Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    FJR vm. 04 ABS jarruilla ja olis tarkoitus vaihtaa jarrunesteet, mutta vaatiiko takajarrun ilmaus jotain erikois toimenpiteitä onnistuakseen??
  2. #2
    Heippa

    En ole ehkä paras neuvomaanm, kun oman pyörän takajarrun ilmaus jäi viimeksi kesken.

    No itse huomasin hyväksi tavaksi käytää noita lääkäri ruiskuja, joita saa apteekista. Tarvitset vain jonkun läpinäkyvän muoviputken. Tällä tavalla saat painettua jarrunesteen ilmausruuvien kautta sisään, niin ei jää kuplia systeemiin.

    Kannttaa jokatapauksessa ostaa esim biletmasta jarrujen ilmaus työkalu jossa on säiliö, vettiili ja läpinäkyvä letku. Kannattaa itse asiassa hankkia kaksi. Bilteman työkalu maksaa 3 euroo ja ruiskut pari euroo.

    Jos haluat ilmata jarrun "perinteisellä" Täytä - pumppaa - täytä niin kaveri on hyvä avuksi.
  3. #3
    Ei jarrunesteen vaihto edellytä ilmaamista. Uutta nestettä lisää sitä mukaa kun vanha poistuu.

    Itse käytän vaihtoon paineilmatoimista imuria, jolla on kätevä ensin tyhjentää säiliö vanhasta nesteestä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  4.  
  5. #4
    Joo, ei jarrunesteen vaihto vaadi ilmausta, kun vain pitää huolen siitä, että säiliö ei pääse tyhjäksi, kun poljet jarrua.

    1. Mahdollisuuksien mukaan nestesäiliö imemällä tyhjäksi (älä ime pohjassa olevasta liitäntäputkesta, vaan vai säiliöllinen tyhjäksi)

    2. Täytä säiliö uudella nesteellä

    3. laita ilmausruuvin(/ruuvien) päähän kumiletku ja letkun toinen pää johonkin purkkiin/astiaan

    4. Avaa takasatulasta ilmausruuvi(t)

    5. polje jarrua muutama kerta tarkkaillen säiliössä nestetasoa, älä päästä sitä loppumaan vaan lisää täyteen, kun vaikka 1/3 osa on jäljellä.

    6. kun alkaa näyttää siltä, että tulee puhdasta nestettä letkuista ulos, niin sulje ilmaruuvit ja täytä säiliö max. merkkiin, korkki kiinni ja baanalle.. koita vielä painaa jarrua voimakkaasti, sen ei saa tuntua siltä, että polkisit kumipalloa.. jos ymmärrät mitä tarkoitan.

    Sama ohje pätee myös etujarruun, ohje on siis ihan vain yleismaallinen, ei mihinkään pyörään erityisesti tarkoitettu, mutta noinpa tuo nestejarrusysteemi tuppaa yleensä mennä.
    ja ohje pätee niin abs kuin perinteisiin lukkiutuviin jarruihin.
    Kunhan ei ilmaa päästetä järjestelmään, niin kaikki on ok.
    Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
    - Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista