Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    En tiedä oliko täällä vielä juttua tästä, en ainakaan pikasella selaamisella huomannut. Pistetään nyt tännekkin, jos joku ei vielä ole huomannut. Kohta on jo kiire jos tallissa seisoo uitettu kolaripyörä!


    Seuraava liitetty HDCF:n foorumilta:

    "Käytettyinä USA:sta Suomeen tuotuihin Harley-Davidson ja Buell moottoripyöriin vaatimuksenmukaisuustodistuksia on mahdollista kirjoittaa ainoastaan USA:ssa tieliikennekäyttöön rekisteröityihin pyöriin. Titlessä ei saa edes mainita sanaa ”Salvage”.
    Salvage titlellä Suomeen tuotuihin pyöriin on mahdollista saada ko. todistus 30.4.2009 mennessä Sumekolle toimitettuja dokumentteja vastaan.

    Yllämainittu ohje on ollut voimassa jo useamman vuoden. Valmistaja on ilmoittanut valvovansa ohjeen noudattamista entistä tarkemmin tulevaisuudessa. Valmistajan mukaan pyörät tulisi korjata ja rekisteröidä USA:ssa."

    Tällaista tietoa tullut Sumekolta.




    Harleyn sivuille, KLIKS

    HDCF:n foorumilla juttua





    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  2. #2
    Myös MMAF on huomioinut asian.
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
  3. #3
    No voihan vittu! Siinä meni mun haave halvan kolaripyörän tuottamisesta Ameriikasta Suomeen...

    Aprikoin lähinnä ääneen: Kelpaako konttorilla vaan Sumekolta hankittu vaat.muk.todistus...? Kun noitahan toimittaa muutkin tahot, kuten TUV-Nord.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  4. #4
    Lainaa (SenioRR @ Huhti. 08 2009,17:13) kirjoitti
    No voihan vittu! Siinä meni mun haave halvan kolaripyörän tuottamisesta Ameriikasta Suomeen...

    Aprikoin lähinnä ääneen: Kelpaako konttorilla vaan Sumekolta hankittu vaat.muk.todistus...? Kun noitahan toimittaa muutkin tahot, kuten TUV-Nord.
    Tällä hetkellä lappua et saa mistään muualtakaan Euroopasta. Mutta osta ennen 4.4.1999 käyttöönotettu peli, niin et tarvitse koko lappua. Edellyttäen, että pyörän runkoputkessa on tallella FMVSS-tarra.
    High Stuck Are Wit To
  5. #5
    Sydän kävi aika korkealla kurkussa, kun tossa hetki sitten luin tota mmaf:n uutista. Helpotus oli aika järjettömän suuri ton jatkoajan takia. Toisaalta, lähetin jo Sumekolle paperit eli nyt vaan odotellaan ja toivotaan, että hyvä harrastuksemme saisi jatkua vastakin. Tällainen käytäntö ei voi olla todellinen, kyllä se jotain kuluttajanoikeuslakia väkisinkin rikkoo.
    Lainaa kirjoitti
    valmistajan edustaja ei pysty kirjoittamaan niille vaatimustenmukaisuustodistusta
    vai ei halua.........

    Edit: muutettu sanoja joita voidaan käyttää minua vastaan todistuksen saannissa



  6. #6
    Lainaa (SenioRR @ Huhti. 08 2009,17:13) kirjoitti
    No voihan vittu! Siinä meni mun haave halvan kolaripyörän tuottamisesta Ameriikasta Suomeen...

    Aprikoin lähinnä ääneen: Kelpaako konttorilla vaan Sumekolta hankittu vaat.muk.todistus...? Kun noitahan toimittaa muutkin tahot, kuten TUV-Nord.
    Hommaa se ilman tota merkintää.
    Kerro, miten meillä Kekkoslovakissa toimitaan ko. pyörien suhteen.

    Eiköhän ne voi "export" pyörissä olla käyttämättä tuota merkintää.

    Jos laki on älytön, sitä ei tarvitse noudattaa.
    <p>Vanha patu..</p>
  7. #7
    Lainaa (barfly @ Huhti. 09 2009,20:56) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Huhti. 08 2009,17:13) kirjoitti
    No voihan vittu! Siinä meni mun haave halvan kolaripyörän tuottamisesta Ameriikasta Suomeen...

    Aprikoin lähinnä ääneen: Kelpaako konttorilla vaan Sumekolta hankittu vaat.muk.todistus...? Kun noitahan toimittaa muutkin tahot, kuten TUV-Nord.
    Hommaa se ilman tota merkintää.
    Kerro, miten meillä Kekkoslovakissa toimitaan ko. pyörien suhteen.
    Eiköhän ne voi "export" pyörissä olla käyttämättä tuota merkintää.

    Jos laki on älytön, sitä ei tarvitse noudattaa.
    Tarkoitat varmaan "merkinnällä" tuota vaatimuksenmukaisuustodistusta..? Tuo todistus tarvitaan, kuten tuolla aiemmin jo todettiin, huhtikuun 4. 1999 jälkeen käyttöönotettuihin pyöriin, jotta pyörän saa rekisteröityä Suomeen. En mä ihan tekaistulla pahvikilvellä viitti ajella, vaikka varmasti täällä joku taas sanoo, että lait ovat rikkomista varten ja ei sitä kilvellä ajella...

    Ajatukseni oli tuoda pikkasen uudempi TC-koneinen King taikka Softi. Noh, eipä tuo tuonti käytäntöön asti olisi ihan vielä edennyt. Kunhan oli muhimassa ja kypsymässä pääkopassa ja parempia aikoja odottelemassa...

    Edit. Jaa mut taisitkin tarkoittaa tuota "salvage"-merkintää otteessa. Niin voishan sitäkin yrittää, mutta vaatineekohan USA:n rekisteriotteen väärentämistä ja menee vähän vaikeeksi ja riskialttiiksikin. Pitäis melkeen olla paikan päällä kinaamassa...hankalaa. Ja kallista. Ja menee pian idea rapakon takaa tuottamisesta...



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  8. #8
    aika paljonhan noita kolaripyöriä on pyörinytkin tuolla nettimotossa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9.  
  10. #9
    Lainaa kirjoitti
    niin et tarvitse koko lappua. Edellyttäen, että pyörän runkoputkessa on tallella FMVSS-tarra.
    Olisiko kuvaa miltä tämä tarra näyttää/mitä siinä lukee?
    - shine can never replace attitude -

    Ducati SS
    Harley Davidson FXD Super Glide
    Suzuki Bandit