Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 52:een 52:sta
  1. #31
    Lainaa (Juska2000 @ Huhti. 16 2009,15:24) kirjoitti
    Lainaa (wunderunde @ Huhti. 16 2009,14:41) kirjoitti
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 16 2009,13:37) kirjoitti
    Merkkihuoltoon soitin ja kehuivat että ovat mitä todennäköisimmin neulaputket kuluneet soikeiksi, päästää liian paljon soppaa alakierroksilla kuormitettuna Ihmetyttää vaan miten neulaputket kuluvat talven aikana itsekseen tallissa, pyörä nimittäin pelasi viimme kauden lopulla hyvin

    Lisäksi uudet neulaputket kuulemma maksavat lähes puolet ko. pyörän arvosta
    Uh huh, jopa on merkkiliikkeessä keksitty numerot
    Mikuni-Topham
    OT: Mikuni-Tophamiin kolme sähköpostiviestiä lähettäneenä, yhteenkään niistä ei vastattu, totean että pitäköön p*rkeleen varaosansa, tilasin Factorylta uudet neulaputket, maksoivat hiukan enemmän mitä Tophamin alkup.putket mutta kestävät pitempään, ainakin Factoryn mukaan.
    Saatko linkkiä laitettua kehiin mistä noita factoryn osia saa tilattua?
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  2. #32
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 16 2009,15:54) kirjoitti
    Lainaa (Juska2000 @ Huhti. 16 2009,15:24) kirjoitti
    Lainaa (wunderunde @ Huhti. 16 2009,14:41) kirjoitti
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 16 2009,13:37) kirjoitti
    Merkkihuoltoon soitin ja kehuivat että ovat mitä todennäköisimmin neulaputket kuluneet soikeiksi, päästää liian paljon soppaa alakierroksilla kuormitettuna Ihmetyttää vaan miten neulaputket kuluvat talven aikana itsekseen tallissa, pyörä nimittäin pelasi viimme kauden lopulla hyvin

    Lisäksi uudet neulaputket kuulemma maksavat lähes puolet ko. pyörän arvosta
    Uh huh, jopa on merkkiliikkeessä keksitty numerot
    Mikuni-Topham
    OT: Mikuni-Tophamiin kolme sähköpostiviestiä lähettäneenä, yhteenkään niistä ei vastattu, totean että pitäköön p*rkeleen varaosansa, tilasin Factorylta uudet neulaputket, maksoivat hiukan enemmän mitä Tophamin alkup.putket mutta kestävät pitempään, ainakin Factoryn mukaan.
    Saatko linkkiä laitettua kehiin mistä noita factoryn osia saa tilattua?
    Factory Pro

    Sieltä vasemmalta ylhäältä "Product sales" ja sen jälkeen valitset pyörämerkin siitä keskelle avautuvasta valikosta. Aika sekavat noi sivut mutta sisäistää aika nopeasti =)

    Ja emulsion tubesit ovat nuo neulaputket.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  3. #33
    Lainaa (Juska2000 @ Huhti. 16 2009,17:44) kirjoitti
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 16 2009,15:54) kirjoitti
    Lainaa (Juska2000 @ Huhti. 16 2009,15:24) kirjoitti
    Lainaa (wunderunde @ Huhti. 16 2009,14:41) kirjoitti
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 16 2009,13:37) kirjoitti
    Merkkihuoltoon soitin ja kehuivat että ovat mitä todennäköisimmin neulaputket kuluneet soikeiksi, päästää liian paljon soppaa alakierroksilla kuormitettuna Ihmetyttää vaan miten neulaputket kuluvat talven aikana itsekseen tallissa, pyörä nimittäin pelasi viimme kauden lopulla hyvin

    Lisäksi uudet neulaputket kuulemma maksavat lähes puolet ko. pyörän arvosta
    Uh huh, jopa on merkkiliikkeessä keksitty numerot
    Mikuni-Topham
    OT: Mikuni-Tophamiin kolme sähköpostiviestiä lähettäneenä, yhteenkään niistä ei vastattu, totean että pitäköön p*rkeleen varaosansa, tilasin Factorylta uudet neulaputket, maksoivat hiukan enemmän mitä Tophamin alkup.putket mutta kestävät pitempään, ainakin Factoryn mukaan.
    Saatko linkkiä laitettua kehiin mistä noita factoryn osia saa tilattua?
    Factory Pro

    Sieltä vasemmalta ylhäältä "Product sales" ja sen jälkeen valitset pyörämerkin siitä keskelle avautuvasta valikosta. Aika sekavat noi sivut mutta sisäistää aika nopeasti =)

    Ja emulsion tubesit ovat nuo neulaputket.
    Näin thank's pitääpi tutkia.
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  4. #34
    Ettei vaan neulaventtiilit vuoda niissä kahdessa kaasarissa?Eli tulvii yli ja kastelee tulpat?Niiden tehtävä on pitää bensapinnat oikealla tasolla kaasareissa.Voisiko olla jumissa?
  5. #35
    Lainaa (rellonen @ Huhti. 16 2009,19:12) kirjoitti
    Ettei vaan neulaventtiilit vuoda niissä kahdessa kaasarissa?Eli tulvii yli ja kastelee tulpat?Niiden tehtävä on pitää bensapinnat oikealla tasolla kaasareissa.Voisiko olla jumissa?
    Nuoki tuli jo kerran tarkistettua ja puhdistettua, vaikuttivat ihan voivilta.. eipä auttanut mitn
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  6. #36
    No nyt on viikonlopun aikana ruuvattu kaasuttimia oikeen olan takaa.
    Kaasuttimet olivat erinomaisessa kunnossa kaikkia neulaventtiilejä myöten. (ilmeisesti joku laittanut joskus korjaus sarjan kaasareihin)
    Ainoastaan neulaputkissa oli pientä kulumaa, eivät olleen enää täysin pyöreitä. Lisäksi Neula näytti vaihdetulta. Ei alkuperäinen ainakaan numeroiden perusteella.

    Mietin tuossa lisäksi sellaista vaihtoehtoa, että voiko nokkaketjun vaihdossa mennä jako sen verran poiskohdiltaan ettei säre moottoria ja käy muutenkin hyvin? Ainut vika tosiaan tuo alaväännön puuttuminen ja sitä kautta tulppien kastelu.
    Puristus paineetkin tuli mitattua joka pytystä ja lukemat olivat erinomaiset.
    Tässä loppuu kyllä kohta keinot

    Tietäjät Auttakee!
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  7. #37
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 19 2009,12:53) kirjoitti
    Ainoastaan neulaputkissa oli pientä kulumaa, eivät olleen enää täysin pyöreitä. Lisäksi Neula näytti vaihdetulta. Ei alkuperäinen ainakaan numeroiden perusteella.
    Pienikin kuluma aiheuttaa alakierroksille häiriöitä, Factoryn sivuilla on hyviä kuvia noista neulaputkista mitkä ovat jo ovaalin muotoisia.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  8. #38
    Lainaa (Juska2000 @ Huhti. 19 2009,19:28) kirjoitti
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 19 2009,12:53) kirjoitti
    Ainoastaan neulaputkissa oli pientä kulumaa, eivät olleen enää täysin pyöreitä. Lisäksi Neula näytti vaihdetulta. Ei alkuperäinen ainakaan numeroiden perusteella.
    Pienikin kuluma aiheuttaa alakierroksille häiriöitä, Factoryn sivuilla on hyviä kuvia noista neulaputkista mitkä ovat jo ovaalin muotoisia.
    Juu näinhän se siellä näky olevankin.. Ja kylläpä nuo oman laitteen putket ovat jo lähempänä ovaalia. Lähinnä ihmetyttää et miten se silti pelasi hyvin viimme syksynä noilla neulaputkilla.

    Ja ainut talven aikana tehty tekninen muutos pyörään oli nokkaketjun vaihto.. mietin vaan olisiko siinä mennyt jotain vikaan, ja nyt aiheuttaa tuo alaväännön puuttumisen?
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  9. #39
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 19 2009,19:39) kirjoitti
    Ja ainut talven aikana tehty tekninen muutos pyörään oli nokkaketjun vaihto.. mietin vaan olisiko siinä mennyt jotain vikaan, ja nyt aiheuttaa tuo alaväännön puuttumisen?
    Enpä ole asiantuntija mutta pienellä googletuksella näyttää siltä että väärin ajoitettu nokka-akseli aiheuttaa väännön puuttumisen joko ala tai yläalueella riippuen siitä mihin suuntaan ollaan vinksallaan. Tämä tietysti olettaen että säätö on niin vähän pielessä että venttiilit eivät osu mäntään ja kompressiota on.

    Tämä on sitten vain amatöörin google-diagnoosi. Ehkä soitto viralliseen huoltoon voisi olla paikallaan?
    CBR600RR
    H-D XL883R
    ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
  10. #40
    No nyt on huoltomiehenki kans toimiteltu. Ja onhan se hyvinkin mahdollista laittaa jako väärin niin ettei säre mitään. Huomaa ainoastaan ettei pelaa oikeen mitenkään päin.
    Tästä syystä tarkistinkin jaon ja kylläpä merkit näyttävät pitävän paikkansa.

    Uudet neulaputketkin laitoin tilaukseen, et saas nähä joko pääsis

    Muuten uskon jo et jollei vika korjaannu, menee pyörä verkon painoks
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  11. #41
    Elikkä nyt on sitten pyörästä venakopan kansikin irti ja ajoitusmerkit katottu ylhäältä ja alhaalta.. näyttäisi olevan ainakin jako kohdillaan. (pois suljettu vika mahdollisuus)

    Tässä kun vielä malttaisi oottaa niiä uusia neulaputkia postista.
    Mistähän vikaa lähtisi selvittämään seuraavana ellei neulaputkien vaihdolla korjaannu?
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  12. #42
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 19 2009,19:39) kirjoitti
    Ja ainut talven aikana tehty tekninen muutos pyörään oli nokkaketjun vaihto.. mietin vaan olisiko siinä mennyt jotain vikaan, ja nyt aiheuttaa tuo alaväännön puuttumisen?
    Siinähän se vika-alue paikantui.
    Eli ennen nokkaketjun vaihtoa pelaa ja jälkeen ei.

    Jos ajoitus on 100-varmasti kohdillaan niin etsi vikaa osista joita purit kun ketju vaihdettiin. Esim. irrotit tankin ja vahingossa jokin tarttui tulpanjohtoon vetäen sitä vähän pois paikoiltaan puolasta ja nyt ei tuu kunnon kipinää veto päällä. Tai vaikka jäi joku muu johto puristuksiin johonkin väliin.

    Ite mittaisin seuraavaksi pakokäyrien lämpötilat. Kone käyntii parituhatta rinkiä koneeseen ja infrapuna lämpömittarilla vertailla käykö kone kaikilla kunnolla.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  13. #43
    Lainaa (RC17 @ Huhti. 22 2009,01:03) kirjoitti
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 19 2009,19:39) kirjoitti
    Ja ainut talven aikana tehty tekninen muutos pyörään oli nokkaketjun vaihto.. mietin vaan olisiko siinä mennyt jotain vikaan, ja nyt aiheuttaa tuo alaväännön puuttumisen?
    Siinähän se vika-alue paikantui.
    Eli ennen nokkaketjun vaihtoa pelaa ja jälkeen ei.

    Jos ajoitus on 100-varmasti kohdillaan niin etsi vikaa osista joita purit kun ketju vaihdettiin. Esim. irrotit tankin ja vahingossa jokin tarttui tulpanjohtoon vetäen sitä vähän pois paikoiltaan puolasta ja nyt ei tuu kunnon kipinää veto päällä. Tai vaikka jäi joku muu johto puristuksiin johonkin väliin.

    Ite mittaisin seuraavaksi pakokäyrien lämpötilat. Kone käyntii parituhatta rinkiä koneeseen ja infrapuna lämpömittarilla vertailla käykö kone kaikilla kunnolla.
    Tuossa mittaamisessa muuten voiski tosiaan olla ideaa Yhdellä tutulla nimittäin on juurikin tuollainen mittari. Pitääpi kysyä lainalle.

    Toivottavasti nyt kerkeäis saamaan pyöränki toimimaan ennen v-loppua, on meinaa luvannu sen verran hyviä ajokelejä
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  14. #44
    Hohhoijaa.. Nyt on jo yli viikko ootettu Suzukin merkkiliikkeestä tilattuja kaasareiden neulaputkia. Meinaa odottavan aika käydä turhan pitkäksi kun ois hyvät ajokelit ja kaasuttimet pöydällä levällään

    Omalla tuurilla taitaa mennä juhannukseen ennenkuin osat saan
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  15. #45
    Mitäs tähän ketjuun kuuluu, saitko pyörän kuntoon?
    Missä oli vika?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  16. #46
    Jep, itseäkin kiinnostaisi tietää vaikka en RF:ää omistakaan
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  17. #47
    Itellänikin on 600RF työn alla niin heräsi kysymys, eli mites nuiden kaasarin tiivisteiden kanssa, riittääkö pelkkä tiiviste, vai pitäälö lisäksi laittaa jtn tiivistetahnaa, tai muuten käsitellä kyseistä tiivistettä?
    I'm not totally useless i can be used as an bad example
  18. #48
    Lainaa (1101 @ Maalis. 15 2010,00:04) kirjoitti
    Itellänikin on 600RF työn alla niin heräsi kysymys, eli mites nuiden kaasarin tiivisteiden kanssa, riittääkö pelkkä tiiviste, vai pitäälö lisäksi laittaa jtn tiivistetahnaa, tai muuten käsitellä kyseistä tiivistettä?
    Aikanaan RF:n kaasarit kun putsasin niin laitoin vanhan tiivisteen takaisin kun näytti hyväkuntoiselta, eikä ole vuotanut.
    Kyseessä oli pohjakupin ja kaasarin rungon välinen tiiviste.
    Voihan sitä tiivistettä hellästi koittaa jossain öljyssä putsailla jos on jotain likaa tarttunu.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  19. #49
    Lainaa (wiltzu @ Maalis. 12 2010,08:36) kirjoitti
    Mitäs tähän ketjuun kuuluu, saitko pyörän kuntoon?
    Missä oli vika?
    Noniin, kiitoksest wiltzu:lle vinkistä. On päässyt tämä viestiketju ihan unholaan.

    Tosiaan kevään 2009 kaasariongelmaan löytyi ratkaisu uusista neulaputkista. Alkuperäeiset neulaputket kaasareissa olivat kuluneet lähes soikeiksi. Elikkä neulaputki on tosiaan se jossa kaasuttimen neula menee up and down ja näin säätelee syötettävän polttoaineen määrää eri kierrosalueilla. Soikea neulaputken reikä = liikaa polttoainetta joka taas tunnetusti kastelee tulpat ja nostaa pentsiinin kulutusta.

    Kaiken kaikkeaan kaasarit tuli purettua 4 kertaa ennenkuin joku mainitsi et "kato samalla ne neulaputket"

    Uudet alkuperäiset neulaputket maksoivat yht.100€
    Nyttemmin uusilla neulaputkilla pyörä kuluttaa humattavasti vähemmän polttoainetta ja käy nätimmin.

    Mielenkiintoinen mutta hermoja raastava ongelma ennen vian löytymistä.

    Tämä kausi mennään samaisella RF 600 R:llä
    suzuki rf 600r -96
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895

    Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
  20. #50
    Lainaa (tomppa85 @ Maalis. 24 2010,19:20) kirjoitti
    Lainaa (wiltzu @ Maalis. 12 2010,08:36) kirjoitti
    Mitäs tähän ketjuun kuuluu, saitko pyörän kuntoon?
    Missä oli vika?
    Noniin, kiitoksest wiltzu:lle vinkistä. On päässyt tämä viestiketju ihan unholaan.

    Tosiaan kevään 2009 kaasariongelmaan löytyi ratkaisu uusista neulaputkista. Alkuperäeiset neulaputket kaasareissa olivat kuluneet lähes soikeiksi. Elikkä neulaputki on tosiaan se jossa kaasuttimen neula menee up and down ja näin säätelee syötettävän polttoaineen määrää eri kierrosalueilla. Soikea neulaputken reikä = liikaa polttoainetta joka taas tunnetusti kastelee tulpat ja nostaa pentsiinin kulutusta.

    Kaiken kaikkeaan kaasarit tuli purettua 4 kertaa ennenkuin joku mainitsi et "kato samalla ne neulaputket" *

    Uudet alkuperäiset neulaputket maksoivat yht.100€
    Nyttemmin uusilla neulaputkilla pyörä kuluttaa humattavasti vähemmän polttoainetta ja käy nätimmin. *

    Mielenkiintoinen mutta hermoja raastava ongelma ennen vian löytymistä.

    Tämä kausi mennään samaisella RF 600 R:llä *
    hyvä että selvis vika. saa nähdä koska itellä on edessä sama operaatio. nyt on mittarissa 50tkm.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  21. #51
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 22 2009,23:40) kirjoitti
    Lainaa (RC17 @ Huhti. 22 2009,01:03) kirjoitti
    Lainaa (tomppa85 @ Huhti. 19 2009,19:39) kirjoitti
    Ja ainut talven aikana tehty tekninen muutos pyörään oli nokkaketjun vaihto.. mietin vaan olisiko siinä mennyt jotain vikaan, ja nyt aiheuttaa tuo alaväännön puuttumisen?
    Siinähän se vika-alue paikantui.
    Eli ennen nokkaketjun vaihtoa pelaa ja jälkeen ei.

    Jos ajoitus on 100-varmasti kohdillaan niin etsi vikaa osista joita purit kun ketju vaihdettiin. Esim. irrotit tankin ja vahingossa jokin tarttui tulpanjohtoon vetäen sitä vähän pois paikoiltaan puolasta ja nyt ei tuu kunnon kipinää veto päällä. Tai vaikka jäi joku muu johto puristuksiin johonkin väliin.

    Ite mittaisin seuraavaksi pakokäyrien lämpötilat. Kone käyntii parituhatta rinkiä koneeseen ja infrapuna lämpömittarilla vertailla käykö kone kaikilla kunnolla.
    Tuossa mittaamisessa muuten voiski tosiaan olla ideaa * Yhdellä tutulla nimittäin on juurikin tuollainen mittari. Pitääpi kysyä lainalle.

    Toivottavasti nyt kerkeäis saamaan pyöränki toimimaan ennen v-loppua, on meinaa luvannu sen verran hyviä ajokelejä *
    Jos ei tuollaista mittari satu just paikalle, niin kyllä tuon kylmäkäynnistyksessä tuontee käsinkin, jos jokin käyristä lämpeää selkeästi hitaammin.

    Tuon testaan muutenkin aina pyörää ostaessa
    Honda Valkyrie SuperCharged
  22.  
  23. #52
    Jep. Eli olipa kirjauduttava foorumille saakka, kun liippasi vikadiagnoosi niin läheltä omaa pyörääni, eli omistuksessa hetken aikaa ollut RF900 potee starttiongelmaa kylmillä keleillä, lämpimällä kelillä/moottorilla siis lähtee ja käy kuin ajatus (ehkä vaihdetta vasten ajettaessa ja "moottorijarrutuksella" jytistää putkessa, liikaa bensaa?)

    Kylmänä startatessa siis turhankin usein kastaa tulpat ja niitä on jo vaihdeltukin uusiin.

    latausjännite testattu ja akkujännite myös, hyvältä niiltäosin näyttää. Kipinä vois olla paremminkin, vaan onkos huhussa perää ettei nämä hurjan kirkkaita kipinöitä annakkaan?

    täytyy tarkistaa
    -klassinen "ryyppykisko" kaasarin puolelta
    -juurikin nuo neulaputket ja kalvot kaasuttimesta.
    -venttiilit, puristuspaineet sylintereistä

    Eka isompi pyörä piikkien jälkeen itselle niin ajattelin kysellä varulta ohjeita,
    -mistä löydän nuo sytkäpuolat?
    -saako neulaputket tarkastettua yläkautta kaasarien ollessa paikallaan?

    jos topikin *lainaus hirvittää niin täytyy avata oma topicki eikä varastaa muiden



Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12