Tuossa tuo shifteriyksiköltä roikkuva johto. Pikkurillin kynnen kokoinen liitin.
Edit: Niin tosiaan, Tuonoissahan on nuo johdot ja liittimet johtosarjassa valmiina, vaikka ei olisi aprc malli, vanhat 09-10 RSV4:t jolloin ei ollut APRC:tä ollenkaan, piti laittaa ECU:n liittimen pin 47:aan mikrokytkin tms. Sain tähänkin tarkat ohjeet, mutta on päässyt tarkalleen unohtumaan, kun minulta tuo shifterin liitin löytyikin valmiina johtosarjasta ja oli plug'n'play.
Edit2: Tuollekkin operaatiolle (vanha RSV 09-10 malleihin shifterin asennus) löytyy, ja oli kattava kuvien kera asennusohjekkin apriliaforums .com :ssa. Hakusanalla muistaakseni "retrofitting shifter" tms.
Tässä oli ainakin jotain asiasta: http://www.apriliaforum.com/forums/s...=1#post3309251
Viimeksi muokannut: Karkov; 28.12.2017 klo 16:50.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Uudempien pyörien omistajille pieni heads up. Brembo on aloittanut jenkeissä recallin PR16 pääsylintereille, sylinterin mäntä saattaa haljeta kovassa rasituksessa. Samaa pääsylinteriähän käytetään myös monessa muussakin vehkeessä.
https://www.asphaltandrubber.com/rec...-brake-recall/
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali
Kevät alkamassa joten rikotaas tämä thrediä vaivannut hiljaisuus...
Onko kukaan niistä 61:stä kohtalontoveristani vielä saanut kutsua liittyen tuohon edellä mainittuun Brembon takaisinkutsuun?
Tiedot Trafin sivuilta takaisinkutsukampanjoista.
Ja mikäli jollekin epäselvää, kuuluuko näiden (epä)onnekkaiden joukkoon - selviää se täältä:
http://static.piaggio.com/recall/form-aprilia_en.html
Omalla VIN-numerolla (pyöränä RSV4 RR -15) haettuna:
Replacing the front brake master cylinder float Safety recall campaign
Otin just omastani, -17 RF, savustuspöntön veke ja laitoin Akran hiilariputken tilalle.
Pyörä menee Bike Worldiin 10.4. ohjelmiston päivitykseen (race-kartalle siis) ja samalla tehdään se jarruhomma.
Joku Busakuski haki mun edellisen -16 RF:n sieltä vähän ennen mp-näyttelyä.
Uudesta 1100 Tuonon alakerrasta ja 1000 RSV4:n yläkerrasta saa kuulemma yhdistämällä aika soivan pelin.
Kukaan tekemässä?![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tänään -10 mallin factory laittoi tauluun SERVICE ilmon punaisen varoitusvalon kera.
Valot syttyi samassa kämmissä kun ruuvasin kilpitelineen paikoilleen ja samalla kilvenvalon johdon oikosulkuun kiinnityspultin väliin --> uusi sulake ja valot kunnossa. Service ilmo vain ei lähde pois ja mittaristossa ei aktiivisia koodeja. Ideoita?
Mittarin diagnostiikkaan ei kannata tukeutua tippaakaan. Se ei kerro loppupeleissä mitään hyödyllistä. Oikeat vikakoodit saa luettua joko testerillä tai Guzzidiag lla (IAWDiag). Jos asut pk seudun nurkilla niin mulla on läppärillä IAWDiag ja siihen sopivat kaapelit jolla voi lukea ja nollata vikakoodit.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Oma pyörä antoi saman tyyppistä urgent service viestiä viime syksysnä pariin otteeseen kun oltiin Bol D´or reissulla, samalla pyörä meni ns limp modeen eli käynti seilasi 1000-3000 rpm:n väliä.
Vahingossa sain kuitatttua varoitukset veks kun muutaman kerran laitoin virtaa päälle ja pois, jälkikäteen selvisi kolmen kympin huollossa että varoitus tuli etusylinterien imusarjapaineesta (manifold pressure). Epäilivät anturivikaa kun mitään muuta ei ilmennyt, toivottavasti korjasivat tän ennen kuin joku sen haki viime talvena Bike Worldistä veks![]()
Kyseessä siis oli 2016 RF
Tässä mun tapauksessa ei vain ole tuota urgentia ollenkaan, pelkkä service ja punainen varoitusvalo.
Lue tai luetuta vikakoodi(t) kuten yllä mainittiin, sitä ennen asia on ihan arvailua. Karkovin mainitsema guzzidiag on ihan must juttu V4 Aprilian omistajalle, helpottaa niin paljon elämää ja nykyisin voi päivitellä kartatkin sen avulla (lisäohjelmalla mutta periaate samanlainen).
Omassa syttyi se ei-niin-fataali service-valo viime syksyllä sen jälkeen kun stumppasin etsiessäni neutraalia. Pysyi muutaman käynnistyksen ja joitain kymmeniä kilometrejä, kunnes katosi itsestään. Mitään koodeja ei myöskään näkynyt koko aikana. Mutta virhe saattaa siis hävitä jonkun ajan kuluttua itsestään.
Noniin, nakertelin välijohdon aamusella OBD-johdon ja pyörän väliin. Guzzidiagilla näppärärästi koodit pois.
Kiitokset neuvoista.
Tältä seudulta löytyi kaksi huoltoa jossa oli koodienluku laitteet, mutta ei yhtään osaajaa. Hieman kyseenalaista, parempi vain ilmeisesti tehdä asiat itse.
Tuurihaukka: Aina kannattaa selvittää vikavalon syy, vaikka se lähtiskin itsestään pois.
Raiperi: Service Manualista (.pdf löytyy googlesta) löytää mitä kukin koodi tarkoittanee.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Mitäs öljyä suosittelette RSV4:ään? pitas kaverin mopoon vaihtaa viikonloppuna. Castrol racing 10W-50 ok vai joku muu?
Vastaus varmaan löytyisi kaivamalla joku topicci mutta ei jouda olemaan tietokoneella
Mulla on käytetty ainakin Castrolia, Eniä ja Motorexia, hyvin on toiminut.
Uusin tehtaan viskositetti suositus taitaa olla 10W-40.
Castrolia en kyllä käytä enää ikinä missään mopossa. Japseissa toimii varmasti, Kotarissa ja Apriliassa ei kiitos. Toi tehtaan suositus on muistaakseni vaihtunu jo pari kertaa tässä vuosien varrella, ainakin joskus oli tosiaan tuo 10w-40 ja onko nyt vai joskus ollut 5w-40 mutta itellä ollut tota 10-40:stä nyt jo tovin käytössä. Motulin 7100 :sta joka on ainakin purkin mukaan täys synt. esteripohjaista.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Kiitos tipseistä! Laitettiin siten motul 7100, 10w-40.
Ei ollu alumiiniprikkaa propulle, kuparinen tihku öljyä. Pientä pähkäilyä että mistäs alumiinen...moottorisahan tulpan prikka ajo asian. Tietää ens kerralla hakea "presiiiis" oikean ennen hommaa
Biltemasta kokonainen setti, maksaa 16€ paketti...
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
FastBikessa oli pitkä juttu ja testi RSV4 Factory Worksistä. Ihan vaan ostopäätöksen tueksi, kun kuitenkin olette laitetta hankkimassa...
Ainoa hiukan häiritsevä piirre olivat kiinteät siivet. Säätyvät, esimerkiksi etuputken liikkeeseen tai sivukallistumaan perustuvat siivet olisivat tietenkin paljon paremmat, mutta ne on kielletty. Pitäisi olla unlimited-kilpasarja, niin kehitys kulkisi luonnollista tietä ja ainakin alkuvaiheessa myös nopeasti.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
1100 RSV4 Factory tulossa EICMA:ssa?
![]()
Juu. Toi on jo vanha tieto.
Tai jostain syystä mulla on ainakin tunne, että näinhän tee menee![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tota on uumoiltu siitä asti kun 1100 TV4 tuli markkinoille ja viimeistään kun Duksu toi tuon V4 Panigalen markkinoille.
Eihän tuossa paljon paranneltavaa ollut muutenkaan, mutta seuraavia asioita voisi odottaa:
-Tehoa "vähän" enemmän kuin Ducatissa
-Sähköjousitus, luultavasti koska TV4 tuli jo näillä
-Painoa vähän pois olis kiva
-Designin päivitys niin että yleisilme ei muutu liikaa, peli on kuitenkin jo 10 v ollut markkinoilla
Porsche on onnistunut hyvin uudistamaan 911:sta niin että vekotin on pysynyt noin suurin piirtein saman näköisenä viimeiset 60 vuotta![]()
Just RSV4 ostaneena kyselisin että onko olemassa suomenkielistä käyttöohjekirjaa?
Kaupan mukana sain italia/saksan kielisen eikä nuo kielet oikein taitu.
Viimeksi muokannut: V-boost; 06.01.2019 klo 16:25.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
Ducati 899 Panigale
"If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
-Muhammad Ali