Honda cbr 900rr -00 ajettu 37tkm. Noin joka kolmannella kerralla kylmänä käynnistäessä kolahtaa koneessa. Kolahduksen aikana kierrokset laskee hetkeksi hieman. Muuten kone toimii hyvin. Olisko kenelläkään vinkkiä missä vika vois olla?![]()
Omassa VTR f mallissa on joskus samaa häikkää, kolahtaa ja kierrokset laskee sekunninajaksi, mutta jatkaa sen jälkeen ihan normaalisti. Ja nimen omaan kylmänä tekee sitä?
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
Kerran kolahti kun pyörä sammahti kytkimen lipsahtamisen seurauksena. Siitäpä tuli mieleen, että olisiko teilläkin muna ennen kanaa... Eli voisiko siellä pienen tyhjäkäynnin tuntumassa tulevan käyntihäiriön seurauksena jokin kolahtaa eikä niinpäin, että mekaaninen kolahdus ahistaisi konetta.
"mutu"
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Mutuun perustuva analyysini on, että yksi pytty ei syty silloin kun kolahtaa. Oma moponi tekee samaa välillä nimenomaan kylmänä.
Hhmmmm.... Jos se on mekaaninen "kolahdus" niin vie se äkkiä korjaamolle!
Selviskö tämä ongelma koskaan? Mulla on samaa vikaa omassa VTR:ssä. Tyhjäkäynnillä kaikki toimii ok, mutta kun nostan kiekat n. kolmeen tonniin, niin antaa satunnaisesti sellasen oudon kolauksen. Ei vaikutusta onko ajossa vai paikallaan vapaalla. Sellasta eroa olen havainnu, että kunnolla lämmenneenä ei klonksahtele. Motari/maantieajossa sitä ei esiinny tai sit en vaan kuule. Kaupunkiajossa ärsyttävää.
Diagnoosia olen miettiny, et voisko olla ettei polta joka kerta seosta tai sitten polttaa väärään aikaan. Näillä tulpilla ajettu vajaa 400 km. Tulpanhattu/johto??
KTM 990 ABS -07, -13
CBF 1000 s -07 ora, -11
VTR 1000 f -98, pun, -10
CBR 1100xx -98, musta, -05
CBR 1000 f -92, pun-must, -05
CBR 600 f -91, pun-valk, -96
PV 50 -88, musta, -90
954 teki joskus samaa, se on melko mekaanisen kuuloinen, ehkä se nakuttaa tai isku tulee vähän vasten käyntiä.
jotenkin yhdistin sen aina käynnistysähläykseen, eli käynnistysnappi lipsahti tai joku muu, mutta jos starttas systemaattisesti, pyöritti kunnes starttas, niin ei kolahda.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mulla tekee oma VTR joskus todella harvoin tuota samaa. Ei ole ainakaan tuon superhawk foorumin mukaan mitään vaarallista. Tosiaan starttaa tuon jälkeen ihan normaalisti, tiedä sitten onko puristuksilla ja pitkällä startilla asian kanssa mitää tekemistä?? Tosiaan ei ainakaan mitään vakavaa oo tuosta seurannut vaikka pariin kertaan tuon tehnyt..(Vieteri @ Kesä. 18 2010,11:20) kirjoitti
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Pitää koittaa kerran vielä uusilla tulpilla. Toisaalta voihan se olla, että olen vain tottunu noihin rivi nelosten lähes olemattomiin ääniin ja poisoppiminen ottaa aikansa.![]()
KTM 990 ABS -07, -13
CBF 1000 s -07 ora, -11
VTR 1000 f -98, pun, -10
CBR 1100xx -98, musta, -05
CBR 1000 f -92, pun-must, -05
CBR 600 f -91, pun-valk, -96
PV 50 -88, musta, -90
Sytytyshäiriö. Kyllä se kolahtaa kun sylkky putoaa kyydistä ja/tai tulee takaisin. Ainakin omissa twineissä tuo on ollut aika perussettiä....
<p>2002-2014</p>
Ysikasia tankkiin, eikä takuulla kolahda enää, jos olet vitosta käytellyt aiemmin.
ooo
Kun kylmänä käynnistettäessä kierrokset hetkellisesti nytkähtävät liian alas, niin kytkinpakan välykset lyövät laidasta laitaan epätasaisesta pyörintänopeudesta johtuen. Siitä kolahtelu. Saman äänen saa esille myös lämpimällä koneella, jos säätää tyhjäkäynnin liian alas (yleensä alle tuhat krpm) ja koneen käynti muuttuu epätasaiseksi.(Hondacbr900rr @ Maalis. 01 2009,20:04) kirjoitti
Ominaisuus monilevykytkimille. Ei yleensä mikään vika eikä siihen liity mitenkään moottori muutoin kuin jos se jostakin syystä käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti.
Pannaan haisemaan.
(Hercules @ Kesä. 18 2010,22:25) kirjoitti
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Paremman tutkiskelun tuloksena taitaa olla "ammuskelu" kaasariin. Jotain säätöä ilmiesesti siis kaipaa.
KTM 990 ABS -07, -13
CBF 1000 s -07 ora, -11
VTR 1000 f -98, pun, -10
CBR 1100xx -98, musta, -05
CBR 1000 f -92, pun-must, -05
CBR 600 f -91, pun-valk, -96
PV 50 -88, musta, -90
Sun pyörässä ei oo kaasaria. Mulla sama kikotin ollu jo monta vuotta ja ain on kolahdellut, jopa kaupunkiajossa niin että sen ihan tuntee. se on kyllä mekaaninen ja alussa ajattelin että nyt jumalauta tuli hommattua konevikanen pyörä, mutta hyvin kukkuu edelleen. Se kolahtelee ehkä kerran pari/500km ja aina kylmänä käynnistettäessä. Ilmiö on aina ollu samanlainen. ei oo pahentunu tai parantunu kilsojen myötä.
Oma mopedi päästeli joskus samoja ääniä kylmäkäynnistyksessä, kuulosti juurikin mekaaniselta kolahdukselta, mutta todellisuudessa yksi pytty ammuskeli kaasariin/putsariin.
V2 oli kyseessä? Mulla se on takimmainen. Jollain säätämisellä ilmeisesti pääsee eroon ammuskelusta? Mikäli siis haluaa. Tykkääköhän muuten kaasari/putsari kyttyrää? Putsari kun on muovia, niin vois olettaa että joku kauniskerta ei enää sitä painetta sitten otakkaan vastaan.(Jartsi @ Kesä. 19 2010,20:04) kirjoitti
![]()
KTM 990 ABS -07, -13
CBF 1000 s -07 ora, -11
VTR 1000 f -98, pun, -10
CBR 1100xx -98, musta, -05
CBR 1000 f -92, pun-must, -05
CBR 600 f -91, pun-valk, -96
PV 50 -88, musta, -90
Takapotku kaasariin saa aikaiseksi käynnin nytkähdyksen joka kolauttaa kyllä kuuluvasti kytkintä.(Jartsi @ Kesä. 19 2010,20:04) kirjoitti
Pannaan haisemaan.