Meillä on tossa 200metrin päässä mopo/motoparkki, jonne saa muuten pyörän hyvin kiinni. Hiukan jännittää jättää se tohon yksin yöksi(vahingosta viisastuneena). Olen käyttäny kuvassa näkyvää lukkoa ja yöksi peitän aina pressulla. Pitäisi varmaan mielummin köyttää takapyörä etupyörän sijaan. Ellei sit molemmat rungon lisäksi.
Pientä galluppia ja neuvoja otetaan vastaan pyörän suojaamiseen varkailta ja ilkivallalta.
Kuva
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Ilmeisesti olet tehnyt jo sen mitä on tehtävissä eli; pressu, hälyttimellä varustettu jarrulevylukko ja näkyvä (ja järeä) ketjulukko! Pressu lienee paras suojavarustus? Ja tietysti kasko!(T-Doggy @ Huhti. 19 2009,09:30) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Oma talli paras suoja *
viikon verran jouduin seisottamaan Suloa pihalla ennenkun talli vapautui; oma auto muualle parkkiin ja pyörä autopaikalle. Hälytin, jarrulevylukko ja pressu ja silti hirvitti oman aarteen puolesta *![]()
Yöllä syöminen on kai yhtä harmitonta kuin unissakäveleminen?
Reissunainen & SV1000S
Pyörässä ajonesto ja pressu päällä. Hälyttävä jarrulevylukko täytyis vielä käydä ostaan![]()
GSX1000R K7
Hälytin & pyörä näkyy ikkunasta mulle + muille talon asukeille.
Lukot ja pressut on liian hankalia laiskalle miehelle
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Mopo on mulla taloyhtiön autohallissa kotilon kaverina. Hallissa on kulunvalvonta ja valvontakamerat. On pyörässä sitten lukko vielä levyssä.
Hilo
//Suzuki GS1100G
Ennen joutu pitään pihalla. Pyörä oli paksulla kettingillä aidassa kiinni ja pressu päällä. Kerran olivat vieneet pressun mutta muuten sai olla rauhassa. Pressu oli risa joten se ei harmittanut yhtään. Nykyään säilyy parkkihallissa auton edessä. En ole käyttänyt pressuja enkä kettinkiä enää. Varmaan sitä käydään käpistelemässä kun kerran oli viety ketjuvahapurkki vierestä. Se vähän harmitti.
Niin ja sekin on hyvä että suoraan makkarin ikkunasta on n. 15m parkkihalliin ja siihen missä pyörä on. Näin vainoharhaiselle kuin unelma kun voi tarkistella ikkunasta onko pyörä tallessa *
Perhanan kallis oli tuo oma "varkaussuojani" - piti ostaa talli taloyhtiöstä. Mutta nyt sinne mahtuu talouden kaikki 2-pyöräset + "hiukka" muutakin tavaraa![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Mulla on tuuria sinänsä kun saan pitää pyörää parvekkeen alla joka on melkeen rapun edessä ja jos mun motskarin hälyt (spyball) alkaa soida niin ei oo pitkä matka alas kattoo mitä siel touhutaan. Spyballin kuulee jo pidemmältäkin sisälle asti. + tietysti prussu on parhaimpi kiinnostuksen poistamiseen eikä naapuruston kakarat käy hiplailee nappeja.
Pressu on päällä, Jammun oman ajoneston pitäisi kuulemma estää käynnistys ilman avainta. Mitään ongelmia ei ole ollut, mitä nyt spurgut pöllivät kerran pressun viime kesänä.
CB 125 Twin '80 -> ... -> VT 750 C Shadow '06 -> XVS 1300A Midnight Star '08
Eipä mulla muuta oo kun pressu päällä, jos ovat viedäkseen niin sit vievät... Sitä varten on si vakuutukset ja toisaalta joka oikeasti pyörän haluaa viedä ei sitä nuo levylukot estä, suojaa lähinnä kakaroilta...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Pyörät parkkitalossa omassa lukittavassa "häkissään". Itse taloonkaan ei pääse kuin avaimen omistavat vuokrapaikan maksaneet. Joten periaatteessa kolmen lukon takana + mopon omat lukot. Uloshan täällä ei uskalla jättää edes vanhoja lenkkareitaan.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Rattilukko ja näköyhteys...
