Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 142:sta
  1. #31
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 19 2009,22:57) kirjoitti
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta mistä tietää että sen ekan säädettävän pytyn läppä on kohdallaan? *

    Kawoissa menee synkkaus 4 => 3 => 2 => 1.

    Taidanpa minäkin rakennella tuollaisen letkumittarin, melkein oli jo sormi napilla tilata 120e mittari Stormilta....
    Sä säädät tossa hommassa periaatteessa vain tyhjäkäyntiä, jokaiselle pytylle erikseen..
    Esim. Noissa vanhemmissa kaasari Kawoissa 2. läppä säädetään tyhjäkäynnin säädöstä ja muut 3 omista ruuveista suhteessa kakkoseen.. Eli, haluamasi tyhjäkäyntikierrokset on se tilanne, kun homma on "kohdallaan"



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  2. #32
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 19 2009,22:57) kirjoitti
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta mistä tietää että sen ekan säädettävän pytyn läppä on kohdallaan? *

    Kawoissa menee synkkaus 4 => 3 => 2 => 1.

    Taidanpa minäkin rakennella tuollaisen letkumittarin, melkein oli jo sormi napilla tilata 120e mittari Stormilta....
    Lainaa kirjoitti
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta mistä tietää että sen ekan säädettävän pytyn läppä on kohdallaan? *

    Kawoissa menee synkkaus 4 => 3 => 2 => 1.

    Taidanpa minäkin rakennella tuollaisen letkumittarin, melkein oli jo sormi napilla tilata 120e mittari Stormilta....
    Ei tiedäkään, siitähän ei olekaan kysymys.
    Tarkoitus on vain saada kaikki läpät samaan asentoon. Kulloinenkin asento sitten riippuu kahvasta tai tyhjäkäyntisäädöstä.

    En käsitä millä tavoin tuo järjestys vaikuttaisi.
  3. #33
    Lainaa (Batman @ Huhti. 20 2009,19:23) kirjoitti
    Ei tiedäkään, siitähän ei olekaan kysymys.
    Tarkoitus on vain saada kaikki läpät samaan asentoon. Kulloinenkin asento sitten riippuu kahvasta tai tyhjäkäyntisäädöstä.

    En käsitä millä tavoin tuo järjestys vaikuttaisi.
    Järjestyksellä on silleen väliä et esim Tcatissa ja -89 gsx-f´ssä oli siten et kaasuvaijeri+tyhjäkäyntiruuvi oli kiinni 2 kaasarissa.
    Muut kaasarit oli sit sillä ruuvisäädöllä kiinni viereisessä eli kun kaasua väänsi niin 2 liikkui. 1 ja 3 liikkui 2sen mukaan ja 4nen liikui 3sen mukaan.

    Eli jos käyttaa 2sta referenssinä ja synkkas 2-4 ja sit 2-3 niin 4nen meni vääriin säätöihin. Siks järjestys oli 2+3->2+4.

    Jos taas synkaa aina vierekkäiset kaasarit keskenään niin silloin järjestyksellä ei oo väliä. 2-letkuisella tulee vaan työläämpi vaihdella letkuja pareittain tai sit vuorotellen on kaasarit ja putket ristissä, vuoretellen samoinpäin..

    Siksi tein sen niin et 2 oli kokoajan kiinni ja sit vaihdoin toista letkua järjestyksessä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #34
    Lainaa (specka @ Huhti. 20 2009,19:51) kirjoitti
    Lainaa (Batman @ Huhti. 20 2009,19:23) kirjoitti
    Ei tiedäkään, siitähän ei olekaan kysymys.
    Tarkoitus on vain saada kaikki läpät samaan asentoon. Kulloinenkin asento sitten riippuu kahvasta tai tyhjäkäyntisäädöstä.

    En käsitä millä tavoin tuo järjestys vaikuttaisi.
    Järjestyksellä on silleen väliä et esim Tcatissa ja -89 gsx-f´ssä oli siten et kaasuvaijeri+tyhjäkäyntiruuvi oli kiinni 2 kaasarissa.
    Muut kaasarit oli sit sillä ruuvisäädöllä kiinni viereisessä eli kun kaasua väänsi niin 2 liikkui. 1 ja 3 liikkui 2sen mukaan ja 4nen liikui 3sen mukaan.

