Iso huolto suoritettuna, venojen säätö,kaasareiden synkat,tulpat ym.. huollon pihalta lähdin ajelemaan kotiinpäin noin 5km matkan, mutta puolessa välissä se pentele sammui kesken ajon.. uudelleen käynnistysyritykset ilman ryyppyä ei tuottanut tulosta. kaasua ei kestä sammumatta.. Ryypyllä nilkuttaen sain kuitenkin kotipihaan asti ajettua. mahtaisikohan välykset kuitenkin olla menneet jotenkin väärin kun kone ajetaan lämpimäksi ? *ja kyllä, ihan valtuutetussa huoltoliikkeessä oli huollossa, eikä missään nyrkkipajalla.
huollossa hutiloitu? bensaletku jäänyt kanittamaan? ei olis eka kerta.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Ei mitään, liikkeeseen vaan uudestaan pyörän kanssa. Hyvin mahdollista että kämmitty jotain kun näin keväisin tehdään hyvällä kiireellä niin mahdollista että oltaisiin hutiloitu jotain.
Kiitos ensimmäisestä vinkistä, lisään mahdolliseen vian mahdollisuus listaantuli mieleen että vois olla mahdollisesti bensasuodatin tukossa myös.. ei vaan ole tiloja missä purkaa ja kadulla ei viitti..
Yksi mahis on että bensapumpun johto on jäänyt irti. Mistäkö tiedän...
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
tossa pihalla äsken sitä käynnistelin uudelleen nyt kun jäähtynyt kylmäksi. käynnistyy ryypyllä no problem. käy normaalisti jonkun aikaa, kun ryyppyä ottaa vähääkään pienemmäksi niin sammuu heti. ja ryypylläkin kierrokset laskee pikkuhiljaa sinne 300kr hujakoille ja sammuu. kaasua ei edelleenkään kestä lainkaan. eli kylmällä ja kuumalla koneella sama ongelma, EI KÄY![]()
tänään palautin pyörän huoltoon, heti ottivat syyniin.
vika löytyi noin 3min kuluessabensapumpun johto oli irti.. nyt ei siis muuta kuin rajua ajoa.. kiitos kysymyksiini vastanneille toivotteleepi onnellinen (mulle uuden) zetorin vm-93 d mallin omistaja ..
ja muistetaan olla availematta liikaa![]()
hyvä kun selkisi aiheutettu vika. zetori on raju peli, varovasti kevätliukkailla.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
P****le... tänään tuli uudelleen sama vika, tällä kertaa moottoritiellä! (se on jo vaarallista...) Ei tainnutkaan olla niin helppo ratkaisu kun huollosta sanottiin, no purin sen verran että sain bensansuodattimen näkyviin. Ei ollut vaihdettu!!! ja täynnä sellasta ruostetöhnäpaskakakkaa.. No 3 tunnin vaiheilun jälkeen sitten sain pyörän kevyistä kenttäolosuhteista huolimatta toimimaan kun sain kaverin tuomaan uuden suodattimen... Sain ajettua kotiin 25km motaria, mutta ennen kun vauhti oli 0 km/h niin se sammu taas kotipihaanTyhjäkäyntiäkö vain nyt säätämään? ja tosiaan ISOSTA Valohoito huollosta aikaa se n.100km. Että sapettaa... miltäs kuulostaa kokeneempien korvaan ? *Ja miten nyt sitten kaasarien synkkaus on mahtanut onnistua tukossa olevalla bensansuodattimella kun paineethan siellä silloin vaihtelee!? Kai sekin on menny päin persittä..huollosta oltiin sitä mieltä puhelimitse että bensansaannissa olis ongelma. Mutta kun on jo uusi suodatinkin........ihanaa maksaa 400 ekua, ja ei toimi *
pitäiskö pestä tankki ja putsata kaasarit ? Harmi kun kesä tulee kovaa vauhtia ja kawasaki muistuttaa lähinnä FERRARIA luotettavuudeltaan *
edit : typoja pois.
Eikös tuossakin ole alipaineella toimiva bensahana, kokeiles laittaa hana "pri" -asentoon - silloin antaa bensaa kokoajan ja varmasti.(jusperi @ Huhti. 24 2009,01:40) kirjoitti
-- Urea jacta est --
Ei ole alipainehanaa, mutta minusta siellä tankissakin on kyllä suodatin, jospa se on mennyt tukkoon? Sen tankista hanan jälkeen tulevan letkun voisi irrottaa ja katsoa että bensa virtaa kunnolla ulos. Sitten tietysti bensapumpun toiminta pitäisi tsekata.(pastorisilli @ Huhti. 24 2009,08:54) kirjoitti
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
c-mallissa ei ole hanaa ollenkaan. tai on se ns. remonttiavarten sulkeva hana piilossa. pumppu hoitaa tai pitäisi hoitaa bensantulo. voi olla paskaa tankissa, suodattimissa, kaasareissa, joku letkukin voi pahimmillaan olla lähes tukossa muhjusta.
huolto saisi tehdä nyt pelin kerralla kuntoon ilman eri korvausta. päin vastoin kohta sulle pitäisi maksaa aiheutetusta harmista. toiste en ko. putiikkiin veisi prätkääni.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
tosiaan suodatinhan oli tukossa todellakin, se on nyt uusi. huomenna ajattelin et otan tankin käsittelyyn putsausta varten. hyviä vinkkejä ?
1.tyhjäksi
2.uutta bensaa n.litra, huljuttelua.
3.tyhjäksi ?
ja mieluiten varmaan korkin kautta kun suurin reikä.. vai sitten pinnan anturin reiästä ?
Se mitä itse ymmärrän bpumpun toiminnasta, niin mielestäni toimii.. oli käsillä motarilla, iskee kipinää ne kärjet sen suojakumin alla ja sylkee ulos menopuolelta ainetta.. mutta pitäiskö koittaa nyt kotioloissa isommalla määrällä ainetta ettei vaan muutamaa ruiskausta?
Eikä varmaan CRC-hoito liittimille olisi myöskään pahaksi..
Niin Kawabata jos epähuomiossa luulit C-malliseksi niin tää mun wikakasa on D1, ja on 3 asentoinen hana, On OFF ja Res
ja sitten toi tankin sisällä oleva suodatin ? onko siellä siis vai ei?
Kiitoksia taas vastanneille! eiköhän tää tästä ennen kesänloppua taas toimimaan saada.
Onko porukalla kokemusta näistä "TVshop" bensajärjestelmän puhdistusaineista että toimiiko?? kun ei viitteis ekana kaasareita levittää, aloitetaan kuitenkin tenusta
Ja kyllä, seuraavaksi taitaa mennä ihan toiseen paikkaan huoltoon vaikka sitten maksais enemmän. ja aloitan hullon tilaamisen sanoilla "Kaikki käydään läpi mitä kirja sanoo,aivan sama mitä maksaa. ja jos ei toimi niin musta tulee painajainen"
Viimevuonna itse tankkia puhdistelleena voin todeta, että pohjasta oli helpoin tyhjentää tuo tankki. Korkin ympärillä tankissa on kaulus joka hankaloittaa sitä kautta tyhjentämista(jusperi @ Huhti. 24 2009,19:23) kirjoitti
Tankin pohjasta tulevissa mutkan tekevissä letjuissa on suodattimet toisessä päässä tankin sisällä. Ne kannattaa putsata jos epäilee, että tankissa on jotain töhnää.(jusperi @ Huhti. 24 2009,19:23) kirjoitti
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Tässä vielä räjäytyskuva tankista : *kliks*
Kannattaa melkein varata uudet o-renkaat jos avaa ne läpiviennit. Tyhjennys on tosiaan helpoin alakautta ihan hanasta.
Ne puhdistusaineet ei ainakaan ruostetta liuota mihinkään.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Tältä pohjalta pyörän kimppuun heti huomenna. Ja tuloksia luettavissa toivon mukaan huomisiltaan mennessä.
Viikonlopun saldo
- Tankin tyhjennys/puhdistus,
- Uusi suodatin,
- Kaasareitten kohokammiot puhdistettu OMO-pulverista,
- Tenttua uuten tankilliseen hiukan.
Nyt takana n.300km eikä ongelman ongelmaakaan
(*koputtaa puuta*).
Vanhan suodattimen halkaisin kahtia, ja tankin tyhjensin ämpäriin.
Lopputulos = Ruostepaskatöhnää n.3 lusikallista.
Matka jatkuu, kunnes se seuraavaksi katkeaa ;)
Huhhu onpa aikaa viimeisestä postauksesta, eli tosiaan edellä oleviin kirjoituksiin päivitystä.
ONGELMA palasi n.500km jälkeen.. muutama harmaa hiuksikin meinasi jo tulla.. mutta sitten rupesin tarkemmin tutkimaan bensapumpun toimintaa, no olihan siinä naapurin setäkin vieressä virsiään veivaamassa. tultiin siihen tulokseen tai paremminkin naapurin setä tuli että mitä hemmettiä ? Bensapumpun kärkien välissä asuu kipinä, ei se sinne kuulu!!
Pumppu jumissa, toimii, pumppp jumissa, toimii... päivästä hiukan kiinni mihin jättää kun ei toimi.
ei siinä mitään, http://www.purkuosat.net/ löysin käytettynä alkuperäisen kun biltema, motonet akseli ei pystynyt soveltuvaa toistaikseksi toimittamaan.
tilasin, muutaman kympin maksoin ja seuraavana päivänä noudin postista! Loistavaa toimintaa..
Kiinni, käyntiin, ja ajelemaan.
------> 3000km tälle kesälle takana, ja nyt uskalla jo sanoa sen ääneen, tämä koko setti taisi alunperin olla kiinni siitä bensasuoniston sydämmestä, BENSAPUMPUSTA.
mulla siis C-mallinen rottapyörä. nyt on vähän samanlaista bensapuolen jumppaa edessä. saattaa olla parasta heti suosiolla hankkia toimiva bensapumppu ja käydä "hetken" seisseen zetorin tossisatkun bensapuolta läpi. vaihe vaiheelta. eka vaihe takana. työntöstartteja ja akkustartteja pihassa. kahesti hörähti. muuten ei lupaakaan mitään. bensa haisi, että kyllä sitä kulkee. mutta riittävästikkö.. wanha kuivunu bensantöhkä tankissa ja kaasareissa voi estää käymisen. jos kakkosvaiheessa kokeilee tyhjätä kaasarit ja tsekkaa ainakin sen remonttihanan asennon vielä kerran. kattoo letkut ja klemmarit paikallaan oleviksi.
kakkosvaiheen a-vaihe voisi olla kaasreiden tyhjäys ja sitten apuvirran kanssa starttauksien yrityksiä. jos ei tulosta, niin sitten tankki, suodatin, letkut ja pumppu. vai lähtisikö jo heti pumpusta asti kattomaan.. kuitenkin ihan varmuudeksi koko bensalinja olisi hyvä käydä läpi.
seisotus ei tee pelille hyvää, liian pitkään. tarttee antaa touhuta pelin välillä kunnolla.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Jos sulla on huono akku niin saat työntää vähän penteleen lujaa jos meinaat saada sen käyntiin, ei muuten lähde. Bensapumppu ei lähde pyörimään sekään ennenkuin on kone käynnissä. Oma kun stoppas kesken ajon niin bensapumppu oli sökö, se meni laakista. Ota tankki irti ja irtotankkiin suoraan letku pumpulle siittä eteenpäin. vähän helpompi paikantaa vikoja.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
akku on just ostettu uusi bosch ja ollut latauksessa kolme vuorokautta. tulpat on vaihdettu ja uudet siis. tarvii varmaan siirtää rotta kerhon talliin, on vähän helpompi ropailla kuin krs-talon parkkipaikalla, johon ilmestyy monesti penskoja ja kylän simasuita kyselemään ja ennen kaikkea neuvomaan. saa nuo tankki, kaasari, bensapumppujutut vähän paremmin kaivettua esille ja osat pysyy tallessa paremmin.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)