1. Level 1 = Olen kuullut juttuja, ajokokemuksia ei ole (vielä)
2. Level 2 = Olen ollut ~ vuoden BMW-omistajana
3. Level 3 = Omistajana 2 - 4 vuotta, jaksaa vain kiinnostaa
4. Level 4 = Omistajana 5 - 8 vuotta. Aina vaan suu virneessä
5. Level 5 = Omistajana 9 - 12 vuotta. Mitäs hyvää vaihtamaan
6. Level 6 = Omistajana 13 - 20 vuotta. Eikös tämä jo kerro jotain..
7. Level 7 = Takana useita Beemereitä. Ainakin 100tkm ongelmitta
8. Level 8 = Takana useita Beemereitä. Ainakin 150tkm ongelmitta
9. Level 9 = Yli 200 tkm takana. Korkeintaan malli voi vaihtua...
10. Level 10 = Ajan vain BMW:llä. That´s it.
Jovvain..
No-niin, nyt nipponin höpisijät vaviskaa....saa jo riittää taantumukselliset nousevan auringon ja idän ihmeiden puolestapuhujien muilutuspuheet että kekkerit riisikuppienne ääressä! Turhaa on voitokkaan BMW:n edistyksellistä (luetaan: johtavaa) ylivoimaa väheksyä yrittää tahi urhean, kasvavan nuorisomme katsetta pois kääntää voimallisesti laajenevan BMW-sport malliston 2009 kimalteesta. Tosiasiat ovat tosiasioita ja propaganda tulee idästä. Laatu maksaa ja laadun näkee jokaisesta yksityiskohdasta. Jaappanin kuusiokoloruuvi kun unohtuu yöksi sateeseen ei sitä maaruskan seasta seuraavana päivänä enää löydä. Varo runkoa, sehän jo aivan vapisee - saati menee poikki. Japsilla on hyvä aloittaa, on jotain mihin verrata. Herrasmies lopettaa BMW:hen.
Nilkkien on turha tulla tänne räksyttämään kun karavaani vaan kulkee ! BMW:n mallisto sen kun laajenee ja myynti jatkaa kasvuaan. Legendaarisen K100-malliston pyörät ovat monissa paikoin ohittaneet miljoonan km:n rajat, eli jotain kertokoon sekin laadusta. Saksan lentokoneteollisuus ei olisi kyennyt vastaamaan III-valtakunnan asevoimille annettuihin haasteisiin ilman BMW-lentokonemoottoreita joita käytettiin lukuisissa ensilinjan hävittäjä- kaukotiedustelu- sekä pommikonemalleissa. Entäpä lukuisat mp:ien ennätys sekä kilpailuvoitot? Näistä ei BMW ole pitänyt vaatimattomuuttaan suurta ääntä - sääli koska yleisesti luullaan että niitä ei yksinkertaisesti ole !
Me jotka olemme päätyneet BMW:hen, teemme sen omasta tahdosta. Uskallamme tehdä omia päätöksiä emmekä ole laumasieluja. Käytämme nahkatakkia jos siltä tuntuu, mutta uskallamme myös kyseenalaistaa: "onko se järkevää" tai "onko vaihtoehtoja". Itse olen omistanut 9 mp:tä joista 3 BMW-merkkistä. Olen tasolla 6 ja 7 eikä tulisi mieleenikään lähteä jollekkin "luikasajokurssille" Norrbottenin Saagajohkaan lumelle ja pakkaseen japsilla jossa ei edes laturi anna voimaa kuin 200w. Startti on rajusti alamittainen, ja virtajohtimet ohuet muutenkin kuin siimaa. Olen ajanut kutakuinkin kaikilla tunnetuilla mp-merkeillä aktiivisesti vuodesta 1987 mutta mikään muu mp ei tarjoa käsitettä "Laatu". Sori vaan nipponit ym:t.
Suosittelen runsaita koeajoja niin tiedät mistä puhutaan...
ps. ....tätä ei tarvitse ottaa aivan tosissaan.....Peace man !
![]()
Level 3: R75/7 ja K100 RS
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan, No Direction Home
BMW K100 RS
Ducati 900 GTS -79(muumioitu)
Zündapp KS 125 -74 (muumioitu)
Zündapp Bella 200 -58
Valitsin tason 4, koska 5. kausi jo kohta alkaa ja tasojen alueet eivät näköjään ole aivan aukottomat![]()
Koe ajoja lukuun ottamatta ei ole kokemusta merkistä..... tällähetkellä ei myöskään rahatilanne salli ks merkin ostamista... ehkö tulevaisuudessa.
hyvä että on tälllainen kysely, koska nyt nähdään kuinka monella on ihan oikeasti pohjaa keskustella "hajoavista" peristä ym ym......
