Eli hakusessa olisi aikuisten oikeasti lämpimät ajohanskat joissa kuitnekin olisi joitain suojia ja ajotuntumakin saisi olla edess kohtalainen. Tällä hetkellä omistan jo Ixtarin "race"-tyyliset hanskat joita käytän kesällä ja MP-asun surkeat muovipussit joiden gore kalvo ei pidä ja vuori on irronnut sormista.
Olen kattellut netistä esim. Rukkan thermoja. Onko kenelläkään kokemuksia? Käyttöympäristönä olisi nämä vallitsevat ajokelit joilla pitäisi alkaa tuuppaamaan n. 300km työajoja pari kertaa viikossa, joten hanskoihin viitsii uhrata vähän rahaakin. Lämpökahvoja en viitsi alkaa bleidiin asentamaan. Muutenkin rupeaa siinä olemaan jo niin paljon touring härpäkettä kiinni.
Eli käyttökokemuksia ja ideoita haetaan.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Vedä käteen!
(Mainosti Pahkasika aikoinaan Arskan hansikkaita). Se oli siis keventävä osuus.
Mulla on ollut Halvarassonit lämpimämpänä hanskoina ja olen tykännyt. Rukista ei ole kokemusta, mutta voisin epäillä etteivät ole huonot.
DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
Voi juutana sentään...!
Eihän lämpökahvoista kukaan ulkopuolinen tiedä mitään. Laitat
vaan katkaisijan siististi 'piiloon'
Mulla on Bladessa ja hyvin pelittää- kukaan ei ole tullut nauramaan.
On mulla Rukan Goretex lämpöhanskatkin - mutta rehellisesti
sanoen ajotuntuma noilla toppasormilla on vähintäänkin 'tourer-
mainen'...
Hyvät hanskat, mutta näppituntuma täysin eri kuin ohuemmissa
kisahanskoissa (tai kesähanskoissa)
Mutta niinhän on ajotunne Goretex asuissa vrt nahka-asu.
Näin kevätajossa olo kuin Michelin-ukolla rekkanupin päällä...
![]()
itse kävin reilu viikko takasi hakemassa porin pyörä ja mopo - liikkeestä macnan kylmänkelin hanskat. pitää vettä, ja on lämpimät! ajotuntuma ei tietenkään ole samanmoinen kuin nahkoil, mut mu mielest varsin riittävä. hanskoissa siis pieni sisäsormikas, jotka saa otettua myös pois.
klix
sivu 24, macna arctic näkyis olevan.
en voi muutaku suositella! ei näpit jäädy, ja nuista saa sen sisähanskan vaikka nahkojen alle jollain välikeleillä!
laiskuus ja velttous on hengen heikkoutta, LE-POO
SE ON NYT TÄÄLLÄ!
suzuki gsx-r 750 -05
on se kaunis <3
Aika mahdotonta hanskojen on olla sekä lämpimät että tarjota hyvän tuntuman. Kahvanlämmittimet poistaa suurelta osin tuon ongelman.
Itse en enää osta Hanxin hanskoja, niissä ei sormi taivu edes ennenkuin se jäätyy (siihenkään ei kauan mene)![]()
Tuollaiset tilasin talvella. Tuntuvat suht mukavilta. Näillä keleillä vaatii pidemmillä siirtymillä vielä Eurobikerilta ostetut alushanskat alle. Vedenpitävyys vielä testaamatta, Hiporaa taisi olla tuo kalvo.
Just ehdin yhdellä toisella foorumilla mainostaa näitä, mutta laitetaanpa nyt tännekin: http://www.mxsport.fi/bike/product.aspx?productid=104
Tuollaiset Yokon hanskat ostin viime kesänä kaksi viikkoa kestäneellä uintireissulla Helsingistä käsivarteen ja takaisin. Sattumalta osuivat käteen (pun intended) jossain MP-kaupassa Oulun lähellä, eivätkä kastuneet reissulla kertaakaan, ainoastaan kostuivat hieman.
Päällikangas pitää veden, mutta ei ole jäykkä. Vuori on pehmeä ja lämmin. Ajotuntuma on ainakin omasta mielestäni hyvä. Miinuspuolena voi mainita nuo omituiset valkoiset muoviväkäset sormissa, mutta mä olen ainakin oppinut elämään niiden kanssa.
Honda XL600V Transalp
Jotkut tahtoo rahaa
jotkut tahtoo valtaa
mä en tahdo muuta kuin
dingdong-kellon
dingdong-kellon
soittaa saa
pimpeli pom
Mulla on Rukkan Raptorit ja ohuet alushanskat toimineet hyvin nyt lämpimillä keleillä. Talvella tarvitsee toppahanskat tai neopreenit, mutta nyt plussakeleillä sellaisiin 100+ km siivuihin mitä tulee kerralla ajeltua ovat riittäneet hyvin. Tuntumahan noissa on erinomainen ja vettä pitävät.
Tosin, bemarissa on kahvalämppärit ja olen niitä satunnaisesti käytellyt.
Nuori setä, melkein yhtä nuori bemari ja riuskat otteet kuin sukututkijalla
Laitetaan nyt sitten kokemukset, kun tuli Rukkan Thermo-Mercuryt hommattua. Aikasta loistava ostos. Sellaset 1200 km takana noilla lapasilla ja voin sanoa jo tässä vaiheessa että eniten ottaa pannuun, etten hommannut niitä aiemmin.
Tuupattiin tuossa kaverin kanssa Jyväskylään ja takaisin ja lämpötilat vaihteli siinä nollan ja +4 välilllä. Kyllähän näpit jäätyy etenkin kaasuädessä kun ei sormia pääse liikuttamaan, mutta kyllä 100+ km siivut oli vielä mahdollisia. Ajotuntumaltaan ovat kyllä mallia toppahanska, mutta ei mun mielestä liian pahasti.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Ei sellasia ole olemassa. Rukka + kahvalämppärit = toimii(Juutana @ Huhti. 08 2009,09:44) kirjoitti
![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Sen voisi todeta että kalvihanskoista vain Gore-Tex käy. Kaikki muut tixtexit yleensä aina hiostaa. Itse ostin viime keväänä Stormilta Orina-nimiset Gore-Tex hanskat ja olen ollut tyytyväinen. Pari viikkoa aiemmin ostin Hanxin hanskat ja ne oli ihan sudet, hiosti niin peijoonisti.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net