Kun on töissä autopesulassa, niin siellä on kyllä sellaiset mömmöt ja aineet, että pyörän saa aina yhtä puhtaaksi kuin uuden.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Mulla on noi pakosarjan käyrät ihan tyhmän väriset, semmoset kulahtaneen vähän kuparin punertavan... Millä sen kromin saa "palamaan" kauniimman sävyiseksi, suolahapon kanssako sinistämällä...
kannattaa olla varovainen kun pesee pesurilla.stefoihin ei kannata laskee suoraan ainakaan täydellä paineella menee nimittäin paska sisällepäin ja se on stefan /laakerin lopun alkua.
rakentaja Rane
Sorry....mun on pakko sanoa tämä(Yamashiro @ Huhti. 18 2009,16:18) kirjoitti
! Jos ilmanpaineella kuivaa tulpanhattija niin saattaa mennä viikkokoin.....paineilmalla kyse on vain sekunneista. Sorry.....oli pakko.......
![]()
Pinelinellä lähtee paskat mutta ei vahingoita pintaa, raakalla pinelinellä on hyvä puhdistaa myös vanteet ja ketju.Vahaan pyörän yleensä joka pesun jälkeen![]()
GSX1000R K7
Risto Rämän TI-Hallissa pestään lähes aina meidän talouden mopot. Huttusen Nesteellä Karhulassa taitaa olla toinen tuommonen TI-halli, tai siis yksi autopaikka... Mut kyllä siihen parit mopot aina mahtuu pesemään.(Vitone @ Huhti. 18 2009,19:18) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Ääni Pinelinelle.(Mister R @ Huhti. 20 2009,20:46) kirjoitti
Joteskin tuntuu siltä, että tuo kirkastaa olemassa olevaa vahapintaa.
Säämiskällä olen kuivannut.
Tuon kun välillä puristaa kuivaksi ja huuhtelee kanssa, niin hyvä tulee. Eikä jää kalkkituhrua.
Raakana totta vieköön putsaa takavanteenkin...
Hyvä litku. Eikä kalliskaan:
Motonetistä Pineline tehopesu 4 litraa 14.95 eur...
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Autopesucenter KONALA siellä voi pestä itse tai palveluna
www.kauramaki.fi
Reissut mielessä........
Kaveri mp-liikken huoltomiehenä ja kielsi fairyn, kun sillä on alumiini ja sahköosiin hapettava vaikutus.(Vitone @ Huhti. 18 2009,19:15) kirjoitti
Pesutulos on fairyllä hyvä, olen pessyt työautoani fairyllä.
Pyöran pesussa Vaimoni tarpeista otan swipeä ja somthing-elseä(1/2 korkillista/5l vettä) = Teho swaippi
Kuivuessaan ei jätä pesuaine jäämiä edes letkuhuuhtelun jäkeen.![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Mites tämä itsensä peseminen hinnoitellaan ja mitä tarvikkeita saatavilla?(kccot @ Huhti. 20 2009,21:04) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tuolta löytyy poleteilla toimiva systeemi, mutta aika kämäset olosuhteet. Jos jaksaa jäkeen ajella, niin Nesteellä on todella asialliset mestat.(sam77 @ Huhti. 18 2009,22:21) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Fairyllä en kyllä pesisi, ainakin autoista tulee ihan hirveen näköisiä jos niitä pestään astianpesuaineilla.kirjoitti
Itse putsaan valkoiset maalatut vanteet ketjurasvasta Autoglymin "punaisella" vahalla. Vahaa vähän rättiin ja hinkkaus, öljyt lähtee kuin itsestään ja lopputulos on varmasti suojavahattukirjoitti
Monet pinttyneet liat ja ötökät keulasta jne. lähtee autovahalla hyvin jos niitä on jäänyt pesun jäljiltä.
I always joke. Nah, I'm just joking.
Auto Glym on paras ja polish vaha on helppotöinen ja tulos on hyvä.![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Kohta kokeilen lakkabensiinillä pestä vanteet, liekkö viisasta? Onko muita hyviä ja turvallisia pesutapoja? Grillinsytytysnesteestä jo luinkin.
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Eikö sanota, että WD-40 on erittäin hyvä aine vanteiden pesuun? Näin olen jostain lukenut, kokeillut en ole, mutta eiköhän sekin päivä tule pian, kun on niin pinttyneitä tahroja vanteissa, ettei perinteinen, muuten loistava, Wurth Pineline tehopesu tai Bilteman vanteenpuhdistusaine (aka vannemyrkky) enää tehoa.(Number28 @ Elo. 05 2009,14:38) kirjoitti
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Yleensä pesupaikka mökillä jossa siis ihan maapohja. Sen verran vielä nakkisormi että tuppaa se pesusieni välillä tippumaan maahan jolloin märkä sieni on täynnä soraa ja kiveä. Kaupoissa myydään saunatuotteiden joukossa sellaista karheaa pesukinnasta. Ei naarmuta maalipintaa, pääsee ahtaisiinkin paikkoihin ja pysyy kädessä vaikka kuinka ois rapulatärinät![]()
Litranen sisävessa
Löysin Teboilin liuotinpesun ja sitä käytin vanteisiin ja hyvä tuli. Likaa ja rasvaa ei ollut paljon, joten kauheita ei tarvinnut. Kiitoksia neuvoista kuitenkin![]()
Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Helpoimmaksi olen todennut vanteiden putsauksen rätillä ja WD-40:llä. Etuvanteen napaan pulloharjaa tms. jos ei kädet mahdu jarrulevyjen välistä. WD:llä lähtee hyvin rasva ja paska irti, ja sen jälkeen se WD lähtee ihan normaalilla pesuaineella pois.(Number28 @ Elo. 05 2009,14:38) kirjoitti
Edit: niin ja tuota WD:ta tulee käytettyä muuallekin pyörää jos on tarve saada rasvaa pois, on kaikkein helpoin tapa.
