Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
    Vakuutusyhtiön lunastettua edellisen nolanin 103:n on tullut aika etsiä uutta. Shubertistä on c2 kokeiltu eikä oikein tuntunut mukavalta isokorvaiselle. Nolanin 102 ok, mutta ärsyttää aurinkovisiirin toimintamekanismi jossa se on ulkopuolella. 103:n ongelmana oli se, että m-koko tuntui liian pieneltä kun taas seuraava l-koko taas pyöri päässä varsinkin ilman kypärähuppua. Ihan sattumalta ajelin tänään eurobikerin ohi ja kokeilin marushinin avattavaa ja tuntui hemmetin mukavalta. Erityisesti korvien kohdalla oli loistavasti tilaa, mutta epäilyttää kypärän meluisuus. Onko jollakin kokemuksia ? Painoltaankin hieman Nolania kevyempi. Muitakin vaihtoehtoja kuunnellaan *
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    JEEEEEESSSS päästiin asiaan.
    Minulla on kaksi avattavaa toinen on lazer ja on hyvin varusteltu ja hieno(kuin blondi vaimona "kaunis katsella, mutta eisillä mitään tee")

Lidlistä ostin paremman ja halvemman, mutta se päässä voi kuolla (ei ollut tarpeeksi kallis kuitukypärä)ja maksoi vain 58€ lisäksi oli yllättävää kun on hiljaisempi kuin HJC:n kuituinen umpipotta.

ps.kumpi on järkevää:hyvät renkaat aina alla vai kallis kypärä?
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
    Kannattaa kokeilla se Schubertin c3 malli, on muoto muuttunut ja korvillekkin on tullut lisää tilaa, halpahan se ei kuitenkaan ole, mutta tuskin on marushinikaan.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
    Lainaa (Sepi @ Huhti. 08 2009,16:43) kirjoitti
    Kannattaa kokeilla se Schubertin c3 malli, on muoto muuttunut ja korvillekkin on tullut lisää tilaa, halpahan se ei kuitenkaan ole, mutta tuskin on marushinikaan.
    On c3 tuplasti kalliimpi, mutta onko se tuplasti parempi ? Missäköhän sitä pk-seudulla pääsee kokeilemaan ?

Ainakin BikeWorldit Espoo/Vantaa, Reliatec/Org-shop Tuupakassa, RM Heino Espoossa ovatten Suupertti-jälleenmyyjiä.
    R1200GSA '11
    Minä odottelen BMW System 6:n saapumista, ennen kuin teen lopullisen päätöksen.
    C3:sta kokeilin ja tuntui hyvältä, mutta en tykkää tyylistä.
    Bemu olisi tyylikkäämpi ja saman tehtaan tekemä.
    Netistä Bemu löytyy, mutta onko kukaan kokeillut?
    Shoei Multitecissä on paljon tilaa korville, se on varsinkin mukana tulevan whisper-kitin kanssa siedettävän hiljainen myös motarivauhdeissa, ja helpompaa visiirinvaihtomekanismia saa kypärästä etsiä. Halpa se ei ole, eikä erityisen tyylikäs.

/MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Otetaampa vielä kerran mieltymyksiä avattavista.
    Jos ei ihan sitä huippuhintaista hae (vähäinen käyttö - pyöräkin vielä harkinnassa, mutta customi kuitenkin, rauhalliseen ajoon), niin mikä ja miksi?
    Muista tyyli.
    IL

FLHTCUI
    Mitenkäs olisi tämmöinen *Rhyno tai sama Trip nimisenäCaberg
    Sai Sharpin testeissä viisi tähteä.
    Ja hinta alle 100 puntaa

Kuopion mp-näyttelyssä oli hanx:n osastolla Shark:n 2 mallia ja hinnat 259€ ja uudempi malli 359€. Minulle halvempi oli tyhmään päähäni paras kypärä jota olen koskaan kokeillut.

Odotan viela Nakkilan uutuutta kokeiltavaksi Suomy d2o muistaakseni. suomy:n hinnasta ei tietoa.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
    Shark Evoline kannattaa koettaa.

Itse en avattavaa kypärää ostaisi, se suhisee jokatapauksessa ja mekanismi kuluu käytössä.

Vielä ihan niin mukavaa pottaa ei ole tullut kokeiltua, jota ei mieluusti päästä pois ottaisi.
    Mulla oli n. 5 vuotta BMW:n system4. Luulin että se on kivaa kun on avattava mutta totesin lopulta eipä sitä tullut availtua juurikaan normaalikäytössä. Varmaan puolustaa paikkaansa justiin jossain skoudekäytössä mutta minä vaihdoin umpikypärään. Ei ole liikkuvia=hajoilevia mekanismeja ja on muutenkin jämäkämmän ja turvallisemman oloinen tämä shoei.
    Kakkospottana/kelkkailukäyttöön tuo system4 jää. Varsinkin kelkkahommissahan se avausmekanismi on hyvä. Toimii pipona ajotauoilla ja voi ottaa aurinkoa kypärä päässä.

Mutta mistä saisi uuden visiirin BMW system 4 kypärään?
    -06 XX
    Mitenkäs olisi tämmöinen *Rhyno tai sama Trip nimisenäCaberg
    Sai Sharpin testeissä viisi tähteä.
    Ja hinta alle 100 puntaa

Saattaapi olla... kypärä..
    Mutta ei oikein mielestäni sovi tuohon custom tyyliin.
    (Jos viesti oli omaan kyselyyni.)
    No, makujahan on, mutta tämä ei ole omaan makuuni.

Jotakin vähän "perinteisempää" mallia etsiskelen - kun alkaa itsekin olemaan vähän vanhempaa vuosikertaa.

Tuli tämä kypärähomma niin "äkkiä" ettei ehtinyt kauppaan sovittamaan.
    Parhaillaan keikalla, siksi koetan udella vähän taustoja.

Mutta kunhan pääsen ensi viikon alussa tuonne kehälle (allright?) käymään, niin alkaa varmaankin mallit selkenemään.

IL

FLHTCUI
    Heitin vain tuon vaihtoehdon kun sattuu olemaan edullinen, mutta kuitenkin turvallinen. Itsellä oli ennen käytössä avattava Cabergin Justissimo. Nyt kun ei silmälasit enään vauhtia hidasta, niin päässä keikkuu agv:n s4.nen
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Löytyy avattava, ja 2 umpipottaa.
    Ja halvin on paras! Kevein ja äänettömin. *

Ja mieluummin ajan hyvillä renkailla.

Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Lainaa (joumar @ Huhti. 22 2009,19:43) kirjoitti
    Heitin vain tuon vaihtoehdon kun sattuu olemaan edullinen, mutta kuitenkin turvallinen. Itsellä oli ennen käytössä avattava Cabergin Justissimo. Nyt kun ei *silmälasit enään vauhtia hidasta, niin päässä keikkuu agv:n s4.nen
    Jou mään.

Kokemuksia/ehdotuksia etsitäänkin.
    IL

FLHTCUI
    Täältä ääni Shoei Multitecille.. hyvä potta.
    Suzuki GSF1200S -03
    Suzuki SV650F -08
    Lainaa (Le Motard @ Huhti. 21 2009,22:50) kirjoitti
    Itse en avattavaa kypärää ostaisi, se suhisee jokatapauksessa ja mekanismi kuluu käytössä.
    On siinä hyvätkin puolensa ja ainakin Suupertin C2 ja C3 ovat hiljaisempia kuin useimmat umpikypärät. Enpä ole C2:sen kanssa tulppia tarvinnut, eikä mekanismi mihinkään kulu jos se on laadukkaasti toteutettu.

Niitä hyviä puolia:

- silmälasien käyttäjille erittäin toimiva
    - voit vetää röökin ottamatta kypärää päästä
    - voit ottaa hörpyt limua kypärä päässä
    - voit näyttää naamasi vaikkapa konstaapelille
    - saat puheesi muidenkin kuuluville kun avaat leukaosan
    - kartanlukutaukoa yms. pikku pysähdystä on mukavampi pitää, kun saa kypärän auki
    - naisia ja meikkejä unohtamatta
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 23 2009,11:05) kirjoitti
    Lainaa (Le Motard @ Huhti. 21 2009,22:50) kirjoitti
    On siinä hyvätkin puolensa ja ainakin Suupertin C2 ja C3 ovat hiljaisempia kuin useimmat umpikypärät. Enpä ole C2:sen kanssa tulppia tarvinnut, eikä mekanismi mihinkään kulu jos se on laadukkaasti toteutettu.

