Mulla oli hyvinki samanlaisia ongelmia omassa suitsassa. Jätti tielle useasti. Uusi akku auttoi vähän aikaa mut sekin tyhjeni. Vika oli loppupeleissä jännitteensäätimessä. Vanha akkukin toimii taas kuin unelma.
Bussi ajoi metsään, kuusi loukkaantui..
Jep, uusikin akku tuli ladattua. Samaten pyörän latausarvot mitattu kylmänä ja kuumana ja kunnossa ovat nekin. Pyörä ei siis pura ajossa akkua eli henki näyttäisi häviävän jonnekin vain kuumana startatessa. Olisiko jokin maadoitusvika itse startissa tai jossain akku - startti välimatkalla, kuten naukkis tuossa arvaili. En tiedä, mutta kun en mitään noista paremmin ymmärrä niin koitan saada pyörän jatkoselviteltäväksi ammattilaisille, takuu kuitenkin voimassa edelleen.(Le Motard @ Huhti. 29 2010,10:20) kirjoitti
Geeliakku voi olla latauksessa vaikka koko talven. Pitää olla oikeanlainen laturi eli normi muuntajalaturit ei käy. Elektronisesti ohjattu laturi (mm.Ctek SX3600 ja muutama muu) osaa haistella akun varaustilaa ja lataa sen mukaan.(J@ck @ Huhti. 28 2010,06:11) kirjoitti
Itselläni on pyörän akku 7 vuotta vanha Yuasa ja tänäkin keväänä lähti käyntiin kuin palmun alta.
Kannattaa tutustua hiukan akun ominaisuuksiin, kun ostaa sitä. Sinänsä akku saattaa olla käypä ko. autoon tai mopoon mutta useimmiten hinta seuraa sitä kuinka hyvä on akun starttivirta. Voi olla esimerkiksi kaksi 70 Ah akkua ja toisen starttivirta on 150 A ja toisen 570 A, jokainen voi päätellä kummalla lähtee auto 25 asteen pakkasesta käymään.
Moottoripyörien akkujen (12V) starttivirta on jossain 100A - 300A (ja ylikin) hujakoilla.
Elämä on vaarallista, siihen kuolee