WD-40, se toimii.(zpete @ Elo. 05 2009,16:05) kirjoitti
..
painepesuria en käytä koskaan, laakerit ei tykkää yhtään, enkä ole kuullut yhdenkään huoltajan suosittelevan painepesurin käyttöä, etenkään laakerien läheisyydessä. vesiletkulla huuhtelut siis.
ketjun puhdistin viimeksi siihen suunnitellulla aineella, ainetta jäi puhdistuksen jälkeen joten sillä suihkautin samalla takavanteenki. vaha lähti tosi helposti irti vanteesta.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tota kokeilin tänään, saa motonetistä parilla euroilla... Lähti niin rasvat vanteista kuin itikat etuvaloista. Voin suositella. *
(kyseessä siis Turtle waxin liuotinpesu )
Honda CBR1100XX
kerran kauteen sateessa ajelee lenkin niin siinäpä ne pesut alkaa ollakkin
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
kuivaus on kaikista kätsä ku lähtee ajaa pikku lenkin ja nappaa jossaa sen 200 linssii ni ei paljoo pyörä oo märkä![]()
600rr
Omien kokemusten mukaan Pineline on ihan ok autosamppoon korvikkeena "peruspesussa" mutta ei korvaa oikeaa teho/liuotinpesua jona käytän Korrekin Tehopesua. Sillä lähtee hyvin vanhatkin itikat, vanteista ketjurasvat jne
Tuota painepesuria olen joskus lasikuuttani miettinyt. Ainakin joissakin mp-liikkeissä niitä käyttävät (mikä ei toki tarkoita että se välttämättä olisi hyvä ajatus) ja aika puhdasta näyttää tulevan. Laakereita tosiaan pitää varoa mutta onko siinä jotain muuta haitallista?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Koitappas pihkaan niin näet että "Korrekin Tehopesu" joka on tärpättiä emulkointiaineen kera ei tehoa mutta mäntyöljypohjaisella Pinelinella lähtee vaivatta.(Tympeysmies @ Elo. 08 2009,21:48) kirjoitti
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Just pyyhkäsin painepesurilla ja Solmasteri AS4 Teho. Toimi pesuaineena. Sekin on joku luomu, mutta toimii hyvin.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
hyviä pesupaikkoja tarvitseville espoossa
1. Ison omenan parkkihallissa pesutilat ( tilassa painepesu harja + liukkari) pyörän pesuun riittää 4-5 polettia = 5 €
2. shell suomenoja . poleteilla toimiva itsepesu. paineet harjat ja mömmöt
3. olarin neste Ti halli jossa letkupaine ja omilla pesuvehkeillä pestään ( kallein )
itse pesen pihalla ja tallissa vesijohtopaineella ja fairilla.. mielestäni fairi on parasta niin auton kun mopon pesuun, ja kun usein pesee.. ( luetaan joka ajon jälkeen) niin eipä pääse paska pinttymään,, vahaan noin 2 x kk .
itse en suosi painepesuria mutta jos ei pesijälle ole muuta tarjolla helposti ,, niin parempi se kun paskanen mopo,, hyi yök
jos ketjut ,ketjurasva ja kumin palaset on jämähtäny niin diiseliä peliin pensselillä nin johan lähtee ja hyvä huuhtelu ja sit normipesu perään, sekä ketjujen rasvaus ni avot kun on hyvä.
Fairin höpö höpö puheet sopimattomuudesta pesuaineeksi olen täysin eri mieltä, jättää hyvän kiillon ,eikä vie vahoja mennessään,, loistava aine
ja vahaukseen Autoglym punanen ja kulta ....levitykseen ja kiilloitukseen frotee pyyhe palat...
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Fairysta: Kysyin paikalliselta alan ammatilaiselta, joka vahaa ja fixaa autoja, että millä tuon superduken mattapinnan voisi pitää hyvänä. Suositteli siihen käyttöön pesun yhteydessä nimenomaan fairya... Ei kuulemma ole mitään sopivaa vahaa tuohon pintaan.
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
^Juu, jos vahapintaa ei ole alla niin sitten vaan fairya pintaan, jos on fiksari sitä suositellut. Vahatulta pinnalta fairy vie vahan mennessään.
Kawasaki ZX-6r -05