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Olis kiva tollanen tosin takapenkki ja tapit on turhia.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Level 4, mutta nykyään olen jo ihan terve poika eikä Pemaria enää tallissa...![]()
...
k100lt ja k12lt kulkeneet 9 vuodessa n. 100.000 km ilman suurempia ongelmia. Sellaisina ei kai pidetä paria kaatumista, jotka k100lt:n katteet otti vastaan kuin miehen pyörä suojellen kuljettajaansa suuremmilta vammoilta ennen kuin suuremmat voimat saivat meidät eroamaan tilapäisesti toisistamme. Ongelma tietysti on, että nyt täytyy odottaa yötä myöten perän laakerin hajoamista, mutta eiköhän se hajoa, kun vain jaksaa odotella kärsivällisesti.Totta puhuen, toivon toki pyörän kuuluvan siihen 97 prosenttiin, joista ei perä hajoakaan odotuksista huolimatta. Pieni ongelma oli k100lt:ssä kytkimen hajoaminen, mitä ei olisi sattunut, jos pyörän ensimmäinen omistaja olisi huollattanut pyörän merkkihuollossa, jossa tehtaan antaman ohjeen mukaan viallinen kytkimen osa olisi vaihdettu heti uutuuttaan. Tätä en lue kuitenkaan ongelmaksi tässä gallupissa.
Heh, jopas oli räväkkä avaus!Itse siirryin BMW leiriin vasta viimekesänä. Mutta ei todellakaan kaduta, mm. ESA jo yksin sellanen ominaisuus jota ilman en enää viitsisi olla. Boxerikoneet on kanssa alkanu huolestuttavasti kiinnostaa... Jotain erilaista sitä vaan pitää näemmä saada, ja BMW sitä tarjoaa kohtuullisen laadukkaasti.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
On ne kovii äijii
lainaus "Herrasmies lopettaa BMW:hen."
Mut mää kun olen tämmönen nuori kolli vielä, niin tarttee ajella muilla, kun en aijo vielä poistua joukosta
Oli muuten hyvät vaihtoehdot... joukossa ei suvaita kavereita jotka meinaavat hylätä tämän hienon merkin
p.s. no ei oteta vakavasti täälläkään![]()
-
No johan oli vaihtoehdot !!!(mchuurre @ Helmi. 03 2009,20:05) kirjoitti
Ihan niinkuin siinä yhteisvastuukeräyksen nettisivuilla olevassa testissä jossa voit tsekata ennakkoluulosi mamuja kohtaan
Ihan sama... tuudittautukaa kaiken parantavaan BMW hössötykseenne ja tulkaa niin onnellisiksi, mutta en voi olla linkittämättä HITLERIN BMW pätkää tähän. Wanha ja hyvä on se.
Kiitos ja anteeksi![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Ollut level 1 ja en tule enään olemaan millään levelillä BMW jutuissa kovin äkkiä. No ehkä tuo kasisatanen kiinnostaa vielä joskus, mutta sitähän ei tosi BMW-mies laske edes bemariksi jos huhu puheet paikkansa pitävät![]()
K75, R850R, R1150R, R1100RS, R1200ST, K1200LT
<p>2002-2014</p>
Yli 500.000 km Bemareilla, en sitten tiedä mikä level eikä toisaalta vois vähempää kiinnostaa.
Ollut joskus japsia ja itskua ja todennäköisesti tulee tulevaisuudessakin olemaan, ihan sama mikä lätkä siinä tankin kyljessä on kunhan peli on mieleinen.
Aiemmin ihastuin GSA:han kävin koeajamassa ja mitä mainioin matkamoottoripyörä, tämä lempi ei kuitenkaan leimahtanut kun koeajoin tuon saksan koillisen naapurin hengentuotteen joka edustaa laatua omalla tavallaan.
Minulla on ja on ollut jaappanin hengentuotteita joista toisen (Transalp) ainoa takuunalainen vika oli katkennut jalkatapin jousi ja tuon toisen varsinaista vikaa odotellaan. Laatutuotteita nekin, vaikka jälkimmäisen pultinpäät ovat ruskettuneet silminnähden. pidettäköön sitä sitten laatupoikkeamana, ei ominaisuutena. Ehkäpä seuraavassa huollossa asiantilaa pitää tiedustella.
Kaikki tämä bmw kohkaaminen on johtanu siihen että löydän itseäni alinomaa tiirailemasta käytettyjä R1100Ssiä käytettyjen toreilta. Kaunis se ei ole, vähän niinkuin kyykkyjen GSA, peräkin kuin LTssä. jarruista en osaa sanoa mutta toivottavasti ne ei ole servot,, CL1200sta kokeiltaessa ne tuntui enemmän kuin oudolta. Mutta siinä on boxeri, tuo moottoripyörään sopimaton sivupönttökone, kuitenkin yli 50v käytössä ollu konsepti. Outoa.. kun on parivuotta tapellu saman organisaation kanssa nelipyöräisen insinöörituotteen laatupoikkeaman takia kyllästymiseen saakka.
Level 1 ja puoli, ääneni annoin tuonne 1 tasolle.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
Mitähän tuohon nyt pitäisi sitten sanoa. Itsellä ei ole kuin 4 puimuria, tosin yksi niistä on nelipyöräinen. Mutta yhteensä puimurihevosia on tallissa liki 800 eli aika hyvän kokoinen karja.
Kun ekan puimurin hankin 1986 olin myyty laadun osalta. Eikä ole pettymyksiä tullut. Kilometrejä on takana ihan riittävästi puimureilla, jos toki monilla muillakin merkeillä. Mutta vaikea olisi vaihtaa toiseen merkkiin. Ehkä takaisin Goldwingiin?
t. Repa
Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
No otetaanpas tämä huurusmiähen tämänkertainen aloitus ihan vakavasti enkä ala höpötellä noista kammottavista BMW:n lämpömittarivirheistä jotka muka jo miltei ajoivat meikäläisen hommaamaan Hondan lumilingon ja ruohonleikkurin lisäksi jonkin samn merkin kaksipyöräisenkin...
Tämmöisenä myöhäisherännäisenä motoristina panin täpän tuohon level 4:n kohdalle. Eli LT:llä aloitin vasta kypsässä iässä ja sillä aion jatkaa kunnes uusi malli tulee ja senkin jälkeen vielä ainakin pari vuotta. Antaa innokkaimpien olla ensin koekaniineja ja betatestaajia.
Mopot on ihmisen tekemiä kapineita ja ihmisen tekemät kapineet särkyy aina silloin tällöin. Kun ne särkyy, niin sitten ne vaan täytyy korjata ja sillä hyvä. Itse olen säästynyt suuremmilta murheilta, sekalaista pientä on ollut enkä muutenkaan osaa pitää BMW:tä minään ylimaallisen laadun ilmentymänä. Muista ei ole sitä paitsi edes kokemustakaan...
Noh, syssymmällä sitten vetäistään Wingillä Chicago -L.A., joten sittenhän sekin kiusaus on koettu. (Vaihtoehtona olisi ollut joku HD, mutta tässähän ollaan menossa lomalle eikä töihin, hyvänen aika *)
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Level: 2
Class: Barbarian
Race: Human
Ability: Strenght 9, Wisdom 1, Charisma 2, Dexterity 9
Armor class: 9
Hit points: 105
Feats: Mighty fuck, smell of fear
Items: magic leatherjacket +1, grip of heat +2, abs brake pipe +3
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Vaihtoehto, olen koeajanut kymmeniä kilometerejä mutta vielä en ole ostanut puuttuu![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Gesundheit!
Jos ei tämä siivitä kaikkien aikojen juupas-eipäs -keskusteluun, niin mikä.
Peace, Man!
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
~1v K12RS:llä.
Sen jälkeen voi olla minkä merkkinen pyörä vaan, jossa yhdistyy ainakin:
- kardaaniveto, kun ajaa yli 20tkm kesässä työmatka-ajoja, ei todellakaan enää jaksa kiinnostaa vetoketjun kanssa räplääminen.
- väännökäs moottori, jo alakierroksilta alkaen
- suojaavat katteet matka-ajon mukavuutta nostamaan
- säädettävä pleksi
- kahvanlämppärit käsiä lämmittämään matka-ajossa
- säädettävä ajoasento (kahvat, istuin, tapit) eri asento radalla ja kadulla
- Pitkät huoltovälit ja toimintavarmuus
- pitkä toimintasäde on eduksi.
- tilavat, alkuperäislaukut, joiden käyttäminen, eikä poistaminen pilaa pyörän kokonaisuutta.
- alustan oltava hyvä ja helposti säädettävissä eri kuormaustilanteisiin
= tähän asti luetelluilla spekseillä löytyisi vielä useitakin, lähinnä kustom-tyyppisiä ratkaisuja ja sitten Rocket.
Mutta kun samasta pyörästä pitää löytyä vielä ainakin:
- riittävästi huipputehoa nauttimaan sporttisesta ajosta
- ajo-ominaisuuksia myös satunnaiseen rata-ajosta nauttimiseen
- paino mahdollisimman paljon alle 300kg, jotta jaksaa radallakin veivata
- säädettävä ajoasento, päästävä kyykympään asentoon radalla
No, nythän sitten valinnan varaksi jääkin: ?
hmmm... siis ainakin K1300S, toisaalta jos tinkii reilusti rataketteryydestä ja rata-ajoasennosta niin myös K1300GT. Ja kyllähän myös KawaGTR1400 sopii jo aika lähelle. Mitäs muita... ?
Joo, vastauksia en tähän listaani kaipaa.
Olen sitä jo aiemminkin kysellyt, eikä ole varteenotettavia vaihtoehtoja valitettavasti keppivetoisena tarjolla.
Täysin toinen vaihtoehtoinen genre on sitten Adventure-tyyppinen ratkaisu. Siinäkin keppiveto rajaa valinnan varan R12GSA:han ja Guzziin, joista Guzzi putoaa toimintasäteensä takia pois.
Mutta, siis jos joku muu merkki tekee hyvän pitkän matkan sporttipyörän huoltovapaalla keppivedolla, niin voihan sitä taas harkita.
t: Sarkka
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Vasta reilu vuosi sitten "näin valon" *![]()
Mitä ihmettä noi ketjut tuossa tekee? Ei se oo Peeämvee ellei siinä ole kartaania!(Jussi M @ Helmi. 03 2009,20:41) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Tunnut olevan tatuoinut sanan ´kardaani´ otsaasi melko isolla. Kaikissa toisiovedon toteutustavoissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joten se on viime kädessä ihan henkilökohtainen valinta, mikä sopii itselle parhaiten.(sarkka @ Helmi. 04 2009,08:18) kirjoitti
En kritisoikaan valintaasi millään muotoa, vaan mainitsen vain, että mikään vaihtoehdoista ei ole yksiselitteisesti paras, yhtälöön kuuluu kiinteästi mukaan myös pyörän käyttäjä, sekä hänen ajotapansa ja mieltymyksensä.
Eli missään puoliuskonnollisessa hurmiossa ei kannata ainakaan muille alkaa julistamaan yhden toisiovetotavan ylivertaisuutta muihin nähden. Jokaisessa löytyy plussia ja miinuksia, ja jättämällä kardaanin pois ns.välttämättömien varusteiden listalta joku toinen (ei siis sinä, minulle kelpaa täysin mainiosti, ettet kelpuuta mitään muuta kuin kardaanin) voi laajentaa valikoimaansa jo aika merkittävästi.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
1 vaihtoehtoon meni. HP2 Megamoto ja Sport kiinnostaisi kyllä ainakin koejaa.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
26 ajokautta takana ja niista 22 baijerilaisella; K100RS, K75 "RS", R1100RT ja K1200LT. Kilometrejä Bemuilla noin 140 tuhatta. Rikkoutumisia yksi jäähdyttäjän flekti ja yhdet etutelarin stefat eli ei BMW ihan täysin skeida ole.... Tosin koko ajan häröilyalttiimpaa tekniikkaa on tullut mukaan!
Mitä yhteistä on Bemaristilla ja Mannella?
No kumpikaan ei ole rasisti vaikka haukkuu
valkolaista/nipponpyörää. Mutta auta armias
päinvastoin.![]()
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
En ole omistanut
K1200S on kyllä koeajettu.
Merkkina BMW kyllä kiehtoo mutta mutta...
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Wastaan silti tällä linkillä, aika lähelle noihin sun spekseihin päästään.(sarkka @ Helmi. 04 2009,08:18) kirjoitti
Vastasin taso 2 mutta omistin kyllä BMW:n 3 vuotta ja täytyy olla tyytyväinen ei jäänyt mitään oireita kun vaihtoi merkkiä.Mutta eihän sitä tiedä vaikka joskus palais takaisin bimmeristiksi![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !