Kun perusnainen kohtaa liikenteessä pahan tilanteen, mikä vaatii voimaa ja rohkeutta, että siitä selviäisi, niin perusnainen ei tee mitään vaan antaa tilanteen viedä mukanaan ja toivoo, että joku isompi ja vahvempi tulis ja tekis ratkaisuja ja auttais. Tämän takia meillä on niitä 'ajoi kuudestakympistä loivassa mutkassa ulos' -uutisia. Ei perusnainen todellakaan kaada pyörää tarkoituksella, kun sehän vaatis omaa toimintaa ja riskinottokykyä ja siinä voi vaikka vähän sattua ja olishan se noloa käyttää voimia kun se ei ole ollenkaan naisellista. Perusnainen ei myöskään mokattuaan selittele tekemisiään tarkoituksellisina tai hallittuina, vaan puolustautuu sukupuolensa taakse ja toteaa, että ei voinut mitään, sieltä se tuli ja sinne se meni, enkä mä oikeen ymmärtäny enkä voinu mitään jne..(Zip @ Huhti. 22 2009,14:10) kirjoitti
Sitten on olemassa niitä naisia, ketkä hallitsee näitä perinteisesti miehisiä taitoja (kuten ympäristön hahmottaminen liikenteessä) ja niissä ollaankin sitten parempia kuin miehet keskimäärin. Jos nainen sanoo, että teki hallitun kaadon, niin sitten se sellaisen teki, huolimatta siitä että osa miehistä tässä maailmassa ei siihen pysty. Ihan vaan ton naisen kommentin vuoksi mä uskon, että se teki just sen, mitä tilanne vaati.![]()
Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
Ja tapahtunu mikä tapahtunuhyvä ettei käynyt kummemmin..
Se voi olla, että siinä on iskenyt paniikin poikanen ku vastaantulevien kaista lähenee ja silloinhan sitä saattaa pyrkiä mahollisimman nopeesti eroon siitä mopostadunno..
Kun on korviaan myöten k*sessa, on parempi pitää suunsa kiinni..
****
Oli GSX-750-F - nyt pelkät jalat alla..
Jos se on joku uusmotoristi joka on hyväuskoisuuttaan uskonut autokoulussa hourailtuja juurikin hallittua kaatoa koskevia horinoita. Kovasti kehuttiin tehokkaaksi pysäytyskeinoksi.(premier @ Huhti. 21 2009,09:16) kirjoitti
90-luvun alussa muistan moista horinaa autokoulussa kuulleeni. Jos en ihan dementoitunut ole niin taidettiin jopa patistella asiaa jonnekin syrjäiselle hiekkakentälle harjoittelemaan.
Oppilaiden ilme oli tämä
En harjoitellut.
naismotoristi osasi toimia oikein, referaatin perusteella.(kane80 @ Huhti. 21 2009,10:20) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
jannep:kin on sitä näemmä harjoitellut. on liukkaalla joskus paras konsti pysäyttää pyörä. säästää lihaa ja luita. metallia ja muovia vain palaa. rahan ohella.(jannep @ Huhti. 22 2009,01:15) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä minäkin olen sanut samaa oppia ja muistini kertoo, jo kaatuu tai joutuu kaatamaan ´pyörästä irrottaudutaan vasta sen kaaduttua ponnistamalla pyörästä pispäin jolloin oma liukumisnopeus pienenee huomattavasti.(Talttapää @ Huhti. 22 2009,15:35) kirjoitti
Opetusvuosi oli 1988 ja keskustelua syntyi silloin moottoripyöräilyn vaarallisuudesta.
Kyllä minäkin silloin uskoin opettajaa, enhän ollut kokeneemmen opeista aiemmin kuullutkaan.
![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Vaikea ottaa kantaa tietämättä koko tilannetta.
Mielestäni mutkateillä ei tehdä "hallittua kaatoa": välttääkseen ajautumisen vastaantulijoiden kaistalle.
Oikealle kaartuvassa kaadutaan vastaantulevan auton eteen...
ja vasemmalle kaartuvassa ollaan itse väärällä kaistalla, eikä siis olla ajautumassa vastaantulijan kaistalle.
Kantti (kanttaus/pito) loppunut kesken, eikä sellaisessa kaadossa voi olla mitään hallittua *sori*.
Pöpelikköön tietenkin voi vetäistä tahallaan väistääkseen.
En usko mihinkään "hallittuun kaatoon", tahallinen paniikkiratkaisu välttääkseen törmäyksen voisi mielestäni olla mahdollinen...
Pääasia ettei tarvita kynttiläketjuja![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Toimi oikein ja veti turvalleen? Kannattaisiko kuitenkin ensin yrittää pysyä pystyssä ja kääntää? Mikä liukas, kuskihan vain luuli, että oli liukas. Iso iiiiik ja pyörä nurin, mitä järkee?(kawabata @ Huhti. 22 2009,16:11) kirjoitti
Jostain syystä se seuraava auto pysähtyi ihan ok ja perässä tullut perään ajanut moottoripyöräilijäkään ei ilmeisesti havainnut mitään omituista kelissä, kun ei saanut edes etupyörää alta jarrutettua. Faktoista ei juuri ole tietoa eikä pyöräkään kaatamatta vauhdissa kaadu. Outo juttu.
Joka tapauksessa, jos joku beginner näitä lukee, unohtakaa "hallittu kaataminen".
itteasiassa -99 kun ajoin mp -kortin, opetettiin vielä autokoulussa, että tarvis osata kaataa mopo hallitusti ja potkia moposta eroon ja ja ja vaikka mitä... Eivät suostuneet opettamaan(Tuppervaari @ Huhti. 21 2009,20:32) kirjoitti
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Jos kaatuu ei pyörästä varmaankaan kannata pitää kiinni vai?
Hyvä että ei opeteta "harhaoppia" enää.![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?