Niitä hyviä puolia:

- silmälasien käyttäjille erittäin toimiva
    - voit vetää röökin ottamatta kypärää päästä
    - voit ottaa hörpyt limua kypärä päässä
    - voit näyttää naamasi vaikkapa konstaapelille
    - saat puheesi muidenkin kuuluville kun avaat leukaosan
    - kartanlukutaukoa yms. pikku pysähdystä on mukavampi pitää, kun saa kypärän auki
    - naisia ja meikkejä unohtamatta
    Shoein "hiljaisinta pottaa" käyttävä kaverini käyttää aina tulppia ja on kertonut ajonjälkeen kuulon olevan heikko.

Minulle kypärän tärkimmät ominaisuudet oli edellisenkirjoittajan kanssa samat, mutta Tärkein puutui eli "kypärä istuu napakasti, mutta painamatta mistäänkohti".
    Jos on huono kypärä, niin 300km ajon jälkeen huokaisee kun saa kypärän otta pois päästä.

FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
    Do dii. Kävin niitä avattavia katselemassa lisää ja nyt kuitenkin tuli sitten ostettua umpipotta vaikka olen aikaisemmin päättänyt etten sellaista päähäni laita. Kyllä sitä sellaisenkin kanssa jotenkin pärjää jos ei nyt aivan klaustrofobiasta kärsi. Keveys ja hiljaisuus plussaa, mutta muutenhan ne ovat erittäin epäkäytännöllisiä. Tehokas myyjä sai sitten vakuutettua umpikypärän paremmuudesta. Tumma visiiri oli pakkohankinta kun ei kerran ole laskettavaa aurinkovisiiriä keksitty umpimalleihin. No, tupakointi ainakin vähenee kun ei voi kartsalla ajella nortti suussa
    "Tumma visiiri oli pakkohankinta kun ei kerran ole laskettavaa aurinkovisiiriä keksitty umpimalleihin"
    Onpas * Cabergilla on semmoinen. Heh luulisi jo, että myyn cabergeja kun koko ajan niistä mainitsen * Eivaineskaan tuli vaan tutkittua eri vaihtoehtoja, kun olin ostamassa uutta umpipottaa

Kyllä mulla on Suuperitn S1:ssä laskettava aurinkovisiiri.
    Sille nortille kannattaa tehdä vaikka taivutettavasta mehupillistä adapteri, niin sen saa potan ulkopuolelle.
    Olisiko kellään kokemusta tai olisi edes kokeillut päähän SUOMY:n D2O avattavaa uutuus kypärää?

Saa haukkuakin, en ota nokkiini
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
    Lainaa (djcarrot @ Huhti. 23 2009,08:24) kirjoitti
    Täältä ääni Shoei Multitecille.. hyvä potta.
    Tuo täytyy käydä kokeilemassa.

Tuosta, Caberg Justissimo, kokemuksia? Missä voi sovittaa uusimaa alueella?

IL

FLHTCUI
    Itsellä oli ennen Justissimo käytössä ja ainakin itse tykkäsin.
    JaFortecolla voi käydä kyselemässä
    Shoei Multitecissä on hyvä mekanismi ja muutenkin mainio potta.
    Volvolandia
    MC Strand
    Onkos kellään kokemusta tosta AGV:n Longway:stä? Ei oo ainakaan hinnalla pilattu.
  28.  
    Lainaa (joumar @ Huhti. 23 2009,14:22) kirjoitti
    "Tumma visiiri oli pakkohankinta kun ei kerran ole laskettavaa aurinkovisiiriä keksitty umpimalleihin"
    Onpas * Cabergilla on semmoinen. Heh luulisi jo, että myyn cabergeja kun koko ajan niistä mainitsen * Eivaineskaan tuli vaan tutkittua eri vaihtoehtoja, kun olin ostamassa uutta umpipottaa
    Näköjään. Ei lainkaan hullumman näköinen potta. Noh, mietitään sitten seuraavalla kierroksella tuollaista.