Sivu: 17 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 481:stä 510:een 966:sta
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Uusimmassa Performance Bikessa oli hyvä juttu RSV4:sta. Sylvain Guintoli menee katupyörällä ratapäivällä, jonkun verran myös verrattuja eroja SBK-kisapyörään. Video:
    Ei sattuisi löytymään tuota artikkelia mistään bittimaailman syövereistä? Ostin lehden juuri ennen kuin hävisi kaupoista, mutta lehti ehti pahaksi onneksi tuhoutumaan ennen kuin sain luettua siitä sivuakaan.
    Onko muilla vm.2010 ja uudemmat RSV:t toiminu ongelmitta? Itellä meni n.8000km kaasuläpän asentoanturi vaihtoon ja eilen pyörää käynnistäessä startti vaan jymähti ja näyttö meni pimeeksi eikä avaimen pyörittely auttanu, mutta lopulta ku pikkusen painelin avainta niin sitte rupes taas toimimaan. Tietääkö kukaan mistä tuo jälkimmäinen ilmiö voisi johtua?
    2010:llä ajoin 31000 ja se toimi koko tuon ajan hyvin.
    Tässä uudessa -13 V4Factoryssä sensorin toinen potikka jumitti kun sinne lootaan oli mennyt vettä ja skeidaa.
    Puhdistuksen jälkeen kaasu on toiminut moitteetta, nyt on ajettu siinä 7500km.
    Kuulostaisi vähän virtalukon/käynnistykseneston vialta, noin amatöörin arviona.
    Entäs akku?
    En jaksa uskoa että akusta löytyis vika ku uusin sen kuukausi sitte.
    Entäs akku?
    Lainaa Mazze kirjoitti Katso viesti
    En jaksa uskoa että akusta löytyis vika ku uusin sen kuukausi sitte.

Tänään vaihdoin vanhan akun takaisin joka huollon mielestä oli huono ja kappas italo heräs henkiin. Näin jälkiviisaana tunnen itseni idiootiksi lukiessa Turderin ehdotuksen uudestaan...
    No hyvä että selvisi. Nuo akkuasiat on niin mysteerejä välillä, ettei aina välttämättä tunnu loogiseltakaan. On kuitenkin helppo kokeilla / sulkea pois niin tulee aina ensin se katsottua. Sama juttu autoissa ja pyörissä, etenkin modernimmat laitteet tuntuvat puskevan ihmeellisiä vikoja jos akun varaus ei ole enää optimitasolla.

Tästä aasinsiltana, onko kukaan mitannut viekö ajonesto/mittaristo virtaa kun pyörä seisoo ja mahd. kuinka paljon? Tuli vaan mieleen, kun oma pyörä seisoi ajamattomana n. 3-4 viikkoa ja ajattelin ladata akkua varmuuden vuoksi niin laturi näytti että akku täynnä (ei ottanut virtaa sisään). Ja starttasi ihan normaalisti. Muistelisin kuitenkin lukeneeni, että Aprilian elektroniikka nielee virtaa koko ajan.
    Musta tuntuu (ei varmaa tietoa) että V4:n mittaristo/ajotietsikka on sen verran kehittyneempi että se ei vie virtaa sillälailla kun RSV:n vastaava.
    Ainakin itsellä on tällainen tuntuma nimenomaan sen vanhemman 2010 V4:n osalta.
    Toisaalta V2 vaatii varmaan enemmän starttivirtaa, niitä kun yritti startata kuukaudenkin seisomisen jälkeen niin ainoa mitä tapahtui oli naksahdus ja tripin ja kellon nollaantuminen.
    Mopo talviteloille kohta, mitäs ölppää suosittelette
    ^Sellaista mitä ohjekirjassa sanotaan Taitaa suositus olla 5w-40. Omassa on ollut jo Motulia, Shelliä ja Eniä (ent. Agip) ja ihan samalla tavalla on pelannut kaikilla litkuilla.
    Ok, Motulia koneeseen sitten ne oli parhaat exmopollekin (R1) joten turha merkkiä vaihtaa.
    Jep, itekin heitin Motulit koneeseen viikonloppuna.

Tilasin myös uuden ilmansuodattimen (Pipercross), koska alkuperäinen ei tiivistä airboxia kunnolla ja täten pääsee suodattamatonta ilmaa ohi suodattimen. Suosittelen katsomaan omasta pyörästä, oli sitten täysin uusi tai vanhempi. Itse olen seurannut tuota nyt uudesta asti kun lueskelin siitä aikoinaan Apriliaforumilta. Eniten boxi pääsi likaantumaan tehtaan jäljiltä, jossain tuhannen km kohdalla avasin ja jonkin verran oli pölyä. Sitten olen pari kertaa tarkastanut ja laittanut huolella suodattimen, ja minusta vähemmän on tullut pölyä, mutta ei jaksa jatkuvasti tuota asetella uusiksi niin päätin tilata aftermarket-suodattimen, joka tiivistää airboxin paremmin.
    Jep, itekin heitin Motulit koneeseen viikonloppuna.

Tilasin myös uuden ilmansuodattimen (Pipercross), koska alkuperäinen ei tiivistä airboxia kunnolla ja täten pääsee suodattamatonta ilmaa ohi suodattimen. Suosittelen katsomaan omasta pyörästä, oli sitten täysin uusi tai vanhempi. Itse olen seurannut tuota nyt uudesta asti kun lueskelin siitä aikoinaan Apriliaforumilta. Eniten boxi pääsi likaantumaan tehtaan jäljiltä, jossain tuhannen km kohdalla avasin ja jonkin verran oli pölyä. Sitten olen pari kertaa tarkastanut ja laittanut huolella suodattimen, ja minusta vähemmän on tullut pölyä, mutta ei jaksa jatkuvasti tuota asetella uusiksi niin päätin tilata aftermarket-suodattimen, joka tiivistää airboxin paremmin.
    Itsellä V4 Tuonossa K&N suodatin, jossa itsessään kumitiivisteinen runko korvaten samalla alkuperäisen. Erittäin tiivis ja laadukkaan oloinen ratkaisu.
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
    Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Itsellä V4 Tuonossa K&N suodatin, jossa itsessään kumitiivisteinen runko korvaten samalla alkuperäisen. Erittäin tiivis ja laadukkaan oloinen ratkaisu.
    Jep, varmaan on useampi hyvä aftermarket suodatin Itse mietin jo modailla tuota orkkista, jos laittaisi jonkun tiivistekumin siihen suodattimen ja boksin reunan väliin, mutta ajattelin pelata varman päälle uudella suodattimella. Aikoinaan Gixerissä oli vähän sama ongelma kun aiempi omistaja oli jättänyt pois suodattimen alle kuuluvan kumisen o-renkaan. Silloinkin puhalti vähän läpi ja kun laittoi o-renkaan sinne niin alkoi tiivistämään kunnolla.
    Itse tutkin tuota RSV4 ilmansuodattimen ongelmaa ja tulin siihen tulokseen, että suurin ongelma on siinä, että vakiosuodatinta ei ole öljytty. Tässä mitä tein:

1. Tiivistin suodattimen alle tulevan muoviosan kunnolla koteloon silikonilla. N. 1000km jälkeen suodatinkotelossa oli vieläkin pölyä. Eli ei vaikutusta.
    2. Tiivistin suodattimen silikonirasvalla koteloon. Muutaman sadan kilometrin jälkeen vieläkin pölyä suodatinkotelossa. Ehkä hieman vaikutusta, mutta ei ratkaissut ongelmaa.
    3. Öljysin vakiosuodattimen (suodatinmateriaali puuvillaa) K&N öljyllä. Ei ole enää näkynyt pölyä suodatinkotelossa sen jälkeen.

Nykyisin käytössä kylläkin BMC race suodatin, eikä ole pölyä suodatinkotelossa.
    Tiedoksi tännekin foorumille, vaikkakin näyttää täällä olevan samat nimimerkit aktiivisia kuin apriliaforumilla ;)

Edullinen diagnostiikkasysteemi RSV4:lle (ja miksei V4 Tuonollekin), ei tarvitse aina viedä huoltoon kun SERVICE lukee mittaristossa:
    http://www.apriliaforum.com/forums/s...idiag-for-RSV4

Guzzidiag on saatu jo aika hyvään kuosiin RSV4:lle, löytyy vikakoodien lukeminen/nollaus, erilaisten antureiden datan lukeminen, aktiivitestejä, mm. sytytys, ruiskutus, bensapumppu etc. ja nyt myös uusimpana kaasunasentoantureiden kalibrointi. Vielä APRC/QS enabloinnit olisi toiveissa, katsotaan jos joku saisi logattua ne toiminnot PADSista.
    Onko kukaan laittanut Puigin tuplakuplaa Dark Smokena? Kiinnostaisi tietää miten tumma se on eli saako esim. GoProlla pleksin läpi millasta kuvaa... Kuviakin voi laittaa
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan laittanut Puigin tuplakuplaa Dark Smokena? Kiinnostaisi tietää miten tumma se on eli saako esim. GoProlla pleksin läpi millasta kuvaa... Kuviakin voi laittaa
    Juurikin tuollainen musta plexi on omassa mopossa, ei mitään mahdollisuutta kuvata plexin läpi, ompi aivan liian tumma siihen hommaan.
    Lainaa Carson kirjoitti Katso viesti
    Juurikin tuollainen musta plexi on omassa mopossa, ei mitään mahdollisuutta kuvata plexin läpi, ompi aivan liian tumma siihen hommaan.
    Tilasin Puigin Light Smogen, myyjäkin suositteli tätä, en muuten ole vähään aikaan saanut niin hyvää palvelua kuin conquescarbonin Steve antoi, tuli tietenkin innostuttua ja kaikenlaista hiilikuitu osaa tuli sitten tilattua RSV4:een Tässä linkki kauppaan, hinnat aika bueno myös http://conquestcarbon.co.uk/
    Onko kukaan törmännyt tilastoihin tai muuhun tietoon paljonko RSV4:sia on myyty Suomessa? Edes kahvipöytäkeskusteluissa myyjäliikkeessä? Yritin kaivella mutta aika nihkeästi saa tietoa kun esim. oma vakuutusyhtiö ei erittele RSV4-mallia, mulla lukee tiedoissa vain Aprilia, 1000cc ja sitten teho- sekä painolukemat. Foorumeillakin pyörii ehkä 6-7 omistajaa? Liikenteessä, ratapäivillä tms. olen nähnyt 3-4 eri pyörää, joista 1-2 ollut foorumilaisia.

Silloin kun ostin oman vuonna 2012, tai kun kyselin toimitusajoista jne. maahantuojalta, niin sanoivat tilanneensa tehtaalta 3 Factoryä ja 3 R-mallia sen talven aikana siihen mennessä eli talven 2011-2012 aikana.
    En kyllä tiiä. Silloin kun ostin sen ekan (2010) Factoryni niin oli se aika harvinainen mutta nyt niitä sentään näkyy silloin tällöin, sekä tien päällä että ratavuoroilla. Pyörähän on kuitenkin jo kuudetta kautta myynnissä, tosin 2009 tais tulla vaan pari pyörää Suomeen.
    Michelin Pirelli SC SP2:n tilalle? Oma pieni vastalause Pirellille kun valmistus siirretty Kiinaan Michelinit ilmeisesti tehdään EU:ssa ja löytyy ainakin Power Cup 200/55 koossa, onko tuo samaa kategoriaa SP2:n kanssa, on ainakin tieliikenne hyväksytty, oma ajo 50/50 katu & rata.
    Ite olen nyt ajanut Pilot Power 3:lla ja ollu kyllä ihan tyytyväinen mutta ne on enemmän katu- kuin ratarenkaat.
    PP3:sta ei löydy 200/55 kokoa, itsellä on siis 190/55
    Ajattelin seuraavaksi kokeilla Power Supersporteja, Misukan Suomen hinnastosta ei löydy 200/55:ttä mutta nettisivun kautta kun katsoo niin ne kyllä listaa tästä tuon koon.
    Tämä on sen verran enemmän ratarengas että tähän jo ilmoitetaan suosituspaineet radalle, lämppäreillä ja ilman.
    Ite oon ajanut Metzeler Racetec K3, Pirelli Diablo Rosso Corsa ja Supercorsa SP. Jatkan SP linjalla.

K3:set oli ihan ok, ei oikein herättänyt mitään fiiliksiä suuntaan tai toiseen, takarengas kesti alle 3000km. Rosso Corsat oli minusta vähän paremmat ja kuluu kadullakin symmetrisesti kun keskellä on kovempi seos, lisäksi kestää 7000km takana. Tälläkin hetkellä tallissa yksi loppuuajettu takanen ja ihan pyöreä profiili tallella. SP on sitten kuin Rosso Corsa mutta parempi pito radalla ja sateellakaan kun ei tule ajettua niin ei haittaa pieni kuvio.
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Michelin Pirelli SC SP2:n tilalle? Oma pieni vastalause Pirellille kun valmistus siirretty Kiinaan Michelinit ilmeisesti tehdään EU:ssa ja löytyy ainakin Power Cup 200/55 koossa, onko tuo samaa kategoriaa SP2:n kanssa, on ainakin tieliikenne hyväksytty, oma ajo 50/50 katu & rata.
    Moro!

Michelinin vastine Pirelli Supercorsa SP V2:lle on toi Ooween mainitsema Power Supersport. Michelin Power Cup seosrengas vastaa sitten Pirellin Supercorsa SC seosrenkaita. Muistaakseni Pilot Power 3 on saanut kautta linja hyviä arvosteluja kaikissa muissa segmenteissä paitsi ratailussa hieman heikompi. Supersportin ensi testeissä moni arvostelija oli odottanut rataisempaa rengasta, eikä rengas lunastanut kaikkia sille annettuja odotuksia. Varmasti ihan hyvä rengas sekin. Itsellä ei vielä kokemusta kummastakaan.

Viimekausi meni itsellä käytännössä Pirellin Supercorsa Sc1 edessä ja Sc2 takana kombinaatiolla radalla ja siten kadulla siinä välissä. Tyytyväinen olin!
    Viimeksi muokannut: Veistos; 19.03.2014 klo 11:50. Syy: Korjaus
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Ite olen nyt ajanut Pilot Power 3:lla ja ollu kyllä ihan tyytyväinen mutta ne on enemmän katu- kuin ratarenkaat.
    PP3:sta ei löydy 200/55 kokoa, itsellä on siis 190/55
    Ajattelin seuraavaksi kokeilla Power Supersporteja, Misukan Suomen hinnastosta ei löydy 200/55:ttä mutta nettisivun kautta kun katsoo niin ne kyllä listaa tästä tuon koon.
    Tämä on sen verran enemmän ratarengas että tähän jo ilmoitetaan suosituspaineet radalle, lämppäreillä ja ilman.
    Moro!

Tuli ostettua ihan vaan Euroopan reissua varten noi Pilot Power 3:set. Rahdataan pyörät toukokuun alussa Italiaan, lennetään perässä ja tullaan sieltä mutkitellen kotio. Italia-Ranska-Espanja-Andorra-Ranska-Sveitsi-Saksa-paatti 2vk. Itsellä kokemusta vanhoista Power Pureista joista tykkäsin kadulla.

Mites on Power 3:set sulla kestäneet, lämpeneekö nopeasti, miten pitää kylmissä ulkolämpötiloissa 4'c-8'c ja muuttuiko ohjattavuus mihin suuntaan verattuna Rosso Corsiin?
    Ex Kawasaki Z1000 -10
    Mulla kesti eka Rosso corsa nelisen tuhatta km (kevät asfaltti) ja toinen oli ihan finaalissa viiden tonnin kohdalla.
    Kului todella nätisti ja samaa vauhtia sivulta kun keskeltäkin.
    PP3 jota nyt kolmas setti alla kestänyt kivasti, 7-9tkm ja pitänyt märälläkin oikein hyvin ja tuntuu pitävän ja olevan oma itsensä lähes heti ajoon lähdettäessä.

Tästä nyt on jo tovi kun corsilla ajanut vaikea vertailla. Tosin takas ei ole pirellit tulleet.. Vetää siitä sitten mitä johtopäätöksiä haluaa.
    Huumorimielessä tekis miel laittaa 200/55 taakse kerta on toinen otteessa sallittu koko. Vaihtoehtoja uudet Dunlop sportsmart2 ja Michelin supersport pirellien lisäksi?
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
    Lainaa Veistos kirjoitti Katso viesti
    Moro!

Tuli ostettua ihan vaan Euroopan reissua varten noi Pilot Power 3:set. Rahdataan pyörät toukokuun alussa Italiaan, lennetään perässä ja tullaan sieltä mutkitellen kotio. Italia-Ranska-Espanja-Andorra-Ranska-Sveitsi-Saksa-paatti 2vk. Itsellä kokemusta vanhoista Power Pureista joista tykkäsin kadulla.

Mites on Power 3:set sulla kestäneet, lämpeneekö nopeasti, miten pitää kylmissä ulkolämpötiloissa 4'c-8'c ja muuttuiko ohjattavuus mihin suuntaan verattuna Rosso Corsiin?
    Minulla on nyt tuossa uudemmassa V4:ssa noin 13.000 mittarissa ja renkaat vaihdettiin alle siinä 6.000 nurkilla.
    En osaa vielä kestosta sanoa mitään, mutta jos vertaa Power Pureihin jotka mulla oli edellisessä 2010 V4:ssa niin niillä ajoi siinä 10.000 kevyesti. En tiiä onko mulla jotenkin erityisen varovainen ajotapa kun en saa noita nopeammin sileäksi
    Sen verran viime kesänä vertasin että Misukat ei kyllä radalla pidä niin hyvin kun alkuperäisasennus Pirellit mutta kyllä ne mun vauhtiin on riittänyt.
    Kyllä ne pitää kylmälläkin hyvin, ja sateessa. Tuo olikin yksi niistä syistä miksi valitsin PP3:t, kun tulee ajeltua reissuakin jonkin verran niin renkaissa sais olla sen verran kuviota että uskaltaa sateessakin ajaa.
    Disclaimerinä tarvitsee sanoa että olen ollut aika lailla "Michelin-mies" joten kokemusta muista merkeistä ei ensiasennusrenkaat pois lukien ole niin paljoa.
  30.  
    Lainaa Lowkku kirjoitti Katso viesti
    Mulla kesti eka Rosso corsa nelisen tuhatta km (kevät asfaltti) ja toinen oli ihan finaalissa viiden tonnin kohdalla.
    Kului todella nätisti ja samaa vauhtia sivulta kun keskeltäkin.
    PP3 jota nyt kolmas setti alla kestänyt kivasti, 7-9tkm ja pitänyt märälläkin oikein hyvin ja tuntuu pitävän ja olevan oma itsensä lähes heti ajoon lähdettäessä.

Tästä nyt on jo tovi kun corsilla ajanut vaikea vertailla. Tosin takas ei ole pirellit tulleet.. Vetää siitä sitten mitä johtopäätöksiä haluaa.
    Huumorimielessä tekis miel laittaa 200/55 taakse kerta on toinen otteessa sallittu koko. Vaihtoehtoja uudet Dunlop sportsmart2 ja Michelin supersport pirellien lisäksi?
    Tattista vaan palautteesta.
    PP3 pitäisi siis kestää komeasti euroopan reissun. Mulla oli sama fiilis Power Pureista aikanaan.. lähes valmiita saman tein ajoon lähdettyä pari mutkaa vaan, joten eiköhän PP3 rokkaa reissussa ja muutamissa pakosti kohdalle osuvissa sateissakin.

Itsekkin harkitsin kokeilevani 200/55 sarjalaista, mutta minua paljon osaavammat kuskitkaan eivät oikein ole huomanneet eroa suuntaan tai toiseen 190- ja 200/55 välillä(seos Pirellien) hintaa lisää vaan. Jätin väliin ainakin viime vuonna. No nyt näyttäisi olevan enää hintaeroa 190/55 vs. 200/55 Mynetmotossa 20,70€. Mmmh pitäiskö sittenki kokeilla ihan huvikseen yhtä 200:sta tulevana kautena..
    Ex Kawasaki Z1000 -10
Sivu: 17 / 33:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7151617181927 ... ViimeinenViimeinen