Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 65:sta
  1. #1
    Eli paljon käytätte takarengasta normaaliajossa..

    Itse ostin pyörän loppukesästä viime vuonna ja tänä keväänä on jo ajeltu joku 400km..

    Vielä ei uskalla tai ole oppinut kanttaamaan käyttäen koko rengasta. Itselläni jää molemmin puolin n.1.5cm rengasta jota ei ole käytetty ollenkaan. Ja melko tasapuolisesti samanverran vasemmalla ja oikealla.
    Onkohan se reuna-osio liukas? ainakin luulis niin..
    Radalle pitää tänä kesänä lähtee kyllä harjoittelemaan..

    Mutta kertokaapas omia kokemuksianne..
    yzf-r6 -04
  2. #2
    ei oo reuna liukas, eikä sitä katuvauhdeissa oikein reunalle asti kulumaan pitäiskään saada. Jos ei nyt järjettömiä ylinopeuksia vetele...
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  3. #3
    näin pölyisillä teillä, koko renkaan käyttäminen tarkoittaisi pian myös kylkien naarmuuntumista.

    ei kadulla niitä kovin usein käytetä. radalla sitten helpommin, mutta ei usein 400 km kokemuksella sielläkään.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Kyllä sitä näillä keleillä renkaan voi vetää jo laidasta laitaan. Tosin kannattaa muistaa ettei se ole tarkoitus. Painon siirto sisäkurvin puolelle vähentää kanttaus tarvetta. Jos pyörä on kallellaan, mutta kuski ei niin silloin on kaato lähellä.
    - If you risk nothing, you gain nothing -
  5. #5
    No näillä keleillä on ihan turhaa urheilua kanttien kuluttaminen. Sitten kun on vähintään yksi kunnon sade ollut, niin on pölyt ja suolat jotenkin pois liukastamasta tietä.
  6. #6
    Varmaan vika kuskissa, mutta harvassa on ne mutkat yleisillä teillä omalla kohdallani, että pitäisi kantata ihan kunnolla, tai siis pääsis kanttaamaan kunnolla. Kyllähän se onnistuu, mutta kun ne mutkat pääsee nopeammin ilman "näyttävyyttä". Ainakin tämmöinen ajotaidoton vässykkä..

    - P
  7. #7
    Ja jos kuluu reunoille asti sallituissa nopeuksissa, kannattaa harkita ajoasennon muuttamista...
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  8. #8
    Just tossa kattelin että Supercorsasta on joku sentin verran käyttämättä pintaa. Eikä nyt kadulla ole paljon kovempaa tehnyt mielikään ajaa. Katotaan sitten radalla kuinka ne laidat taas kuluu
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #9
  10. #10
    Pääasiassa renkaan molemmin puolin jäänyt sentin verran kuluttamatonta, mutta kerran tuli jyrkempi mutka vastaan kuin muisti (kerran aikasemmin ajanu ja vauhti sallittu) ja siinähän tuli koko vasenta renkaan puoliskoa käytettyä... Näkyi selvästi kulumaa kun rengasta jälkeenpäin katteli. Aiheutti pieniä sydämentykytyksiä tuo kanttaus, kun kokemusta pyörän päällä tuossa vaiheessa alle 1500km.
    Suzuki RF600R
  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Sentin huitteilla on raitaa reunoilla ensimmäisen mutka-ajelun jäljiltä. Eipä sitä kyllä kadulla tuon enempää tule käytettyä.
    Superbike #7
  12. #12
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 23 2009,14:51) kirjoitti
    Ja jos kuluu reunoille asti sallituissa nopeuksissa, kannattaa harkita ajoasennon muuttamista...
    Tai sitten ei kannata ajaa (edes jokseenkin säädyllisillä nopeuksilla) esimerkiksi tietä numero 1792 Ahvenkoskelta Elimäelle. Ken ovat ajaneet tietänevät mistä puhun, tiukempaa mutkaorgiaa saa eteläisestä suomesta nimittäin hakea. VTR:llä ei ollut konsti eikä mikään saada pitävähköt BT010:t reunoille asti kulumaan, ja olempa myös saanut XX:n vanhan sedän touring-renkaat (BT021) kulumaan reunoille samaisella 33km pätkällä. Minun ajoasento ei ole mikään V. Rossi, mutta ei myöskään tikku-perseessä-selkä-suorana. Kunhan tykkään kantata, joskus jopa liikaa.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  13. #13
    Lainaa (MarcusB @ Huhti. 23 2009,15:32) kirjoitti
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 23 2009,14:51) kirjoitti
    Ja jos kuluu reunoille asti sallituissa nopeuksissa, kannattaa harkita ajoasennon muuttamista...
    Tai sitten ei kannata ajaa (edes jokseenkin säädyllisillä nopeuksilla) esimerkiksi tietä numero 1792 Ahvenkoskelta Elimäelle. Ken ovat ajaneet tietänevät mistä puhun, tiukempaa mutkaorgiaa saa eteläisestä suomesta nimittäin hakea. VTR:llä ei ollut konsti eikä mikään saada pitävähköt BT010:t reunoille asti kulumaan, ja olempa myös saanut XX:n vanhan sedän touring-renkaat (BT021) kulumaan reunoille samaisella 33km pätkällä. Minun ajoasento ei ole mikään V. Rossi, mutta ei myöskään tikku-perseessä-selkä-suorana. Kunhan tykkään kantata, joskus jopa liikaa.

    /MarcusB
    Jos tieto kyseisestä pätkästä pitää paikkaansa, niin ei voi muuta todeta, kuin lisää tuollaisia "orgioita" muuallekin kiitos!

    Täällä keski-suomessa tuntuu olevan parhaat pätkät enemmän ralliautoja varten eli ei päällystettä sitten jos olis sopivaa asfaltoitua pätkää, niin asutusta sen verran, että itse en ainakaan viitti kovin pommittaa.

    - P
  14. #14
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän sitä oikeasti yrittämään joutuu jos renkaan reunojakin haluaa käyttää. Nyt on alla Diablo Stradat joissa reunoja saa kyllä kulutettua bleidillä maantielläkin, mutta jos isompia teitä ajelee sääntöjen mukaan, niin noin 2cm jää molemmille puolille varoja.

    Qualifierit ja M3 sportecit kului keskeltä kaljuksi ja reunat oli käytännössä koskemattomat.

    OT:
    Ajettavuuden takia on kyllä viimeiset stradat mun pyörässä. Eihän toi vehje käänny mihinkään noilla kumeilla... Pitäis vissiin pyyhkästä ne asfalttiin ja käydä kumikaupassa.
    /OT
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  15. #15
    Lainaa (Juutana @ Huhti. 23 2009,15:53) kirjoitti
    OT:
    Ajettavuuden takia on kyllä viimeiset stradat mun pyörässä. Eihän toi vehje käänny mihinkään noilla kumeilla... Pitäis vissiin pyyhkästä ne asfalttiin ja käydä kumikaupassa.
    /OT
    Lisää OT ->

    sulanut kumi asfaltin pinnassa on erittäin kaunista

    - P
  16. #16
    Lainaa (MarcusB @ Huhti. 23 2009,15:32) kirjoitti
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 23 2009,14:51) kirjoitti
    Ja jos kuluu reunoille asti sallituissa nopeuksissa, kannattaa harkita ajoasennon muuttamista...
    Tai sitten ei kannata ajaa (edes jokseenkin säädyllisillä nopeuksilla) esimerkiksi tietä numero 1792 Ahvenkoskelta Elimäelle. Ken ovat ajaneet tietänevät mistä puhun, tiukempaa mutkaorgiaa saa eteläisestä suomesta nimittäin hakea. VTR:llä ei ollut konsti eikä mikään saada pitävähköt BT010:t reunoille asti kulumaan, ja olempa myös saanut XX:n vanhan sedän touring-renkaat (BT021) kulumaan reunoille samaisella 33km pätkällä. Minun ajoasento ei ole mikään V. Rossi, mutta ei myöskään tikku-perseessä-selkä-suorana. Kunhan tykkään kantata, joskus jopa liikaa.

    /MarcusB
    ja vanhat viisaat kertovat että ns. vanha kuninkaantie jossain kotka/hamina alueella kuuluisi myös tohon orgia-ryhmään. sijainti varmaan tarkemmin vkl, täytyy laittaa ajoraporttia kunhan kohde tarkistettu.
    suosittelen reunojen raastamiseen insinöörien riemuvoittoja eli liikenneympyröitä.. eiköhän saa katu-uskottavuuden kohdalleen viimeistään sitten kun on oikeapuolikin renkaasta raastettu
    -RS-
  17. #17
    Kyllä täältä keski-suomestakin mahtavaa mutkapätkää löytyy... esim ähtäri- porintie välillä menee monta kivaa pätkää, siitä saa semmosen pyöree 200km lenkin, jossa ei tartte paljoo suoraan ajaa. Sit kans Keuruu-Tampere väliltä löytyy vaikka mitä kivaa, kunhan ei mee pääteitä. Nii, ja sit kanssa ralliauto on kotonaan täällä jos semmosen omistaa :-)

    Ai, nii joo sit itte asiaan kommentti, tartteekos sitä nyt kuitenkaan sitä reunaa kuluttaa. Ompahan sit ees osa pyörästä uuden verosessa kunnossa :-P



    CBR 1000F -89
  18. #18
    Lainaa (chainese @ Huhti. 23 2009,16:12) kirjoitti
    Kyllä täältä keski-suomestakin mahtavaa mutkapätkää löytyy... esim ähtäri- porintie välillä menee monta kivaa pätkää, siitä saa semmosen pyöree 200km lenkin, jossa ei tartte paljoo suoraan ajaa. Sit kans Keuruu-Tampere väliltä löytyy vaikka mitä kivaa, kunhan ei mee pääteitä. Nii, ja sit kanssa ralliauto on kotonaan täällä jos semmosen omistaa :-)

    Ai, nii joo sit itte asiaan kommentti, tartteekos sitä nyt kuitenkaan sitä reunaa kuluttaa. Ompahan sit ees osa pyörästä uuden verosessa kunnossa :-P
    Täältä Jkl:n lähistöltä en ole löytänyt oikein hyviä (vähän asutusta tulis olla) pätkiä.. vinkkejä otetaan vastaan *

    - P



  19. #19
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 23 2009,15:40) kirjoitti
    Lainaa (MarcusB @ Huhti. 23 2009,15:32) kirjoitti
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 23 2009,14:51) kirjoitti
    Ja jos kuluu reunoille asti sallituissa nopeuksissa, kannattaa harkita ajoasennon muuttamista...
    Tai sitten ei kannata ajaa (edes jokseenkin säädyllisillä nopeuksilla) esimerkiksi tietä numero 1792 Ahvenkoskelta Elimäelle. Ken ovat ajaneet tietänevät mistä puhun, tiukempaa mutkaorgiaa saa eteläisestä suomesta nimittäin hakea. VTR:llä ei ollut konsti eikä mikään saada pitävähköt BT010:t reunoille asti kulumaan, ja olempa myös saanut XX:n vanhan sedän touring-renkaat (BT021) kulumaan reunoille samaisella 33km pätkällä. Minun ajoasento ei ole mikään V. Rossi, mutta ei myöskään tikku-perseessä-selkä-suorana. Kunhan tykkään kantata, joskus jopa liikaa.

    /MarcusB
    Jos tieto kyseisestä pätkästä pitää paikkaansa, niin ei voi muuta todeta, kuin lisää tuollaisia "orgioita" muuallekin kiitos!

    Täällä keski-suomessa tuntuu olevan parhaat pätkät enemmän ralliautoja varten eli ei päällystettä sitten jos olis sopivaa asfaltoitua pätkää, niin asutusta sen verran, että itse en ainakaan viitti kovin pommittaa.

    - P
    Mutta täältä on lyhyt matka Kemoraan, Botniaringille ja Motoparkkiin *.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  20. #20
    jos risteyksessä meet sen sallitun 50kmh ni kyllä siinäkin jalkatapit saa maahan
    - If you risk nothing, you gain nothing -
  21. #21
    joo mutta siinä 50km/h tappien ei tarvii käydä lähelläkään maata...
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  22. #22
    Jovvain..


    Tällä korpilombolossa se takarengas menee tämmöseks: [_]

    ....naaaa, no sit norweegias kutakuinki tämmöseks: U

    ......naa, mut sit alpeil ja passoil tämmöseks: V

    ....he hee ja se o ihan sama mikä pärrä se o alla, matkalehmä vai pikkugeeenturo

    Muuten, seuranta helpottuu kummasti ku aamulla vetää liidulla rannun ja iltasella istuu terassailla ja kahtoo et misä vielä valkosta näkyy !
  23. #23
    Kadulla keskimäärin jää sellanen tupakin levynen raita joskus tutulla mutkapätkällä saattaa koko rengaskin tulla käyttöön mutta harvemmin. Radalla sitten tietenkin eriasia
  24. #24
    Joo. Hyvin luistaa vielä näillä keleillä race-attack, eikä tarvi edes ihan reunoja myöten raapia.
    Supermoto
  25. #25
    Kertokaahan newbielle, että mitä tekemistä vauhdilla on sen kanttauksen määrän suhteen? Kuhan vauhtia nyt on 40+.
    Eikö se mutkan säde ole se oleellinen tekijä, tai se säde, jolla sitä pyörää haluaa ympyrää pyörittää. Vielä toisin sanoen, kuinka monta astetta kulkusuunta on mutkan jälkeen muuttunut.
    Toki kävelyvauhdilla koko kääntämismanööveri on ihan eri.
    <p><span style="color: rgb(0, 255, 255);">Hugo:&quot;</span><span style="color: rgb(255, 0, 255);">Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!</span><span style="color: rgb(0, 255, 255);">&quot;</span></p>
  26. #26
    Oliskohan ollut vasta toisilla renkailla eli yli 15000 ajettuani, kun sain reunoille asti takaa, edestä jää vieläkin hiukan käyttämättä. Nyt siis viides kesä edessä.

    ps. Niin ja tietysti vasemmalta puolelta kulutin heti hiukan yli viikon ajettuani koko leveydeltä ja hiukan yli... klassinen tarina kylmän asfaltin yllätyksestä...



    Testi
  27. #27
    Lainaa (Jycce12R @ Huhti. 23 2009,16:41) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 23 2009,15:40) kirjoitti
    Täällä keski-suomessa tuntuu olevan parhaat pätkät enemmän ralliautoja varten eli ei päällystettä sitten jos olis sopivaa asfaltoitua pätkää, niin asutusta sen verran, että itse en ainakaan viitti kovin pommittaa.

    - P
    Mutta täältä on lyhyt matka Kemoraan, Botniaringille ja Motoparkkiin *.
    Aivan niin
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  28. #28
    Lainaa (Tonzal @ Huhti. 23 2009,22:10) kirjoitti
    Kertokaahan newbielle, että mitä tekemistä vauhdilla on sen kanttauksen määrän suhteen?
    Vaikka en kokenut kuski ole, niin vastaan silti jotain.
    Ajas joku mutka eka 40 km/h ja sitten 80 km/h. Suuremmalla nopeudella joudut kanttaamaan paljon enemmän.



    Yamaha FZS 600 '99
  29. #29
    Lainaa (Jadexia @ Huhti. 23 2009,16:46) kirjoitti
    joo mutta siinä 50km/h tappien ei tarvii käydä lähelläkään maata...
    no riippuu tietty kuinka isolla säteellä käännyt
    - If you risk nothing, you gain nothing -
  30.  
  31. #30
    Viisaita vastauksia. Itse kun myöskin heitän tikkaa, jopa kilpaa, pidän mukana aina liitua ja olen kesän riennoissa opettanut porukkaa kanttaamaan vetämälää liidulla kaksi jälkeä renkaan molemmin puolin, on se aika yllätys kun seuraavan kerran pysähtyy ja katselee sitä hirmu kanttaamista kuinka paljon jää käyttämättä kanttivaraa. Basalusta.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen