Sattuuko kukaan tietämään tollasista hondan fmx supermotoista jotain? Jokapaikassa lukee että siinä on tehoa 27.7 kw voiko olla mahollista, että niin vähän? Voisko olla että sitäkin on kuristettu päästöjen takia ihan niinku KTM:ätkin? jos on niin miten? Saako niihin helpolla lisä potkua vai meneekö koko kone uusiks että lähtis kulkemaan![]()
Juu kertokaas onko kureja ja millaisia , kaverin fmx tarvis piristystä tehoissa.
Pelkkä putkiston tuoma äänen lisäys on aika pieni ilo.
SUZUKI B-KING
itse 'viritin' siten, että vaihdoin ne etukäyrät pakarista isompiin,
ostin tuolta.
http://supermoto-umbauten.de/325/Pre...n/FMX_650.html
vaikka oli vakiovaimentajat, niin teho kyllä parani.
lisäksi jossain netissä pyörii pdf, jossa on ohjeita pieneen viritykseen.
ensin siinä kaasarin luistissa on ne ilmareiät, ne on muistaakseni 2.5mm, porasin ne 3mm:seksi.
sitten isonsin pääsuuttimen, en muista miksi, mutta isommaksi kuitenkin, se auttaa vähän. kannattaa isontaa vaikka ei tekis mitään muuta.
sitten se ilmaboxin ilmanottokumiputki kannattaa lyhentää puoleen pituuteen. ei kannata ottaa pois, kun ääni tulee ihan ihme kurnutukseksi.
nostelin neulaakin muistaakseni jollain prikalla. tämä vähän riippuu pääsuuttimestä mihin päätyy, että onko tarpeen vai ei.
vaikka tekee kaiken tämän(aika helppoa), niin se vaan ei tunnu kiertävän 'vapaasti'. tämä johtunee sytytyksestä. kaasarin kyljessä on se kaasuasennon anturi. ota se irti ja sen alla on pieni välityspalikka, joka siirtää kaasuläpän liikkeen anturille, ota se pois ja jätä anturi siihen asentoon sisäisesti kun se on kaasu kiinni. tällä on käsittämätön hyöty ja pyörä kiertää iloisesti. nähtävästi pyörässä on joku saastejuttu sytkässä.
näillä kulki mittarin mukaan 160 mittariin ja normia ajanut tietää, että ei todellakaan kulje 160 vakiona.(tämä vaatii täysin oikean pääsuuttimen).
itse en tekis nytkään muuta jos kyseisen pelin vielä ostaisin. viritys on halpa (etukäyrien hinta), eli reilu satanen.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Tuon FMX:n muinainen edeltäjä, XL600r -84, jaksoi pyörittää dynon rulla vakiona 32kw edestä...
Vaimennin, suuttimet ja 101mm poraus yli 11:1 puristuksilla teki tuosta sitten huomattavasti pirteämmän... *
Kelasi tasaisella reilusti yli tuon 160km/h, gps:n mukaan *
Ja ne käyrät oli tuossa pienemmässä/vanhemmassa koneessa huomattavasti FMX:n käyriä paksummat...
On tainnut päästömääräykset kesyttää tuon(kin) koneen lähinnä säälittävälle tasolle siihen nähden mihin potentiaalia olisi...
XR650L:n viriosat sopinevat ainakin osittain?
Ameriikoissa suosittu ja viritetty papatin...
www.xrsonly.com
www.advrider.com
www.matkaendurot.net
joo, se puristus on just FMX ongelma, se on joku 8:1 vakiona, joten todella pieni, ehkä tehty siksi, että siinä ei ole öljynjäähdytintä ja se kuumenisi varmaan paljon enemmän jos puristus olisi korkeampi.
tuolta abp racing sivuilta saa korkeapuristemäntiäkin ja öljynjäähdyttimiä.
mutta rupeaa tulemaan sitä rahanmenoa, ja tosiasia on, että vaikka teet kaiken, niin ei se silti mihinkään mene. noilla suutin yms muutoksilla ei mene rahaa juuri ollenkaan ja vaikutus on kuitenkin tuntuva ja käyttökelpoinen teho kasvaa.
esim jos fmx:n virittäs niinkuin pitäs, niin ostas kaasarin, männän, pakoputkiston, nokan, niin kulu olis helposti 1000-2000 euroa, joka on aika paljon, kun pyörän arvo on joku 4-5 tonnia.
aikaisemmin dominaattoriin ostin itse asiassa sen suoravetokaasarinkin, mutta FMX:ään tein vain nuo muutokset ja se toimii todella hyvin kun saa säädöt kohdalleen, ei oikein suoravedon hinta ole sen arvoinen, että kannattas.
lisäksi suoravedon säätäminen alusta on isompi homma kuin modata vähän tota orggiskaasaria itse.
suoravedon ongelma on myös se kiihdytyspumppu, joka esim keuliessa kun pumppaa kaasua, niin se ruuttaa bensaa niin paljon, että moottori tukehtuu siihen. originaali CV kaasutin on pehmeämpi ja helpompi keulia/ajaa eikä tukehdu.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itse tuli juuri tuollainen fmx ekaks pyöräks ostettua, paikalla on nyt leovince x3:set alusta loppuun asti ja kyllä se viikon oli ihan kiva mutta kolmen viikon jälkeen rupee tuntuu kyl aika nuhalta. tarvinnee kotariin siirtyä jossai vaiheessa.
Suzuki GSX-R 1000 -02
Itse ostin viikko sitten FMX:än, ja ihan näpärä peli kaupunkiin ja muutenkin. Tehoa vois olla tietty enempi, ja vääntöä. tai kyllä nyt tollakin teholla oikeesti pärjää ihan hyvin vaikka XJR:rä oli edellinen.(jaket @ Huhti. 15 2009,20:59) kirjoitti
Mittarin mukaan kulkee kyllä 160 viime viikolla (olikohan myötäistä tuulta sitten), ja eilen kokeilin GPS:llä ja 5 kilsaa näyttää mittari liian vahän melko tasaisesti tonne 130 kilsaan... enempää en uskaltanut ajaa kun oli niin hirveitä tuulen puuskia että meinas lähteä lentoon
Onko ne käyrät paljonkin avarammat, miten vaikuttaa suuttimen vaihdon kanssa, saako vääntöä lisää, kannattaako? Mistä käyrät saisi halvimmalla?
![]()
WildStar rumble in skräddarskog
ex. busa
K12RS
XJR1300
VTR
HORNET900
SPEEDMASTER
AMM.BONNE
FMX650
CR250
XR250
BETA250
Nostellaan vanhaa aihetta.
Tuli mieleeni villi ajatus että vaihtaisi nykyisen SV650S:n tuommoiseen Hondaan. Kyykyllä ajaessa kipeytyy selkä ja ajokortti on kulutustavaraa. Hieman vain mietityttää Hondan tehot, pystyykö tuolla ajamaan pidempiä reissuja, esim parinsadan kilsan mökkimatkoja, niin ettei mielenterveys mene? Riittääkö menohalut motarivauhdeissa ja onko ajoasento kuinka leppoisa?
Now playing: K7
Koeaja myös "vastaava Yamaha"(-ahven- @ Huhti. 26 2011,09:14) kirjoitti
XT660 suoriutuu ainakin myös matka-ajot ihan kivasti. Motarilla eniten menohaluja rajoittaa ajoviima, kaikki yli 120 on vaan vittumaista ajella tuossa asennossa nakuna.
Käsittääkseni XT660 ei ole ihan niin nuhaisen oloinen kuin FMX - vaikkei mikään kottarainen sekään.
Ajoasennothan noissa on molemmissa kivat, kaikkeen pää edellä ajamiseen verrattuna.
Onko sulla ollut ikävä Gessua sen jälkeen kun vaihdoit jammuun? Mietin vaan että tuleeko ikävä katupyörää kuinka nopsaan(Taajuus @ Huhti. 26 2011,09:30) kirjoitti
Tuntuuko XT yhtä lussulta kuin GS?
Now playing: K7
Ekat kaksi päivää oli pikku-sussua ikävä(-ahven- @ Huhti. 26 2011,11:18) kirjoitti
Joskus harvoin asvaltilla tulee fiilis että "sussulla tästä olis helpompi vetää", mutta tiedän sen johtuvan kuskin taidon puutteesta eikä yammun ominaisuuksista...
Yammu tuntuu selkeästi rivakammalta. Paperillahan tehot on kehnot, mutta yksipyttyisen vääntö antaa ihan eritavalla liikahdusta.
Pitänee siis laittaa äshvee lihoiksi ja lähteä Hondakaupoille. Säästyy selkä ja ajokortti (niin varmaan)
Now playing: K7
...Yammukaupoille(-ahven- @ Huhti. 26 2011,13:37) kirjoitti
![]()
kannattaa ostaa se XT, koska siinä on pitemmät huoltovälit, ja on ruisku. lisäksi tehoa on niin paljon enemmän jo vakiona, että FMX:ää saa virittää parilla tonnilla, että pääsis edes samaan kuin XT.
lisäksi käsittääkseni XT on polttoainetaloudellisempi ruiskun takia.
FMX:ssä on parempi keula, mutta muuten XT on parempi.
mutta on se FMX:kin ihan ok peli.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Nyt on Honda pihassa ja olen erittäin tyytyväinen. Äänetkin ovat miehekkäämmän noilla LeoVincen putkilla kuin edellisessä SV:ssä suoralla putkella. Vaikuttavatko DB-killerit muuhun kuin ääniin? Tuossa tuli mukana lyhyet ja pitkät killerit, pitkillä äänet ovat aika tuhnut, lyhyillä loistavat. Voivatko killerit vaikuttaa seokseen radikaalisti?
Tuo n. 40 hevosta riittää kyllä vastoin ennakkoluulojani hyvin tuollaiseen pyörään. Keula kevee ihan tarpeeksi ja pyörä kulkee niin kovaa kuin kuskin ominaisuudet sallivat.
Talveksi laitetaan sitten vähän lisäpalikkaa kunhan saan haalittua, 41 millinen suoravetokaasari löytyykin jo.
Jos jollakulla löytyy nurkista APB-racingin tai vastaavat alkukäyrät FMX:ään niin saa laittaa yksityisviestiä, kutitellaan nuo helpoimmat heposet koneesta ulos.
Now playing: K7
Onko joku löytänyt tuohon venttiilinsäätö-ohjeita? Jossain näin kuvallisen ohjeen mutta sivu on hukassa.
Now playing: K7