Tuli Kyseinen mopo hommattua ja mieleen tietysti kirposi muutama kinkkinen kysymys....
Pyörässä nyt kiinni GPR Thunderline slipari ja äänet on kyllä mun makuun aivan liian kovat. Mielessä siis toisen sliparin osto. Meneekö tähän aiemman (K3,K4) putki?
Tekis mieli hommata tohon shifteri mutta vaatiiko se Power Commanderin kaverikseen?
Mitä öljyä porukka on tässä mallissa käyttänyt? (tiedän että on tuhat muuta ketjua missä öljyä käsitellään mutta ajattelin yksilöidä just tähän K6 malliin)
Iridiumtuplat ja K&N filtterin ajattelin myös vaihtaa. Onko jollain NGK:n tulppien tyyppiä ylhäällä? Aiheuttaako ton filtterin vaihto jotain päänvaivaa?
Tossa nyt alkuun...
Mulla oli pari vuotta sit 2000 (Y?) mallinen 750cc ja kyllä tän kilosen voima jo alakierroksilta lähtien on ihan erilaista...
http://www.aijaa.com/v.php?i=3958291.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3958745.jpg
GSX-R 1000 K6
Jos laitat dynojetin shifterin tarvitset Commanderin ja ignition modulen.
Ainakin Translogic ja Cordonan voi laittaa suoriltaan ilman mitään commandereita. Omassani tuo translogic, eikä voi kyllä moittia ollenkaan.
Olen käytänyt aina *castrollin gps:sää hyvin on pelannut, sen takia en ole muuta kokeillutkaan.
Jos laitat k&n filtterin ni ole sit varovainen sen öljynkans ettei mene tukoon koko suodatin. Seokset voi toki mennä vähän laihemmalle mitä orkkis suodatimella, mut tuskin paljoa.
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
On Dynojetillä myös shifteriä mikä ei tarvi Commanderia/Ignition modulee mutta vastaavasti vaatii vähän enempi asentelua kun Commanderin kanssa tuleva.
Vanhemmat sliparit ei käy.
Ja jos ei säädä ruiskua niin ei se K&N sitä ainakaan paremmaks tee. Pidä mielummin orkkis.
Mulle neuvottiin huollossa ettei kannata vaparia laittaa,ilmeisesti venttiilit ei tykkää hyvää?Noi iridiumit on mallia NGK CR9EIX,itte tilasin brittien ebaysta,kotiin tuotuna n.32€ 4kpl.
Kyy-yl
Juu helpommalla pääset, kun et mene mitään vaparia työntämään sinne ja ei tartte säädättää mopoa sen takia!! Jos et säädätä niin todennäköisesti enemmän haittaa, kun hyötyä siitä on siellä! Joutuu pestä aika useesti.(Adolf @ Huhti. 13 2009,01:55) kirjoitti
Tulpat tuli tilattua ja toimitettukkin jo kotosalle. Seuraava kysymys olis että onko jenkkilästä tilattu Power Commander jotenkin erilainen eurooppalaiseen verrattuna, eli voiko Ebaystä tilata surutta vaikka myyjät kertoo välillä vaihtelevia osanumeroita.
Esim:
1020-0132
Dynojet # 325-410
325-411 on Dynojetin sivun mukaan oikea tuote, mitäköhän noi muut mahtaa olla?
GSX-R 1000 K6
Kyllä mää ostaisin ennemmin vaikka simaa sillä commanderin hinnalla... Täällä perällä noita saattaa vaikka olla myytävänäkin kun on pois riisuttu.![]()
Supermoto
Aijaa
Miks niitä sit on pois riisuttu?
Saahan sitä simaa ostaa vaiks commanderin hommaiskin![]()
GSX-R 1000 K6
Kyllä commanderi on hintansa väärti jos säädätys tehdään kunnolla jarrupenkissä ja tuninglinkillä eikä pelkästään jotain täyskaasusäätöä puutteellisilla välineillä.
-
Mikäs siinä jos tuntee saaneensa rahoilleen vastinetta.(Laikkakone @ Huhti. 25 2009,22:36) kirjoitti
Ps. Tuossa on nurkilla pari kappaletta mitä verrata, hurjat erot niin dynossa kuin ajossa... Itse en nykyisellään commanderiin laittaisi rahaa, ainakaan K7-K8 mallin gixxeriin.![]()
Supermoto
no välttämättä ei tietysti esim pelkän vaimentimen vaihdon takia tarvitse commanderia tai vastaavaa laitetta (varsinkin jos alkuperäiset katit ym. ahdistimet jäävät paikalleen), mutta kyllä sillä saa aikaan huomattavan eron ajettavuuteen ja moottorin luonteeseen kunnon säädöllä.
-
Näinhän mainosmiehet sanoo. Todellisuus on ollut kuitenkin täällä hieman tasaisempaa... Niin tehokäyrissä kuin ajettavuudessa.(Laikkakone @ Huhti. 25 2009,23:43) kirjoitti
No, eipä sen väliä. Pääasia että mopo on hyvä ajaa ja toimii.
Supermoto