Onko kenelläkään kokemuksia Bilteman jarrupaloista, kovin edullisia, mutta tekeekö niillä mitään?
KLV
Riippuu ihan mitä niillä aiot tehdä. Mihinkään rataolosuhteisiin en noita laittaisi, saattavat menettää runsaastikin tehostaan lämmetessäänMutta näin Matti Meikäläisellä mikä jottei. Kawassa on nyt Motonetin palat ja ihan hyvin on pelittänyt, mitä nyt tänä kautena on tässä vielä ylipäätään ajamaan päässyt
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Autopuolella on ainakin sellaista ongelmaa Bilteman paloissa että jarrupinta irtoaa liimauksistaan, eli irtoaa pikkuhiljaa jarrupalan rungosta.
Honda CBR1100XX
Motonetin palat onkin omaan pärrään saman hintaset kuin muillakin, Bilteman palat taas tasan puolet halvemmat. Jokuhan ne palat biltemallekkin tekee. Hinta houkuttaa ja laatu arvelluttaa![]()
KLV
no huhhuh! tässä se huomataan että ei hirveesti kannata tinkiä tärkeistä turvavarusteista..(skuikka @ Huhti. 16 2009,20:58) kirjoitti
yzf-r6 -04
On pysähtynyt.![]()
KTM 690SM
Toistaiseksi pyörä on pysähtynyt ihan hyvin. Katsotaan kun noita kilometrejä tulee alle vähän enemmän, nyt on vasta pari tankillista takana.
Itse en ainakaan rupeaisi tuollaisessa asiassa säästämään, siinä kuitenkin leikitään hengellään jos jarrut jostain syystä ei otakkaan.Itse yritän ostaa mopoon aina parhaita osia mitä löytyy, mitä väliä sillä on jos jonkun euron säästää ei se enää lämmitä ku puuarkussa ollaan! Kun tietää että pyörään voi luottaa on sillä myös mukavampi ajaa *
GSX1000R K7
Omassa mopottimessa on Motonetista hankitut Lucas-TRW jarrupalat ja ihan hyvin on pysähtynyt. Bilteman palojen valmistajasta ei ole mitään käsitystä...(JMc @ Huhti. 16 2009,21:03) kirjoitti
![]()
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
tänään kävin hakemassa bilteemasta takajarrupalat, katellaan ny...
K750 -61
Juujuu, käy liimaa pari kakkosnelosta sinne runkopalkkii niin tuntuu turvallisemmalta.(Mister R @ Huhti. 16 2009,21:32) kirjoitti
KTM 690SM
voi olla että ne on ihan ok, mutta itsellä tärkeintä onkin öljyssä, suodattimissa ja jarrupaloissa se, että ne ei epäilytä mua. jos ajaessa pyörii päässä joku jarrupinnan irtoaminen, kun tietäisin alla olevan bilteman palat, niin menis ajamisesta ilo.
sama öljyssä, kun on kunnon öljyä, niin ei epäilytä kun rajotin laulaa.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kuudennet takapalat menossa.
Tähän mennessä ovat kuluneet loppuun ennen mitään oireita pinnan irtoamisesta.
Kovin näyttivät samanlaisilta kuin EBC:n vastaavat palat?
mä en milllään suostu uskomaan, että Bilteman kokonen lafka ottais riskiä tommosessa asiassa. Eiköhän noi ois jo vedetty markkinoilta jo parin reklamaation jälkeen...
CBR 1000F -89
ettekai te nyt ole tosissaan
biltemasta jarrupalat? eikös sitä ole vähän turhempiakin asioita mistä voi säästää kun jarrupalat jotka vastaa "vaan" hengenlähdöstä sopivassa tilanteessa![]()
GSXR-1000 Limited
Jos minua nuo Bilteman palat epäilyttäisi, en toki niillä ajaisi. En varmaan ajaisi Bilteman öljyilläkään. Mutta kuten sanottu, palat on ollut alla vasta jokusen sataa kilometriä ja hädin tuskin ehtineet muotoutua, joten katsotaan nyt. Siksi niitä levyjä on kaksi siinä etupyörässä, että jos toinen ei toimi, niin toinen toimii ;)
Joo, tottahan sitä vaihdonjälkeen mielenkiinnolla jarrutteli että pysähtyykö, nyt tonneja takana niin eipä tule paljon mietittyä minkämerkkiset palat ne siellä ovatkaan.
En huomaa eroa kalliimpiin paloihin.
Kovasti on porukalla mielipidettä asiaan, vaikka mitään kokemusta kys. paloista ei ole.![]()
KTM 690SM
ei ole kokemusta ei!
mun epäsuora kysymys olikin että onko tämä (jarrut) nyt se oikea paikka säästää?!
itseäni en kiusaisi ajatuksella että palasta pettää liimaukset jne (niinkuin tossa jollain oli jo käynytkin aiemmissa viesteissä)
GSXR-1000 Limited
Palatakseni vielä tuohon että autopuolella on ollut noita liimaus ongelmia. ittelläni oli Golf jonka mittariin kerrytin yli 300tkm ja joka kerta laitoin halvat Bilteman jarrupalat (skotti kun luonteeltaan on(Tohtori R @ Huhti. 17 2009,01:10) kirjoitti
). Mutta myös joka kerta ne piti vaihtaa jo siinä vaiheessa kun oli vajaa puolet tai puolet kuluneet koska liimaukset alkoivat pettämään. Se reilu 10cm matka minkä verran paloilla oli pituutta, olivat yleensä irronnut n.2/3 irti koko liimauspinnaltaan siinä vaiheessa.
Honda CBR1100XX
silti piti sitkeästi niitä käyttää!(CebariTonni @ Huhti. 17 2009,06:25) kirjoitti
laskitko koskaan olisko tullu halvemmaksi hakea esim mätänetistä palat kun ne olis sitte kestäny (ehkä) loppuun asti?
vielä tohon aikasempaan kommentointiini pakko lisätä että autolla ei tule juuri koskaan mitään ihmeellisiä tilanteita kun rauhassa ajellaan mutta mopolla usein tulee ajettua "ei niin rauhassa" joten jarruissa pitää olla se viimeinenkin pidon pisara tallella muuten ei hermo lepää! taitaa olla laadukkaissakin paloissa paljon pitoeroa...
(ainakin liimauksissa)
GSXR-1000 Limited
Jarrupalat loytyy Biltemasta miltei pyörään ku pyörään, eli tuntuu todennäkoiseltä, että palojen toimittaja täytyy olla joku ihan oikea jarrupalojen tekijä, eikä mikään kiinalainen autotallipaja. Tosin laatuja voi olla erilaisia samallakin toimittajalla. Homman nimi kuitenkin on se, ettei periaatteessa viittisi maksaa ehkä samasta tavarasta pyöräliikkeeseen tuplahintaa. Aikaisemminkin on todettu liian halvan hinnan kovasti epäilyttävän.
Joten jakamalla kokemukset ko. paloista saadaan tämäkin probleemi ratkaistua.![]()
KLV
Joopa joo taas väännetään hinta/laatu ei varmasti kulje käsi kädessä, kun hintaan vaikuttaa niin moni asia.
Ne jotka ovat kalliiden palojen kannalla ainoastaan, voisitteko kertoa milloin renkaat ovat liian kuluneet ja minkä hintaisilla renkailla ajatte?
Ps. Saisikohan kilpatalleilta ostaa 100x hinnalla kuluvia osia, turvallisuus ennenkaikke a nopeudesta viis.
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Krossiin ostin taakse bilteman palat ja hyvin on pelanneet.
Kawasaki zx-10r
/\ heh /\ ei nyt ollu tarkoitus hermostuttaa ketään tai aloittaa mitään vääntöä asiasta...
omat kokemukseni bilteman kamoista on vaan pääasiassa huonoja ja ostoksia on yleismittareista retkivarusteisiin työkalujen kautta ja kaikki on ollu halpoja mutta myös aivan täysin Ö-laatua!
selitellään vähän:
a. yleismittari hajosi 1kk jälkeen "itsestään" ja ei näyttänyt enää mitään. sain takuuseen uuden joka näytti jo valmiiksi ihan vääriä lukemia (ja kunnolla)
b. retkivarusteet kuten tuolit eivät tähän mennessä ole kestäneet edes yhtä iltaa istumista niin ettei joku paikka olis ratkennut
c. työkaluista räikkä hajosi alta aikayksikön ja hylsyistäkin on monta jo haljennut kun ovat liikaa karkaistu...
jos sama trendi jatkuu niin en kyllä luottais moponi pysähtymistä ko puljun paloille...
mutta niinkuin sanottu kokemusta niistä ei ole eikä tule! jarrupalat on kuitenkin niin pieni kuluerä tässä harrastuksessa!
GSXR-1000 Limited
Samanlaatuisia tuotteita on joka halpakaupassa.
Bilteman pala on autopuolella keskivertoa paremmat.
Muistaakseni TM vertaili niiden ominaisuuksia viime tai toissa vuonna.
Työkalu valintaan annan yhden ainoan "varman" merkin kamasa-tools ja ongelmatkin on vain tuotteen vaihto myyjän luona jos menee jotenkin rikki.
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
No eipä kyllä tuo sun pyörä jarruja kaipaakkaan, loppuu se viimeinenkin potku jos vaikka laahaavat!(Calypso @ Huhti. 16 2009,22:29) kirjoitti
![]()
GSX1000R K7
Huomaa kyllä että on bilteman palat paikallaan, jos olet aiheeseen yhtään perehtynyt niin tiedät varmaan että vika koskee k5 ja k6 malleja. Omassanihan on erillainen runko, jonka varmaan tiesitkin. Biltemasta löytyis varmaan muuten hyvää liimaa siihen lankkujen laittoon(Calypso @ Huhti. 16 2009,22:29) kirjoitti
![]()
GSX1000R K7
Brembo.
Pikku mopoihin varmaan ihan passelit tuollaiset bilteman huippuosat. Säästäähän siinä äkkiä 20 euroa. Sillähän saa jo monta bussilippua.
Jos ei jarrutuntumalla/teholla ole niin nuukaa vaan harrastaa köröttelyä rauhallisesti niin varmaan ihan hyvät, mikäli nyt vaan kestävät. Ei ole kokemusta, eikä kyllä tulekkaan. *
- Muistakaa vielä kertoa ettei noissa eri paloissa mitään eroa ole käytössä, ainakaan normi motoristeilla... *
*
Ps. Eri hyvä paikka säästää hiluja noissa jarruosissa.
Supermoto