Ja eihän tällaisilla toppahousuilla ole varaa muutenkaan mihinkään versus keskiluokkainen nahkahousu Etelä-Saksasta.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Seuraava 1000cc super pyörien testiä odotellessaan![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Moi, onko RSV4 R 2013-malliin tullut takaisinkutsuja? Omassa mopossa on tuo välivapaa ongelma, tuntuu kuin kytkin ei vain irrota kunnolla, jotenkin vain muistelen että takaisinkutsu tämän takia koski vanhempia vuosimalleja? Tälläisen sivun löysin, pitää tsekata http://static.piaggio.com/recall/form-aprilia_en.html
http://www.apriliaforum.com/forums/s...n-worked-loose
Takaisinkutsuista ei tietoa mutta tämä kannattaa tarkistaa, jos vaihteiden kytkeytymisen kans ongelmia. Helppo todeta liikutettemalla vaihdevivun akselia syvyyssuunnassa.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
Omasta 2013:sta, tosin Factorysta, uusittiin venttilin retainerit takaisinkutsulla, samalla kuin kyrvähtänyt laturi vaihdettin takuuseen
Aprilian kotisivulta pitäisi löytyä recall campaign-kohta josta runkonumerolla pitäisi saada tieto koskeeko omaa pyörää joku tekemätön takaisinkutsu.
Ei kai R- ja Factory-mallien koneissa ole muuta eroa kuin ne muuttuvat imukurkut.
Joku paremmin asian tunteva voi varmistaa, mutta näin se minun mielestäni on.
Nythän tässä uusimmasta 2017-mallissa muuttuvia kurkkuja ei enää ole, lieneekö kustannuskysymys vai ovatko saaneet koneen toimimaan sen verran hyvin että niitä ei tarvita enää?
Jees pieni sivuttaisklappi löytyy vaihdevivusta, 05 - 1,0 mm, pitää kahlata apefoorumin threadi läpi onko mahdollinen kiristyksen paikka.
Missä olette huollattanut etupumput ja takaiskarin ja paljon budjettiin kannattaa varata (ei shimmauksia, saan osat irtonaisina huoltoon)? Sacksin hilut siis kyseessä.
http://www.koittomoto.fi Onko siellä päinkään? Huoltanee kaikki hilut.
KL Service kx250x -23
Bemarin etuputket Moto-Villellä talvihuollon yhteydessä tais olla 240€. Ei ainakaan paljoa heitä, mutta en täysin varmaksi uskalla sanoa, kun samalla maksoin talvisäilytyksen eikä kuitti ole tallella. Mut noi oli siis kiinni mopossa joten irtonaisille hinta varmasti edullisempi.
Tänään kun kävin niin iskareita oli laatikko kaupalla tiskin vieressä eli voi olettaa että homma toimii ja hinta-laatu on kohdillaan.![]()
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Sachsin iskareihin käy ilmeisesti Öhlinsin erikoistyökalut, joten moni Öhlinsin-merkkipajakin niitä huoltanee.
Oma mopo päätti muistuttaa ylväistä sukujuuristaan heti kauden avauksen yhteydessä. Alle 15 min ajon jälkeen syttyi varoitusvalo ja urgent service viesti. Heti takaisin kotia päin ja juuri ennen perille pääsyä tuntui että tehot häviää, joten pysäytin siihen, n. 20 metriä ennen maaliviivaa.
Hyytymisen syy löytyi äkkiä, takajarru oli laahannut ja kuumentunut niin paljon että meni jumiin. Tuo korjaantunee satulan siivouksella ja herkistelyllä, mutta virhekoodeista löytyi memo-puolelta koodi DSB 08, joka näyttäis liittyvän jotenkin öljynpainesensoriin ja joka varmaan oli oikea syy varoitusviesteihin. Onko muilla tullut tuota virhekoodia vastaan, pystyykö perustumpelo tekemään tuolle jotain, vai kannattaako viedä suosiolla huoltoon?
Nuo mopon mittariston diagnostiikassa olevat eivät kerro lähelekkään koko totuuttal. On totta, että DSB 08 viittaa "yleisesti" siihen öljynpainevikaan, mutta tuo DSB 08 syttyy monesti urgent servicen kohdalla. Oikea vika selviää, kun lyöt mopon GuzziDiagiin (IAWDiag) kaapeleilla ja luet vikakoodit.
Mulla löytyy piuhat ja softa (ilmainen) läppärillä, Vantaalla.
Edit: Softa löytyy täältä: http://www.von-der-salierburg.de/dow...Diag_V0.47.zip
Ja kaapeleita tarvitset kaksi kappaletta. USB - OBD2 ja OBD2 - FIAT adapteri.
Noista OBD2 kaapeleistakin löytyy useita variaatioita, VAG:n KKL FT232RL chipillä oleva on oikea, ja tuo FIAT kaapeli on sellanen 16 pin (OBD2) <--> 3 pin (FIAT) liitin. Omani oli ebaysta tälläiset:
- USB KKL OBD2 VAG COM 409.1 VAG Mit FT232RL Chip für VW / AUDI SEAT Volkswagen
- 3 Pin auf 16 Pin OBD2 Diagnose Adapter Verbindungskabel für Fiat Lancia Alfa
Maksoi noin 11€ ja saapui 30 päivässä Kiinan mailta.
Vikakoodit löytyy huoltomanuaalista: http://fazer02.1.free.fr/catalogues%...atelier.UK.pdf
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Ok, kiitos tiedoista. Pitänee hankkia nuo piuhat ainakin tulevaisuutta varten.
Tänään kuului myös muualta huonoja uutisia kun selvisi, että MJL on pistänyt pillit pussiin, ainakin jossain määrin. Tuo jättää pk-seudun Aprilia-huollot aika vähiin, Brandtin edustajan mukaan Helsingin lähistöllä ainoastaan Bike World on nyt virallinen huolto.
Järvenpäästä löytyi kanssa yksi huoltoliike, mutta onko jollain tiedossa muita lähempänä Helsinkiä olevia liikkeitä, joilta onnistuu huollot?
MJL:ssä tosiaan huollattanut omaa apriliaani aina. Noille isoille mopoketjuille en veis kyllä huoltoon, Brandtikin niin tuore tekijä että osaako siellä kukaan edes purkaa ja kattoa tollasta apriliaa?Mikä liike järvenpäässä? Ykkös-MP oli nettisivujen mukaan ainakin vain mopot ja piikit, ei isojen pyörien, tai sitten ois vaan pitänyt soittaa ja kysyä. Hyvinkäällä oli joku xxxx-racing joka oli entinen aprilia huolto, ei siis virallinen mutta tarvittaessa osaisivat varmaan sielläkin hoitaa? MJL:ää toki voi suositella ja sekin on tässä lähin.
Tuo se RSV4 vaikka tonne kehän kessalle ensmaanantaina, niin otan läppärin ja kaapelit mukaan? Lukupiuha löytyy takapenkin alta siitä startin vierestä. Muovinen suoja päällä, keltapunanen 3-reikänen liitin.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Mites tämä, ennen ainakin oli aprilian korjaaja vai onko mennyt niin huonoksi
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Onko Brandt sitten ostannut/neuvotellut maahantuonnin kylkeen myös yksinoikeuden olla ns. virallinen merkkihuolto vai luopuuko MJL-Huolto muuten vaan Aprilioista tai huoltohommista yleensä?
Kieltämättä V4-koneen oikut ja erikoisuudet vaatii vähän paneutumista ja fiilis juurikin ison pyörätalon monimerkkihuollosta on alkuun ainakin hieman nihkeä. Ihan sama homma jokapuolella maailmaa, hyviä huoltopaikkoja on, mutta harvassa ja ovat vain erikoistuneet näihin. Sitten kun jossain muualla yritetään paikallistaa vikaa niin virheitä tulee, ecu-diagnostiikkaa ei saada toimimaan jne jne. Varsinkin ride-by-wire kaikkine lisäecuineen aiheuttaa helposti päänvaivaa jos on tottunut perus 2000-luvun japsia huoltamaan.
PHT-speed, johon nyt kärräsin pyörän tutkittavaksi, mutta kiitos tarjouksesta.
MJL:stä jäi puhelinkeskustelun perusteella sellainen kuva, että Malmin liikkeen sulkeminen oli miehen oma päätös ja nyt tekee fiilispohjalta hommia Espoossa.
Tuo Huskyn ehdottama NPM on ainakin itselle turhan kaukana, 3h suuntaansa huoltoa varten on jo liikaa.
Erittäin hyvä jos MJL (lue Matti) jatkaisi tavalla tai toisella enemmän tai vähemmän aktiivisena Samin Autopajan suunnilla. Oman pyörän isommat huollot hoidettu aina Matin (tai Ramin) toimesta ja hyvin on toiminut. Penkkihän tuossa kuviossa nyt ainakin on plussana jos Matti niitä hommia jaksaa tehdä![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
No Haukka, selvisikö mikä mopossa oli?
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Mullahan olis ollut yks ylimääränen demand sensori hyllyssä, jos oisit vaan kysynyt. Ois me sille hinta keksitty.
Itseasiassa tuo sama vika oli jollain muullakin ja silloin veikkasin juuri demand sensoria, nyt en tohtinut arvailla kun ois voinut olla muutakin. No mutta, pääasia että sait kuntoon. Mitä kustanti marmoritiskiltä kaasuanturi ? Noihan tosiaan oli recallina kaikissa, kysyittekö oisko aprilia silti hoitanut homman vielä tälleen takuuajan jälkeenkin ?
Edit: Mulla siis löytyy vähän sekalaista varaosaa RSV4 ja Tuono V4:een.
Viimeksi muokannut: Karkov; 05.04.2017 klo 21:59.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Marmoritiskin ilmoitetulla hinnalla olisin kyllä lähtenyt itse etsimään pulikkaa vaikka rapakon takaa. Neuvotteluiden jälkeen varaosa irtosi kuitenkin semmoisella hinnalla, että tuskin olisit halvemmalla myynyt![]()
Vielä en ole kerennyt iskunvaimentimia viemään huoltoon (asun Pirkanmaalla), Kallio Racing Valkeakoskella pystyy huoltamaan Sachsit, onko kokemuksia? Tietysti saisin osat jotenkin toimitettua Moto-Villellekin jota täällä muutama avulias ehdotti.
Muuten löytyisi käyttämättömät B&G kaatumatatit ylimääräisinä, käy ainakin 09-14 malleihin http://www.road-race-service.de/cras...ml?language=en hinta 70 €.