    Eli jos käyttaa 2sta referenssinä ja synkkas 2-4 ja sit 2-3 niin 4nen meni vääriin säätöihin. Siks järjestys oli 2+3->2+4.

    Jos taas synkaa aina vierekkäiset kaasarit keskenään niin silloin järjestyksellä ei oo väliä. 2-letkuisella tulee vaan työläämpi vaihdella letkuja pareittain tai sit vuorotellen on kaasarit ja putket ristissä, vuoretellen samoinpäin..

    Siksi tein sen niin et 2 oli kokoajan kiinni ja sit vaihdoin toista letkua järjestyksessä.
    Tästä syystä kannattaa tehdä se 4 letkuinen mittari suoraan.. Kun kaikki putket ovat kiinni yhtäaikaa, ruuvaamista on paljon vähemmän ja lopputulos ei jätä mitään arvailujen varaan..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  5. #35
    Lainaa (Elmeri H. @ Huhti. 20 2009,07:44) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 19 2009,22:57) kirjoitti
    Varmaan tyhmä kysymys, mutta mistä tietää että sen ekan säädettävän pytyn läppä on kohdallaan? *

    Kawoissa menee synkkaus 4 => 3 => 2 => 1.

    Taidanpa minäkin rakennella tuollaisen letkumittarin, melkein oli jo sormi napilla tilata 120e mittari Stormilta....
    Sä säädät tossa hommassa periaatteessa vain tyhjäkäyntiä, jokaiselle pytylle erikseen..
    Esim. Noissa vanhemmissa kaasari Kawoissa 2. läppä säädetään tyhjäkäynnin säädöstä ja muut 3 omista ruuveista suhteessa kakkoseen.. Eli, haluamasi tyhjäkäyntikierrokset on se tilanne, kun homma on "kohdallaan"
    OK, homma selkis, kiitoksia. Onko kellään muistissa millä kierteellä Kawoissa (-95 ZX9-R, Keihin) nipat on? Olisko niin hyvä säkä että M6, joten migsuutin kävisi siihenkin. Saisi suoraan oikeet nipat sitten niihinkin, kun huomenna lähden nuo vermeet haalimaan kasaan.

    Toinen juttu vielä, tuossa säädössähän tarvitaan oikeastaan tilapäinen bensatankki. Helppo ja halpa ratkaisu tähänkin on... ?

    Stormilla näytti olevan jonkun kympin arvoinen valmis ratkaisu olemassa, mutta... *
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  6. #36
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 21 2009,09:12) kirjoitti
    OK, homma selkis, kiitoksia. Onko kellään muistissa millä kierteellä Kawoissa (-95 ZX9-R, Keihin) nipat on? Olisko niin hyvä säkä että M6, joten migsuutin kävisi siihenkin. Saisi suoraan oikeet nipat sitten niihinkin, kun huomenna lähden nuo vermeet haalimaan kasaan.
    Jos uudemmat Kawat on yhtä fiksusti tehty kuin vanhemmat niin siellä on suoraan putkinysät tupeilla suljettuina joihin muoviletkut saa suoraan kiinni.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  7. #37
    Lainaa (Utah @ Huhti. 21 2009,09:22) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 21 2009,09:12) kirjoitti
    OK, homma selkis, kiitoksia. Onko kellään muistissa millä kierteellä Kawoissa (-95 ZX9-R, Keihin) nipat on? Olisko niin hyvä säkä että M6, joten migsuutin kävisi siihenkin. Saisi suoraan oikeet nipat sitten niihinkin, kun huomenna lähden nuo vermeet haalimaan kasaan.
    Jos uudemmat Kawat on yhtä fiksusti tehty kuin vanhemmat niin siellä on suoraan putkinysät tupeilla suljettuina joihin muoviletkut saa suoraan kiinni.
    Muistaakseni kun talvella oli tankit sunmuut pois ja hommaa äimistelin, niin siellä oli umpitulpat.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  8. #38
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 21 2009,09:57) kirjoitti
    Lainaa (Utah @ Huhti. 21 2009,09:22) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 21 2009,09:12) kirjoitti
    OK, homma selkis, kiitoksia. Onko kellään muistissa millä kierteellä Kawoissa (-95 ZX9-R, Keihin) nipat on? Olisko niin hyvä säkä että M6, joten migsuutin kävisi siihenkin. Saisi suoraan oikeet nipat sitten niihinkin, kun huomenna lähden nuo vermeet haalimaan kasaan.
    Jos uudemmat Kawat on yhtä fiksusti tehty kuin vanhemmat niin siellä on suoraan putkinysät tupeilla suljettuina joihin muoviletkut saa suoraan kiinni.
    Muistaakseni kun talvella oli tankit sunmuut pois ja hommaa äimistelin, niin siellä oli umpitulpat.
    Joo näkyy tuossa mallissa olevankin pulteilla suljetut, varmaan 6mm kierteellä ovat. Mitä uudempi pyörä sitä hankalampaa kaikki huolto on
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  9. #39
    Lainaa (Utah @ Huhti. 21 2009,09:22) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Huhti. 21 2009,09:12) kirjoitti
    OK, homma selkis, kiitoksia. Onko kellään muistissa millä kierteellä Kawoissa (-95 ZX9-R, Keihin) nipat on? Olisko niin hyvä säkä että M6, joten migsuutin kävisi siihenkin. Saisi suoraan oikeet nipat sitten niihinkin, kun huomenna lähden nuo vermeet haalimaan kasaan.
    Jos uudemmat Kawat on yhtä fiksusti tehty kuin vanhemmat niin siellä on suoraan putkinysät tupeilla suljettuina joihin muoviletkut saa suoraan kiinni.
    Joissain malleissa, ainakin c-mallista eteenpäin yseissä 1 & 4 nippa ohjaa samalla tuota Kleenin venttiiliä eli avaa tuon venttiilin venttiilikopan päällä ja pukkaa ilmaa suoraan pakosarjaan.

