Onkohan jengiä kauheasti?... Jaksaisko lähteä...(peppoone @ Elo. 21 2009,23:11) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Pitää kyllä paikkansa ja taitaa vielä kaikista suurin vaikutus olla välityksissä, jotka ovat kaikissa aivan liian pitkät vakiona. Kaikki uudetkin sporttipyörät tuntuvat aivan lussuilta jos niiden päälle hyppää järkevämmin välitetyn pyörän päältä.(Eroz @ Elo. 23 2009,12:05) kirjoitti
Supermoto
Tuo on täysin totta! Esim. Ducatin Streetfighter tuntuu paljon tehokkaammalta kuin vastaavan merkin kyykky 1198. Ykkösellä ja kakkosella vireä ja tuntuu etutassu olevan kovinkin kevyt vrt. sporttikyykky, jolla joutuu kierrättämään enemmän samaan reagointiin (tietysti ajoasennollakin on oma merkityksensä).(jaulis @ Elo. 23 2009,17:16) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ei siellä mitään ihmeellisempää ryysistä ollut, mitä kyllä lievästi ihmettelen, kerran tuo on sen verran hypetetty pyörä. Mitäpä itse vehkeestä, superlatiivia joka suhteessa. Tavallinen pulliainen kuten meikäläinen voi vaan arvella miten lujaa tuolla *radalla pääseekään. Kerrassaan mahtava peli siis. Vanhat Aprilianistit ilahtuvat huomatessaan että vilkku ja torvi ovat jälleen "perinteisillä" paikoilla. Torvet soi ja vilkut välkkyypi(TPM @ Elo. 23 2009,12:19) kirjoitti
Nyt sitten Tuonoa oottelemaan...![]()
<br />
Illan ollut moinen ajossa, huomenna pitää palauttaa pitkin hampain takaisin.
Hieno pyörä, ei lopu ominaisuudet allekirjoittaneen käsissä kesken. Taipuu mutkaan kuin ajatus ja poistuu mutkasta ajatustakin nopeammin.
Polttoaineen kulutus on kyllä melkoista...tosin myönnettävä on, ettei ihan taloudellisen ajon kurssin mukaisesti ole kaasunkäyttö tapahtunut.
Kompakti, mutta jollain tavalla yllättävän tilava ajoasento.
Kannattaa tyypittää jos lajityyppi on hankintalistalla.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Jos ehdit, niin mittaapa matka jalkatapin yläreunasta satulan yläreunaan. Jäi vaivaamaan kun tuo tosiaan tuntuu tilavammalta kuin RSV R.(tiggeri @ Syys. 07 2009,23:43) kirjoitti
Retired
43 cm mun mittauksen mukaan.(TwinTenox @ Syys. 08 2009,02:32) kirjoitti
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Tuo jäi itselläkin mieleen.(tiggeri @ Syys. 07 2009,23:43) kirjoitti
En tiedä onko tuo vai uusi Blade parempi pyörä, mutta ainakin melko kisahenkinen ja kiihkeä toi RSV4 on.
Uutta Tuonoa odotellessa.
Mielenkiintoista. Tasan prikulleen sama kuin 04-09 RSV R mallissa. Olisin voinut vannoa, että on isompi tuo väli. Ehkä tapit on sitten hiukan eri paikassa etu/taka suunnassa. Kiitos vaivannäöstä. Pitää mennä PPM:ään vähän tutkimaan kunhan työkiireiltä ehtii.(tiggeri @ Syys. 08 2009,06:59) kirjoitti
Retired
Reilut 300 km pyörittelemäni yksilö oli juuri Poriin lähdössä samana päivänä kun palautin.(TwinTenox @ Syys. 08 2009,16:46) kirjoitti
Sen verran pitää vielä fiiliksiä purkaa, että ainakin tuon yksilön mukana tuli piru istumaan olkapäälle. Asiaa ei yhtään helpottanut pakoputken läppäsysteemi, joka muutti pakoäänet pukatessa pykälän päälle...yritä nyt siinä sitten lähteä sievästi kurvailemaan![]()
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Äkkiseltään kun noita kahta vertaa kuvissa tai livenä ja kun mitatkin on samat, niin näyttäisi että on prikulleen samanlainen pyörä mitä tulee satula/jalkatappi geometriaan. Siis saattaa olla jopa identtinen, mutta voihan tuossa joidenkin millien eroja olla. Enpä olisi uskonut.
Retired
olitkos apparalla....(mikkokoo @ Syys. 17 2009,20:35) kirjoitti
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Jepsan, Ahvenistolla oltiin RSV4:ää testaamassa. Aprilia Club Finland sai maahantuojalta pyörän lainaksi ja sen kunniaksi kerho järkkäsi jäsenilleen ilmaisen ratapäivän. Sade hiukan sotki suunnitelmia, mutta kaikki halukkaat pääsivät ainakin kerran nelkkukelkun puikkoihin.
