Saako biketeamiltä Race ecun? vai softaako ne sliparille sen alkuperäsin?
Virallisilla huolloilla on laitteet päivittää race kartat. Jos pyörässä on vakiokartta, päivittää huollon PADS-ohjelma sen vakioksi tarvittaessa jos siihen on tullut päivitys. Jos taas racekartta, päivittyy se vain uudempaan racekarttaan. On siinä kyllä mahis mekaanikon sössiä se esim race->vakio, jolloin et saa sitä enää race-kartalle ilman uutta unlock-koodia.
Voit kyllä flashata ecun itsekin guzzidiag-ohjelmalla, jolloin saat sen käytännössä ilmaiseksi vs 600-1000€ mitä se maksaa jälleenmyyjällä riippuen vähän miten sen hankkii.
Millainen homma se on ite ohjelmoida?
Katso tästä threadistä tarkemmin: https://www.apriliaforum.com/forums/...idiag-for-RSV4
Melkein kannattaa lukea ensimmäinen viesti ja sitten lopusta päin selailla tarkempia ohjeita.
Terve kaikille!
Uusi RSV4 kuski ilmoittautuu palstalle.
Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen pyörävalintaan, paljon on vielä opettelua uuden pyörän kanssa ja säätöjen hakua. Mutta hymyssä suin joka metri mennään eteenpäin. Onko Turun seudulta muita?
Aprilia RSV4 RR
Mites onnistuu 180hv (2012) version päivitys 201hv version? Tai yleensäkin tehojen nosto tonne 200 tasolle.
Ei siinä, etteikö olis tarpeeksi voimaa, mutta jos revin patin auki joka tapauksessa niin...
Eipä oikeen mitenkään järkevästi. Apriliaforumilla tuota jo suunnittelivat aikoja sitten, mutta päätyivät siihen lopputulokseen että pitäs vaihtaa niinpaljon osaa että halvemmaks tulee vaihtaa mopo uudempaan kaupassa.
Jos ei oo rahasta kiinni, niin päivityksenä voit tehdä tohon airbox modin ja vaihtaa 16-- mallisen airboxin (avarampi) pienellä sovituksella, sekä vaihtaa gabro:n modaama race ecu -kartta. Lisänä vielä voi laittaa 16-- jälkeiset headerit, eli alkukäyrät.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Mitkäs välitykset sopii suurinpiirtein eri radoille? Vakionahan tossa melkoinen aavikko välitys. Alastarossa ei oikeastaan 3 isompaa vakiona tarvinnut.
Alumiiniset takarattaat kestää varmaan ongelmitta kesän yli.
Uusi RSV4.jpg
Tämmösen kävin hakemassa eilen, on jotain ruuvattavaa jos joutuu autotallikaranteeniin.
Hieno onja uusista kyykyistä tässä on minusta eniten rahalle vastinetta. Kaikki hilppeet jo vakiona. Ei käytännössä tarttee tehdä tai vaihtaa mitään, no alkuperäisen race ecun vois itse fläshätä mutta muuten ei muuta.
Vähän "ylimääräisiä" osia pois ja muuta hienosäätöä, eiköhän se saada kohta enemmän omaa makua vastaavaksi.
Onko kukaan koittanut sulloa 200/60 takarengasta ~2011 RSV4-R:ään jossa on vakiona 190/55, riittääkö tila?
Omaa suosikkirengasta ei enää saa 190-koossa ja vähän epäilyttää saako tuota isompaa kokoa mahtumaan. Tietty myös 180/60 olisi saatavilla, vaikuttaako pienempi rengas miten käyttäytymiseen radalla?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Faceliftiä tulossa: https://www.asphaltandrubber.com/rum...bike-spy-shot/
Runko ja koneen posket aika samannäköiset kuin aiemmin. Takahaarukka mallia underslung, katteissa RS660 tyyliä.
Saa nähdä lykkääkö ne tähän saman kehittyneemmän elektroniikkapaketin kuin 660:ssä.
Päällisin puolin tuossa ei katteita ja takahaarukkaa lukuunottamatta näy isoja eroja, luulisi että joutuu tekemään enemmän muutoksia jotta saa seen Euro5:ksi.
No, sittenhän sen näkee kun 2021 malli esitellään virallisesti.
Voi ei. Banaaniswingi katos
Posia, mopo näyttää paremmalta kun on katollaan.![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Päivityksiä:
https://twitter.com/fortyfourteeth/s...58304060481537
217bhp V4 motor now has an extra 20cc (1099cc)
New Marelli ECU and fresh electronics suite
New swingarm
RS 660-inspired aesthetics and integrated wings
New TFT dash
Tarkemmin vielä Aprilian omilla sivuilla: https://www.aprilia.com/en_EN/aprili...ilia/v4-range/
Väritys ihan jees retro late 90s (RSV Mille, RS250 jne)
![]()
Kattelin Taunon etukatetta sillä silmällä, että onko klipareiden asentaminen tehty tarkoituksella hankalaksi![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Päivää!
Mistä löytyisi hyvä seppä vaihtamaan V4 Tuonon takapyttyjen kannen tiiviste? Potilas PK-seudulla mutta kuskataan pidemmällekin, jos tarvitsee. Muutama paikka kysytty, eikä kiinnostusta tai aikaa ole ollut.
Vaihtoehtoisesti omistaja lienee valmis luopumaan koko laitteesta, jos jotain kiinnostaa pikku projekti vielä ennen kauden aloitusta. Siinä tapauksessa voi lähestyä minua YV:n kautta.
![]()
ZXR750 J "K"
Dynosipi Halikko. Soita sille. Irtokone tai rungossa.
Irtokoneelle tietty järkevin teettää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Rautsialan Juha/Rautsin Paja Lahdessa on virallinen Aprilia-huolto,
ja ruuvaa muutaman Aprilia-kuskin pyöriä jokkiksessa ja superbikessa.
Tosin en tiiä mikä verran Rautsilla on tällä hetkellä hommia.
Kysyitkö jo PHT-Speed, Järvenpää ? Kakella on kattava kokemus Tuonoista ja RSV4, Aprilia huolto.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)