Vakio pleksissä on joku hyvä tahmean tuntuinen käsittely sisäpinnassa, mutta iridiumi huurtuu aivan samantien. Mikä neuvoksi ja mitä tollaseen iridiumiin uskaltaa törkkiä?
BMW R850R
Pin lock.
Life is too short to leave behind.
Kawasaki 300J 2014 - lällis
Exät:Yamaha FZ6-S 2008, Honda CBF 1000 S 2010, Kawasaki Versys 650, 2011, GSF 1250 SA ABS 12(10), Varadero 1000-04, GSF 1250 SA-07, GSX 750F-05, DL V-strom 650-06, SV 650 S-03
Poikkeaakos tuo Iridiumin sisäpinta normaalista?
Normivisiirissä ainakin yhden reissun pysyy huurut poissa kun puhdistaa pinnan kunnolla. Ohkainen kerros hangaten fairyä pintaan. Antaa olla sen siinä apaut 15-30min ja sitten mikrokuituliinalla kiillotus/puhdistus. Ei huurru.
Joissakin mopoliikkeissä näkee ns. No fog cloth nimellä olevia liinoja ja niillä pyyhkimällä menee se yksi reissu samalla tavalla.
"Always on the run"
pätevä kapine! Eikä huurru vaikka mikä olis.(mänä @ Huhti. 20 2009,15:22) kirjoitti
Yoshi
määki olen tuota fairya käyttäny ja ihan ookosti toiminu.
tschüss du gummi-kuh
+1 *(mänä @ Huhti. 20 2009,15:22) kirjoitti
![]()
Pin-Lock on ehdoton! Jopa 0-kelissä, kaikki tuuletusaukot suljettuna pysyy visiiri kirkkaana kaupunkinopeukseissakin.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Pinlockia suosittelen minäkin. Juuri porailin reiät molempiin kypäriin kiinnitysnastoille ja hyvin onnistui.
Ensin laitoin pätkän maalarinteippiä kevyesti pöytään ja merkkasin siihen kalvon leveyden. Sitten laitoin kalvon kypärän sisään visiiriä vasten ja merkkasin ulkopuolelle pariin maalarinteipin palaseen oikean korkeuden. Sen jälkeen visiiri irti ja sihtasin näiden pisteiden väliin ensimmäisen teipin, johon leveys oli merkattu. Sitten vaan poraa 5mm terällä ja nastat perään. Onnistui täydellisesti.
Pinlock. Jos ei visiirissä ole reikiä + nastoja valmiina niin ainakin BikeWorldissä porailivat nuo kaupantekijäisiksi.
Mulla on uus Arai Chaser, jossa on nuo pinlock-nastat valmiina, mutta mistä noita kalvoja sais Suomesta ja paljonko niistä kannattaa maksaa?
Allrightissa oli 27 e, Stormiltakin taisi ainakin joskus saada.(Le Motard @ Huhti. 20 2009,16:20) kirjoitti
Kuka Oulussa nyt Arain kypäriä myykään, kysy sieltä. Ainakin on kunnollinen ja tiivistyy visiiriin kunnolla. Hinnasta en ole selvillä mutta tuskin tuo kesän budjettia kaataa. Mulla tuli kypärän mukana kun tilasin sen FC-Motolta, jos joku on tilaamassa kamaa sieltä niin samaan kyytiin vaan, ei kannata maksaa pelkästä Pin-Lock.ista 9,90€ postimaksuja.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Mulla huurtuu vaikka onkin pinlock, silmälasit nimittäin...
mikäköhän siihen auttais?
Fairit rillien pintaan?(Arttu.H @ Huhti. 20 2009,16:35) kirjoitti
![]()
Kawasaki Er-6f
Pinlock auttaa visiiriin. Ja olikohan Progrip jolta saa vastaavia omalla liimasaumalla olevia ilman nastojen laittoa, ns yleismalliset. Kannattaa kysyä Reliatecista. Ei maksa paljoa ja toimii.
Ainut noissa molemmissa on että jos visiirin ja kypärän välinen tiiviste falskaa tai tuuletusräppänä jää auki niin hengitysilma höyrystyy ja tiivistyy vedeksi viisirin ja pinlockin päälle, ajoviima ja pakkasasteet pihalla jäädyttää tän vesipinnan visiirin sisäpuolelle. Ja avot kun on ilosta ajella kun 60% näkökentästä on ikkuna jäässä sisäpuolelta *
Nimim. HJC:n falskaava tiiviste & talvimopoilu oli kivaa
Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
Mulla on testi käynnissä, jossain se oli sekin threadi tohon rillien huurtumiseen aineiden käytöstä. Tällähetkellä parhaimmat on opitkolta saatavat OptiCleaner, Shellin AntiFog ja Speedon uimalaseille tarkoitettu huurteenestoaine. Nuo kolme toimii, jos toimii. Helpoin keino on kyllä raottaa visiirin alareunaa tai avata tuuletusräppänät potasta jos ilmanvaihto riittää *(Arttu.H @ Huhti. 20 2009,16:35) kirjoitti
![]()
Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
Huurtuminen tosiaan loppui vaihdettua visiiri pinlockilla varustettuun. Silmälasit ei ole kylläkään huurutuneet, ilmeisesti aika paljon kypärän ilmanvaihdosta sitten kiinni.
Tuuletusaukkoja auki aina muutama. Käytössä Arai RX-7
Poraa niihinkin paikat pinlock-nastoihin.(Arttu.H @ Huhti. 20 2009,16:35) kirjoitti
Piilarit ei taida huurtua?![]()
636 -> 998
EMC:hän se ja se oli kyllä tiedossa, että sieltä saa, mutta mihin hintaan on aivan eri asia(jorim @ Huhti. 20 2009,16:30) kirjoitti
Pitäsköhän tuossa Chaserin retail-paketissa tulla semmonen kalvo mukana? Mielestäni ei ollut kalvoa, mutta täytyy käydä ne romut läpi kun sen seuraavan kerran näkee.
Ei muuten kannata puhdistaa sitä sisäpintaa oikeastaan millään, ellei aivan pakko ole. Yhden tuollaisen antifog-visiirin hanan alla puoliksi pilanneen kokemuksella, lähtee aika hätäseen antifog-ominaisuudet jo vedelläkin.(Tuce @ Huhti. 20 2009,15:21) kirjoitti
On sitä myynnissä noita aineita ja suihkeitakin tuohon tarkoitukseen, toimivuudesta ei tietoa. Pinlock on kyllä vissiin kuitenkin järkevämpi vaihtoehto, mahtaa olla hintavia kunnolliset aineet.
Mikähän Bikeworld oli kyseessä ?(Talttapää @ Huhti. 20 2009,15:59) kirjoitti
![]()
Et tu, Brute
- Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
Espoo. Ja siis peilivisiirin + kalvon kaupantekijäisiksi. En tiedä onnistuuko pelkän kalvokaupan päälle.
Kätevän näköiset sapluunat ja hyvä rutiini ukolla kuitenkin, joten tuskin maksaa vaivaa itse tuhertaa.
Voisi kokeilla tuota pinlockia myöhemmin syksyllä vanhempaan visiirin.
Hetikohtahan tässä on jo sellaiset kelit ettei Pinlockeja tai vastaavia tarvita![]()
"Always on the run"
Breath Guard jeesaa myös pinlockin kaverina paljon. Minulla tuppaa Raid II huurtumaan näillä viileillä ilmoilla pinlockista huolimatta hengitysilmasta esim liikennevaloissa, mutta Breath Guard poisti ongelman lähes kokonaan. Ei tarvi enää rämpätä visiiriä raolleen seisahtuessa.
Shoeilta löytyy omille mallikohtaiset omiinsa ja joku yleismallikin on listattuna.
EDIT: Sellainen lärpäke siis joka ohjaa hengitysilman alaspäin. Ajomelukin taisi vähentyä tuon ansiosta havaittavasti.
Kokeile liimata ne rillit sinne visiirin ulkopuolelle(Arttu.H @ Huhti. 20 2009,16:35) kirjoitti
![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Niin tai sitten ilmanohjain, sellainen tötterö, joka laitetaan nenän ja suun eteen, ohjaa ilman alaspäin. Taisi olla SHOEI:n tekele, mutta käy kaikkiin umpipottiin, joissa on tarpeeksi tilaa edessä. Ei huurru visiiri eikä kakkulat. Allwrong myy sitä, mutta nuo sivut oli telakalla, sieltä ainakin löytyy. Jäällä ajettaessa suattapi parikymmentä pakkasta, eikä huurru.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Moro
Minulla huurteen poisto kokemusta hieman eri rintamalta. Eli sama ongelma on myös urheilussa, esim Paintballissa, jossa käytetään suojamaskeja. Yleensä pelatessa tulee hiki jolloin suojamaski huurtuu. Yleisimmät keinot ovat tuo fairy, huurre spray ja erilaiset tuulettimet.
Fairy vaan ei ole pitkä ikäistä joten minulla on VForcen huurteenesto ainetta (Sissos). Lisäksi myös hitsaus maskeissa käytetty aine pitäisi toimia. Näitä voi kysellä teollisuus liikkeistä.
Prätkä käytössä ei tuulettimia tarvitse, koska visiirin saa millin auki, joten viima poistaa huurteen.
Piilolinssit ei huurru.(Arttu.H @ Huhti. 20 2009,16:35) kirjoitti
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006