Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Elikkä pulma olis seuraavanlainen,sliparin väliputken pää on millin ohkasempi kuin orkkis,vastakappaleessa olis tiiviste valmiina,mutta putken kiristin ei kiristä tarpeeks että tulis tiivis,millä saisin kasvatettua sliparin pään halkaisijaa 1-1.5mm,olisko alumiiniteippi vai mikä ratkaisu?
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  2. #2
    Toimisikos pakoputkikitti tuossa kohtaa... siis ihan putken saumojen tiivistämiseen tarkoitettu, mm. autovaraosaliikkeissä myytävä kitti. *

    E: Omassa kaapissa näyttäisi olevan "pakoputkiston asennustahna"



    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

    Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
  3. #3
    On vähän huonoja kokemuksia ks. aineesta.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  4. #4
    Lainaa (busai @ Huhti. 03 2009,20:59) kirjoitti
    On vähän huonoja kokemuksia ks. aineesta.
    Tjaa... Mulla taas on ihan hyviä kokemuksia ko. mömmöstä. Omassa liitoksessa toimii ainakin moitteetta.
    Luulenpa, että esim. tuolla mainitsemallasi alumiiniteipillä siitä ei kovin pitävää liitosta saa... ei ole kokemusta...
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

    Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
  5. #5
    Hieman iso väli, mutta eikös oluttölkin kyljestä ole tuollaisiin perinteisesti leikattu fylliä?
  6. #6
    Olisko tuossa ratkaisu? *
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  7. #7
    Lainaa (Seikkailu_R @ Huhti. 03 2009,21:11) kirjoitti
    Hieman iso väli, mutta eikös oluttölkin kyljestä ole tuollaisiin perinteisesti leikattu fylliä?
    Siellä välissä on nyt red bull tölkistä tehty viritelmä,mutta kun se tölkin pala piti halkaista niin epäilen että vuotaa siitä raosta,eikä tullut hakaisijaankaan varmaan tarpeeks paksuutta lisää,mitäs jos laittas kaks tölkin suikaletta ja raot vastakkaisille puolille vai oisko parempi tehdä isommasta tölkistä pitempi luiro ja pyörittää putken ympärille,pitää vielä korostaa että vastakappaleessa on tiiviste kun vaan sais slipariputken halkaisijaa kasvatettua 1-2mm,niin kiristyspanta kiristäis kunnolla.



    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  8. #8
    Eikös sellaistakin ole kuin pakoputkiteippi. Mites sellainen toimis?
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  9. #9
    Mietiskelin taannoin itse samaa, kun mopediin oli vaihdettu midpipet/sliparit. Orggis-väliputkissa oli tiiviste välissä, mutta tarvikeputkissa halkaisija oli isompi, jolloin tiiviste ei mahdu väliin. No eihän tuo sovite ihan millintarkka ole. Miten teflonteippi/PTFE-teippi? Tiivistääkö tuota nyt ylipäätään mikään teippi, mikä ei muutu edes himpan verran elastiseksi lämmetessään?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  10. #10
    Lainaa (killa @ Huhti. 03 2009,22:18) kirjoitti
    Tiivistääkö tuota nyt ylipäätään mikään teippi, mikä ei muutu edes himpan verran elastiseksi lämmetessään?
    Niinpä...
    Ja eihän tuo ole vielä kovinkaan iso väli, jos tosiaan halkaisija on 1mm erolla. *
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

    Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
  11. #11
    Lainaa (P.A. @ Huhti. 03 2009,22:25) kirjoitti
    Lainaa (killa @ Huhti. 03 2009,22:18) kirjoitti
    Tiivistääkö tuota nyt ylipäätään mikään teippi, mikä ei muutu edes himpan verran elastiseksi lämmetessään?
    Niinpä...
    Ja eihän tuo ole vielä kovinkaan iso väli, jos tosiaan halkaisija on 1mm erolla. *
    Ei oo paljon ei,mutta juurikin sen verran että vuotaa ja paukuttaa sen takia vähän liikaa,sama edellisessä pyörässä,loppui kun sai putket tiiviiks.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  12. #12
    Würthilta löytyy kuumankesto silikonia, pruuttaa sitä väliin ja anna kuivua, pitäisi säilyä joustavanakin vielä. Löytyy kai sitä muistakin kaupoista..
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  13. #13
    Jos välystä on tuo milli, niin ei siinä oikein mikään mömmö kestä, koska ennemmin tai myöhemmin se alkaa liikehtiä..

    Mulla on orggis putkessa slipari, vaikka siinä alunperin on bolt-on laippa. Tyhjensin katalysaattorin ja sen kuoresta tein muhvin sliparille. tuohon jouduin sorvaamaan muhvin, jonka tiggasin slipariin kiinni.. Alkuun koetin kaikenmaailman "juustoja" sinne väliin, mutta se ravisti itsensä irti muutaman sadan kilometrin jälkeen.. Ei siellä ollut välystä montaa kymppiä, mutta ei se vaan kestänyt..

    Eli kyllä sen on melkein oltava tiukka paketti.. Vaikka klemmarissa vara riittäisikkin ja putki nappaisi kiinni, niin silti se kiinnitys on niin, että ulompi puolisko on on kartiona, eikä tue muuta kuin sieltä ihan kärjeltä.. Kunnon sovite, niin ei tarvitse sen kanssa tapella hienoina kesäpäivinä..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  14. #14
    http://www.permatex.fi/Tiivisteainee...isteaineet.htm

    Tuota ainetta suosittelee Two Brothers käyttämään ko. liitoksen tiivistämiseen.

    - Pasi
  15. #15
    Lainaa (busai @ Huhti. 03 2009,22:33) kirjoitti
    Ei oo paljon ei,mutta juurikin sen verran että vuotaa ja paukuttaa sen takia vähän liikaa,sama edellisessä pyörässä,loppui kun sai putket tiiviiks.
    Jaa tuossakohan sitten mahtais ollakkin syy tuohon että itellä tänään pyörässä paukkui kunnolla ja iski 10 sentin lieskaa putken päästä kovalla kaasutuksella kun on aika iso vuoto vielä tuossa putkessa. Putki vähän vaiheessa vielä.
  16. #16
    Lainaa (jta @ Huhti. 04 2009,21:49) kirjoitti
    Lainaa (busai @ Huhti. 03 2009,22:33) kirjoitti
    Ei oo paljon ei,mutta juurikin sen verran että vuotaa ja paukuttaa sen takia vähän liikaa,sama edellisessä pyörässä,loppui kun sai putket tiiviiks.
    Jaa tuossakohan sitten mahtais ollakkin syy tuohon että itellä tänään pyörässä paukkui kunnolla ja iski 10 sentin lieskaa putken päästä kovalla kaasutuksella kun on aika iso vuoto vielä tuossa putkessa. Putki vähän vaiheessa vielä.
    Ei siinä mitään jos paukkuu vähän reippaammilta kiekoilta moottorijarrulla,päinvastoin,mutta kun paukkuu koko ajan pienilläkin kiekoilla.
    Eilen kun oli kostee ja aika kylmä päivä niin huomas hyvin kun löi höyryä/sauhua liitoksen välistä kun piti kättä vaimentimen reiän edessä,välys on juurikin niin pieni ettei sinne mitään mönjiä oikein saa väliin,tulee pois sitä mukaa kun työntää putkea toisen sisään,auton pakoputki klemmarilla olen saanut tiiviitä liitoksia ed. pyyörissäni,mutta tässä on kiristyspanta hitsattu kiinni ja siellä on sellanen suojapelti ettei sinne saa sellasta.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  17. #17
    Lainaa (busai @ Huhti. 05 2009,09:18) kirjoitti
    Lainaa (jta @ Huhti. 04 2009,21:49) kirjoitti
    Lainaa (busai @ Huhti. 03 2009,22:33) kirjoitti
