Probleema hanskattu eli kävin hakemassa tulpat ja otin nyt tällä kertaa basic tulpat. Käytännössä vaihdoin vain 1 ja 4 tulpan, koska 2 ja 3 vaikuttivat vähän turhan haasteellisilta tilan vähyyden vuoksi. Target on pyytää seuraavassa huolossa noi vaihdettavaksi.
Anyway sain pyörän käyntiin ja pienen yrittämisen jälkeen selkeästi alkoi toimimaan kaikilla pytyillä. Tämän jälkeen cruisailin ns. tarpeeksi eli eiköhän homma nyt ole bueno javascript:emoticon('')
Tulpat kastuneet, mutta kun en ole paljon noiden kanssa värkännyt niin optimistisesti ajattelen, että jospa annan tulppien kuivahtaa luonnollisesti.. eli ajan kanssa ja täten sais pyörän tulille, mutta kun tuo kärsivällisyys ei ole parhaimpia hyveitäni eli vituttaa odottaa.
Akussa on kyllä virtaa ja laturi on päällä koko ajan eli pyörittää hyvin, mutta kipinää ei näytä olevan.
Mikäli joutuu tulpat irroittamaan ja kuivaamaan niin tankin varmaan joutuu ottamaan irti jne, mutta olisiko mitään vippaskonsteja, jotka eivät vaatisi isompaa purkuoperaatiota asian nopeuttamiseksi ?
-Jonedude
Katso, ettei hapettumia tulpan johdoissa. Minkävuotinen Z:ta sulla on?
Moto Guzzi BrevaV 1100 -06
Kawasaki zg 1300 -84
Kawasaki Zephyr 750 -90
Kawasaki GpZ Ninja 600 -84
Kawasaki GpZ 550 -82
Vespa Piaggio 125 -81
08 ja niin surkuhupaisaa kun se onkin niin johan minä sen olen käyntiin saannutkin ja jopa pari sataa metriä ajannut, mutta sitten tuli taas lumi ja pakkaset, akku tyhjeni ja nähtävästi olin astetta liikaa käännellyt kahvaa kun sain nuo tulpat kastumaan.
Johtuen tuosta hyvästä hyvästä pyörrityksestä en ole oikein vakuuttunut, että vika on akussa / piuhoissa vain hieman äänestän nuiden tulppien märkyyden puolesta.
Taitaa olla vanha bensa ja puolityhjä akku kastellu tulpat. Uudet bensat ja tulpat kehiin vaan ja akun lataus täyteen ja uusi yritys.
Tulpat tahtovat tuhoutua kastumisen yhteydessä, eivätkä toivu entiselleen enää vaikka ne ajaisi kuumiksi. Iridium tulpat kestävät paremmin kastumista, nekin kastuvat mutta eivät kuole, kuten normaalitulpat, hieman kalliimmat ne on mutta kestävät pitempään.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Roger, pitää käydä hoidattaa siihen iridium tulpat. Olisiko vielä hieman ohjeistusta kuinka pääsen tulppiin käsiksi ?
-Jonedude
Eikun vaan tankki pois sit vaihtamaan. ne keskimmäisten pyttyjen tulpat on todella vittumaisen ahtaassa paikassa kun se runko nousee siihen yläpuolelle. Toivottavasti sulta löytyy erimallisia tulppa-avaimia. Tankin irrotuksessa on muuten hyvä olla joku kaveri joka kanttelee sitä tankkia niin saat ne letkujen liittimet auki.(jonedude @ Huhti. 05 2009,15:09) kirjoitti
SV650 -00 Z750 -07 WR400F -00
Itse ainakin totesin että se kawan oma tulppa-avain on ihan ehdoton tulppien 3. ja 4. kohalla. Voihan niitä jollain olla parempiakin, mut epäilen kyllä.(vlle @ Huhti. 06 2009,19:13) kirjoitti
![]()
Yep, kawan omaa tulppaavainta käytin ja nähdäkseni paras avain hommaan. Toinen ja kolmas ovat vaan astetta haastavimmissa paikoissa ..