Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
Tuo PP3:han on enempi katukäyttöön suunniteltu kuin ne Aprilian alkuperäiset Pirellit, samoin kun oli Power Pure.
Alkuperäisrenkaat muistutatvat ehkä Misukoista enten just tuota Power supersportia.
Noissa alkuperäisissä ja vastaavan tyyppisissä renkaissa on (mun mielestä) se ongelma, että kun keskellä ei juuri ole uria niin siinä vaiheessa kun rengas alkaa olla käyttöikänsä lopussa niin se on siitä keskeltä ihan helvatan ohut ja menee pienestäkin hiekotussepelin palasesta puhki (on kokemusta).
Kun toi RSV4 on niin hyvä jokapaikan pyörä niin täysyy sanoa että ne Pirellit on ehkä paskimmat hiekkatierenkaat mistä mulla on kokemusta(mökille 10km hiekkatietä).
PP3 muuten kulunut aina keskeltä loppuun, ja kantikkaaksi. Yhdellä setillä 5 ratapäivää (hidasta) ja katuajoa loppusyksy = noin 7tkm. Sivuilla uraa vaikka muille jakaa.
Eipä siis haittais vaikka ois keskeltä inasen kovempaakin seosta.
Eipä tullu katsottua pyörän kilsoja mutta oisko joku 31xxx lasissa kahdelta kesältä
PS. semmonen valkonen -14 ois aika porno
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Hyvin olet kilsoja työntänyt menemään! Itsellä taisi tulla alle 5000km viime kesänä mittariin, kun painotin ratapäiviä. Työ ja perheen velvollisuudet rajasivat kohtuudella muuta pyörittämistä.
Laitat sitten uuden valkoisen -14 ja myyt sopuhintaan JMH:lle vanhan?!![]()
Pääsisi sekin poika vihdoin nauttimaan miltä todellinen voima tuntuu!![]()
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Moro!
Tulevalla Euroopan turneella piti takasin tullessa koukata Nürburgringin kautta, mutta katselin niiden sivuja ja bongasin 95db mökärajan.Tietääkö joku mikä mittaustapa niillä tuolla on? Itsellä paukkuu(tosin ilman noice killeriä) Leovincellä päälle +100db:tä. Onks joku Rilja V4 kuski käynyt ajamassa Ringillä?
Pitää päättää jättääkö sittenkin väliin?! Nääs voi sitä vitutuksen määrää, jos raahaudut paikalle ja Saksan setä sanoo; "Nicht, nicht.."![]()
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
Tuskin mittaa. Itse en ole nähnyt viidellä käyntikerrallani mitään mölymitaamiseen viittaavaa. Mutta Saksassahan tuo db-raja on yleinen ja Nyrrekin lasketaan tieliikennealueeksi. Jos sattuu huonompi tuuri Polizein kanssa, ni reissu keskeytyy bahnillakin mökäratsiaan. Katso nyt etukäteen että sinä päivänä kun menet, siellä on Touristfahren. Mä laittasin killerin paikoilleen reissuun, vaikka mökäratsiaan en itse olekaan törmännyt. Saksalaisilla ystävilläni niistä on kyllä tarinoita.
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
En itse ainakaan huomannut mittauksia siellä ajaessani. Varmasti seulovat ns. korvakuulolta jos siellä ilman änkkäriä vetelee, mutta mitään dB-mittausta ei portilla ole. Euroopassa muutenkin ihan fiksua ottaa killeri mukaan, niin ei mene loma pilalle sen takia, että polizei pysäyttää matkankulun. Ei se todennäköistä ole, mutta sitten kun tuo napsahtaa omalle kohdalle niin tulee vaan turhaa lisäharmia, joka voi käydä kalliiksi.
Killerisakoista ei ole. Mutta ylinopeussakosta on. Ajoin muutama vuosi sitten kolmen kuukauden sisällä kolme sakkoa, yhden Hyvinkäällä, yhden Äänekoskella ja yhden Wittstockissa. Jostain ihme syystä jokaisessa lappuun kirjattiin 40km/h ylinopeutta. Suomessa per sakko hintaa tuli n 1300€/kpl, Saksassa 60€.
Mutta melun suhteen en ole varma riittääkö sakko, vai änkyröidäänkö sääntöjen vastaisesta moposta ulkomaalaiselle enemmän. Luulen että riski on enemmän teoreettinen.
Lisään vielä, aja maltilla Nyrrellä. Äärihieno paikka, mutta siellä kuolee aidosti ja oikeasti porukkaa. Mopolle Touristfahren on hankala, kun välillä siellä on öljyä tms nestettä radalla. Kato peileihin ja anna tilaa. Possut ja M-bemarit tulee välillä kovaa, niin kovaa ettei suomalainen mopoilija edes tajua että autolla voi ajaa niin kovaa.
Oma pb 8.48 (BTG) vaikka himmasin Adenaussa sekä kolaripaikalla josta Minillä joku lähti pilvenrunalle.
Oon istunut M-bemarissa pelkääjän paikalla kun kierrettiin 7.42 (BTG) osittain kostea rata. Korostan että kyseessä oli pelkääjän paikka.
Juu näin. Ei ole tarkoituksena vetää ihan naru kireenä, muttei ihan körötelläkkään. Nautiskellen!Seassa on varmaan jos jonkinlaista Fittibaldia toinen toistaan kovemmilla tykeillä varustettuna..
Kiits Turderillekin.
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
MAD (mean absolute deviation)
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
Osaisikohan joku sanoa miten nuo eri moodit toimii race-kartalla?
Tai miten niiden pitäisi vaikuttaa?
Vakiokartallahan se R ainakin kuristaa tehoa aika paljon mutta käsittääkseni race-puolella kaikki modet on täystehoisia.
Nyt on nimittäin niin, että vaihdoin pyörääni (-13 Factory) race kartan tänä keväänä. En osaa sanoa miten se vertautuu vakiokarttaan kun ajoin vakiolla viimeksi oikeastaan viime syksynä. Sen vaan huomasin nyt Assenin superbike-reissulla että bensankulutus on lisääntynyt huomattavasti, 1-1.5l/100km enemmän kuin aiemmin.
No, tänään oli hieno keli niin lähdin pienelle kahvikeikalle Fiskarsiin, siinä 300km.
Ajattelin lähtiessä että kokeillaampa miten pyörä toimii S-modessa, yleenä olen aina käyttänyt T-modea.
Tulos oli että bensankulutus putosi siihen 6l/100km nurkille kun ajo on pääasiassa sellaista rikesakkorajoissa kulkevaa pikkutieajoa.
Jos tämä vaikuttaa sekavalta niin tarkoitus oli kysyä, voiko T:n ja S:n ero race-kertalla olla noin suuri?
Joskus aiemmin kokeilin eri modeja vakiokartalla ja siellä ne eivät vaikuttaneet mitään kulutukseen.
Pyörä on muuten vakio paitsi Akran slipari ja katiton väliputki.
Vakio-eculla ei minusta ole eroa bensankulutukseen jos ajaa R, S tai T moodilla. En ainakaan itse ole saanut näkyvää eroa aikaan. Race-ecusta ei ole niin paljoa kokemusta, että osaisin sanoa... Olin kuitenkin siinä uskossa ollut, että ei pitäisi olla eroa kulutukseen.
Voisiko ero johtua muista syistä? Ajotapa (bahnalla?), matkavarusteet (huonompi aerodynamiikka, paino jne.)?
Sitähän minäkin ajattelin että voiko ero johtua vaan modesta vai jostain muusta tekijästä.
Täytyy varmaan vähän selvitellä asiaa ja testailla eri kartoilla ajoa.
Tuntuu vaan että tuollainen puolentoista litran ero ei voi pelkästään johtua ajotavasta, en kuitenkaan varsinkaan Puolan ja Baltian puolella ajanut mitenkään kovaa ja bensaa paloi silti siinä 7-7,5 l sadalla.
Nyt S-modella menee jopa alle kuuden litran normi maantieajossa.
Minun käsitykseni on että eri modet race-kartalla pitäisi lähinnä vaikuttaa kaasun vasteeseen ja ehkä vääntöön,
mutta että kaikki race-kartan modet ovat täystehoisia.
Jos lukisi vaikka huolto-ohjekirjaa ja katsois löytyykö sieltä jotain vinkkiä asiaan.
Selailin nettimotoa aikani kuluksi, onko RSV 1000R vanhempi malli ko pyörästä vai rinnakkaismalli, ei ole tullut näitä seurattua...RSV4 ei pahemmin sielä näyttänyt olevan.
K8-1000
Vanhempi, V2 eikä oikeastaan mitään samaa. Rinnakkain eivät ole eläneet
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Oletteko käyneet Ahvenistolla 95dB:n päivillä, pääseekö läpi melurajoista? Veikkaan että ei...
Olen itsekkin pähkäillyt samaa. Läppä kiinni paikallaan varmaan hiinä ja hiinä. Eiks siellä ollut mittauspiste radallakin? Siitä ohi torviauki niin yli mennään heittäen. Itse olen käynyt vain mökäpäivillä..
Aprilia foorumilla http://www.apriliaforum.com/forums/s...ions-exhuast-s tosin Akran putkella eikä tietoa mittaustavasta?!
Ex Kawasaki Z1000 -10
Ex Aprilia Tuono V4 Aprc -12
Ex Aprilia RSV4 RR Race Pack -15 kilvetön
En ole uudemmalla käynyt, 2010 Factorylla Akran kanssa ja killeri paikallan meni just rajoihin eli pääsi ajamaan.
Vakiona se työnsi mittauskierroksilla muistaakseni 104dba ja venttiili auki noin 106. Alkuunhan siinä se pakoputken venttiili aukesi kun laittoi vaihteen päälle, karttapäivitysten jälkeen vena aukeaa vasta kun kiihdyttää tai jonkun kierrosrajan yläpuolella.
Ok, mulla vakioputki joka lienee himpun verran hiljaisempi kuin Akra. Pitää käydä kokeilemassa nyt kun lomat alkaa, sopisi hyvin nuo parin tunnin sessiot aikatauluihin.
Meinas vähän yllättää kun lähdin suljetulla alueella hissukseen ajelee ja päätin sitten laittaa pientä powerkeulaa niin yllättäen suti läpi kierrosalueen 1. vaihteella vaikka luistonesto oli päällä? Tän jälkeen kyllä toimi ATC niinkun pitikin. Muille käyny vastaavaa?
Kävin penkittämässä oman kullanarvoiksi tuli 160 HP ja 102 Nm, käyrät on kyllä mukavan laakeat. Vaikka tolle keitto maistuu niin silti kävi laihalla suurimmaksi osaksi kierrosalueesta, ainoastaan 10t alueella meni rikkaalle vaikka race ecu onkin kiinni.
Tervehdys kaikille
Tein tunti sitten kaupat RSV4 aprc:stä, ja saan pyörän tänään klo 15
Viime perjantai-iltana 250 km koeajoa, ja se oli sitten siinä.
Varmaan prosessin ensimmäinen siemen kylvettiin maahan Ahveniston varikolla viime kesänä, kun kiertelin ympäri ja ihastelin yhtä Tuonoa aprc:tä.
Lähtökohtaisesti olin hankkimassa pyörää illan mutka-ajoihin, noin kymmeneen ratapäivään kesässä (tukevasti keskiryhmässä) sekä yleiseen fiilistelyyn. Vaihtoehtoisia pyöriä oli Fireblade ja BMW, joita kumpaakaan en kuitenkaan käytännössä edes koeajanut.
Muutamia kysymyksiä koeajossa heräsi, maallikon ja ei niin asiantuntevan harrastajan näkökulmasta.
Onko kukaan mittauttanut vakioputkilla meluja, eli mihinkä asti db:t nousevat esim. Ahveniston mittauksissa. Motorradin käyttötestissä oli maininta että vakioputket olisivat äänekkäämmät kuin mm. Akran Slip-onit tai Devil Masterit. Koeajamassani pyörässä oli todella äänekkäät tarvikeputket, joten vakioputkien äänitasoa jäi arvoitukseksi. Tyhjäkäynnin kierrosluku oli koeajamassani pyörässä 1.500 rpm, joka yhdistettynä po. putkiin teki mm. liikennevaloissa odottelun ainakin huomiota herättäväksi.
Liikkeellelähdössä tai kaupungissa mateluvauhdissa ja pienillä kierroksilla muutaman kerran tuntui "kuin jokin läppä olisi ollut kiinni" eli kaasukahvan varovainen kääntö piti pyörän täysin elottomana ehkä parin-muutaman sekunnin kymmenyksen luokkaa. Onkohan tuo ominaisuus vai voisiko liittyä tarvikeputkiin ja säätöihin/ niiden tekemättömyyteen. Todennäköisesti on kuitenkin kysymys omasta tottumuksestani ajaa vääntävillä koneilla ja isoilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla.
Mittariston ylärivi jäi minulla ikävästi tuulilasin yläreunan taakse/varjoon (pituutta minulla on 187 cm). Onko kenelläkään kokemuksia tarvike "kuplalasista", esim. Stormin myymästä MRA lasista. Onko sillä vaikutuksia mittariston näkyvyyteen. Ainakin kuvien perusteella kuplalasin reuna nousisi sen tarvittavan sentin pari ylemmäksi/on pari senttiä lyhyempi kuin alkuperäinen lasi. Koeajossa ja tottumattomana en aina ollut varma olinko painanut vilkkunappulan pois vai pelkästään sohaissut peukalolla jonnekin mode-nappulan ja vilkun tietämille. Näkyvyysasia oli ongelma lähinnä kaupunkiajossa.
No koeajossa heränneet kysymykset olivat aika pieniä asioita, ja edes ehtinyt lähettää niitä tänne ennen kuin tein kaupat.
Kaupanteon yhteydessä sovin myyjän kanssa seuraavista muutoksista: tarvikeputki pois ja alkuperäinen tilalle (tarvikeputkien yhteydessä ei oltu tehty mitään säätöjä), pienempi eturatas seuraavan huollon yhteydessä -1 ? sekä pyörään laitetaan aprilian omat kaatumasuojat.
Laittanen myös em. kuplalasin tilaukseen.
Jos noihin pieniin hankintoihin ja muutoksiin olisi lisättävää, poistettavaa, kommentoitavaa ...
t: Metas
Aprilia RSV4 aprc, vm 12