Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Juu ny sen sain sit kotii pitkän ja piinaavan odottelun jälkee!
    Ja ekat 200km takana! Sormet kyl jääty! Mut kannatti!!
    Juu onks muilla hyvii tai huonoi kokemuksii CB 1000R??
    Itte tykkäsin motaril ajaa. Viel ku pääsis testaa mutka pätkää!!
    Nii ei oo ABS vehe!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  2. #2
    Congratulations. Nätti pyörä, jossa ruma vaimennin
  3. #3
    Pyörä on kaikin puolin loistava! Eilen tuli ajeltua Superdukella kun oma oli putken asennuksessa...voi kyllä todeta että en keksi yhtään asiaa joka Dukessa olisi paremmin/edes yhtä hyvin. Edes twinin alavääntö ei juuri vakuuttanut

    Tuo putki/kattilaatikko tosiaan orkkiksena sieltä itsestään Nyt päivän kokemus Akran putkella ja voin todeta että voihan helvetti, johan muuttui Pyörä hyvin paljon kevyemmän näköinen kun koneen alta kattiboxi poissa ja ne ÄÄNET Kaiken lisäksi tuntuupi toimivan paremmin kuin orkkis jopa ilman commanderia; alaväännössä ei tunnu juuri eroa, mutta sitten ylärekisterissä taitaapi puhkua aikas paljon paremmin...motarilla tasaista 115 ajaessa kierrokset putos Akralla parisataa. Ei siis konetta ahdista sitten kait enää

    Jos siis joku arpoo putken vaihtoa, niin voin vahvasti suositella (ehdottomasti myös väliputki eikä pelkkää sliparia)
    VRSCA -07
    CB1000R -09
  4. #4
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    " ..motarilla tasaista 115 ajaessa kierrokset putos Akralla parisataa. Ei siis konetta ahdista sitten kait enää *"
    On sitten sutinut tasakaasulla vakioputkella tai takarenkaan kehä kasvaa ajokilometrien myötä?
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  5. #5
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    motarilla tasaista 115 ajaessa kierrokset putos Akralla parisataa. Ei siis konetta ahdista sitten kait enää *

    Jos siis joku arpoo putken vaihtoa, niin voin vahvasti suositella (ehdottomasti myös väliputki eikä pelkkää sliparia) *
    Kierrokset putosi? Ja vauhti pysyi samana? Eli sulle vaihdettiin siis pidemmät välitykset.. Vai? Koska eihän tuo putken vaihto voi tuota aiheuttaa, lisää ääntä se varmasti antaa ja kone myös hengittää paremmin.
    gsr 600 *07
    gsx-f 600 *03
  6. #6
    Onnittelut! Erittäin kaunis vehje!!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
  7. #7
    Lainaa (Harri82 @ Huhti. 21 2009,13:35) kirjoitti
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    motarilla tasaista 115 ajaessa kierrokset putos Akralla parisataa. Ei siis konetta ahdista sitten kait enää *

    Jos siis joku arpoo putken vaihtoa, niin voin vahvasti suositella (ehdottomasti myös väliputki eikä pelkkää sliparia) *
    Kierrokset putosi? Ja vauhti pysyi samana? Eli sulle vaihdettiin siis pidemmät välitykset.. Vai? Koska eihän tuo putken vaihto voi tuota aiheuttaa, lisää ääntä se varmasti antaa ja kone myös hengittää paremmin.
    No tässä juuri dilemma. Kun ei välityksiin koskettu. Sutinut siis tähän mennessä aina tasakaasulla 6:lla tuossa vauhdissa ilmeisesti

    BW:stä todettiin että johtunee siitä kun hengittää paremmin; tuottaa enemmän voimaa samoilla kiepeillä = kulkee kovempaa samoilla kiepeillä = kulkee samaa vauhtia alemmilla kiepeillä.

    Jos se tuolla putkella kelaa huippuja enemmän, niin silloinhan tuosta juurikin pitäisi olla kysymys (samat kiepit kelaa tietty kun aiemminkin).

