Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Etupään iskari taitaa olla vähän löystymään päin tai voihan olla, että kuvittelen. Pyörällä ajettu 70tkm.
    Takapään iskarissa on se vaimennuksen säätö mikä käyttöohjeesta huolimatta vaikutaa molempiin suuntin. Sillä pystyy siis kompensoimaan kulumisen mutta etupäässä ei ole mitään muuta säätöä kuin jousen esikiristys.
    Oliskos suositella jotain kohtuuhintaista etuiskaria etupäähän, kenties jopa sellaista missä vaimennuksen säätö?
  2. #2
    Öhlins-Suomen sivuilta ei löydy etuiskaria pyörään mutta useita erilaisia takaiskareita kylläkin.
    Nyt kyse oli nimenomaan etupumpusta.
  3. #3
    Vaikken varmuudella tiedä, niin epäilisin että se iskari on huollettava. Ainakin kaikki isompien pyörien takaiskarit mitä olen tutkisklellut ovat huollettavia, vaikka sitä ei pyöräpuolella hirveänä mainostetakkaan.
    -Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
    -Yamaha FZR1000@1040 (ex)

    http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
  4. #4
    No mutta pentele. Jäikin kirjoittamatta, että kyse on 1150 Gessusta tottakai

    Että osaa olla kipeet hinnat. Onkos noissa muita säätöjä kuin alkuperäisessa?
  5. #5
    Mulla on Wilbers edessä. Hyvin toimii.

    Maahantuoja on Oitracon Oy
    http://www.oitracon.fi/

    Pekka
    Pekka
  6. #6
    WP tekee muuten uusien Bemarien ESAt, eli sähköisesti säädettävän jousituksen.

    Ne myyvät jo ESA jousitusta ( EDS ) R1150 pyöriin jälkiasennusmalleina. R1150 GS ja RT ainakin.
    http://www.wpsuspension.com/products/BMWEDS.php
    Totaltek tietää asiasta enemmän
    http://www.totaltek.fi/

    Pekka
    Pekka
  7. #7
    Wilberssiähän myy myös Wunderlich.... Josko hinnalla sitten on eroa tuohon Oitraconin tuontiin...
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Minä en ainakaan löytänyt W:n sivuilta Öhlinsin pummpua eteen missä olisi muita säätöjä kuin jousen esikiristys. Takapumppu ei ole kiikarissa koska siellä on säätö jolla kuluminen kompensoituu. Kokeilujen mukaan tuo säätö vaikuttaa molempiin suuntiin yhtälailla.

    Wilbersin etupumpusta en oikein saanut baabelinfisulla tolkkua onko siinä paluuvaimennuksen säätö vai ei.
  9. #9
    Lainaa (Puksuttaja @ Huhti. 15 2009,10:03) kirjoitti
    Wilbersin etupumpusta en oikein saanut baabelinfisulla tolkkua onko siinä paluuvaimennuksen säätö vai ei.
    Wilbersin Eco-Linessa ei ole paluuvaimennuksen säätöä.
    Blue-Line iskareissa on. Mulla on sellainen. Säädössä on 22 napsua.

    http://www.wilbers.de/2008/englisch/html/produkte.htm

    Pekka
    Pekka
  10. #10
    Lainaa (Pekkavee @ Huhti. 15 2009,13:05) kirjoitti
    Wilbersin Eco-Linessa ei ole paluuvaimennuksen säätöä.
    Blue-Line iskareissa on. Mulla on sellainen. Säädössä on 22 napsua.
    Kuinka tyytyväinen olte Wilberiin ollut etupäässä vai onko tullut mieleen, että ei-säädettävä Öhlins olisi ajanut saman asian?
  11. #11
    Joo vähän samaa mieltä hra1150 herran kanssa.

    Vaikea selittää näitä juttuja muutamalla viestillä.
    Kyllä noi Öhlins/WP/Wilbers vehkeet aina alkuperäiset ( ja kuluneet ) voittaa.

    Olen ollut tyytyväinen Wilberssiin. Siinä Mun iskarissa on myös hydraulinen esijännityksen säätö.
    Wilbers ei taida enää tehdä etuiskareita hydraulisella säädöllä ainakaan Bemariin.

    Pekka
    Pekka
  12. #12
    Lainaa (hra1150 @ Huhti. 15 2009,19:33) kirjoitti
    edit: lainaisko joku Sulle puhelinta, niin voit soittaa noille maahantuojille? Kerro sitten meillekin, mitä sanottiin.
    Ei mutta tuohan on hyvä neuvo.! En tiennytkään, että maahantuojilla on käytännön kokemusta noista pumpuista eri pyörissä ja vielä ehkä useista eri merkkisistä pumpuista.

    Oli sinulla muita älykkäitä kommentteja?
  13. #13
    Lainaa (Puksuttaja @ Huhti. 16 2009,16:03) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Huhti. 15 2009,19:33) kirjoitti
    edit: lainaisko joku Sulle puhelinta, niin voit soittaa noille maahantuojille? Kerro sitten meillekin, mitä sanottiin.
    Ei mutta tuohan on hyvä neuvo.! En tiennytkään, että maahantuojilla on käytännön kokemusta noista pumpuista eri pyörissä ja vielä ehkä useista eri merkkisistä pumpuista.

    Oli sinulla muita älykkäitä kommentteja?
    Höh... kenellä sitten on kokemusta noista, jos ei maahantuojilla tai tehtailla, joihin maahantuojilla on suorahko linkki... Omituista kommentointia...
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Miten niin omituista? *
    Tehtaan ja maahantuojan tärkein tehtävä on myydä romppeita. Heidän kommenttinsa on tästä syystä hiukan puoleellisia tai ehkä vähän enemmänkin.
    Siksipä tässä kysellään josko jollain olisi omaa kokemusta.

    Tekniset tiedot saa maahantuojalta se on totta mutta Öhlin maahantuojan sivuillapa ei olekaan Gessuun etupummpua ollenkaan ja kun seivuista saa käsityksen, että niillä on melkein kaikki maan ja taivaan välillä oletin tietty, ettei heillä ole Gessuun etupumppua. Eihän maahantuojat (toimialasta riippumatta) kaikkia rojuja Suomeen tuo, ei aina edes pyydettäessä.

    Lähdetäänkö nyt sitten näillä palstoilla siitä, ettei mitään minkä voi maahantuojalta kysyä saa kysyä palstalla?
    Kuka alkaa poliisiksi ja poistaa 80% teknisistä kysymyksistä?
    Sen lisäksi voisi poista 15% lisää koska niihin löytyy tieto esmes kirjastosta.
  15. #15
    Nonnis, enää ei tarvita edes erimerkkisillä ajavia trollaajia, kun saadaan kina pystyyn ihan omin nokkinemme

    Suattaahan sieltä maahantuojalta tietoa suaha, vuan suattaa olla suamattakkii, vai miten se yks tv-mainos sanoo. Yksi ilmiselvä esimerkki maahantuojasta, joka ei riemastu yhteydenotoista kentältä, on tämä oma BMW:mme. Myös muita aika nihkeästi suhtautuvia maahantuojia on. Mieleen tulee lähiajoilta ainakin Garminin maahantuoja, joka puhelimessa oli aika niukkasanainen, ja toisen kerran ei meiliin vastannut ollenkaan. Vastaukseksi olis meiliin periaatteessa riittänyt kyllä tai ei.

    Toisaalta yrittänyttä ei laiteta, ja eikä se maahantuojakaan ketään ammu, vaikka sitä kysymyksillä kiusaisi. Joskus ei ole muuta konstia kuin yrittää. Moniin pyörän rakenteluun tai parantamiseen liittyviin kysymyksiin saa tällä foorumilla ehdottomasti paremmin tietoa kuin virallisilta maahantuojilta. Mutta sitten on myös kysymyksiä, joihin maahantuojalla on parempi vastaus. Eli jos nettifoorumilla ei tärppää, niin kannattaa kokeilla maahantuojaa tai ko. tuotetta myyvää liikettä. Itselläni kyllä on pienempi kynnys kysyä täällä kuin soittaa maahantuojalle. Eriluontoinen ihminen taas ei ole moksiskaan saamastaan huonosta palvelusta ja muitta mutkitta rimpahuttaa maahantuojalle. Ja jos mulla joku asia oikein mielessä polttelee, niin kyllä soitan minäkin, ei siinä mitään.
    BMW R 1200 GS Adventure
  16. #16
    Lainaa (Puksuttaja @ Huhti. 17 2009,15:03) kirjoitti
    Miten niin omituista? *
    Tehtaan ja maahantuojan tärkein tehtävä on myydä romppeita. Heidän kommenttinsa on tästä syystä hiukan puoleellisia tai ehkä vähän enemmänkin.
    Siksipä tässä kysellään josko jollain olisi omaa kokemusta.

    Tekniset tiedot saa maahantuojalta se on totta mutta Öhlin maahantuojan sivuillapa ei olekaan Gessuun etupummpua ollenkaan ja kun seivuista saa käsityksen, että niillä on melkein kaikki maan ja taivaan välillä oletin tietty, ettei heillä ole Gessuun etupumppua. Eihän maahantuojat (toimialasta riippumatta) kaikkia rojuja Suomeen tuo, ei aina edes pyydettäessä.

    Lähdetäänkö nyt sitten näillä palstoilla siitä, ettei mitään minkä voi maahantuojalta kysyä saa kysyä palstalla?
    Kuka alkaa poliisiksi ja poistaa 80% teknisistä kysymyksistä?
    Sen lisäksi voisi poista 15% lisää koska niihin löytyy tieto esmes kirjastosta.
    Olet tietysti oikeassa. Toki täällä voidaan, saa ja pitää keskustella. Mielestäni oli vain hieman omituinen tuo asenne, että ei edes yritetä kysyä kaupustelijalta. Hyvä kauppias yrittää etsiä asiakkaan kysymyksiin vastaukset. Joo - ja noitakin on... Ainakaan asia ei selviä kysymättä.
    <p>2002-2014</p>
  17. #17
    Olen ollut tyytyväinen Wilberssiin. Siinä Mun iskarissa on myös hydraulinen esijännityksen säätö.
    Wilbers ei taida enää tehdä etuiskareita hydraulisella säädöllä ainakaan Bemariin.

    Pekka

    1200 GS:ään ei teknisesti voi laittaa hydraulista säätöä eteen, sille ei ole yläpäässä tilaa.

    Wilbers myy tiettyihin iskarityyppeihin erilaisia optioita, toi äskeinen maksaa luokkaa 150 euroa. Tuumaa korkeimmista iskareista ei peritty lisähintaa.

    Ihan hyviä ne on, molemmissa pyörissä on Wilberssit.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  18. #18
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 17 2009,17:07) kirjoitti
    Lainaa (Puksuttaja @ Huhti. 17 2009,15:03) kirjoitti
    Miten niin omituista? *
    Tehtaan ja maahantuojan tärkein tehtävä on myydä romppeita. Heidän kommenttinsa on tästä syystä hiukan puoleellisia tai ehkä vähän enemmänkin.
    Siksipä tässä kysellään josko jollain olisi omaa kokemusta.

    Tekniset tiedot saa maahantuojalta se on totta mutta Öhlin maahantuojan sivuillapa ei olekaan Gessuun etupummpua ollenkaan ja kun seivuista saa käsityksen, että niillä on melkein kaikki maan ja taivaan välillä oletin tietty, ettei heillä ole Gessuun etupumppua. Eihän maahantuojat (toimialasta riippumatta) kaikkia rojuja Suomeen tuo, ei aina edes pyydettäessä.

    Lähdetäänkö nyt sitten näillä palstoilla siitä, ettei mitään minkä voi maahantuojalta kysyä saa kysyä palstalla?
    Kuka alkaa poliisiksi ja poistaa 80% teknisistä kysymyksistä?
    Sen lisäksi voisi poista 15% lisää koska niihin löytyy tieto esmes kirjastosta.
    Olet tietysti oikeassa. Toki täällä voidaan, saa ja pitää keskustella. Mielestäni oli vain hieman omituinen tuo asenne, että ei edes yritetä kysyä kaupustelijalta. Hyvä kauppias yrittää etsiä asiakkaan kysymyksiin vastaukset. Joo - ja noitakin on... Ainakaan asia ei selviä kysymättä.
    Kun aikamme yritettiin perskannikat hiessä etsiä arvon herralle tietoja eikä oikein alkanut löytyä sopivia, uskalsin ehdottaa, että arvon herra yrittäisi itsekin jotain. Ja kertoisi sitten meille muille tuloksista. Jos jotain muutakin sattuis kiinnostamaan.

    Anteeks helvetisti.
  19. #19
    Kyllä sitä pitää maahantuojille soitellakin jos/kun faktoihin kaipaan valaistusta, selvähän se mutta kokemukset siitä mikä on hyväksi koettua ja mikä ei on se tärkein asia. Näissä hyvyysasioissa ohitan kategorisesti maahantuojien ja myyjien jorinat olis sitten kyse mistä tahansa vempeleestä. Faktoihinkaan ei likikään aina voi luottaa.

    Otin herneen nenään tästä kommentistasi hra1150
    Lainaa kirjoitti
    lainaisko joku Sulle puhelinta, niin voit soittaa noille maahantuojille? Kerro sitten meillekin, mitä sanottiin.
    Minusta tuo oli aikamoista kuttuilua.

    Vaan eipä tästä jankkauksesta enempää. Nyt pitää vaan pohdiskella menisikö vielä vanhalla vai pistäisikö sentit jonoon. Aikas hinnakkaita kun tuntuvat olevan.



  20. #20
    "lainaisko sulle joku puhelinta" no joo, ei kai tuota muuksi kuin vittuiluksi voi tulkita. Kiistän kuitenkin heti, koska myöntää voi tarvittaessa myöhemmin.

    Jankkaaminen mitään kannata, mutta edelleenkin minä olen sitä mieltä, että vaihda Sinä molempiin päihin Öhlins ja kerro sitten miten menee. Muut voidaan sitten oppia Sun virheistä.



  21. #21
    Tulikin mieleen, että tän kesän jälkeen pitää laittaa Öhlarit huoltoon. On sitten taas "uudet" iskarit ens vuonna.
  22.  
  23. #22
    hra1150, täytyy kyllä sanoa, että tuli hermostuttua vähän turhan herkästi. Olis pitänyt otaa vain huumorilla. *
    Pikkuneiti vaan kun valvottaa välillä melkein koko yön ja ajeleenkaan meinaa samaisesta syystä johtuen ehtiä * niin alkaa olla huumori vähissä.
    Vaikka enpä silti vaihtaisi pois. On se välistä senkaltainen ilopilleri * Siinä kaikki murheet kaikkoaa kun neiti killittää ja jokeltaa jotain tärkeää asiaa.