Terve!
Ois tarkoitus hankkia uusi potta ensi kesäksi, joten asia oiskin, että kumpi väri on kestävämpi matta musta vai kiiltävä musta?Tarkoitan lähinnä sitä, että kummassa näkyy naarmut helpommin.Ois kuitenkin mukavaa, että kypärä säilyis mahdollisimman siistin näköisenä mahdollisimman pitkään käytöstä huolimatta.
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
Molemmissa näkyy syvät naarmut, mutta luulisi tuon kiiltävän kypärän siistinä pito olevan paljon helpompaa. Hyvälaatuista "vahaa" kiiltävään kypärään ja on helppo pitää puhtaana itikoista yms.(bug85 @ Helmi. 17 2009,19:25) kirjoitti
PS. Itse tykkään kyllä enempi mattavärisestä, tarkemmin sanoen "mattakromisesta" värillisestä/monivärisestä kuin ihan synkän mattamustasta kypärästä. Mutta lienee makuasia sekin. Itse hankin HJC FG-14 Phoenix Chrome Blue *eli sinihopean "mattavärisen" kypärän ja on tosi hieno miun mielestä
zx10r
Viimekesän ajelin mattamustalla Arai viper gt:llä, eikä siinä juurikaan naarmuja näy. En ole kaikkein helläkätisin/viitseliäin puunaaja, mutta silti siistinä pysynyt. Pari kiveniskemää tuli komistamaan mattaa maalipintaa. Ja autoglymillä parikertaa käsittelin kesän mittaan, niin ne ötömönkiäiset lähti helposti irti. Kiiltävässä pinnassa näkyy mun mielestä hennot naarmut herkemmin.
<p><strong> </strong></p>
Kumpaakin mustaa kokeiltu. Kiiltävässä paistaa pienikin naarmu,tai
onko sillä nyt niin väliä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Vähiten ärsyttää kun keilaa sillä kerran asfalttipihalla, että siinä on tasasesti naarmua ympäri pottaa. Sen jälkeen ei pienet kiveniskemät ja naarmuntapaset vaivaa - eikä oo värillä väliä. Visiiri kannattaa ottaa pois ennen keilaamista.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Ainakin omassa mattapinnassa näkyy pienemmätkin kynnen raapaisut mitkä ei kiiltävästä erotu. Samaten se kiiltävä on helpompi paikata jos jotain jälkiä nyt tulee. Eli jos helppohoitoisuus ja naarmunkesto on kriteeri niin väittäisin että sit kiiltävä on parempi.
Itse en tosin mattamustaa vaihtais mihinkään muuhun väriin![]()
Kiitoksia vain vastauksista.Kypärässä ei tule olemaan kuvioita, kun hakusessa on Schuberthin C3.Kiinnostais tuo mattamusta, mutta toisaalta on alkanut valkoinenkin kiinnostamaan.Pitänee vielä miettiä...
Ex:
Ducati Hypermotard 1100 -08
Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
Honda CBR 1100 XX -04
itellä tuommonen matta musta/harmaa hjc:n potta ja puhditus ainakin onnistuu hyvin, eikä tossa mielestäni ainakaan yhden kesän jälkeen naarmuja näy.
mattamusta nolan n62 yhen kesän jälkeen pari pientä naarmua mutta ei näy niin selvään että haittais
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Alkaa niitä tulemaan, kun autojen nastat paukkuu visiiriin tuolla valtateillä(Radoni @ Helmi. 18 2009,11:11) kirjoitti
![]()
juu se voi olla, kun ton potan kuitenkin ostin vasta alkukesästä niin säästy nastoilta(Le Motard @ Helmi. 18 2009,13:40) kirjoitti
![]()
Ittellä kaksi mattaa, musta ja valkoinen, ja yhtä h******ä pitää puhtaana.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
itellä on kbc vr2 mirage gloss black ja hyvä on! ainoo miinus että visiiri on kirkas, pitäs vaihtaa peilix.
Samaa pohdin kypärää ostaessani kuin ketjun alottaja. Päädyin sitten lopulta mattaan. Ja tyytyväinen olen ollut.
Ja kypärä muuten on X-lite x-602+peilivisiiri.![]()
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.