    2 & 3 oli omassa ainakin "tulpattuna" eli pultit irti ja piti laittaa carbtunerin mukana tulleet nipat sinne paikoilleen jotta pääsi synkkaamaan.

    - P

    Edit: ja jos en ihan väärin muista, niin ainakin mulla oli juurikin M6 tuolla.



  10. #40
    no nytte olis pukti pistetty tilaukseen ja suutin satsi tulee huomenna tai ainaki pitäs tulla sellanen kävi mielessä että kannattaako laittaa vakio putkeen teharin neula asetukset? onko mitää väliä ku parin viikon päästä saa vasta putken... kun ei viittis montaa kertaa availla niitä kaasareita. joo menee vähän ohi topikin mutta

    varatankin ideoita kytätään täälläkin, itellä kävi mielessä että vois uhrata emännän juoma pullon tai jonku mehukattipullon moiseen, kun niissä on sellanen kiva nokka mihin vois letkun saaha kiinni.
  11. #41
    Lainaa (poison @ Huhti. 21 2009,16:37) kirjoitti
    no nytte olis pukti pistetty tilaukseen ja suutin satsi tulee huomenna tai ainaki pitäs tulla sellanen kävi mielessä että kannattaako laittaa vakio putkeen teharin neula asetukset? onko mitää väliä ku parin viikon päästä saa vasta putken... kun ei viittis montaa kertaa availla niitä kaasareita. joo menee vähän ohi topikin mutta

    varatankin ideoita kytätään täälläkin, itellä kävi mielessä että vois uhrata emännän juoma pullon tai jonku mehukattipullon moiseen, kun niissä on sellanen kiva nokka mihin vois letkun saaha kiinni.
    Perussäädöt (Dynon omat siis) hyvä lähtökohta. Vakioputkelle ei kokorännin asetuksia.. rikkaalle menee melkoisen varmasti.

    Pistä ohjeiden mukaan, sitten testaamaan ja jos vimpan päälle haluat tehdä, niin penkkiin ja siellä sitten seokset mittaukseen, niin tietää varmasti missä mennään ja minkälaisia mahdollisia muutoksia asetuksiin.

    - P

    Edit: ja varatankkia ei välttämäti tarvitse. Itse pistän tankin pyörän viereen semmoisen sopivan pöydän päälle ja siitä sitten hieman pidempi pätkä bensaletkua tuohon hanalta lähtevän tyngän "sisään" ja toisesta päästä kiinni suoraan b.suodattimeen. Hyvin toimii siis tankki varatankkina



  12. #42
    Synkkaus laite rakennettu ja saa tasattua säädöt, mutta pienikin kierrosluvun muutos heittää säädöt persiilleen. Normaalia vai ei?
    1100rpm tasan palkit
    -> 1500rpm palkeissa 5-10 cm eroa.
    Ja kierrosten noustessa nelos kaasarin imu kasvaa huomattavasti.
  13. #43
    Samassa tasossa ne tietty pitäisi olla koko matkan tyhjäkäynniltä ylöspäin.

    Kaasua kun avataan, niin jokaisessa alipaine pienenee kun ilmaa tulee enemmän. Nelosessa nyt jää enemmän alipainetta kuin muihin. Onko yksi ilmanputsari, tai joka pytyllä oma? Joku pikkasen ahistaa sitä nelosen ilman saantia. Joko läpät ei aukea samassa tasossa tai putsari, tai ilmakotelo ahistaa nelosen virtausta.
  14. #44
    Pyöränä on ZX6R -95. Yks putsari on kaikille, ja samaa tekee ilman putsaria mittaillessa.
    Kaasuvaijerit tulee neloskaasarin päähän koko kaasaripakettia.
    Voisko bensanpinnan korkeus vaikuttaa tähän * pitää kai tarkistaa nekin.
  15. #45
    Vanhemmissa kaasareissa on aika mahdotonta saada täysin tasaista alipainetta kaikille avaus asennoille, koska läpät/akselit kuluvat väkisinkin hieman eritavalla. Mutta jos nestepatsas mittarissa näkyy 5-10 cm eroja, niin kuten joku edellä mainitsi, carbtune näyttää nollia varmasti tuollekkin..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  16. #46
    Nestepatsaalla saavutettua 5-10cm:n paine-eroa ei viisarimittarilla näe ollenkaan. Sitä se huipputarkkuus tekee. Jos jollakin keinolla pääset tarkkuuteen, jossa tyhjäkäynnin ja jonkun keskimääräisen käyttökierrosluvun paine-erot ovat tuon 5-10cm:n sisällä, olet päässyt tarkkuuteen, jota ei koskaan saavuteta hienollakaan viisari-instrumentilla.

    edit: Kysymykseen "voiko bensanpinnan korkeus vaikuttaa". Kunnollinen säätö menee niin, että synkron jälkeen säädetään seokset(mm.bensanpinta vaikuttaa siihen) yms käyntiin vaikuttavat asiat, sitten taas synkro jne. Pari kierrosta riittää omassa "perinneboxerissani". Koneen käynnin olen huomannut vaikuttavan hiukan alipaineisiin. Ilmeisesti imu-/pakokanaviston resonanssit ovat riippuvaisia käynnin laadusta ja se vaikuttaa myös painetasoihin. Vaikutus ei ole iso mutta on havaittavissa. Tämä ainakin koneessa, jossa jokaisella kaasarilla on oma imukanava.



  17. #47
    Minulla on käytössäni omatekoinen nestepatsasmittari, ja nesteenä toimii moottoriöljy. On se sen verran tarkka peli, että säätöruuvien kierre on keskimäärin todella karkea saada justiinsa samalle tasolle. Mutta kuten jo todettua vanhoissa kwaakuissa joissa mahdollisesti Keihinin kurkut majailee, ainoa oikea tapa synkronoida kaasuttimet on linjata läpät optisesti silloin kun kaasaripaketti on kourassa. Lopuksi säädetään pyttyjen eriarvoisuutta pilot ruuveilla kuristaen väljemmästä ja antamalla vähän enempi tiukalle läpälle, ja saadaan lopputulokseksi soiva kone.

    Joskus tämäkään ei riitä, ja joudutaan tinaamaan ja hiomaan läpät takaisin lähemmäs alkuperäiseen kokoonsa, jonka homman jouduin suorittamaan aikoinani omaan kymppikawaani.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  18. #48
    Lainaa (Elmeri H. @ Huhti. 23 2009,09:01) kirjoitti
    Vanhemmissa kaasareissa on aika mahdotonta saada täysin tasaista alipainetta kaikille avaus asennoille, koska läpät/akselit kuluvat väkisinkin hieman eritavalla. Mutta jos nestepatsas mittarissa näkyy 5-10 cm eroja, niin kuten joku edellä mainitsi, carbtune näyttää nollia varmasti tuollekkin..
    Pakkotoisto kunniaan!
    Honda VFR 750 F 1997 (RC36) - MYYTY!
  19. #49
    Lainaa (mtkoskin @ Huhti. 23 2009,10:19) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Huhti. 23 2009,09:01) kirjoitti
    Vanhemmissa kaasareissa on aika mahdotonta saada täysin tasaista alipainetta kaikille avaus asennoille, koska läpät/akselit kuluvat väkisinkin hieman eritavalla. Mutta jos nestepatsas mittarissa näkyy 5-10 cm eroja, niin kuten joku edellä mainitsi, carbtune näyttää nollia varmasti tuollekkin..
    Pakkotoisto kunniaan!
    Poistettu toinen viesti.

    Nokian selaimella mättää noita postauksia joskus tunninkin päästä lisää, jos ei katkaise yhteyttä välillä..

    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  20. #50
    Tuo nestepatsasmittari taitaa usuttaa suorastaan ylimaallisen tarkkuuden tavoitteluun!

    Kyllä se viisarimittarin hehtaaritarkkuus riittää, jos saa näyttämät suunnilleen saman (pienimmän) jakovälin sisälle, vaikka nestemittari näyttäisi kuinka monta senttiä eroa nestepinnoissa.

    Tuokin säätöhän tehdään tavallisesti tyhjäkäynnillä, ja siitä se stressi alkaa kun yritetään saada ne alipaineet samoiksi vielä kierroksillakin... Harva kun ajelee kovinkaan pitkälle täydellisesti synkatuilla 1200 rpm:llä ;-)

    Onneksi on vaan kaksi pyttyä - 50% vähemmän stressiä!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  21. #51
    Kunnossa olevan vanhan Bemarin kaasariboxerin saa helposti synkattua kahdella kierrosluvulla viiden sentin sisään. Siis niin, että ne mittaukset voi toistaakin muutamaan kertaan. Yhdellä kerralla pääsee tietysti vaikka sentin sisään mutta seuraava mittaus on jo koneen lämpötilasta yms riippuen esim. 2,3 tai 6cm. Viiden sentin pysyvään keskiarvoon siis pääsee.
    Itse olen käyttänyt synkkauksen kierroksina kuuman moottorin hidasta rauhallista tyhjäkäyntiä ja toisena n. 3000 kierrosta/min. Tällä systeemillä saa hienosti vetävän koneen.
  22. #52
    Itsekkin sain väsättyä tuommoisen nestemittari sydemin. Kameraa ei nytten ole mutta melkein identtinen tämän kanssa "synkkamitta"
    Onkos se tuommoisenaan käyttökelpoinen vai pitääkös tuonne alapäähän jotain säädellä että saa jokaisen putken sisälle yhtä paljon nestettä ?
    Jee Jee
  23. #53
    Lainaa (samba2 @ Huhti. 23 2009,20:22) kirjoitti
    Itsekkin sain väsättyä tuommoisen nestemittari sydemin. Kameraa ei nytten ole mutta melkein identtinen tämän kanssa "synkkamitta"
    Onkos se tuommoisenaan käyttökelpoinen vai pitääkös tuonne alapäähän jotain säädellä että saa jokaisen putken sisälle yhtä paljon nestettä ?
    Kaikki letkut ovat samaa nestetilaa, aivan kuten kuvan mittarissakin.. Siis alapäässä on oltava sellainen "säätö", että putket ovat keskenään yhdessä.. Tuo mittari on hyvinkin käyttökelponen. Tätäkö ajoit takaa, vai kerroinko itsestäänselvyyden?



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  24. #54
    Lainaa (Elmeri H. @ Huhti. 23 2009,20:34) kirjoitti
    Lainaa (samba2 @ Huhti. 23 2009,20:22) kirjoitti
    Itsekkin sain väsättyä tuommoisen nestemittari sydemin. Kameraa ei nytten ole mutta melkein identtinen tämän kanssa "synkkamitta"
    Onkos se tuommoisenaan käyttökelpoinen vai pitääkös tuonne alapäähän jotain säädellä että saa jokaisen putken sisälle yhtä paljon nestettä ?
    Kaikki letkut ovat samaa nestetilaa, aivan kuten kuvan mittarissakin.. Siis alapäässä on oltava sellainen "säätö", että putket ovat keskenään yhdessä.. Tuo mittari on hyvinkin käyttökelponen. Tätäkö ajoit takaa, vai kerroinko itsestäänselvyyden?
    Tätä juuri hain että mikä ihmeen säätö hommeli tuonne pitää tehdä. Mutta se että kaikki letkut on yhdistetty, on se "hommeli" . Kiitän. Ja eikun yrittämään säätämistä.
    Jee Jee
  25. #55
    Ohjeet ja pari kuvaa valmiista tuotteesta
    tuolla