Pitäisi varmaan laittaa kyllä vähintään joku vaijerilukko vielä, hälyttimistä en ole kovin innostunut.
Honda CBF600S
Hälyttävä jarrulevylukko + vakuutus auttaa mielenrauhaan jo kivasti.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Ajonesto, ohjaustangonlukko ja levylukko. Kasko hoitaa loppupelissä. Täällä kaupungin huonoimmalla alueella tuo siis seisoo isolla parkkipaikalla. Yksi pyörä multa jo on kai pakettiautolla vietykin. Onneksi pyöriä tehdään joka päivä uusia.
.
Tankolukko (vakuutuksen vuoksi), hälytin ja aukealla paikalla. Turha pitää pressua pyörää naarmuttamassa.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Rauhallinen seutu, parkkipaikka oman ikkunan alla ja vakuutus. Ei tartte pressuja tahi hälyttimiä. Suurimman osan ajasta kun pyörä on pihalla niin mies on kotona. Ja sen äänen kyllä kuulee ja siellä joku hörhö häärii niin pihalle toteuttamaan American History X kohtausta.![]()
SuperDuke 2011.
Off topic:Näyttää kuvassa olevan mun vanha zx6r.(T-Doggy @ Huhti. 19 2009,09:30) kirjoitti
AR125 * * * * -87
ZX-6R * * * * -97
SV650S * * * -04
VFR 800 VTEC- -02
GSF 1250 SA * -08
VFR 750 F -92
GSF 1250 SA -08
ZX-12R -04
Hayabusa -06
CBR 1100 XX -04
Suzuki VL1500.-98
Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
Parkkipaikka on kahden kerrostalon välissä, joten näköyhteys taitaa olla melkein kaikista näiden kahden talon kämpästä..
Tankolukko tietysti ja pressu jos on sateista..
yzf-r6 -04
Ajonesto päällä ja pressu päällä![]()
Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
Tallipaikka talonyhtiön omassa autohallissa ja lakana päälle pölysuojaksi.
Mut silti pihalla tulee joskus pidettyä, päivällä, niin spurgut, teinit yms tahtoo ropeltaa kun on sisäpiha, jossa käyvät tupakalla,kusella yms.
Siispä laitoin tutkalla varustetun hälyn jossa kaukosäädin vinkuu kans. Nyt ei voi mennä roplaan vipuja saati istuu päälle ennen ku jo varottelee.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
-lämmin ja kulunvalvottu autohalli
-hälyttävä jarrulevylukko
-kasko
-pressu jos pidempään seisoo
GSXR-1000 Limited
Huppu, levylukko ja naapurin tätin kanssa diili (kun ulkoiluttaa Shääfferiään aikas ahkeraan) et saapi sanoo koiralle *puskii*, jos joku muu kun minä on mopon kimpus *
Oispa talli *huoh*, kun sellanen ollu edellisessä kämpässä, niin kyllä sai yönsä nukkua rauhassa ja mopokin oli aina lämmin jo valmiiks *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Pyörä on joko työpaikan parkkihallissa tai kotona autokatoksessa seinän ja auton välissä.
FJR
"Dorkat eivät ikinä vanhene" - REMU
Polkupyörän u-kaarilukko takavanteessa, vaihtuu tosin levujarrulukkoon. Pressu nyt on päällä suojaamassa lumisateilta ja talossa muutama tarkkasilmäinen mummo seuraamassa parkkipaikan liikennettä.
Tunturi Classic -74 --> Suzuki Tsx -84 --> Kawasaki Versys -07 *--> Suzuki GSR -07 (myyty)
Katon vähän tarkemmin, mihin pysäköin. Yleensä rapun lähelle.
Mitään huppua en käytä ja hälytinkin on vielä asentamatta.. Naapurin mummo vahtii..
Pyörä aidan ja oman auton välissä parkkipaikalla. Ei näy kadulle asti.
-hälytin
-näkyy makkarin ikkunasta
5 kesää takana ilman ongelmia.![]()
Suzuki GSX-R 750 (1998) -> Suzuki SV 1000 (2003) -> Honda VFR 800 (2008) -> Kawasaki Z1000 (2010) -> Honda VFR 1200F (2010)