompan kanssa ilman teknisiä ongelmia.
    Tänä syksynä huomasin, että akku alkaa olla finaalissa, kestää enää pari tuntia.

Suurempi "ongelma" on näkyvyys tankkilaukussa. Auringonpaisteessa tai tietyssä kulmassa laitteesta ei näe mitään. Juuri kun sen saa asetettua oikeaan asentoon, se vaeltelee itsekseen toiseen asentoon - varsinkin silloin, kun latausjohto on kiinni.

Raaskin viimein tilata Baehrilta ohjaustangon keskireikään tökättävän telineen, se lienee hyvä. Ainakin ihanan kallis
    - HMPK -
    - IBA Finland -
    http://www.jkweb.suntuubi.com
    Suzuki GSX 1400
    Teline Baehrilta, kotelo Bags-connectionilta...tässä tulos:

Ei ole tompasta kokemusta, mutta vastaavasta mion halppis autonavista kylläkin.
    Hyvin on toiminut kun sai sateelta suojaan.
    Opasteita ei tietenkään kuule, ja näytön tökkiminen hanskalla on joskus hieman vaikeaa.
    Hintaansa nähden toimiva viritys.

Käytettävyys parani 100% kun tuon sai pois tankkilaukusta lähemmäs normaali näkökenttää.

Lainaa (Köpi @ Joulu. 18 2008,09:09) kirjoitti
    Teline Baehrilta, kotelo Bags-connectionilta...
    Jatkan vielä sen verran, TomTom Onea olen tuossa kokeillut, pehmeän muovin läpi voi näpytellä hyvin, mutta Tompan ongelmana äänenulosoton puute ja huono akun kestävyys.

Laitoin sitten Beckerin (mikä lie Traffic Assistant tjsp.), missä normaali kuulokeulostulo, sekä hieman parempi akunkesto. Lisävirtaa sain helposti Alppireissullani Philipsin "powermonkeylla". Toimiva kokonaisuus tuli.
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 18 2008,09:12) kirjoitti
    Mistä löysit tuon "eväslaatikon", jossa navi asustaa? Olen hakenut samankaltaista pitkään, mutta ei ole osunut silmään (..auts..)
    - HMPK -
    - IBA Finland -
    Suzuki GSX 1400
    Näkeekö tuostakaan navigaattoria kun aurinko paistaa? Tai esim. nopeusmittaria?
    - HMPK -
    - IBA Finland -
    Suzuki GSX 1400
    Lainaa (Juk_Ka @ Joulu. 18 2008,09:25) kirjoitti
    Lainaa (Seikkailu_R @ Joulu. 18 2008,09:12) kirjoitti
    Mistä löysit tuon "eväslaatikon", jossa navi asustaa? Olen hakenut samankaltaista pitkään, mutta ei ole osunut silmään (..auts..)
    Eväslaatikko on Otterboxin PDA käyttöön suunniteltu laatikko.
    Expansys taisi olla ostopaikka.

Toinen samanlainen loota taitaa olla Aquabox.

Kiinnitykset mopoon mallia tein itse.
    Lainaa (Juk_Ka @ Joulu. 18 2008,09:28) kirjoitti
    Näkeekö tuostakaan navigaattoria kun aurinko paistaa? Tai esim. nopeusmittaria?
    Paisteessa näkymiseen vaikuttaa se kulma mistä paistaa (ja toki myös navin oman näytön hyvyydestä), riittävästi olen nähnyt (pahimmassa tapauksessa vasemmalla kädellä varjostanut pikaisesti).

Mittariston näkyvyyteen ei niin mitään vaikutusta.
    Tupakin sytytin on helppo laittaa pyörään. Itse piilotin takapenkin alle ja hyvin yltää tompan johto tankkilaukkuun
    Aikaan duunasin Heldin Puck tabkkilaukusta Tomtomille "kotelon"

Snadi tankkilaukku karttataskulla. Karttataskun alapintaan näytön kokoinen reikä ja solukumista "peti" naville.
    Avot oli ihan hyvä...

Puck on vieläkin tallella, mut nyt on muovi tankki joten magneetti laukku ei enää toimi.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Itsellä ollut käytössä TomTom One Ram Mountin vesitiiviissä kotelossa, johon menee läpiviennin kautta usb-piuha latausta varten.

Edelliseen pyörään asensin tupakansytytinpistokkeen satulan alle ja nykyiseen tulee Powerlet-pistoke (pienempi kuin tupakansytytinpistoke, mutta vaatii adapterin) jonnekin valomasiin.

Kosketusnäyttö toimii pehmeän etuikkunan ansiosta hyvin ja gepsi pysyy kuivana. Viileällä ja kostealla ilmalla tosin ikkuna huurtuu.

Kotelo RAM-HOL-AQ6U:

Jalka (U-pultilla ohjaustankoon kiinni) RAM-B-149Z-202U:

Hankittuani Bags-Connectionin tankkilaukun, olen alkanut harkitsemaan laukkuun kiinnitettävää GPS-telinettä. Joten jos kiinnostaa tuo yllämainittu RAM Mount -ratkaisu, niin voisin hankita sen myymistä. Bonuksena kamerakiinnitin, sekä avaimella lukittava säätö/kiristysruuvi, millä voi estää kotelon irroittamisen jalasta...

Kamerakiinnitin RAM-B-202AU:

Lukitusruuvi RAM-KNOB3L:

Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
    Lainaa (Tachometer @ Joulu. 18 2008,18:52) kirjoitti
    Hankittuani Bags-Connectionin tankkilaukun, olen alkanut harkitsemaan laukkuun kiinnitettävää GPS-telinettä.
    Josko tätä tarkoittanet, niin mulla on myös tuo tsydeemi.

Hankalahko siksi, että tulee niin lähelle naamaa, sekä joutuu katsomaan ns. alaspäin. Toki tuo voi johtua myös mopokohtaisista eroista.
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 18 2008,19:04) kirjoitti
    Lainaa (Tachometer @ Joulu. 18 2008,18:52) kirjoitti
    Hankittuani Bags-Connectionin tankkilaukun, olen alkanut harkitsemaan laukkuun kiinnitettävää GPS-telinettä.
    Josko tätä tarkoittanet, niin mulla on myös tuo tsydeemi.

Hankalahko siksi, että tulee niin lähelle naamaa, sekä joutuu katsomaan ns. alaspäin. Toki tuo voi johtua myös mopokohtaisista eroista.
    Juurikin tuota. Super Dukessa ei tuon luulisi tulevan niin lähelle naamaa, kun ei etunojassa tarvitse ajella...

Miten muuten tuo on toiminut? Heiluuko, pysyykö paikallaan, pitääkö riittävästi vettä jne...
    Kawasaki ZR-7 -01 -> Yamaha FZ6-N -05 -> KTM Super Duke 990 -07 -> Ducati Monster S4R Testastretta -08 -> KTM RC8 -09 -> Buell XB12STT -07
    Lainaa (Tachometer @ Joulu. 18 2008,19:17) kirjoitti
    Miten muuten tuo on toiminut? Heiluuko, pysyykö paikallaan, pitääkö riittävästi vettä jne...
    Tuossa laukussa ollessaan heiluu, muttei pahasti. Heiluminen ymmärrettävää, koska laukku joustaa.

Pysyy kyllä paikoillaan, siihen hahloonsa kun työntää ja neppareilla varmistus.

Kaatosateillakin on ajeltu, pitää vettä vaan ei aivan sataprosenttisesti, mutta riittävästi kuitenkin. Kosteutta joskus kerää "ikkunan" sisäpuolelle, vaikkei siis olisi satanutkaan.
    Juu huurtuminen kostealla ilmalla ymmärrettävää, laite kuitenkin lämpenee jonkin verran, joten kosteus tiivistyy ikkunaan, kun kotelossa on lämpimämpää kuin ulkona.

Vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta siis...
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 18 2008,09:19) kirjoitti
    Teline Baehrilta, kotelo Bags-connectionilta...
    Jatkan vielä sen verran, TomTom Onea olen tuossa kokeillut, pehmeän muovin läpi voi näpytellä hyvin, mutta Tompan ongelmana äänenulosoton puute ja huono akun kestävyys.

Laitoin sitten Beckerin (mikä lie Traffic Assistant tjsp.), missä normaali kuulokeulostulo, sekä hieman parempi akunkesto. Lisävirtaa sain helposti Alppireissullani Philipsin "powermonkeylla". Toimiva kokonaisuus tuli.
    Siis eikö TomTomista todellakaan saa bt:n avulla ääniopastusta kypäräpuhelimeen, esim. Go 930T + Midland BT?
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Onko kukaan kokeillut So Easy Rider V3:sta?? Hinta olis budjetille sopiva ja sopii joka pyörään.
    R1250GS
    Minulla on ollut viimekesän käytössä ko. paikasta tilattu ratkaisu Tomtom Onelle:

mountguys.com

Lisäksi virittelin "maskiin" tup.syt.liittimen niin ei lopu virta kesken ajon. Sateen suoja pitäsi vielä kehittää, jos liikkkuisin enemmän sadekelillä. Tilaipäismajoituksessa tankkilaukun karttataskussakin navigaattorin kanssa on tullut toimeen.

-M
    Asiaan liittyen: mulla on RAMin pidike ja muuten ok, mutta hirveät heijastukset haittaa. Navina tomtom XL, eli heijastaa joko taivasta tai sitten on liian pystyssä eikä pysty katsomaan. Onko teillä ruutu pleksin suojissa enemmän?
    Honda CBR 600 F -05
    Lainaa (k23811 @ Huhti. 27 2009,13:30) kirjoitti
    Asiaan liittyen: mulla on RAMin pidike ja muuten ok, mutta hirveät heijastukset haittaa. Navina tomtom XL, eli heijastaa joko taivasta tai sitten on liian pystyssä eikä pysty katsomaan. Onko teillä ruutu pleksin suojissa enemmän?
    Joo kyllä mullakin on heijastukset välillä riesana. Välillä ei nää oikeasti mitään kun sopivasti aurinko tulee takaa/takaviistosta päin ruutua.

Huomasin itse sen että heijastuksen on aika pienestä säädöstä kiinni.. taisin siirtää ihan piirun verran keskemmälle navia niin se jää enemmän kuskin "taakse" ....
  25.  
    Itse hankin tankkilaukun jossa erillinen kännykkäkotelo. Sinne kun tunkee vaikka kommarin tms. kännykän ja Nokian karttasoftan navigoinnilla ja vetää johdon kypäräpuhelimeen niin hyvin pelittää. Lisäksi voi vastata vielä kännykkäpuheluihinkin.

Hinta on kohdallaan eikä raahattavia laitteita ole yhtään enempää.