Aika hyvin noi japsitkin vetää ottaen huomioon, että ne on noin 10ke italiaanoja halvempia.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
MCN:ssä juttua RSV4:sen katuominaisuuksista. Aika jännä tuo äänihomma vapaalla vs. vaihdepäällä kytkin pohjassa jos on totta. Hyvä keino kiertää melunormeja. Tukitaan putkisto servoventtiilillä kun vaihde on vapaalla (jos mitataan meluja samaan tyyliin kuin esim. radoilla) ja sitten kun 1-6 vaihde on päällä niin läpät auki ja äänet ja tehot valloilleen.
Tuntuu, että tämä kikkailun italialaiset on aina osanneet muita paremmin!(Turder @ Touko. 06 2009,12:37) kirjoitti
Oikeasti, tuohan on nerokas systeemi! Ja niin älyttömän yksinkertainen, kun läpät siellä putkessa jo ovat. Pelkkä pätkä koodia ECU:un ja homma toimii.
Omassa K7 tonnisessa oli naurettavan hiljaiset äänet vaikka pistin suorat tötteröt ns. katalysaattorista eteenpäin (tai siis taaksepäin).
Sitten kun hommasin sen putkihässäkän siihen katalysaattorin tilalle alko vasta äänet olemaan kuin moottoripyörässä![]()
Voi ei, R1 kepittää sen kadulla *
Linkki
<br />
Ei se kyllä kakstahtinen ole.(OLd Skuul @ Huhti. 23 2009,14:14) kirjoitti
siunaa varjele
What´s the definition of a cocaine party??
-Lines inside means lines outside.
Performance Bikessä (June 09) oli tarinaa + koeajoa pyörästä, jos aihe kiinnostaa. Lehden numero poistunee myynnistä tällä viikolla.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Uusimmassa PB:ssä (August 2009) on vielä mielenkiintoisempi testi:
Siinä laitettiin neljä superbikea vastakkain, R1, 1198, RC8R ja RSV4.
Räsä vei porukkaa kuin pässejä narussa. Helppo viedä, kun Blade ei ole mukana.. Pari numeroa:
kierrosajat (Bruntingthorpe 2 miles)
RC8R 1.13.6
1198 1.13.0
R1 1.11.7
RSV4 1.10.0
Huippunopeudet:
1198 176.3 mph
RC8R 180.0
R1 180.5
RSV4 183.7
Mitatut tehot:
1198 155.33
RSV4 155.88
RC8R 158.89
R1 159.18
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Forza Italia tosiaan tässäkin kohtaa!(tekijä @ Touko. 06 2009,12:49) kirjoitti
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Cycle World:issä (August 2009) on tonnisten ratatesti.
1. Aprillia RSV4 Factory
2. Yamaha YZF-R1
3. Suzuki GSX-R1000
4. Honda CBR1000RR
5. KTM RC8R
6. Kawasaki ZX-10R
7. Ducati 1198S
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Tyhjäkäynnin tuntumassa kuulosti hyvältä, muuten ei vakuuttanut.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
No niin nyt olisi sitten RSV 4:nen koeajettu.
Ei siihen löydä sanoja kuvaamaan näitä tuntemuksia ja sitä miten maukas pyörä se on.![]()
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
En ajanut tänään vaikka olisi saanut. Eiks Aprilia tee niitä piikkejä vaan?![]()
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Mä löydän. Se on JULMAN maukas.(pasi1 @ Elo. 21 2009,17:14) kirjoitti
Kiirettä piti kun olin viikon toisaalla kotoa ja ehdin kuin ehdinkin 16:30 PPM:n pihaan ja antoivat vielä viimeisen ajovuoron mulle. Ajoasento jalkojen suhteen ja penkki oikein hyvät, käsille nyt tietty tottumattomalle tulee liikaa painoa, mutta se kuuluu näissä vissiin asiaan.
Vääntää hyvin alhaalta ja kun tullaan maukkaalle kohdalle, niin jopas se sitten onkin maukas.Jarrut yms. toimii kuin ajatus. Vaihdenäyttö saisi olla isompi. Ei valittamista. Lottovoitto ja tuollainen löytyy tallista.
Retired
Missä tuolla upealla luomuksella saisi pommitella?
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Käsittääkseni lähtivät viemään Tampereen P&M:ään, että josko siellä huomenna? Ilmeisesti palaa Poriin sen jälkeen.
Retired
joutuu vissiin taipumaan koeajolle HPM:ssä sunnuntaina(TPM @ Elo. 21 2009,21:28) kirjoitti
![]()
<br />
Varmaan ihan hyvä mopo,mutta ruma kun prkl![]()
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Koeajon perusteella erittäin hyvä pyörä, mutta ei kyllä yhtään ihmeellisempi tai persoonallisempi luonteeltaan kuin perus rivi-4
.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Vähän samaa mietin kanssa. Kierrosalue on korkeuksissa ja muutenkin vedättäessä tuntuu rivineloselta. Ainoastaan tyhjäkäynnillä / pienillä kierroksilla sentään äänet on mukavan persoonalliset.(Athene @ Elo. 22 2009,16:41) kirjoitti
Retired
Mitä ihmeellistä ja persoonallista siinä pitäisi olla? Kun kierrokset nousevat yli 6000 rpm, niin pitäisikö alkaa rentunruusu soimaan ja kukkasia tulla pakoputkesta?(Athene @ Elo. 22 2009,16:41) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Pyörän pitää herättää fiiliksiä ja antaa uusia elämyksiä. Millaisia fiiliksiä kukakin saa mistäkin on yksilöllistä. Yksi ottaa kiksinsä customeista, toinen crosseista ja kolmas vetää radalla (yks tykkää Nissanista toinen Toyotasta ja kolmas ostaa Mazdan).(TPM @ Elo. 22 2009,18:37) kirjoitti
Kuten sanoin, hyvä pyörä, muttei herättänyt suuria tunteita. RSV4:llä ajo tuntui kuin sen olisi kokenut jo aiemmin, ei mitään uutuudenviehätystä eikä ahaa-elämyksiä. Olisi olettanut, että erikoinen moottorikonstruktio toisi jotain uutta ulottuvuutta ajamiseen, kuten esim. rivi4 vs. V2, mutta ei niin ei. Moottorin luonne ääntä lukuunottamatta oli hyvinkin tavanomainen rivi4:n oloinen. Pyörä oli aivan loistava laite --- muttei se oikea valinta itselle. Ehkä hienoinen pettymys entiselle VFR kuskille. VFRkin eroaa enemmän massasta kuin RSV4.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Onko siinä sama sytytysjärjestys kuin Desmosedicissä? Desmosedici ei muistuta rivinelosta pätkääkään, ennemmin V2:sta vaikka ylhäällä onkin kuin rivinelonen. Jo 110 km/h dynossa suurimmalla vaihteella (5000 rpm, 1098R 4000 rpm) on enemmän potkua kuin 1098R:ssä ja 170 km/h (8000 rpm D16RR ja 1098R 6200 rpm) ero on 15 hv Desmosedicin hyväksi. Kierrosluvut ei ole tarkkoja, mutta laskin nopeuden perusteella kun ei ehditty etsiä sytkäpulsseja dynossa. Tämä on Megatechin putkella ja se aikaisti keulimista pari tuhatta rpm:ää joka vaihteella.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Mielenkiintoistahan onkin se, että useimmat ovat tottuneet putkimuutettuun ja commanderoituun sekä ties mitä pyöräänsä, ja sitten kun verrataan päästörajoista läpi menevään vakioon pakasta vedettyyn pyörään niin jotain saattaa puuttua.
Esimerkkinä 848 jonka koeajoin, oli muuten todella tylsä ja hengetön kulkupuoleltaan. Eipä laitettuna ollutkaan enää niin tylsä.
Aiheeseen palaten RSV4 odottaa vielä mulla koeajoajos tänä vuonna vielä kerkeäisi.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88