    Tai sit ne/mä en vaan tajuu

    Hieman offtopic / eri foorumiasiaa:

    Kotiloissa ainakin tuo pätee, kun Evoon esim vaihdettiin downpipe (josta siis ahisti reippaasti) niin huippujakin kulki hieman eri malliin kuin orkkis. Ja joku niilo kun toteaa että niissähän on nopeusrajoitin, niin ei, 2008 Suomi-malleissa ei todellakaan ollut (noh, jokaisesta autosta en voi sanoa, mutta jokunen tuli testattua). Tämä todettiin (sallituissa olosuhteissa) useamman auton kanssa gepsillä.

    Mutta itse aiheesta: (esim) Akran putkella 1000R alkaapi lähestyä täydellisyyttä NAKUPYÖRÄNÄ kun otetaan kaikki huomioon: laatu, luotettavuus, käyttömukavuus, suorituskyky, ketteryys, ulkonäkö, äänet...
    VRSCA -07
    CB1000R -09
  8. #8
    No nythän BW.n palkkalistoille on varsinaisia fakiireja eksynyt kun tommoisia juttelevat. Ei ihan oikeesti kannata uskoa kaikkea mitä sanotaan. Ei ne sun pyörän välitykset ole mihinkään vaihtuneet putken mukana, vai oletkos tarkastanut että sait oman pyöräsi takaisin. Se nyt vaan on fakta että samoilla kierroksilla kulkee yhtä kovaa kuin ennenkin vaikka ei olisi putkea ollenkaan.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  9. #9
    Lainaa (jorim @ Huhti. 21 2009,15:19) kirjoitti
    Se nyt vaan on fakta että samoilla kierroksilla kulkee yhtä kovaa kuin ennenkin vaikka ei olisi putkea ollenkaan.
    siis eipä esim kotilo mennyt kyllä juurikaan mihinkään ilman putkea vaikka miten runtua keräs koneeseen...mutta näinhän sen sitten on oltava.

    -> pyörä ei myöskään siis ota enempää huippuja = nopeudet/rpm on vakiot putkesta/putkista riippumatta, vai??? Eli ainoa mitä putkilla saavutetaan on äänet??? Dynon kertomat siis sikseen, eli kun laite tuottaa esim 5% enemmän tehoa samalla rpm, niin sehän ei missään näy/tunnu (muualla kuin käppyrässä)??

    AW, case closed...toivottavasti. Pääasia että maisema vaihtuu
    VRSCA -07
    CB1000R -09
  10. #10
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,15:45) kirjoitti
    Lainaa (jorim @ Huhti. 21 2009,15:19) kirjoitti
    Se nyt vaan on fakta että samoilla kierroksilla kulkee yhtä kovaa kuin ennenkin vaikka ei olisi putkea ollenkaan.
    siis eipä esim kotilo mennyt kyllä juurikaan mihinkään ilman putkea vaikka miten runtua keräs koneeseen...mutta näinhän sen sitten on oltava.

    -> pyörä ei myöskään siis ota enempää huippuja = nopeudet/rpm on vakiot putkesta/putkista riippumatta, vai??? Eli ainoa mitä putkilla saavutetaan on äänet??? Dynon kertomat siis sikseen, eli kun laite tuottaa esim 5% enemmän tehoa samalla rpm, niin sehän ei missään näy/tunnu (muualla kuin käppyrässä)??

    AW, case closed...toivottavasti. Pääasia että maisema vaihtuu *
    Luuletko oikein tosissasi että pyöräsi kulkee lujempaa samalla moottorin kierrosluvulla putkea vaihtamalla? Tehoa voi olla lisää, en kiistä, mutta se ei vaikuta nopeuteen jos kierrosluku ei muutu. Huippuja voi tulla lisää mutta silloin myllykin kiertää enemmän.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  11. #11
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,15:45) kirjoitti
    Lainaa (jorim @ Huhti. 21 2009,15:19) kirjoitti
    Se nyt vaan on fakta että samoilla kierroksilla kulkee yhtä kovaa kuin ennenkin vaikka ei olisi putkea ollenkaan.
    siis eipä esim kotilo mennyt kyllä juurikaan mihinkään ilman putkea vaikka miten runtua keräs koneeseen...mutta näinhän sen sitten on oltava.