Aivan järkyttävän hieno peli, ei voi muuta sanoa. Ainoa miinus on ehkä pyörän hiukan pieni koko 185-senttiselle kuskille... Mutta kaipa siihenkin tottuisi, sen verran hauskaa sillä ajo muuten on. :-)
Kiitoksia prätkän lainasta Helsingin Pyörälle ja Mopolle!
Kiitos ystävällisestä kutsusta Aprilia clubille vaan! Mökämittauksen kammo piti mut poissa kuvioista, vaan ilmeisesti turhaan? Nyt sylettää...
<br />
Jep, kaikkia hiukan arvelutti, että miten käy melujen kanssa.(peppoone @ Syys. 18 2009,11:33) kirjoitti
Vakio-RSV4 taisi mennä juuri ja juuri läpi vaihde vapaalla. :-)
Korostan....vaihde vapaalla(anssi @ Syys. 18 2009,12:16) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Mutta ajon aikana meluraja ylitetään varmasti. Ajon aikaisia meluja myös mitataan pistokokeilla ja jos ko. laittee radalla ollessa mittaus tehdään niin kusessa ollaan. Tämän takia mittauksen tulisi olla "rehellinen" .(mikkokoo @ Syys. 19 2009,00:10) kirjoitti
Ja nämä yllätysmittaukset suorittaa yleensä joku vihreätaho joka ei jousta.
You Only Live Twice
Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
(vepe @ Syys. 19 2009,19:29) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Kävin tuolla nopeasti itsekin koeajolla Helsingissä (siis rsv4 factory) ja pakko sanoa että tykkäsin todella paljon sen perusteella mitä ehdin ajaa. Jarrut, alusta ja tietenkin myös moottori tuntuivat todella hyviltä. Äänet oli helvetin kovat vakiopyöräksi, mutta ainakin päät tuntui kääntyvän dösärillä. Pyörä on todella pieni fyysisesti tai siltä se ainakin tuntui.
Radallehan tuolla pitäisi päästä kyllä..
Nyt alkaa kuumottamaan jo ihan todella. Valkoinen R
<br />
Ihan kuin jotenkin häipyisi nuo muodot tuossa valkoisessa, ainakin kuvissa? Aika porno kyllä silti.![]()
Joo hiukan tulee tuosta valkoisesta joku R1 mieleen. Mutta eipä tuo värikään onnistu RSV4:stä vielä rumaa tekemään. :-)(Brocol @ Syys. 25 2009,21:25) kirjoitti
Mulla on silmä jotenkin tottunut siihen, että rata-Aprilia on värikäs.
Sama homma kun Anssilla. Paremmin tykkään värikkäästä itsekin. Saisikohan jonkun Biaggi Replican tuosta vielä, tyyliin Haga replica vanhasta.(anssi @ Syys. 27 2009,21:37) kirjoitti
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
RSV4 puna-mustana käy kyllä, olis niinkuin sävy sävyyn ton nykyisen kokovartalo skordarin kanssaAprilian värit eivät aina ole ihan parhaita, esim. neon punainen/ valkoinen, yöök...
Taas tuntui viikonloppuna kulkevan; 2*3 sija ja yksi nelonen. Ei hullummin Simoncelliltä. Kova paketti tuo on!
<br />
Tämähän on selvästi jonkinlainen enne. Juuri ostin valkoisen nahkapuvun. Ilmeisesti ensi vuonna täytyy sittenkin siirtyä kahdesta sylinteristä neljään?![]()
Retired
Puna-mustasta pyörästä löytyy noita Ahvenisto-kuvia täältä.
Joo - ACF jäsenyys kannattaa!!!(anssi @ Syys. 29 2009,11:04) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
![]()
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Oletko Anssi minkä pituinen? Ei näytä mopolta(anssi @ Syys. 29 2009,11:04) kirjoitti
allasi, vaikka mainostavat RSV4:sta pieneksi. Itse olen 184/89 ja Apriliassa olisi tarkoitus pysyä jatkossakin.
ex Honda CBR 1100XX -99
Honda CBR 600RR-05
Aprilia RSV 1000R Mille -04
Suzuki GSX-R 1000 K9
Yamaha R1 2009
Pessimisti ei pety.
En ole Anssi, mutta vastaan sen verta tähän, että itse olen samanpituinen kuin sinä - hiukan kevyempi tosin - ja RSV4 oli ajossa tilavamman oloinen, mitä uusikorinen RSV R on. Satula - jalkatappi mittahan noissa on suht sama. Sitä en tiedä miltä se näytti mun alla, mutta minusta tuo oma Millekin hiukan näyttää kuvissa pieneltä mun ajossa.(TeroXX @ Syys. 29 2009,15:25) kirjoitti
Retired