    Ei oo paljon ei,mutta juurikin sen verran että vuotaa ja paukuttaa sen takia vähän liikaa,sama edellisessä pyörässä,loppui kun sai putket tiiviiks.
    Jaa tuossakohan sitten mahtais ollakkin syy tuohon että itellä tänään pyörässä paukkui kunnolla ja iski 10 sentin lieskaa putken päästä kovalla kaasutuksella kun on aika iso vuoto vielä tuossa putkessa. Putki vähän vaiheessa vielä.
    Ei siinä mitään jos paukkuu vähän reippaammilta kiekoilta moottorijarrulla,päinvastoin,mutta kun paukkuu koko ajan pienilläkin kiekoilla.
    Eilen kun oli kostee ja aika kylmä päivä niin huomas hyvin kun löi höyryä/sauhua liitoksen välistä kun piti kättä vaimentimen reiän edessä,välys on juurikin niin pieni ettei sinne mitään mönjiä oikein saa väliin,tulee pois sitä mukaa kun työntää putkea toisen sisään,auton pakoputki klemmarilla olen saanut tiiviitä liitoksia ed. pyyörissäni,mutta tässä on kiristyspanta hitsattu kiinni ja siellä on sellanen suojapelti ettei sinne saa sellasta.
    Silikoonia väliin, ei tietty mitään saniteettisilikoonia
    Crossipuolella ainakin korvattiin pakoaukontiiviste silikoonilla ja toimii, todistetusti!
    KTM SMT 990 LE 2010
  18. #18
    Lainaa (busai @ Huhti. 05 2009,09:18) kirjoitti
    Ei siinä mitään jos paukkuu vähän reippaammilta kiekoilta moottorijarrulla,päinvastoin,mutta kun paukkuu koko ajan pienilläkin kiekoilla.
    Eilen kun oli kostee ja aika kylmä päivä niin huomas hyvin kun löi höyryä/sauhua liitoksen välistä kun piti kättä vaimentimen reiän edessä,välys on juurikin niin pieni ettei sinne mitään mönjiä oikein saa väliin,tulee pois sitä mukaa kun työntää putkea toisen sisään,auton pakoputki klemmarilla olen saanut tiiviitä liitoksia ed. pyyörissäni,mutta tässä on kiristyspanta hitsattu kiinni ja siellä on sellanen suojapelti ettei sinne saa sellasta.
    Tässä omassa tapauksessahan on siis kyse ihan tallissa päristelyssä. En oo vielä tielle asti tuolla päässy. Väheni ainakin nyt paukkuminen kun sai muutoksia tehtyä että klemmarit kiristää paremmin. Jäi tosin vielä vähän vuotaan mutta ei tuntunu paukkuvan kuin enää harvoin. Eilen paukkui tyhjäkäynnilläkin.
  19. #19
    Jaahas taitaa olla mulla samaa vikaa. Pyörä kyllä pelaa loistavasti mut vuotaa senverran vaimentimen liitoksesta, että paukkaa aika railakkaasti moottorijarrutuksessa. Voihan se olla myös ettei seokset oo ihan kohdallaan.
    -Veturimiehet heiluttaa-
  20. #20
    Joo näyttäis tuo Scorpioni nyt sitten kans vuotavan sekä väliputken ylä- että alapäästä, ainakin jotain hyöryä sieltä puhisi kun tyhjäkäyttelin.

    Alapäätä luultavasti en ole kiristänyt tarpeeksi klemmarilla, ehkä se korjaantuu lisää kiristämällä tai sitten ei.

    Yläpäässä on se jousisysteemi, että se varmaan sitten kaipaa jotain tiivistettä.