    Ohjeet on kirjoitettu toisella kotimaisella (ei sentään ruotsia) kun alkuasukkaat eivät puhu suomea.
  26. #56
    Eräs vankan ammattitaidon omaava mekaanikko kirosi Suzukin 80-90luvun ilmajäähykoneitten kaasareita.Vierestä sain seurata kuinka viisarit heitti miten sattuu.Kun sai alipaineet näyttämään samaa,niin hetken käytön jälkeen lukemat oli hiven muuttuneet.Valmistusmateriaalit ja mittatarkkuus ei olleet niin hyvät kuin Hondassa,asentajan mukaan.Ilmeisesti Keihinit olivat sitten tuolloin aavistuksen laadukkaammat?
    Suzuki gsx750ef oli silloin työn alla ja alipainemittarien lukema pyrki vaeltamaan koko ajan tyhjäkäynnilläkin.
    FLHTCUSE4
  27. #57
    Nyt on omasta jammusta kaasarit synkattu, helppo homma oli ja adaptereiksi imukurkkuihin oli kempin virtasuutin kuin tehty, o-renkaat kun laittoi, niin olivat vielä tiiviitkin.

    Synkkauksen jälkeen havainnointia oli tasaisempi kulkeminen lähes tyhjäkäynnillä, aiemmin humppaili vauhtia kävely/juoksu vauhdissa ja pitikin ajaa ykkösellä, että kierrokset olivat vähän korkeammat, nyt menee hyvin kakkosella ja kolmosellakin pientä vauhtia.
    Kierrosherkkyys lisääntyi, kun kaasua vääntää, niin vaikutus kierrosten nousuun on nopeampi ja räväkämpi, myös kiihtyvyyteen tuli huomattava ero, kiihtyy paremmin ja ennenkaikkea huomattavasti kevyemmin, kuin ennemmin.

    Edit: Kustanukset mittarille vielä laitan tähän.
    Letku 10metriä/5mm motonetista 2,60euroa
    2kpl T-haaroja paikallisesta putkiliikkeestä yhteensä 2euroa
    Lankku on vanhasta sängystä ja öljy oli pullon pohjalle jäänyttä.
    niitit joilla letkut kiinnitetty, tuskin kustantavat 10 senttiä.
    4kpl mig-hitsin virtasuuttimia oli käytettynä romukopassa, eli ei kustannuksia..
    joten alle 5 euron kustannuksiin pääsi kaasarien synkronoinnissa helposti.

    Tässä pari kuvaa.

    Mittariin laitoin sisään 10W keulaöljyä, kun sitä sattui vähäsen purkissa olemaan


    Mittari paikallaan ja moottori tyhjäkäynnillä


    1&2 ja 3&4 kaasarit synkattu pareina


    1&2 ja 3&4 kaasari parit synkattu keskenään




    Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
    - Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
  28. #58
    nonni nytte olis kamat hommattu mittariin tai oli jo viikonloppuna, mut oli hieman muuta ohjelmaa. huomenissa pitäs kyhätä mitta harveli ja koittaa tehrä tuo synkkaus. Tosin kevään ensisavuja ottaessa oli jo huomattava ero viime kauteen ku sai venttiilit säädettyä ja suutin satsin laitettuu... (of topik taas mitta onkohan kuinka yleistä käyttää eri kokoisia pää suuttimia kaasareissa. kawassa oli 1ja3 kaasarit 110 ja 2ja4 108).........putkea ootellessa
  29. #59
    Menee yli hilseen tämä synkkaysaihe. Kaasuttimet synkataan tyhjäkäynnille; on sitten hyvä seista valoissa.
    Kun tehoa tarvitaan eli nuppi kaakossa täytynee läppien olla selällään. Siihen tuskin mittareita tarvitaan.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Batman @ Huhti. 29 2009,21:26) kirjoitti
    Menee yli hilseen tämä synkkaysaihe. Kaasuttimet synkataan tyhjäkäynnille; on sitten hyvä seista valoissa.
    Kun tehoa tarvitaan eli nuppi kaakossa täytynee läppien olla selällään. Siihen tuskin mittareita tarvitaan.
    On myös pyöriä joissa voimaa löytyy pienemmilläkin avauksilla..

    Ei vaan, olet kyllä siinä oikeassa, että ei sillä täyskaasua ajatellen ole mitään merkitystä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen