Joo, satulassa oli kyllä varaa liikkua ja tilaa tuntui ohjaamossa olevan. Enempi itse asiassa kuin omassa (ei niin pienen ja siron oloisessa) vanhemman vuosikerran Tuonossa..(TwinTenox @ Syys. 29 2009,20:41) kirjoitti
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Saman pituinen, hiukan painavampi.(TeroXX @ Syys. 29 2009,15:25) kirjoitti
On siinä pieni ero omaan pyörääni: RSV4 vs RST1000 Futura
:-)
Tuota kuvaa juuri katselin ja mielestäni kyllä näyttää allasi kevarilta. Hyvä vertailukohta tuossa toisessa kuvassa. Fyysisesti pieni pyörä on kyllä kyseessä.(anssi @ Syys. 30 2009,09:07) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Vaarana ettei isot pojat enää moikkaa vastaantullessa?(TPM @ Syys. 30 2009,09:53) kirjoitti
![]()
Oma vanha Tuomo tuntuu norsulta ton jälkeen...
<br />
Heitetääs tähän vielä linkki RSV R + 184/77kg näyttää tältä: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/IMG_2844.JPG(anssi @ Syys. 30 2009,09:07) kirjoitti
Nyt kun noita katsoo niin onhan tuo RSV4 noista pienin, mutta ei tuo ero RSV R malliin mikään aivan valtava ole.
Retired
Toisaalta Futura on sitten taas ihan oikeasti isokokoinen pyörä, joten ehkä sekin tuossa hiukan hämää.(TPM @ Syys. 30 2009,09:53) kirjoitti
Jokos on tiedossa seuraavat asiat:
- Minkä hintainen on RSV4 perusmalli?
- Minkä valmistajan jousitusosat siinä on?
- Paljonko on kuivapaino?
- Onko moottoripuoli sama, tehoa ja karttavaihtoehtoja myöden?
- Onko samat jarrut?
Tuo valkoinen RSV4 hiukan jostain syystä kutittelee ajatuksissa.
Retired
Hinnasta ei ole vielä varmaa tietoo. Etuhaarukka on Showan ja takaiskari on Sachsin valmistamat. Moottoripuoli on sama, lukuunottamatta moottorinposkia missä materiaali on vaihtunu magnesiumista alumiiniin. Ja jarrujen pitäis olla samat.(TwinTenox @ Loka. 05 2009,15:43) kirjoitti
Täällä vähän enemmän infoo.
Kawasaki ZX-6R -06
Jännä juttu että www.aprilia.fi sivuilla on ollut jo pitkään eri RSV4 mallien hintoja:
RSV4 1000 R Verollinen hinta n. 22.091,-
RSV4 1000 R Factory Verollinen hinta n. 24.701,-
RSV4 1000 SBK Verollinen hinta n. 27.976,-
Painoeroa Factoryn ja R:n välillä on 5 kiloa.
ZH2 2020
Kappas, kaikkee sitäki(Attitude @ Loka. 05 2009,20:27) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZX-6R -06
Jos saan olla utelias, niin mitä hintaa ajattelit? Mielestäni ei ole mikään kallis esim. dukuun verrattuna ja se eksoottisuus on ainakin olemassa, josta dukussakin maksetaan. *(TwinTenox @ Loka. 05 2009,23:26) kirjoitti
Niin ja kilosen räärää Hondan hinta on 20 122,28€, joten halpa prillia on.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Alle 20 K eur R:stä taisi olla vaan märkä uni, mutta pikkasen halvempaa toivoin/odotin minäkin. Briteissä Factory kustantaa 15K puntaa ja R on 2550 puntaa l. 17%halvempi. Suomessa hintaero 2610 eur/10%. Kekkoslandian verotus varmaan selittää tuosta osan, joku asiasta kiinnostunut voisi laskea perusteellisemmin.
Kuitenkaan hinta ei ole paha verrattuna hyvin brändättyyn isoon D:hen ja tuote varmasti hyvä, tämähän on jo SBK:ssakin todistettu. Toivottavasti sitten tuleva tuono on alle maagisen 20K eur, vaikka loppupeleissä vaihtohyvitys omasta homman ratkaisee.
<br />
Ei kannata lähteä vertailemaan muihin maihin, koska siinä ei saa kuin vitutuksen... Jenkeissähän saa uusia hintaan mitä Suomessa 10 vuotta ajettuja.![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Aivan ...(peppoone @ Loka. 06 2009,09:39) kirjoitti
MANUFACTURERS
Ducati534
Yamaha469
Honda395
Aprilia303
Suzuki167
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Hahaa, nielaisin syötin. Tosta listastahan puuttuu se toinen tulokastiimi, jonka sivari kulkineet tunnetaan keppivedosta, hirveästä ulkoasusta, paralevereistä sun muista paranormaaleista ratkaisuista. Ei pärjää radalla muuten kuin samassa sarjassa muiden reppanoiden kanssa *(Toippari @ Loka. 06 2009,10:46) kirjoitti
![]()
<br />
Ajattelin - ehkä tosiaan epärealistisesti - että hinta olisi jotain luokkaa 17990,00e. En ole seurannut kilokyykkyjen hintoja viime aikoina, mutta jos vertaa RSV R hintoihin tai esim. K8 Bussiin niin 22te on kyllä aika paljon. Toki kyse on täysin uudesta pyörästä.(TPM @ Loka. 06 2009,08:55) kirjoitti
Retired
Ee-speedissä Factory on huikeat 24 500e toimituskuluineen, säästää hyvät 201 euroa virallisen maahantuojan listahintaan nähden!(Attitude @ Loka. 05 2009,20:27) kirjoitti
Tosin kyllähän se tuosta kevääseen mennessä laskenee mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.
http://ee-speed.com/index.php?navi=m...yorat&sec=muut
KORJAUS:
Virallisen maahantuojan sivuilla lukikin Factory n. 24.7010,-. Säästöä siis tulee jopa 222 510 euroa! Voi sitten säästetyillä rahoilla ostaa vaikkapa neliveto-911:n talvivehkeeksi?
GSX-R600 K6
Olisko RSV4:n toimitusongelmien takia Eskokin laittanut sellaisen hinnan, ettei kukaan vaan vahingossakaan sattuisi ostamaan(Muki^ @ Loka. 06 2009,14:20) kirjoitti
Suomessa on kuulemma myyty tänä vuonna virallisen maahantuojan mukaan huimat 2kpl RSV4:ia ja se kolmas pyörä on sitten koeajopyörä![]()
ZH2 2020
Käsittääkseni nuo kaikki kolme on olleet noita n. 27te Factory malleja. Ainakaan itse en ole nähnyt tavallista RSV R:ää missään vielä toistaiseksi. Toivottavasti 2010 noita saa jo kaikkia normaalisti ja jospa se Tuonokin sieltä vielä tulisi.(Attitude @ Loka. 06 2009,15:04) kirjoitti
PPM:ssä on muuten yksi Tuono Factory lattialla. Lapussa hintana jotain +21te!Saa tuon oman RSV R:n näyttämään todella edukkaalta ostokselta...
Retired
Vastahan tuo R -julkistettiin viime kuun lopulla, joten vaikea sitä on ollut nähdäkään livenäEhkä ensi kaudella sitten. Tusinavessojen hinnoittelua ei kannata ottaa vertailukohdaksi näille, mielummin MV tai D. Jos Bussin näköisen ja oloisen pyörän haluaa, niin enpä usko että RSV4:nen sitten kiinnostaa...
<br />
Noooh Güntherit sentään on miehiä ja yrittää samankokoisella pannulla kuin muutkin itkemättä säälisääntöjä ;)(peppoone @ Loka. 06 2009,12:45) kirjoitti
On tavallaan huvittavaa että eräs toinen maa tuntuu kehittävän tietynlaista toimintaa ja saa sitten sivutuotteena itsensä näköisen, n.3/4 tiedotusvälineistä omistavan, johtajankin.
Aprilialle sen sijaan toki suuret pisteet urheiluhenkisestä ja oikeamielisestä kilpailusta.
Mikähän prosentti puljun head honchoista on Süd Tirolista kotoisin![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Noooh Güntherit sentään on miehiä ja yrittää samankokoisella pannulla kuin muutkin itkemättä säälisääntöjä ;)(Teuwo @ Loka. 07 2009,17:26) kirjoitti
On tavallaan huvittavaa että eräs toinen maa tuntuu kehittävän tietynlaista toimintaa ja saa sitten sivutuotteena itsensä näköisen, n.3/4 tiedotusvälineistä omistavan, johtajankin.
Aprilialle sen sijaan toki suuret pisteet urheiluhenkisestä ja oikeamielisestä kilpailusta.
Mikähän prosentti puljun head honchoista on Süd Tirolista kotoisin[/QUOTE]
Siellä älähtää minne kalikka kolahtaa, vai miten se meni...Teudella taitaa olla omakohtaisia kokemuksia Güntherien miehisyydestä kun noin siitä tarvii meuhkata. Ei siinä mitään, mutta eri tyylisuuntien mieltymyksistä ja politiikasta jauhaminen ei varmaan kuulu prätkäsivuille. Meidän korruptiovapaassa maassame on omat juttumme, joten täältä käsin ei paljoa olis varaa tekopyhästi kommentoida suuren maailman menoa.
Kun kerta säännöt suosivat SBK:ssa noita twinejä, niin olishan heijastinliivimiehillä mahdollisuudet kehittää tuosta sotienaikaisesta bokseripadastastaan menestyvä SBK-peli. *Taisivat vaan valita helpomman tien rivinelosen muodossa. Menestystä tuolla ei ainakaan tähän asti ole tullut toisin kuin RSV4:lla. Liekö kuljettajissa vai Alppien pohjoispuolen osaamisessa vikaa?
<br />
No jaa olen ensimmäisenä antamassa ison käden Ducatille Stonerin mestaruudesta.
Muutenkin pidän merkin mopoista, 999 ja Multistradan ulkonäköä lukuunottamatta - tai ainankin olen niitä liikaa nurkumatta fiksannut kaverien kappaleiden oikutellessa.
Kuitenkin kusettamalla saatu voitto ei ole voitto ollenkaan.
Minua ei kiinnosta millään tapaa jos Infront Motor Sportsin ja FIM rosvoparonit sallivat ahneuksissaan WSB'ssä ylikokoisella padalla kilpailemisen tai pakottavat aiemmin osan kilpailijoista ajamaan bataatti putkessa saadakseen mediaseksikkään merkin pysymään sarjassa ja tahkoamaan razaa promoottorin taskuihin.
Ahneus on minusta aika heikko peruste urheiluhengen kuoppaamiselle.
Minun puolestani kukin valmistaja on vapaa valitsemaan mieleisensä rakenteet, oli niissä sitten 1 tai vaikka 21 pyttyä, mutta siinä vaiheessa kun pannaan lappu rintaan pitää säännöt olla samat kaikille.
Esimerkinomaisesti Aprilia RS3 Cubessa oli käsittääkseni 990 kuutioisten MotoGP härpäkkeiden alussa sarjan eniten löylyä ja eipä ollut nelosta siinäkään - vaan rivikolmonen. *
Vaikka asioiden mittaluokka on masiivisesti erisuuri, on periaate kuitenkin sama siinäkin, että aika moni Suomalainen kokee erinäisten kehitysmaiden varhaisteini-ikäiset lapsimorsiamet ja näitä avioon vihkivien Imaamien toiminnan vähintäänkin kyseenalaisiksi - vaikka paikallinen laki moisen salliikin.
Mikä on väärin, on vaan väärin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
No onhan siinä Dukussa nyt selvästi vähemmän tehoa WSB:ssä kuin muissa. Eihän se pysynyt Aprilian perässä edes imussa Magny Coursissa. Aprilia tuli pari pyöränmittaa edelle imustakin.
Duku vaan on täysin eri tyyppinen pyörä. Stop & go-tyyppinen pitkä ja matala vääntöpyörä. Se irtoaa mutkista hyvin ja pysähtyy kivasti. Hitaissa mutkissa mutkanopeus oli ainakin Ranskassa tuolla geometrialla vaisu, ja suunnanvaihdot onnistuivat Aprilialta ja esim Yamahalta huomattavasti paremmin.
