Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 33:een 33:sta
  1. #31
    Mulla oli hyvinki samanlaisia ongelmia omassa suitsassa. Jätti tielle useasti. Uusi akku auttoi vähän aikaa mut sekin tyhjeni. Vika oli loppupeleissä jännitteensäätimessä. Vanha akkukin toimii taas kuin unelma.
    Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
  2. #32
    Lainaa (Le Motard @ Huhti. 29 2010,10:20) kirjoitti
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 28 2010,21:06) kirjoitti
    Uusi akku sovitettu paikalleen, vartti ajoa ja kone sammuksiin. Sormi startille ja kone pyörähtää puoli kierrosta ja naks. Sama homma - ei jaksa pyörittää lämpimänä uudellakaan akulla. Vika siis on muualla.
    Tuliko ladattua uusi akku täyteen ennen pyöräänlaittamista?

    Mikäli näin, niin pyörässä laturiongelma.
    Jep, uusikin akku tuli ladattua. Samaten pyörän latausarvot mitattu kylmänä ja kuumana ja kunnossa ovat nekin. Pyörä ei siis pura ajossa akkua eli henki näyttäisi häviävän jonnekin vain kuumana startatessa. Olisiko jokin maadoitusvika itse startissa tai jossain akku - startti välimatkalla, kuten naukkis tuossa arvaili. En tiedä, mutta kun en mitään noista paremmin ymmärrä niin koitan saada pyörän jatkoselviteltäväksi ammattilaisille, takuu kuitenkin voimassa edelleen.
  3.  
  4. #33
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 28 2010,06:11) kirjoitti
    Lainaa (naukkis @ Huhti. 27 2010,22:16) kirjoitti
    Lämpöisen koneen pyöräyttäminen vaatii enemmän virtaa kuin kylmän, tuossa on käynyt vain niin että akku on turhasta latailusta kiehunut talven aikana ja sen seurauksena virtaa antavaa pinta-alaa ei akussa enää ole riittävästi. Nuo geeliakut ovat todella tarkkoja ylilatauksen kanssa kun ylimääräistä vettä kiehutettavaksi ei ole.
    No ei vaadi, vaan just toisin päin. Muuten uskaltaisin olla samaa mieltä. Jatkuva ylläpitolataus geeliakun tuhoaa, sekä talvisäilytys kaapelit kiinni.
    Geeliakku voi olla latauksessa vaikka koko talven. Pitää olla oikeanlainen laturi eli normi muuntajalaturit ei käy. Elektronisesti ohjattu laturi (mm.Ctek SX3600 ja muutama muu) osaa haistella akun varaustilaa ja lataa sen mukaan.

    Itselläni on pyörän akku 7 vuotta vanha Yuasa ja tänäkin keväänä lähti käyntiin kuin palmun alta.

    Kannattaa tutustua hiukan akun ominaisuuksiin, kun ostaa sitä. Sinänsä akku saattaa olla käypä ko. autoon tai mopoon mutta useimmiten hinta seuraa sitä kuinka hyvä on akun starttivirta. Voi olla esimerkiksi kaksi 70 Ah akkua ja toisen starttivirta on 150 A ja toisen 570 A, jokainen voi päätellä kummalla lähtee auto 25 asteen pakkasesta käymään.

    Moottoripyörien akkujen (12V) starttivirta on jossain 100A - 300A (ja ylikin) hujakoilla.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12