Miten toimii pyörästä-pyörään juttelut. Nyt on Autocomi tulossa,
mutta olisi vähän kysyttävää.
Eli pyörästä pyöräänhän jutellaan prm(?) puhelimien avulla. Onko
ko. puhelimilla miten isoja eroja kuuluvuuden suhteen. Tarkoitan
sitä, että jos ostaa vaikka Lidlin halppikset jotka kuuluu 5km
säteellä niin vaikuttaako vauhti, tms. sitten varsinaisesti
kuuluvuuteen vai pitääkö olla jotkut superkalliit?
Me Quit!
-Oscu
Itse kävin hakemassa tänään Lidl halppikset. Tosin ei oo vielä mitään kokemusta noista muuten kuin, että kyllähän nuo ainaki äänenlaadultaan vaikuttaa ihan ok:lta. Siis siihen nähden mitä ne maksaa...
Juuh, ilmoittele heti kun on tullut testattua. Täällä Lidlin mainoksessa lukee että niitä pääsis vasta tiistaina ostamaan...
Me Quit!
-Oscu
Ainakin paikallisessa oli tänäänkin noita puhelimia.(oscu @ Huhti. 08 2009,20:10) kirjoitti
Kantomatka ei sinänsä varmastikaan ole ongelma, mutta näiden *halpis* sarjojen juttu on heikko ääniteho.(oscu @ Huhti. 07 2009,18:40) kirjoitti
Eli vaikka laitat kuinka hyvän autokooman ääntä siirtämään kypäräsi sisään, et siitä kaverin puheesta saa kovassa vauhdissa enää selvää kun se on jo valmiiksi hiljainen ja täynnä häiriöitä. Tai mikä tuo termi nyt ikinä onkaan.
Tämä siis kun kaverillasi on tuo *halpis* puhelin, ihan sama mikä sinulla on. Ja tietysti päinvastoin.
Itse kokeilin viimeksi Alincoa, tätä ennen ollut pari muutakin (en nyt muista merkkejä), mutta aina vain tulee iskettyä reissulle lähtiessä vanha kunnon Vertex VX-146. Äänen laatu vaan on niin paljon parempi.
Syy miksi olen vaihtoehtoja etsinyt on se, ettei Vertexiin saa 12V virtaa sisään suoraan pyörästä ilman järjettömiä häiriöitä eli joutuu pelaamaan akkujen kanssa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Nonnii, nyt on Autocom pro AVI ja siihen pmr tangentti piuha ja Cobrat. Tangentti piuhassa 3 asentoa
- jatkuva lähetys
- ptt, tangenttia painamalla pmr lähettää
- vox lähtys aktivoituu puhumalla
mutta mutta eikös toi Vox asento pitäisi toimia niin että kun pitää turpansa kiinni, voi kuitenkin vastaanottaa kaverin puhetta ? Mulla kyllä lähetys pelaa voxin perässä, mutta vastaanotto ei aktivoidu vaikka olisi ihan hiljaa ja odottelisi kuinka kauan. Olenko tumpelo, ei kai ton noin kuulu toimia ?
JOvvain...(Rex100 @ Kesä. 15 2009,19:15) kirjoitti
Olikos tuossa VOX:issa "herkkyden" säätöä ? Elikkäs nyt sulla ei vastaanotto toimi koska lähetys on koko ajan päällä ? Siis mikkiiisi tulee tuuli / puhallusta niin että se vaan lähettää...
Ja yleisenä havaintona että laadukkaat PMR:ät tunnistaa siitä että kuulokkeita on kaksi (2), se lisää kuulun ymmärtämistä ja mikä parasta: korva ei väsy pitemmilläkään taipaleilla....on varsin inhottava olo jos Jyykeään kaveri puhuu vain sun toiseen korvaas ..![]()
Kyllä autocomin voxissa on herkkyyden säädin ja varmasti ei ole vox kokoajan aktiivinen, ei puhalla tuuli kun testaan sitä tallissa![]()
Cobran vox on pois päältä, autocomin pitäisi osata hoitaa vox.
Onkohan mulla joku namiskuukkeli kuitenkin väärin ?
Tangenttia painamalla pelaa ok.
Mites siinä autocomissa se vihreä vox valo palaa/sammuu kokeilujen aikana?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
![]()
kehtaanko edes myöntää.......oli aux4:ssa navigaattorille menevän johdon liitin irtonaisena ja kärki koski runkoon.
Se piti voxia auki. Ledi paloi koko ajan
No nyt pelaa niin kuin ajattelinkin sen pelaavan, eli namiskuukkeli vox asennossa ja kaikki lähellä olijat saa kuunnella mitä asiaa mulla on mammalle ja jos olen hetken hiljaa, siirryn pmr vastaanottoon.
Tuolla hankintaketjussa oli joku ostanut lidlin lällärit ja täällähän niistä näkyy olevan jotain vanhaa keskustelua..
Kuis on kokemukset? Toimiiko pyörästä pyörään ja/tai kuskin ja matkustajan välillä vai kandeeko säästää tuo 30€ ja ostaa jokku kalliimmat/paremmat?
Noita mainostettuja kilometrien kantomatkoja on sit ihan turha odotella, perus PMRllä kantama jää muutamaan sataan metriin
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Minulta saa satasella vähän käytetyn Alan HP446 pemarin. Saattaapi löytyä myös liitosjohto Autocomiin.
YV:tä peliin jos kiinnostaa.
Riippuu kovasti siitä mitä siltä haluaa?
PMR-446 + kypäräsetti toimii saman pyörän päällä hyvin ja PMR:n kantaman mukaan 500 - 1000m hieman rippuen ko. Paketista. Äijiä mahtuu taajuudelle niin paljon kuin on messissä! Toimii myös bluetooth kypäräsettien kanssa BT PMR-puhelimen kanssa, sekä "AUTOCOM":inen kanssa jossa on PMR446 kytkettynä!
Rajoittavia tekijöitä on vuorotellen puhelu tangenttia painaen, "narut" jotka rupee pätkiin kun niitä riittävästi "repii", ei pysty lisään mitään lisälaitteita. Kosteuden kesto => PMR minigrip pussiin ja taskuun!