- JAM Racing Team -
Aivan noin.(johtaja @ Loka. 08 2009,20:33) kirjoitti
OT: Mä nostan hattua että D on näin(kin) pitkään pystynyt kehittämään vehkeitään, mutta mistään mitään tietämättä epäilen että twini -konstruktio on kohta kehityskaarensa päässä. Tehopuute tulee olemaan akuutti, tosin tätähän ovat jo kaikki tuomiopäivän ennustajat mananneet maailman sivu.
Peliveto D:ltä olisi tehdä DD16:sta "katupeli" kisaamaan WSB:ssä. Loppuisivat katkerat mussutukset sääntöjen sorvaamisesta laakista.
Toivottavasti Haga voittaa mestaruuden viimein tänä vuonna. Olisi ansaittu!
Joo ja RSV4 on mahtava pyörä![]()
<br />
No viittaan koko aikajänteeseen 851stä eteenpäin.(johtaja @ Loka. 08 2009,20:33) kirjoitti
Jos Ducati saisi aikaiseksi luokitella Desmosedicin WSB kelpoiseksi niin sehän olisi, ainankin minusta, erinomaista.
Mutta kun puljun kassavirta tulee twinien myymisestä niin niitähän pitää sitten pyrkiä markkinoimaan.
Edelleen voisi ehdottaa että kun Kawasoikolla ei ole oikein kiinnostusta pumpata telakkamasseja MotoGP toimintaan ja menestyskään ei ole ollut kovin ruusuista niin tottahan Dornan pitäisi diilata FIM kanssa että Kawa saa ajaa taas 990 kokoisella padalla että merkki suostuisi pysymään mukana sarjassa...![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Itse taas toivoisin, että 3 ja 5-pyttyisille tulisi myös vastaavat järkevät homologointisäännöt, ja joku alkaisi viemään sellaista eteenpäin. Olisi hienoa, että moottoripuolella olisi tilaa uudelle innovoinnille. Ja on selvää, että erilainen pyttymäärä tarvitsee eri määrän kuutioita suuren mäntänopeuden aiheuttaman rasituksen vuoksi. Jos katsottaisiin vain kuutioiden määrää, niin joku viisipyttyinen kaksitahti tuottaisi varmaan kivasti paukkua ja riittävästi vääntöä.(Teuwo @ Loka. 09 2009,14:17) kirjoitti
peppoone tuossa kommentoi, että twinit alkavat olla tiensä päässä. Ovathan ne hieman ylikireitä, mutta mielestäni taas nelipyttyisen perinteinen konstruktio alkaa olla nykykumeilla tiensä päässä. Tehoa tulee niin penteleesti, mutta se ei siirry tiehen. Moottorissa täytyy mennä uudentyyppisiin innovaatioihin, kuten cross-planeen. Propsit Yampille siitä. Aprilian V4 on myös vastaava, joskin hieman kalliimpi tapa valjastaa nelipyttyisen tehopotentiaali. Hienoa nähdä kehityksen menevän eteenpäin. *
Kolmipyttyinen rivikone voisi olla mukava kompromissi twinin eleettömyyden ja nelipyttyisen huipputehon välillä.
Nythän Ducatia taitaa rasittaa eniten 50mm imupuolen kuristin, joka rajoittaa maksimisoppaa. Ilman sitä twinistäkin irtoiaisi enemmän paukkua , mutta ei kauhean luotettavasti. *Uskon, että saman tehoinen (esim 1098R 1200cc) twin on paljon kireämpi (millä tarkoitan tehontuottoa suhteessa moottorin absoluuttiseen maksimiin) koneeltaan kuin tonninen nelipyttyinen. En usko, että nykyinen 1098R:n vakiokoneemme kestää montaa kautta läjässä (se on jo kerran avattu). Suzukillamme on ajettu useita vuosia ilman ongelmia, ja esim '01 vuoden gixumme kiertää edelleen rataa ilman moottorihuolia. Sen sijaan molemmat 10R:mme ('04 ja '05) ovat liikkeellä vaihtomoottoreilla.
- JAM Racing Team -
Ei se nyt hyvin menny tuo julkaisu. Aprilia RSV4-R launch cut short
viidestä pyörästä hajos kiertokanki.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Esisarjan pyöriä, joissa alihankkija munannut koneistuksessa.(Matso @ Loka. 28 2009,22:29) kirjoitti
Superbike #7