Ja kysymystä pukkaa.
Millä tavoin vaihdekaavion saa käännettyä?
Onko Aprilialla joku oma muuntosarja vai pitääkö ostaa jalkatappisarja?
(esim pp-tuning)
Kääntäisin kaavion, tykkään ajaa käännetyllä.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Saattaa onnistua ihan siten, että käännät tuon vivun tuossa vaihdeakselin päässä.
Näin ainakin R6-R;ssä onnistuu ja näyttäisi olevan mahdollista myös tuossa RSV4;ssa.
Viisaammat korjatkoon jos ei onnistu.
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
Saattaa??
Tähän(kään) kysymykseen mutu-vastauksia en tarvitse.
Mutta fakta on tervetullutta.
Syy alkuperäiseen kysymykseen on tuo sifteri,kun en tiedä onko se molempiin
suuntiin toimiva vai vain push-tyyppinen.
Jos sifteri toimii molempiin suuntiin, sillon riittäisi vivun kääntö 180 astetta.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Minkä ikäinen sun RSV4 on, ts. onko siinä shifteri ja blipperi vai pelkkä shifteri?
Ei näyttäis stanu shifteri toimivan toisinpäin. Toisenlaista jalkatappisarjaa tai vaihdekiksiä tarvitsee.
https://www.apriliaforum.com/forums/...and-q-s-issues
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ok, eli tuosta löydät ohjeita ja keskustelua: https://www.apriliaforum.com/forums/...-reverse-shift
Lyhyesti:
- tartteet joko uuden pull-type sensorin tai (moni on laittanut esim. perus dynojetin sensorin)
- erimallisen polkimen/linkuston että voi käyttää oem sensoria
- tai muulla tapaa macgyveroida orkkissensori toisinpäin tms.
Valmiita aftermarket-settejäkin on jos sellaisen haluaa (Rizoma, Flyhammer, Woodcraft tms).
Mietin, että ostitkohan minun vanhan RSV4:sen jos on musta R-malli ja vm 2012? Oli aiemmin talvella myynnissä muistaakseni Aarbikessa...
Eli 1100cc, kymmen kappaletta, 225hp, 165kg, n.40 000€, tossa lisää juttua
https://www.aprilia.com/en_EN/news/2...p7oVNsi74c0W6g
Tulihan videota tästäkin mallista
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Aika halpa aihio. Tällaisten soisi menevän jonkin katuratatiimin tai vastaavan rivistöön.
Nähtäis saarella muitakin veenelosia kuin RC213V, ja ehkä Norton.
Sitten heräsin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mittarissa varmaan jokunen kmh mittarivirhettä ja pyörä jo hieman kallellaan mutta onhan siinä kulkua ihan kivasti kun ylämäkeen olevalla suoralla kelaa 300 tauluun heppoisesti.![]()
Näkeehän sen tuossa videollakin, että todellinen mittarilukema on joku hieman yli 300, sitten alkaa heittelemään kun pyörä kallistuu ja takarenkaan pyörimisnopeus kasvaa äkisti. Nopeusmittarin lukema otetaan takarenkaan nopeusanturista. Ainakin aiemmissa versioissa RSV4:n nopeusmittari oli melko tarkka, heitti n. max. 10kmh jossain 285-290kmh mittarivauhdissa vs 10hz GPS.
Tollainen olis nyt Bike Worldissä myynnissä, kuulemma ainoa Factory mitä saivat tälle vuodelle.
Pikkasen alle 32000,-
Ihan väkevän oloinen kone vs. kilpailijat:
![]()
Ööö... mikähän Ducati on käppyrässä?
Edit: siellä se näkyikin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla on muuten ylimääräinen RG Racingin pakoputken kannake jo joku sattuu sellaista tarvitsemaan.
Tilasin talvella mutta oma tekemä olikin parempi![]()
Noi äänet
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Huomaa hyvin noista käppyröistä, kun kaikissa pyörissä on suurin piirtein sama iskun pituus ja parissa vaan vähän isommat männät, niin huipputehon kierroksissa ei ole paljoakaan eroa.
Jos siis vertaa V4R:n jossa on kai lyhytiskuisin 1000cc kone tällä hetkellä ja kierroksia se 1500-2000 enemmän kuin näissä "katu"pyörissä.
Onko muilla mennyt ketjun kiristimiä rsv4 ?![]()
Viimeksi muokannut: Temess; 28.04.2019 klo 17:20.
Vantaan Bike Worldissa on yksi 1100 factory. Kävin viikolla sitä hipelöimässä ja istumassa, oli juuri tullut sinne. Räyhä peli mutta minun mielestä vähän laimea ulkonäöltään, saisi olla vähän enemmän apriliaa tuossa, tricoloria jne.
Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
Joku innostunut luopumaan 1st gen RSV4:stä? Mikäli kyllä, niin pistä yv:tä allekirjoittaneelle![]()
" Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "
Nyt ajossa: -
Muistoa kunnioittaen: Ducati Streetfighter V4 -20, Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
Räsä 1100:n myötä eurooppalaiset alkavat ottaa yliotetta nopeissa pyörissä. Suurin piirtein saman hintaluokan Panigale V4 ja M-sarjan Bemari ovat nekin ihan käypäisiä laitteita. Ei tässä tarvita kuin Agustalta, KTM:ltä ja Triumphilta kunnon superbiket niin saa kohta riisikupit unohtaa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
MV Agusta julkaisi melko äskettäin menevän oloisen pelin. Joskin ilmeisesti kuohittuna versiona, joka on tarkoitettu rauhallisempaan katuajoon. Ehkä se täysitehoinen kyykkykin sieltä putkahtaa ulos jossain välissä.
https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...-MV-Agusta.htm
Trying is the first step towards total failure.
Aprilia Tuono Factory '17
Toinen dyno video, kyl laulaa nätisti, myös verrataa tohon uuteen Bmw S1000RR
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää