Mikä mahtaisi olla kohtalaisen ohut, mutta toimiva selkäsuoja nahkatakin sisään asennettavaksi?
Tunnustettakoon myös tähän väliin että kokemusta selkäsuojista ei oikeastaan ole. Rukkan ajotakin selkämyksessä semmoinen on ja se ainakin on ohut ja huomaamaton...
Turvallisuus on tietysti tärkeä juttu, mutta tässä kohtaa mitään 2 cm paksua suojaa en yksinkertaisesti ala takin sisään tunkemaan.
Käyttömukavuus ja ulospäin huomaamattomuus ovat tässä kohtaa kriteeristön yläpäässä. Onhan suoja kuitenkin parempi kuin ei suojaa...
Daisese itse suosittelee takkiinsa G-sarjan selkäsuojaa. Tuo suoja on kuitenkin niin paksu, että tulee kyttyrä selkään ja takki ei istu enää ollenkaan...
MIVVin hiilikuituputket saavat Varaderon ärjymään =)
On Dainesella se ohkaisempikin malli olemassa: Kliks.
Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan vaikkapa Dainesen erillistä Wave -selkäsuojaa, se on pikku juttu vetäistä selkäsuoja päälle ennen ajotakkia eikä ota ajamisesta mitään pois.
1000
Itse laitatin ompelijalla juuri tuon Wave 1-suojan takin sisään ja hyvä tuli. Ei ainakaan omalla kohtaa aiheuttanut pullistelua tai epäistuvuutta. On paljon turvallisempi kuin se telttapatja, joka siellä alunperin oli. Ompelijalla laitatin, koska halusin sen vuoren ja nahkan väliin eikä mahtunut alkuperäisen paikalle, laittoi samalla vuoreen vetoketjun että sen saa halutessaan vaikka pois sieltä, vetää vaan ompeleet auki.
Forcefieldin irtoselkäsuojat taipuvat paremmin kuin tuo Wave. Mulla on sekä Wave että Forcefield himassa, voisin mittailla paksuutta jahka pääsen himaan. Kumpikaan noista ei mun takeissa ole kyttyrää aiheuttanut.
Täällä aiempaa juttua selkäsuojista.
Millaisia suojia teillä on Astarin puvuissa ja toimiiko? Itellä Vector2pc ja mietin, että pitäisikö sinne alkuperäiselle paikalle moinen asentaa, vai ostaa erikseen takin alle kilpikonnamalli.
636 -> 998
Itseltä löytyy juurikin tuo suoja, mitä vaihtelen nahka ja goretakin välillä ja hyvin pelaa.(Hannula @ Huhti. 15 2009,14:21) kirjoitti
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Noita Forcefieldin suojia tossa jo kattelinkin.(scapade @ Huhti. 15 2009,14:59) kirjoitti
Jos viittisit niistä paksuuden mitata niin ois kyllä tosi jees!
Forcefield Pro on kauttaaltaan tasaisen paksu, noin 2 cm. Wave G2 onkin keskeltä paksumpi, ehkä 2.5. Se on kuitenkin reunoilla todella ohut. Hankala mitata kun on muodoltaan kaareva. Suojat ovat yhtä korkeita. Forcefield on leveäpi.
Jos huomaamattomuus on kriteetistön yläpäässä, kannattaa miettiä haluatko suojaa ollenkaan. Tai sitten hommaat ihan samantyyppisen selkäsuojan kuin mikä sulla oli Rukan takissa.
Viime vuonna kävin Allrightissa kyselemässä juurikin takin sisälle laitettavaa selkäsuojaa. Myyjä kaivoi esiteltäväksi jotain mikä näytti lähinnä solumuovilta. Ei tullut kauppoja, mutta sieltä voisi löytyä jotain mikä vastaa paremmin etsimääsi.
Telttapatjaa ne yleensä suosittelee, mikä ei kuullosta niin hyvältä ratkaisulta.
Itsekin tarvitsisi tuonne takin sisään hankkia kunnon suoja.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Forsfield pro löytyy iteltä ja tomii napakan nahkatakin alla ja ei edes pullota.. http://www.forcefield.fi/FBPP2/
"henkien puolesta"![]()
-Honda CB750 vm.-75
-Suzuki GSX-R 1000 K8
-KTM 690 enduro 08
-kawasaki zx-6r 04
-honda nsr 125 91
-yamaha yz80 92
-helkama ax 91
Minulla on parissa takissa Louisilta ostettu Super Shieldin level 2 -selkäsuoja jolla on hintaa koosta riippuen 18 tai 19 euroa.
Tosin senhän täytyy olla telttapatjaa huonompi koska se ei maksa satasta![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Lidliläisen tuomaa turvallisuudentunnetta ei voita mikään, olo on kuin koppakuoriaisella...![]()
Pisteet Forcefieldille. Viimekesän selässä ja todella mukava ja huomaamaton, ilman ei osaa juuri enää ajella. Lyhyissä pyrähdyksissä tosin *pistän nahkatakin selkätaskuun Wave G2 suojan, mun takissa ainakin istuu sekin. Pieni pullotus selässä on vain + , jos sitä nyt kukaan huomaa.
Minulla on Dainesen Shield Air selkätaskuun asennettuna eikä se minun mielestäni haittaa istuvuutta pätkääkään, melkein päinvastoin. Wave voi ilmeisesti vähän näkyä nahkatakin läpi mutta tuota Airia ei juuri huomaakaan. Jotain tietysti vaikuttaa varmaan se, että takki on samaa merkkiä.
No mutta, topiccihan pyörii vielä täällä hengissä
Menin parisen viikkoa sitten ostamaan ForceFieldin Sport suojan koko 003.
Täytyypä sanoa että tuntuu mukavalta suoja takin sisällä. Hengittää takkikin perhana paremmin suojan kanssa, tai ei ainakaan selkä tunnu niin kuumalta!
Suojall ei oo paksuutta kuin 1-1½ senttiä ja on joustava.
Mä tykkään *![]()
Ei ole hyvä, mutta on ainakin halpa: yhdestä telttapatjasta saa viisi selkäsuojaa.. Tuollaiset on halvemmissa malleissa yleensä vakiona ja kalliimmissa ei välttämättä mitään, koska suosittelevat ostamaan itselle sopivan erillisen suojan. Eipä nuo kovemmatkaan muovilätkät maksa kuin parista kympistä ylöspäin joten ei telttapatjan korvikkeen hankkiminen ainakaan budjettiin kaadu.(Kumppari @ Huhti. 16 2009,17:02) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.