    -> pyörä ei myöskään siis ota enempää huippuja = nopeudet/rpm on vakiot putkesta/putkista riippumatta, vai??? Eli ainoa mitä putkilla saavutetaan on äänet??? Dynon kertomat siis sikseen, eli kun laite tuottaa esim 5% enemmän tehoa samalla rpm, niin sehän ei missään näy/tunnu (muualla kuin käppyrässä)??

    AW, case closed...toivottavasti. Pääasia että maisema vaihtuu *
    No sitten on kotilossa täytynyt kytkin luistaa Jos putken ottaa pois niin tehot kyllä muuttuu, mutta välitys ei. Eli auto kulkee yhtä lujaa esim 5 vaihteella 3000 rpm.

    Kyllä se tehon lisäys tuntuu: Kone jaksaa nostaa nopeammin niitä kierroksia ja kenties Huipputeho nousee korkeammille kierroksille.
    Ja siitä johtuen huippunopeus kasvaa.

    Niin nopeudet/rpm on samat putkistosta riippumatta.
    gsr 600 *07
    gsx-f 600 *03
  12. #12
    Onnea uudelle pyörälle . Valkoisena tuo on ainakin tosi hyvän näköinen, vakioputkineenkin !



    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    Pyörä on kaikin puolin loistava! Eilen tuli ajeltua Superdukella kun oma oli putken asennuksessa...voi kyllä todeta että en keksi yhtään asiaa joka Dukessa olisi paremmin/edes yhtä hyvin. Edes twinin alavääntö ei juuri vakuuttanut *
    Parempi alusta, jarrut ja ulkonäkö? Sori oli pakko tuon sun putkisekoilun jälkeen.
    Superbike #7
  14. #14
    Onnea uudelle!!!
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
  15. #15
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 21 2009,17:08) kirjoitti
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    Pyörä on kaikin puolin loistava! Eilen tuli ajeltua Superdukella kun oma oli putken asennuksessa...voi kyllä todeta että en keksi yhtään asiaa joka Dukessa olisi paremmin/edes yhtä hyvin. Edes twinin alavääntö ei juuri vakuuttanut *
    Parempi alusta, jarrut ja ulkonäkö? Sori oli pakko tuon sun putkisekoilun jälkeen. *
    Olikohan tässä paras lukemani tekninen asiantuntemus.
  16. #16
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 21 2009,17:08) kirjoitti
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    Pyörä on kaikin puolin loistava! Eilen tuli ajeltua Superdukella kun oma oli putken asennuksessa...voi kyllä todeta että en keksi yhtään asiaa joka Dukessa olisi paremmin/edes yhtä hyvin. Edes twinin alavääntö ei juuri vakuuttanut *
    Parempi alusta, jarrut ja ulkonäkö? Sori oli pakko tuon sun putkisekoilun jälkeen. *
    Nou hätä

    Alustan osalta en nyt niin varma olisi ainakaan "normi" ajossa. Oman (vähäisen) kokemuksen osalta levottomampi on Duke kun mutkiin taitteli. Kun ei siis ole vanha ratakettu niin tuntuupi Honda kovasti helpommalta kovaa ajettavalta. Olikos tarpeeksi epäselvästi todettu
    Ihan faktista tietoa 1000R alustan toimivuudesta löytyypi kohtuu tuoreesta brittein Bikestä. Ne kai jotain tekniikastakin tietää...mä vaan ajan ja perstuntumasta kommentteja heitän. Mä mitään oikeesti tiedä muuta kuin mitä mittarit ja hanuri kertoo vaikka erinäköisten ajopelien kanssa pulannut reilun 30v.

    Jarruihin en ota kantaa kun toistaiseksi on kyllä pysähtyneet tarvittaessa...