    Onkos kolmessa vuodessa tullut mitään uusia läpimurtoja tälle alueelle?
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  21. #21
    Moottorin tiivistemassaa liitoksiin ja alapäähän pakoputkiklemmari niin saa kunnolla kiristettyä,noi on tepsinyt ja jos on liitos väljä luokkaa 1-2mm niin kaljatölkistä tiivistettä väliin.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  22. #22
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Moottorin tiivistemassaa liitoksiin ja alapäähän pakoputkiklemmari niin saa kunnolla kiristettyä,noi on tepsinyt ja jos on liitos väljä luokkaa 1-2mm niin kaljatölkistä tiivistettä väliin.
    Jep, ihan kunnon klemmari millä saa kiristettyä, ei mitään niitä alkuperäsiä pantoja.

    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  23. #23
    Laitoin Permatex Ultra Copperia ja tuntui auttavan. Ainakaan ekojen pöristelyjen jälkeen ei ole vuotoa havaittavissa.

    Ostin myös heavy-duty klemmarin, mutta mennään sliparin pannalla kun se on kauniimpi ja näyttäisi riittävän toistaiseksi.
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  24. #24
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Tännään se sitten tuli, eli Arrow Thunder dark -slipari Gixxuun. Vaimentimen ja väliputken pakkauksista löytyi tuollaiset liquid metal -pussit, mutta Italian poijat eivät olleet muistaneet laittaa asennusohjeita paketteihin mukaan.

    Onko noita tarkoitus laittaa noihin liitoskohtiin jokatapauksessa vai ainoastaan, jos liitos on väljä? Sunnuntaina olis tarkoitus laittaa slipari paikoilleen. Ja miten tuon asennuksen jälkeen? Kovaa ajoa ja äänistä nauttimista vai tuleeko aloitella hissukseen?

    Kiitos etukäteen neuvoista.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  25. #25
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Tännään se sitten tuli, eli Arrow Thunder dark -slipari Gixxuun. Vaimentimen ja väliputken pakkauksista löytyi tuollaiset liquid metal -pussit, mutta Italian poijat eivät olleet muistaneet laittaa asennusohjeita paketteihin mukaan.

    Onko noita tarkoitus laittaa noihin liitoskohtiin jokatapauksessa vai ainoastaan, jos liitos on väljä? Sunnuntaina olis tarkoitus laittaa slipari paikoilleen. Ja miten tuon asennuksen jälkeen? Kovaa ajoa ja äänistä nauttimista vai tuleeko aloitella hissukseen?

    Kiitos etukäteen neuvoista.
    Eikö kukaan...?
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  26. #26
    Tahnaa laitetaan liitoksiin, jotta ne saa auki sitten myöhemmin ja kai se samalla tiivistää liitosta. Sitten vaan kovaa ajoa.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  27. #27
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Aiheeseen sopien, niin mullakin on tallissa joku tarvikepönttö, tosin mallia bolt-on, eli kolmella pultilla kiinni. No, siinä kannussa on löysästi kiinni sellainen rinkula mihin pakoputki pulttaantuu kiinni. Se "rinkula" ei kiristä pönttöä putkeen, vaan kannu jää helisemään siihen putken päähän kannattimensa varaan vaikka pultit on tiukassa. Pakokaasuakin tulee sieltä raosta. Kuuluukohan tuollaista tiivistää jollain tökötillä, joku noista edellämainituista (eiks siinä jotain ollot)? Toi Suzuki RF:n alkuperäisvaimennin kun on oikeesti aika järjettömän tehokas… Mummot pelästyy jos pieraisee liikennevaloissa…
  28. #28
    ^Onko sulla tiiviste tallessa? Kuulostaa vähän oudolta, että se pöntön laippa ei ole kiinteä...
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 18.04.2013 klo 11:11.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  29. #29
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  30.  
  31. #30
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    ^Onko sulla tiiviste tallessa? Kuulostaa vähän oudolta, että se pöntön laippa ei ole kiinteä...
    Joo kyllä siellä se tiiviste on, se tosiaan on tuo laikka mihin nuo pultit kiinnittyy, mikä on irtonainen siinä kannuussa. Kannu siis heiluu ja vuotaa laikan ja kannun välistä vaikka kannun laikka on kireällä pakoputken laikassa.

    Ja se ei näytä mitenkään että se olisi rikki tms.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen