Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Moro. Tästä aiheesta on kyllä ollu juttua aikaisemminkin mutta en sitä nyt löytäny mistään, joten kysytään uudestaan. Muistaako kukaan minkä kokoinen oli tämä haka-avain vfr:n ketjujen säätöön? Oma orkkis avain on tainnu unohtua johonki tien pientareelle. *
  2. #2
    Lainaa (Anssi K @ Huhti. 06 2009,19:38) kirjoitti
    Moro. Tästä aiheesta on kyllä ollu juttua aikaisemminkin mutta en sitä nyt löytäny mistään, joten kysytään uudestaan. Muistaako kukaan minkä kokoinen oli tämä haka-avain vfr:n ketjujen säätöön? Oma orkkis avain on tainnu unohtua johonki tien pientareelle. *
    Tuolta alkuperäinen uusi halvalla.

    http://www.davidsilverspares.co.uk/
    .
  3. #3
    Lainaa (Anssi K @ Huhti. 06 2009,19:38) kirjoitti
    Moro. Tästä aiheesta on kyllä ollu juttua aikaisemminkin mutta en sitä nyt löytäny mistään, joten kysytään uudestaan. Muistaako kukaan minkä kokoinen oli tämä haka-avain vfr:n ketjujen säätöön? Oma orkkis avain on tainnu unohtua johonki tien pientareelle. *
    se kiristyspultti löysälle (ei liian) *ja sit vasara ja talttapäinen työkalu avuks.
    toimii paremmin kun toi alkuperäinen työkalu.
    kokemusta on.......
    huom: yllättävän pieni liikahdus kiristää/löysää ketjuu tosi paljon!!!



  4. #4
    Lainaa (800satku @ Huhti. 06 2009,20:56) kirjoitti
    sit vasara ja talttapäinen työkalu avuks.
    toimii paremmin kun toi alkuperäinen työkalu.
    kokemusta on.......
    Olisiko Hondan pitänyt pakata vasara ja talttatyökalu alkuperäisosiin? Jepjep. Kokemusta tuntuu olevan.
    Kanna vasaraa ja talttaa mukana reissussa/ajossa jos halajat. Tuo alkuperäinen c-span on kuitenkin todella toimiva työkalu, mikäli järki riittää sen käyttöön. Se myös kulkee pyörän mukana hienosti.
    Uusi alkuperäinen työkalu maksaa hurjat 8,5 Puntaa. Tuon kun tilaat kotiin, voisin kuvitella että lompakko kevenee parikymppiä. En lähtisi itse seppimään asiaa tuon enempää vasara-talttapää virityksin.

    http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_23895/


    Toki, jos pyörän haluaa seppiä vasaralla ja taltalla "kuosiin", senkin saa tehdä, samalla kun naapurin pariskunnan mpharrastusta webbiin ihmettelee.



    .
  5. #5
    Toi alkuperäinen ketjun kiristystyökalu toimii parhaiten, siksihän se on tehtykin. Kannattaa tilata nimenomaan David silver sparelta ja tilaa samalla muutakin alkuperäistä varaaosaa suomenhintoja halvemmalla.
  6. #6
    Lainaa (vma @ Huhti. 06 2009,21:41) kirjoitti
    Lainaa (800satku @ Huhti. 06 2009,20:56) kirjoitti
    sit vasara ja talttapäinen työkalu avuks.
    toimii paremmin kun toi alkuperäinen työkalu.
    kokemusta on.......
    Olisiko Hondan pitänyt pakata vasara ja talttatyökalu alkuperäisosiin? Jepjep. Kokemusta tuntuu olevan.
    Kanna vasaraa ja talttaa mukana reissussa/ajossa jos halajat. Tuo alkuperäinen c-span on kuitenkin todella toimiva työkalu, mikäli järki riittää sen käyttöön. Se myös kulkee pyörän mukana hienosti.
    Uusi alkuperäinen työkalu maksaa hurjat 8,5 Puntaa. Tuon kun tilaat kotiin, voisin kuvitella että lompakko kevenee parikymppiä. En lähtisi itse seppimään asiaa tuon enempää vasara-talttapää virityksin.

    http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/part_23895/


    Toki, jos pyörän haluaa seppiä vasaralla ja taltalla "kuosiin", senkin saa tehdä, samalla kun naapurin pariskunnan mpharrastusta webbiin ihmettelee.
    eipä tuota toimenpidettä ainakaan mun mopoon tarvi tehdä kuin kerran kesässä / korkeintaan kaksi. ( viime kesänä 9500 km)
    mopon vieressä tallissa on vasara ym tarpeet.
    vaivatonta vai ei? jokainen miettiköön ite.
    omistan myös sen alkuperäsen , mut mulla ilmesesti tapahtunu
    tuon epäkeskon sisällä niin paljon hapettumista et kun alkp.työkalulla liikahtaa ni liikaa menee.
    ja takaspäin sama juttu... pientä liikettä tosi vaikee saada aikaan. vastaava jousityökalu kyl käytössä.
    (naapureita on mut ei mp-harrastajia...)



  7. #7
    Lainaa (800satku @ Huhti. 07 2009,11:12) kirjoitti
    mopon vieressä tallissa on vasara ym tarpeet.
    vaivatonta vai ei? jokainen miettiköön ite.
    omistan myös sen alkuperäsen , mut mulla ilmesesti tapahtunu
    tuon epäkeskon sisällä niin paljon hapettumista et kun alkp.työkalulla liikahtaa ni liikaa menee.
    Niin, ehkä jotkut mopoilevat kauempanakin kuin oman tallin ympäristössä.

    Säädin menee tuohon kuntoon kun sitä kollikoidaan vasaroilla, taltoilla yms muilla asiaan suunnittelemattomilla työkaluilla. Myöskään tippa öljyä silloin tällöin ei tee pahaa. Ajoin omalla VFRlläni aikanaan yli 60.000km. Ketjusäädin toimi kuin ajatus koko em. käyttöajan. Työkaluna tietty käytin vain tuota c-span avainta.



    .
  8. #8
    Lainaa (vma @ Huhti. 07 2009,12:36) kirjoitti
    Lainaa (800satku @ Huhti. 07 2009,11:12) kirjoitti
    mopon vieressä tallissa on vasara ym tarpeet.
    vaivatonta vai ei? jokainen miettiköön ite.
    omistan myös sen alkuperäsen , mut mulla ilmesesti tapahtunu
    tuon epäkeskon sisällä niin paljon hapettumista et kun alkp.työkalulla liikahtaa ni liikaa menee.
    Niin, ehkä jotkut mopoilevat kauempanakin kuin oman tallin ympäristössä.

    Säädin menee tuohon kuntoon kun sitä kollikoidaan vasaroilla, taltoilla yms muilla asiaan suunnittelemattomilla työkaluilla. Myöskään tippa öljyä silloin tällöin ei tee pahaa. Ajoin omalla VFRlläni aikanaan yli 60.000km. Ketjusäädin toimi kuin ajatus koko em. käyttöajan. Työkaluna tietty käytin vain tuota c-span avainta.
    meinaatkos et koko takapää pitäs purkaa , et sinne epäkeskon väliin sais öljyy..?
    toi säätötarpeen liike tosiaan on pieni.
    millanen jatkovarsi sulla on jos sen laakista teet.?
    vai vedätkö hampaat irves täysil ja parut syksyl ku ketjut ja rattaat loppu?
    se kapee väli , mihin se työkalu asetetaan ei todellakaan ota vasaraa vastaan. ja millä perkeleellä sen yleensäkin särjet?



  9. #9
    kyl tuo hontan oma työkalu aika hanurist on , vaikka ite käytänkin.
    ps. oon huollossa nähny tuon vasarasydeeminkin käytössä.
    800satku oikees . kyl kauas pitää ajaa ennen ketjunkiristystä.
    vai ajatteko ilman rasvaa anoppi viel kolmantena mukana?
    (ei hauis , ei vasaran koko vaan järki,,,
  10. #10
    Lainaa (800satku @ Huhti. 07 2009,13:19) kirjoitti
    meinaatkos et koko takapää pitäs purkaa , et sinne epäkeskon väliin sais öljyy..?
    toi säätötarpeen liike tosiaan on pieni.
    millanen jatkovarsi sulla on jos sen laakista teet.?
    vai vedätkö hampaat irves täysil ja parut syksyl ku ketjut ja rattaat loppu?
    Minä en ole purkanut koko takapäätä voitelua varten. Maalaisjärki sallittu tässä kohdin. *

    VFR on myity jo vuosia sitten. Se on kuitenkin fakta, että mukana tuleva työkalu on täysin riittävä säätöön. Säätöliike on kyllä melkoisen pieni. Vasara-taltta yhdistelmiä en 60.000km aikana koskaan tarvinnut.
    Mikäli sinä niitä käytät, se on yksi tapa muiden mukana ketjua kiristää.

    Ketjut kestävät sen 30-40 tonnia, hieman pyörästä ja ajosta riippuen.



    .
  11. #11
    Lainaa (vma @ Huhti. 07 2009,13:35) kirjoitti
    Lainaa (800satku @ Huhti. 07 2009,13:19) kirjoitti
    meinaatkos et koko takapää pitäs purkaa , et sinne epäkeskon väliin sais öljyy..?
    toi säätötarpeen liike tosiaan on pieni.
    millanen jatkovarsi sulla on jos sen laakista teet.?
    vai vedätkö hampaat irves täysil ja parut syksyl ku ketjut ja rattaat loppu?
    Minä en ole purkanut koko takapäätä voitelua varten. Maalaisjärki sallittu tässä kohdin. *

    VFR on myity jo vuosia sitten. Se on kuitenkin fakta, että mukana tuleva työkalu on täysin riittävä säätöön. Säätöliike on kyllä melkoisen pieni. Vasara-taltta yhdistelmiä en 60.000km aikana koskaan tarvinnut.
    Mikäli sinä niitä käytät, se on yksi tapa muiden mukana ketjua kiristää.

    Ketjut kestävät sen 30-40 tonnia, hieman pyörästä ja ajosta riippuen.
    30.000 ite ajoin samoilla ketjuilla.
    ties kauanko edellinen?
    en puhunut mistään "lekasta" , vaan pikkuvasarasta ja pikkunaputtelusta talttapäiselllä meisselillä ja tosi varovasti.
    siinä ei tosiaan oo mitään joka vois särkyy lähelläkään.
    se takahaarukkahan on alumiinia.
    tarttuu näköjään kiinni tuo holkki aika tehokkaasti.
    tietty ku hakis ääripäät muutaman kerran , vois olla keveempi....
  12. #12
    mistäs lävestä sitä öljyy sin sais pantuu?
    ei mun mopossa ainakaan oo.
  13. #13
    Lainaa (niemi @ Huhti. 07 2009,14:12) kirjoitti
    mistäs lävestä sitä öljyy sin sais pantuu?
    ei mun mopossa ainakaan oo.
    ei oo rasvanippaa ei.
    monet ruiskii sitä ulkoopäin ihan vaan noin nin ko varmuuden vuoksi.
    mikähän hyöty silläkin lie?
    ainakaan täs tapaukses ei mitään.
    vfr 800 takarattaan kiristysmekanismin rasvaus ei onnistu tipalla öljyy... piste
    väittäkää mitä tykkäätte.
    näin asia on.
    tai sit kertokaa jotain mitä en tiedä



  14. #14
    Lainaa (800satku @ Huhti. 08 2009,03:50) kirjoitti
    vfr 800 takarattaan kiristysmekanismin rasvaus ei onnistu tipalla öljyy...
    väittäkää mitä tykkäätte.
    näin asia on.
    Vai ei voitelu auta? Selvähän se sitten on kun kerran tietäjä näin sanoo. Sinulla on säätö niin jumissa, että et saa säädettyä ketjua kuin vasaralla ja taltalla (jotka muuten tuhoavat sen hammaspyörän hienosti). Silti väität että edes säätömekanismin huolto ja voitelu ei auta sen kunnossapysymiseen ja käyttömukavuuteen. Ps. oletko muuten monesti omaasi voidellut vai tiedätkö vain varmuudella, että "ei se huolto mitään auta"?

    Joku kyseli rasvanipan perään aiemmin. Eihän esim vaijerissakaan ole rasvanippaa. Silti sitä voi voidella ja huoltaa hienosti ilman nippaakin.


    http://i26.photobucket.com/albums/c1...ll9/hub004.jpg

    Ohessa kuva takanavan säätömekanismista. Puhtaus on puoli ruokaa tuonkin säätömekanismin hyvään toimintaan. Voitelu ja oikeiden työkalujen käyttö on sitten se loppu-osa.

    80000 saa puolestani säätää pyöräänsä vaikka lyijylekalla. Kukin taitonja ja tajuamisensa mukaan näissä asioissa tietty etenee. Sen lyijylekan suosittelua muille oivana keinona kannattaa kuitenkin punnita toisenkin kerran.

    Ps. kuvan vasemmanpuolinen keskiö lienee juuri "taltta ja vasara on se paras säätötyökalu"- miehen jäljiltä.



    .
  15. #15
    Lainaa (vma @ Huhti. 08 2009,08:59) kirjoitti
    Lainaa (800satku @ Huhti. 08 2009,03:50) kirjoitti
    vfr 800 takarattaan kiristysmekanismin rasvaus ei onnistu tipalla öljyy...
    väittäkää mitä tykkäätte.
    näin asia on.
    Vai ei voitelu auta? Selvähän se sitten on kun kerran tietäjä näin sanoo. Sinulla on säätö niin jumissa, että et saa säädettyä ketjua kuin vasaralla ja taltalla (jotka muuten tuhoavat sen hammaspyörän hienosti). Silti väität että edes säätömekanismin huolto ja voitelu ei auta sen kunnossapysymiseen ja käyttömukavuuteen. Ps. oletko muuten monesti omaasi voidellut vai tiedätkö vain varmuudella, että "ei se huolto mitään auta"?

    Joku kyseli rasvanipan perään aiemmin. Eihän esim vaijerissakaan ole rasvanippaa. Silti sitä voi voidella ja huoltaa hienosti ilman nippaakin.


    http://i26.photobucket.com/albums/c1...ll9/hub004.jpg

    Ohessa kuva takanavan säätömekanismista. Puhtaus on puoli ruokaa tuonkin säätömekanismin hyvään toimintaan. Voitelu ja oikeiden työkalujen käyttö on sitten se loppu-osa.

    80000 saa puolestani säätää pyöräänsä vaikka lyijylekalla. Kukin taitonja ja tajuamisensa mukaan näissä asioissa tietty etenee. Sen lyijylekan suosittelua muille oivana keinona kannattaa kuitenkin punnita toisenkin kerran.

    Ps. kuvan vasemmanpuolinen keskiö lienee juuri "taltta ja vasara on se paras säätötyökalu"- miehen jäljiltä.
    kyl tuo holkki pitää irrottaa ennen rasvausta.
    muuten ei mee mistään.
    mitä muuten sin ruiskeit?
    terve järki sanoo et rasvaa pitää olla mut ei se sinne vaijerinkaan sisälle sen kuoren läpi mee...
    oon nähny kun vfr takapyörän laakeria vaihdetaan ja se ei oo ihan simppeli juttu. siks kiinnostaa toi rasvaläpi.



  16. #16
    kyl on ollu kova tarve säätää ketjuu.
    tai sit hajotettu irrotusvaiheees.
    ei se mulla ainakaan tolta näytä.
    millä pirulla tohon sisäreunaan saa tommoset lovet? sillä sehän on haarukan kyljes ilman rakoo.
    kiinnostas nähdä se haarukka raukka



  17. #17
    Lainaa (niemi @ Huhti. 08 2009,15:57) kirjoitti
    kyl tuo holkki pitää irrottaa ennen rasvausta.
    muuten ei mee mistään.
    mitä muuten sin ruiskeit?
    En koskaan yrittänyt saada säätimeen rasvaa, vaan ihan spray voiteluaineita käytin (CRC, WD40tms). Toki, 95% aineesta ei mennyt tuonne epäkeskon pinnalle vaan valui pois/meni ohi, mutta tarpeeksi sitä sinne kuitenkin tuntui menevän ujuttamalla ja sitkeällä yrittämisellä. Säädin nimittäin toimi erittäin herkästi koko 60tkm. Pyörä oli 750 VFR. ei 800.
    .
  18. #18
    Lainaa (vma @ Huhti. 08 2009,16:58) kirjoitti
    Lainaa (niemi @ Huhti. 08 2009,15:57) kirjoitti
    kyl tuo holkki pitää irrottaa ennen rasvausta.
    muuten ei mee mistään.
    mitä muuten sin ruiskeit?
    En koskaan yrittänyt saada säätimeen rasvaa, vaan ihan spray voiteluaineita käytin (CRC, WD40tms). Toki, 95% aineesta ei mennyt tuonne epäkeskon pinnalle vaan valui pois/meni ohi, mutta tarpeeksi sitä sinne kuitenkin tuntui menevän ujuttamalla ja sitkeällä yrittämisellä. Säädin nimittäin toimi erittäin herkästi koko 60tkm. Pyörä oli 750 VFR. ei 800.
    kyl toi mullakin toimii , vaikka vähän kankeesti kyl.
    ei sen varmaan kuulu muutenkaan liian löysä olla..
    mut tuo kuvan aiheuttanu tyyppi on kyl tehny jotain muuta ku kiristäny ketjuu. tai sit se on luullu et se pitää olla tosi kireellä. on tainnu koittaa vaihtaa laakerii ja kaikki ei ookkaan sujunu ihan niin ku piti.
  19.  
  20. #19
    ensimmäiseks tuon jäljen kun kuvas oli aiheuttajaksi sanonosin et ketju on katkennu.
    jälki yleensä rumaa.
    tuotahan joutus hakkaa 10v melkein joka päivä et sen sais ketjunkiristysinnolla tuohon kuntoon.
    perkeles