    Ulkonäkö onkin sitten katsojan silmissä

    Molempi parempi nähtävästi
    VRSCA -07
    CB1000R -09
  17. #17
    Tämä nyt laittoi mieleni niin mietteliääksi, että osaako joku sanoa kuinka paljon mulla muuttuu tasasella 115 vauhdilla motarilla kiekat ku otan kaks orkkispönttöä pois ja laitan vaan yhden sliparin tilalle?
    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
  18. #18
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Kälähän @ Huhti. 21 2009,22:03) kirjoitti
    Tämä nyt laittoi mieleni niin mietteliääksi, että osaako joku sanoa kuinka paljon mulla muuttuu tasasella 115 vauhdilla motarilla kiekat ku otan kaks orkkispönttöä pois ja laitan vaan yhden sliparin tilalle? *
    Mitä sienii työ täällä Honda-talkissa ootte vetäny?
    Superbike #7
  19. #19
    frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    Lainaa (Harri82 @ Huhti. 21 2009,13:35) kirjoitti
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    motarilla tasaista 115 ajaessa kierrokset putos Akralla parisataa. Ei siis konetta ahdista sitten kait enää *

    Jos siis joku arpoo putken vaihtoa, niin voin vahvasti suositella (ehdottomasti myös väliputki eikä pelkkää sliparia) *
    Kierrokset putosi? Ja vauhti pysyi samana? Eli sulle vaihdettiin siis pidemmät välitykset.. Vai? Koska eihän tuo putken vaihto voi tuota aiheuttaa, lisää ääntä se varmasti antaa ja kone myös hengittää paremmin.
    Entäpä jos ajattelee asiaa niin että kun nakupyörällä ajaa 115km/h niin ilmanvastus on jo melko kova ja moottorin pitää tuottaa tietty teho vauhdin ylläpitämiseksi esim. 50heppaa/6000krm. Kun kone tuottaa saman tehon esim. 5800 kiekalla niin eikö olis aika loogista että kun ajaa putkenvaihdon jälkeen samaa 115km/h niin se 5800krm riittää pitämään vauhdin yllä. Häh
    Z 750
  20. #20
    Täh?




    @korhosenpete
  21. #21
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (frozen man @ Huhti. 21 2009,23:17) kirjoitti
    Lainaa (Harri82 @ Huhti. 21 2009,13:35) kirjoitti
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    motarilla tasaista 115 ajaessa kierrokset putos Akralla parisataa. Ei siis konetta ahdista sitten kait enää *

    Jos siis joku arpoo putken vaihtoa, niin voin vahvasti suositella (ehdottomasti myös väliputki eikä pelkkää sliparia) *
    Kierrokset putosi? Ja vauhti pysyi samana? Eli sulle vaihdettiin siis pidemmät välitykset.. Vai? Koska eihän tuo putken vaihto voi tuota aiheuttaa, lisää ääntä se varmasti antaa ja kone myös hengittää paremmin.
    Entäpä jos ajattelee asiaa niin että kun nakupyörällä ajaa 115km/h niin ilmanvastus on jo melko kova ja moottorin pitää tuottaa tietty teho vauhdin ylläpitämiseksi esim. 50heppaa/6000krm. Kun kone tuottaa saman tehon esim. 5800 kiekalla niin eikö olis aika loogista että kun ajaa putkenvaihdon jälkeen samaa 115km/h niin se 5800krm riittää pitämään vauhdin yllä. Häh *
    Mikäs paikka siellä vaihteistossa luistaa? Millään moottoripyörän koneella ei tarvitse ajaa kaasu auki, eli täydellä teholla kun vauhtia on 115km/h. Kaasu ei siis ole läheskään auki ja kone tuottaa tuossa nopeudessa jotain luokkaa 20kW.

    Moottoripyörän voimansiirtoa voidaan verrata tässä rautatankoon. Jos pyörität tankoa nopeudella n, pyörii myös tangon toinen pää nopeudella n. Moottoripyörän vaihteisto on periaatteessa samalla tavalla jäykkä kuin rautatanko, siellä on vain rattaita välissä jotka muuttavat pyörimisnopeutta kampiakselin ja takapyörän välillä. Kierrokset samalla nopeudella eivät siis tipu vaikka moottorin huipputeho kasvaisi, koska vaihteiston välitys ei muutu. Ei polkupyöräkään kulje sen kovempaa samalla polkemisnopeudella vaikka hengittäisi suu auki.

    Tässä selitystä kaikille humanisteille. Jos joku ei vieläkään ymmärtänyt, vinkkinä: älä koske mihinkään tekniseen laitteeseen ainakaan huoltotarkoituksessa. Toivon edelleen, että kyseessä on kaikesta huolimatta huono provo.
    Superbike #7
  22. #22
    Johan on pojilla puheenaiheet

    Onnea uudesta pyörästä!
  23. #23
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,14:22) kirjoitti
    Mutta itse aiheesta: (esim) Akran putkella 1000R alkaapi lähestyä täydellisyyttä NAKUPYÖRÄNÄ kun otetaan kaikki huomioon: laatu, luotettavuus, käyttömukavuus, suorituskyky, ketteryys, ulkonäkö, äänet...
    ihan kuin mun cm400t vm. 1981 silloin uutena
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  24. #24
    Riippuu varmaankin siitä mistä nopeus mitataan. Jos etupyörältä, niin silloin kierrokset voi tietysti olla mitä vaan. Mutta jos nopeusanturi on koneen kyljessä ja välitykset samat, tuskin kierrokset-nopeus mihinkään muuttuu.
  25. #25
    Lainaa (frozen man @ Huhti. 21 2009,23:17) kirjoitti
    Lainaa (Harri82 @ Huhti. 21 2009,13:35) kirjoitti
    Lainaa (Slider @ Huhti. 21 2009,13:20) kirjoitti
    motarilla tasaista 115 ajaessa kierrokset putos Akralla parisataa. Ei siis konetta ahdista sitten kait enää *

    Jos siis joku arpoo putken vaihtoa, niin voin vahvasti suositella (ehdottomasti myös väliputki eikä pelkkää sliparia) *
    Kierrokset putosi? Ja vauhti pysyi samana? Eli sulle vaihdettiin siis pidemmät välitykset.. Vai? Koska eihän tuo putken vaihto voi tuota aiheuttaa, lisää ääntä se varmasti antaa ja kone myös hengittää paremmin.
    Entäpä jos ajattelee asiaa niin että kun nakupyörällä ajaa 115km/h niin ilmanvastus on jo melko kova ja moottorin pitää tuottaa tietty teho vauhdin ylläpitämiseksi esim. 50heppaa/6000krm. Kun kone tuottaa saman tehon esim. 5800 kiekalla niin eikö olis aika loogista että kun ajaa putkenvaihdon jälkeen samaa 115km/h niin se 5800krm riittää pitämään vauhdin yllä. Häh *
    No nyt on sitten fysiikan laitkin kumottu...toisaalta alkaahan ne olemaankin jo aika vanhoja, joten joutavatkin päivitettäväksi ;)

    Vai onko teidän mopoissa esim. momentinmuunnin kuten automaattivaihteiseissa kulkupeleissä??

    Nuo edellä mainitut kommentit joissa kierrosluvun ja vauhdin suhde muuttuu välitys-suhdetta muuttamatta kun perustelette jotenkin mahdollisiksi (kovalla laatikolla olevassa pelissä), niin nobel-palkinto on taattu.



    ZX-10R + ZX-6RR
  26. #26
    Samainen pyörä tuli myös allekirjoittaneelle maanantaina. Hieman oli vilu kun 130km painoin siirtymäajoa kotiin
  27. #27
    Voisiko vika olla kytkimessä?
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  28. #28
    Lainaa (antti @ Huhti. 23 2009,09:46) kirjoitti
    Voisiko vika olla kytkimessä?
    Ai että tulee vilu? Ei, kyllä luulen sen johtuvan kylmästä ilmasta.
  29. #29
    Lainaa (Julle_80 @ Huhti. 23 2009,09:49) kirjoitti
    Lainaa (antti @ Huhti. 23 2009,09:46) kirjoitti
    Voisiko vika olla kytkimessä?
    Ai että tulee vilu? Ei, kyllä luulen sen johtuvan kylmästä ilmasta. *
    gsr 600 *07
    gsx-f 600 *03
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 21 2009,23:26) kirjoitti
    Ei polkupyöräkään kulje sen kovempaa samalla polkemisnopeudella vaikka hengittäisi suu auki.
    Repesin.
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen