Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Otin akun irti pyörästä ja ajattelin ladata sen täyteen, josko tuossa pääsiäisenä pääsisi ajelemaan.

    Mulla on semmonen automaattinen laturi, joka tunnistaa akun jännitteen ja lataa sen täyteen, jonka jälkeen jatkaa ylläpitolatauksella maailman tappiin.

    Kun kytkin laitteen verkkoon niin normaalin 12V ledin syttymisen sijaan laturissa syttyikin 6v ledi. Laturi latasi ehkä 10minuuttia, jonka jälkeen se kytki ylläpitolatauksen päälle. Akun kyljessä lukee 12V.

    Tarkoittaako tämä, että akku on förbi vai elääkö toivo, että ylläpitolataus (20mAh) voisi "herättää" akun vielä eloon. Laturin käyttämä latausvirta 12V akulle oli 600mAh ja 6V akulle 700mAh.

    Ajattelin joka tapauksessa kokeilla pyörää jossain vaiheessa käyntiin kyseisellä akulla sillähän tuo ainakin selviää, mutta jos jollain on kokemuksia niin voi helpottaa tuskaani jos tuo on selvä merkki akun elämänlangan katkeamisesta. Niin voisin hakea jo valmiiksi uuden akun. Akku on suljettua mallia ja on 5 vuotta vanha.
    Semper omnia haerent!
  2. #2
    Voithan sä koittaa herätellä henkiin, mutta melko varmaan entinen akku. Viis vuotta on kohtuu hyvin akulle.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  3. #3
    Jos akun 12v napajännite mitattaessa on kuusi volttia itse pistäisin akun heti vaihtoon.
    Alte et late
  4. #4
    Tuommoinen automatiikka on vähän hankala kun se ei tajua että siellä on 12V akku ja siksi se lopettaa jo 7V tasolle. CTEK ei lähtenyt ollenkaan lataamaan täysin tyhjää akkua vaan sen rinnalle piti laittaa virtalähde antamaan sopiva jännite, jonka avulla CTEK tajusi alkaa toimimaan. Kun lataus menee päälle sen virtalähteen voi ottaa pois.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    kokeile antaa virtaa jollakin vähän jytkymällä laturilla ( 10A ) joku reilu puoli tuntia. Vois herätäkkin..
    Mutta onhan toi sellasta tekohengitystä siihen nähden ettei noi uudetkaan akut nykypäivänä ihan hirveitä maksa.
    Suzuki GS 750 -80
    Kawasaki ZXR 750 -91
    Kawasaki ZZR 1100 C -92
    Honda CBR 900 RR -96
    Kawasaki ZZR 1100 D -94
    Kawasaki ZX-12 R -00
  6. #6
    Eipä taida olla mulla mitään muuta kunnon laturia millä saisin virtaa annettua. Ja melkein varmaan parempi hankkia se uusi akku, kuin toinen laturi jolla saa hyvällä tuurilla tekohengitettyä vuoden tuota akkua.
    Semper omnia haerent!
  7. #7
    Lainaa (tjarvi @ Huhti. 07 2009,14:23) kirjoitti
    Eipä taida olla mulla mitään muuta kunnon laturia millä saisin virtaa annettua. Ja melkein varmaan parempi hankkia se uusi akku, kuin toinen laturi jolla saa hyvällä tuurilla tekohengitettyä vuoden tuota akkua.
    Pistä auto käyntiin ja ko akku käynnistyskaapeleilla auton akun rinnalle. Herää jos on herätäkseen.

    Yks keino on pistää ~25V hitsaustasasuuntaajasta minuutiks pariks/ jos akku rupee "keittään" niin tietty lopettaa lataamisen. Herää jos on herätäkseen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #8
    Lainaa (poku @ Huhti. 07 2009,13:35) kirjoitti
    Voithan sä koittaa herätellä henkiin, mutta melko varmaan entinen akku. Viis vuotta on kohtuu hyvin akulle. *
    Kyllä kestävät käyttöä, mutta jostain syystä aina moottoripyörän ollessa kyseessä sitä käytetään satunnaisesti 6kk ja 6kk se makaa pimeässä tallissa oman onnensa nojassa. Ylläpitolaturi menee hukkaan tommosella käytöllä, sama ostaa biliksestä se vitosen "kännykkälaturi" ja sille kaveriks uus akku joka kevät.
  9. #9
    Lainataanpas tätä topickia, kun oma asia liittyy akkuihin. Elikkä kokeilin tuossa käynnistää pyörää, mutta ei yritäkkään startata -> akku tyhjä. Ctek-laturilla ei näyttäny tulevan pahemmin lisää virtaa siihen. Ostin uuden akun ja hapotin, mutta laitoin samantien paikalleen. Sama homma. Edes vilkut ei toimi kunnolla.

    Lauantaina ehdin vasta käydä mittaamassa uuden akun jännitteet ja tutkia paremmin, kun pyörä on 80km päässä tallissa. Niin juu ja pyörä on Suzuki GSX 750 ES -83 ja myyty, odottaa vaan vientiä pois. Ei kehtais viiä epäkuntoisena pois.
    Hiljaiseloa.
  10. #10
    Lainaa (tjarvi @ Huhti. 07 2009,13:31) kirjoitti
    Otin akun irti pyörästä ja ajattelin ladata sen täyteen, josko tuossa pääsiäisenä pääsisi ajelemaan. *

    Mulla on semmonen automaattinen laturi, joka tunnistaa akun jännitteen ja lataa sen täyteen, jonka jälkeen jatkaa ylläpitolatauksella maailman tappiin.

    Kun kytkin laitteen verkkoon niin normaalin 12V ledin syttymisen sijaan laturissa syttyikin 6v ledi. Laturi latasi ehkä 10minuuttia, jonka jälkeen se kytki ylläpitolatauksen päälle. Akun kyljessä lukee 12V.

    Tarkoittaako tämä, että akku on förbi vai elääkö toivo, että ylläpitolataus (20mAh) voisi "herättää" akun vielä eloon. Laturin käyttämä latausvirta 12V akulle oli 600mAh ja 6V akulle 700mAh. *

    Ajattelin joka tapauksessa kokeilla pyörää jossain vaiheessa käyntiin kyseisellä akulla sillähän tuo ainakin selviää, mutta jos jollain on kokemuksia niin voi helpottaa tuskaani jos tuo on selvä merkki akun elämänlangan katkeamisesta. Niin voisin hakea jo valmiiksi uuden akun. Akku on suljettua mallia ja on 5 vuotta vanha.
    se että laitat ihan tyhjän akun mopoon kiinni ja vaikka tuuppaat mopottimen työntämällä käyntiin ei tee hyvää mopon omalle laturille koska latausvirta saattaa kasvaa (jos akku vähänkin oikarissa) reippaasti normaalia suuremmaksi... se taas voi rikkoa joko lataussäätimen tai itse laturin käämit!

    näin oli palanu laturin käämit työkaverin mopossakin (joku kasari 750cc suikka) ja maailmalta piti staattorin käämejä sitten tilailla itse jättäisin tyhjän akun ajamatta vaikka näyttäiskin siltä että alkaa elpymään kun on saanu työnnettyä käyntiin! lataisin sen sitte jollain muulla esim lainaa naapurilta auton akkulaturia tms...
    GSXR-1000 Limited
  11. #11
    Lainaa (Tohtori R @ Huhti. 09 2009,12:15) kirjoitti
    Lainaa (tjarvi @ Huhti. 07 2009,13:31) kirjoitti
    Otin akun irti pyörästä ja ajattelin ladata sen täyteen, josko tuossa pääsiäisenä pääsisi ajelemaan. *

    Mulla on semmonen automaattinen laturi, joka tunnistaa akun jännitteen ja lataa sen täyteen, jonka jälkeen jatkaa ylläpitolatauksella maailman tappiin.

    Kun kytkin laitteen verkkoon niin normaalin 12V ledin syttymisen sijaan laturissa syttyikin 6v ledi. Laturi latasi ehkä 10minuuttia, jonka jälkeen se kytki ylläpitolatauksen päälle. Akun kyljessä lukee 12V.

    Tarkoittaako tämä, että akku on förbi vai elääkö toivo, että ylläpitolataus (20mAh) voisi "herättää" akun vielä eloon. Laturin käyttämä latausvirta 12V akulle oli 600mAh ja 6V akulle 700mAh. *

    Ajattelin joka tapauksessa kokeilla pyörää jossain vaiheessa käyntiin kyseisellä akulla sillähän tuo ainakin selviää, mutta jos jollain on kokemuksia niin voi helpottaa tuskaani jos tuo on selvä merkki akun elämänlangan katkeamisesta. Niin voisin hakea jo valmiiksi uuden akun. Akku on suljettua mallia ja on 5 vuotta vanha.
    se että laitat ihan tyhjän akun mopoon kiinni ja vaikka tuuppaat mopottimen työntämällä käyntiin ei tee hyvää mopon omalle laturille koska latausvirta saattaa kasvaa (jos akku vähänkin oikarissa) reippaasti normaalia suuremmaksi... se taas voi rikkoa joko lataussäätimen tai itse laturin käämit!

    näin oli palanu laturin käämit työkaverin mopossakin (joku kasari 750cc suikka) ja maailmalta piti staattorin käämejä sitten tilailla itse jättäisin tyhjän akun ajamatta vaikka näyttäiskin siltä että alkaa elpymään kun on saanu työnnettyä käyntiin! lataisin sen sitte jollain muulla esim lainaa naapurilta auton akkulaturia tms...
    Akku on ns. hetivalmis, eli hapotetaan ja siinä pitäisi sitten olla virtaa. Pienemmässä pyörässä aiemmin onnistunut ilman ongelmia ja autolla myös. Pitääpi kokeilla viikonloppuna tehokkaammalla laturilla, jos se siitä lähtisi sitten toimimaan. Lykätä ei voi vielä käyntiin, kun on pihatiet aivan jäässä
    Hiljaiseloa.
  12. #12
    Lainaa (s-saasko @ Huhti. 09 2009,14:51) kirjoitti
    Lainaa (Tohtori R @ Huhti. 09 2009,12:15) kirjoitti
    Lainaa (tjarvi @ Huhti. 07 2009,13:31) kirjoitti
    Otin akun irti pyörästä ja ajattelin ladata sen täyteen, josko tuossa pääsiäisenä pääsisi ajelemaan. *

    Mulla on semmonen automaattinen laturi, joka tunnistaa akun jännitteen ja lataa sen täyteen, jonka jälkeen jatkaa ylläpitolatauksella maailman tappiin.

    Kun kytkin laitteen verkkoon niin normaalin 12V ledin syttymisen sijaan laturissa syttyikin 6v ledi. Laturi latasi ehkä 10minuuttia, jonka jälkeen se kytki ylläpitolatauksen päälle. Akun kyljessä lukee 12V.

    Tarkoittaako tämä, että akku on förbi vai elääkö toivo, että ylläpitolataus (20mAh) voisi "herättää" akun vielä eloon. Laturin käyttämä latausvirta 12V akulle oli 600mAh ja 6V akulle 700mAh. *

    Ajattelin joka tapauksessa kokeilla pyörää jossain vaiheessa käyntiin kyseisellä akulla sillähän tuo ainakin selviää, mutta jos jollain on kokemuksia niin voi helpottaa tuskaani jos tuo on selvä merkki akun elämänlangan katkeamisesta. Niin voisin hakea jo valmiiksi uuden akun. Akku on suljettua mallia ja on 5 vuotta vanha.
    se että laitat ihan tyhjän akun mopoon kiinni ja vaikka tuuppaat mopottimen työntämällä käyntiin ei tee hyvää mopon omalle laturille koska latausvirta saattaa kasvaa (jos akku vähänkin oikarissa) reippaasti normaalia suuremmaksi... se taas voi rikkoa joko lataussäätimen tai itse laturin käämit!

    näin oli palanu laturin käämit työkaverin mopossakin (joku kasari 750cc suikka) ja maailmalta piti staattorin käämejä sitten tilailla itse jättäisin tyhjän akun ajamatta vaikka näyttäiskin siltä että alkaa elpymään kun on saanu työnnettyä käyntiin! lataisin sen sitte jollain muulla esim lainaa naapurilta auton akkulaturia tms...
    Akku on ns. hetivalmis, eli hapotetaan ja siinä pitäisi sitten olla virtaa. Pienemmässä pyörässä aiemmin onnistunut ilman ongelmia ja autolla myös. Pitääpi kokeilla viikonloppuna tehokkaammalla laturilla, jos se siitä lähtisi sitten toimimaan. Lykätä ei voi vielä käyntiin, kun on pihatiet aivan jäässä
    kannattaa mitata akusta jännite kuormittamattomana ja samalla kun painaa starttia! antaa osviittaa onko kyse akusta vai esim joku sulake palanut jne

    jos jännite ok ja ei dramaattisesti laske kun starttia painat on mopossa jotain muuta vikaa esim joku sulake
    GSXR-1000 Limited
  13. #13
    Koitin jollai viisaalla boschin mopolaturilla ladata omaa akkua kun hieman tyhjäksi meni sahaamisesta, notain se vilkutteli täyden ja vajaan välillä, eikä 24h latauksella kummmemmaksi tullut. Nappasin autosta akun ja siitä lisävirtaa, mopo käyntiin ja ajoksi, kyllä se nyt taas starttaa. Viimekesänä ostettu akku, biltema tosin.
    KTM 690SM
  14. #14
    No pyörä on nyt, myyty. Pienempi pyörä lähti kyllä helposti käyntiiin vastaavanlaisella akulla, jonka itse hapotin. Liekkö sitten tuossa toisessa pyörässä väärin hapotettu, kun ei kunnolla ottanut virtaa vastaan. Pari kertaa pyörähti startti ja sulakkeet on ehjät. Kirjoittelen jos uusi omistaja pitää yhteyttä miten sai akun pelaamaan.
    Hiljaiseloa.
  15. #15
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Yamaha R1 2004 - alkuperäinen akku (? - ainakin toukokuusta 2006)

    akun lepojännite 12,4 V, starttauksessa laskee alle 10 Voltin *-eikä lähde käyntiin.... vaikka startti jaksaa kyllä pyörittää. taitaa ECU rajata käynnistysjännitteen aika "ylös" eikä anna tulta putkeen.. (talven jäljiltä huom! ei ladattu ennen starttauskokeilua) Ctek latauksen jälkeen lähtee, mutta en käyttänyt kuin 5 minuuttia eli kone lämpöiseksi ja uudella yrityksellä ei lähtenyt..

    minkäs merkkisiä akkuja porukka on laittanut ja mitä kestoikää on saavutettu ?



    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  16. #16
    orkkis akku pimeni tänä keväänä ... mopo vuosimallia 2004.. uuden ostin akkunetti http://www.akkunetti.fi/product....id=3179 ja hyvin pelittää ainkin vielä
    Honda 1000XL -09
  17. #17
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    http://www.storm-motor.fi/shop/Publi...ode=MGM-YTZ10S

    onko kellään kokemuksia näistä Stormin MGM-YTZ10S "tarvikeakuista" ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  18. #18
    Tuolta tilasin itselleni. Varta YTX14BS tuli viikossa himaan about 62€ kaikkineen.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  19. #19
    Stormista hain viime kesänä MGM "halpisakun"
    Oli ihan kuallu, eikä sitä saanut ottamaan virtaa millään konstilla. Palautin kauppaan.
    Voihan tuo olla yksittäistapaus?!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  20. #20
    Bilteemasta hain äsken 12v 9ah akun 19e. aivan sama kauanko kestää kun hinta on mitätön. tähän asti biltsun akut on hyvin kestänyt.
    Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
  21. #21
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=90-0026

    kellään kokemuksia näistä Motonetin Geeliakuista ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  22. #22
    Meikän mt-01 tuntuu syövän akun per kausi. viime keväänä vaihtoivat liikkeessä takuuseen uuden akun ja mittasivat ainakin että laturi on kunnossa. nyt taas tänä keväänä pari sataa kilsaa ajettu ja töistä olin kotio lähdössä ni ei muuta ku nakutti vaan. kellään ajatuksia mistä tälläinen johtuisi? millasella matkalla akun pitäis lataantua täyteen kun ei tuo työmatka nyt ole kuin 12km. no otin autosta virrat ja ajelin sitten vähä pitemmän lenkin ja jännään lähteekö aamulla käyntiin.
  23. #23
    R1100RS BMW:n ABS II aika yliherkkä akun kunnolle. Ostinkin 1 v vanhan tuhoutuneen Vartan tilalle Akkuhäkkisestä geeliakun. Ilman BMW:n logoa, sama merkki kuitenkin. Toimittanut virkaansa jo kolmatta vuotta. BMW:n kellokaan ei saanut talven aikana akkua puretuksi. Cteck Älylaturilla virkistys ja läks tulille kuin palmun alta. ABS valot ilmoitti että valmis ajoon! Semmoisia ne akut.



  24. #24
    Mitäs sanotte, että onkohan oma akkuni mennyt pilalle, suzukin alkuperäinen akku (gsx-r600, -06), kun se kerran oli päässyt kuivumaan ihan rutikuivaksi talven aikana. Akkulaturilla sen kyllä latailin täyteen ja se kyllä starttailee, mut jos se parikin päivää seisoo niin ei taho mopo käynnistyä
    Tuntuu siis ettei se pidä enää kovin hyvin virtaa?

    Vedet sinne kyllä laitoin ennen lataamista, mutta onkohan tässä nyt uuden akun osto edessä?
    -06 Suzuki gsx-r 600
  25.  
  26. #25
    Kyllähän tuo siltä kuulostaa, että akku on entinen. Mulla ei oo mopottimen kanssa käynyt noin, mutta Hiacen akuille kävi juuri samalla lailla. Lisäämällä nestettä ja säännöllisellä ajolla onnistuin jatkamaan ajokautta kesän yli. Mutta kun tuli syksyn ensimmäiset viileämmät kelit niin auto jäi pihaan. Joten varsinkin jos reissaat pyörällä muuallekkin kuin kotoa kotiin niin voisi olla fiksua vaihtaa uusi akku tilalle ennen kuin jäät tien päälle.
    Semper omnia haerent!