Elikkä pulma olis seuraavanlainen,sliparin väliputken pää on millin ohkasempi kuin orkkis,vastakappaleessa olis tiiviste valmiina,mutta putken kiristin ei kiristä tarpeeks että tulis tiivis,millä saisin kasvatettua sliparin pään halkaisijaa 1-1.5mm,olisko alumiiniteippi vai mikä ratkaisu?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Toimisikos pakoputkikitti tuossa kohtaa... siis ihan putken saumojen tiivistämiseen tarkoitettu, mm. autovaraosaliikkeissä myytävä kitti. *
E: Omassa kaapissa näyttäisi olevan "pakoputkiston asennustahna"
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
On vähän huonoja kokemuksia ks. aineesta.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Tjaa... Mulla taas on ihan hyviä kokemuksia ko. mömmöstä. Omassa liitoksessa toimii ainakin moitteetta.(busai @ Huhti. 03 2009,20:59) kirjoitti
Luulenpa, että esim. tuolla mainitsemallasi alumiiniteipillä siitä ei kovin pitävää liitosta saa...ei ole kokemusta...
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Hieman iso väli, mutta eikös oluttölkin kyljestä ole tuollaisiin perinteisesti leikattu fylliä?
Olisko tuossa ratkaisu? *![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Siellä välissä on nyt red bull tölkistä tehty viritelmä,mutta kun se tölkin pala piti halkaista niin epäilen että vuotaa siitä raosta,eikä tullut hakaisijaankaan varmaan tarpeeks paksuutta lisää,mitäs jos laittas kaks tölkin suikaletta ja raot vastakkaisille puolille vai oisko parempi tehdä isommasta tölkistä pitempi luiro ja pyörittää putken ympärille,pitää vielä korostaa että vastakappaleessa on tiiviste kun vaan sais slipariputken halkaisijaa kasvatettua 1-2mm,niin kiristyspanta kiristäis kunnolla.(Seikkailu_R @ Huhti. 03 2009,21:11) kirjoitti
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Eikös sellaistakin ole kuin pakoputkiteippi. Mites sellainen toimis?
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Mietiskelin taannoin itse samaa, kun mopediin oli vaihdettu midpipet/sliparit. Orggis-väliputkissa oli tiiviste välissä, mutta tarvikeputkissa halkaisija oli isompi, jolloin tiiviste ei mahdu väliin. No eihän tuo sovite ihan millintarkka ole. Miten teflonteippi/PTFE-teippi? Tiivistääkö tuota nyt ylipäätään mikään teippi, mikä ei muutu edes himpan verran elastiseksi lämmetessään?
Niinpä...(killa @ Huhti. 03 2009,22:18) kirjoitti
Ja eihän tuo ole vielä kovinkaan iso väli, jos tosiaan halkaisija on 1mm erolla. *![]()
Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050
Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
Ei oo paljon ei,mutta juurikin sen verran että vuotaa ja paukuttaa sen takia vähän liikaa,sama edellisessä pyörässä,loppui kun sai putket tiiviiks.(P.A. @ Huhti. 03 2009,22:25) kirjoitti
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Würthilta löytyy kuumankesto silikonia, pruuttaa sitä väliin ja anna kuivua, pitäisi säilyä joustavanakin vielä. Löytyy kai sitä muistakin kaupoista..
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Jos välystä on tuo milli, niin ei siinä oikein mikään mömmö kestä, koska ennemmin tai myöhemmin se alkaa liikehtiä..
Mulla on orggis putkessa slipari, vaikka siinä alunperin on bolt-on laippa. Tyhjensin katalysaattorin ja sen kuoresta tein muhvin sliparille. tuohon jouduin sorvaamaan muhvin, jonka tiggasin slipariin kiinni.. Alkuun koetin kaikenmaailman "juustoja" sinne väliin, mutta se ravisti itsensä irti muutaman sadan kilometrin jälkeen.. Ei siellä ollut välystä montaa kymppiä, mutta ei se vaan kestänyt..
Eli kyllä sen on melkein oltava tiukka paketti.. Vaikka klemmarissa vara riittäisikkin ja putki nappaisi kiinni, niin silti se kiinnitys on niin, että ulompi puolisko on on kartiona, eikä tue muuta kuin sieltä ihan kärjeltä.. Kunnon sovite, niin ei tarvitse sen kanssa tapella hienoina kesäpäivinä..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
http://www.permatex.fi/Tiivisteainee...isteaineet.htm
Tuota ainetta suosittelee Two Brothers käyttämään ko. liitoksen tiivistämiseen.
- Pasi
Jaa tuossakohan sitten mahtais ollakkin syy tuohon että itellä tänään pyörässä paukkui kunnolla ja iski 10 sentin lieskaa putken päästä kovalla kaasutuksella kun on aika iso vuoto vielä tuossa putkessa. Putki vähän vaiheessa vielä.(busai @ Huhti. 03 2009,22:33) kirjoitti
Ei siinä mitään jos paukkuu vähän reippaammilta kiekoilta moottorijarrulla,päinvastoin,mutta kun paukkuu koko ajan pienilläkin kiekoilla.(jta @ Huhti. 04 2009,21:49) kirjoitti
Eilen kun oli kostee ja aika kylmä päivä niin huomas hyvin kun löi höyryä/sauhua liitoksen välistä kun piti kättä vaimentimen reiän edessä,välys on juurikin niin pieni ettei sinne mitään mönjiä oikein saa väliin,tulee pois sitä mukaa kun työntää putkea toisen sisään,auton pakoputki klemmarilla olen saanut tiiviitä liitoksia ed. pyyörissäni,mutta tässä on kiristyspanta hitsattu kiinni ja siellä on sellanen suojapelti ettei sinne saa sellasta.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Silikoonia väliin, ei tietty mitään saniteettisilikoonia(busai @ Huhti. 05 2009,09:18) kirjoitti
Crossipuolella ainakin korvattiin pakoaukontiiviste silikoonilla ja toimii, todistetusti!
KTM SMT 990 LE 2010
Tässä omassa tapauksessahan on siis kyse ihan tallissa päristelyssä. En oo vielä tielle asti tuolla päässy. Väheni ainakin nyt paukkuminen kun sai muutoksia tehtyä että klemmarit kiristää paremmin. Jäi tosin vielä vähän vuotaan mutta ei tuntunu paukkuvan kuin enää harvoin. Eilen paukkui tyhjäkäynnilläkin.(busai @ Huhti. 05 2009,09:18) kirjoitti
Jaahas taitaa olla mulla samaa vikaa. Pyörä kyllä pelaa loistavasti mut vuotaa senverran vaimentimen liitoksesta, että paukkaa aika railakkaasti moottorijarrutuksessa. Voihan se olla myös ettei seokset oo ihan kohdallaan.
-Veturimiehet heiluttaa-
Joo näyttäis tuo Scorpioni nyt sitten kans vuotavan sekä väliputken ylä- että alapäästä, ainakin jotain hyöryä sieltä puhisi kun tyhjäkäyttelin.
Alapäätä luultavasti en ole kiristänyt tarpeeksi klemmarilla, ehkä se korjaantuu lisää kiristämällä tai sitten ei.
Yläpäässä on se jousisysteemi, että se varmaan sitten kaipaa jotain tiivistettä.
Onkos kolmessa vuodessa tullut mitään uusia läpimurtoja tälle alueelle?![]()
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Moottorin tiivistemassaa liitoksiin ja alapäähän pakoputkiklemmari niin saa kunnolla kiristettyä,noi on tepsinyt ja jos on liitos väljä luokkaa 1-2mm niin kaljatölkistä tiivistettä väliin.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Laitoin Permatex Ultra Copperia ja tuntui auttavan. Ainakaan ekojen pöristelyjen jälkeen ei ole vuotoa havaittavissa.
Ostin myös heavy-duty klemmarin, mutta mennään sliparin pannalla kun se on kauniimpi ja näyttäisi riittävän toistaiseksi.![]()
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Tännään se sitten tuli, eli Arrow Thunder dark -slipari Gixxuun.Vaimentimen ja väliputken pakkauksista löytyi tuollaiset liquid metal -pussit, mutta Italian poijat eivät olleet muistaneet laittaa asennusohjeita paketteihin mukaan.
Onko noita tarkoitus laittaa noihin liitoskohtiin jokatapauksessa vai ainoastaan, jos liitos on väljä? Sunnuntaina olis tarkoitus laittaa slipari paikoilleen. Ja miten tuon asennuksen jälkeen? Kovaa ajoa ja äänistä nauttimista vai tuleeko aloitella hissukseen?
Kiitos etukäteen neuvoista.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Tahnaa laitetaan liitoksiin, jotta ne saa auki sitten myöhemmin ja kai se samalla tiivistää liitosta. Sitten vaan kovaa ajoa.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Aiheeseen sopien, niin mullakin on tallissa joku tarvikepönttö, tosin mallia bolt-on, eli kolmella pultilla kiinni. No, siinä kannussa on löysästi kiinni sellainen rinkula mihin pakoputki pulttaantuu kiinni. Se "rinkula" ei kiristä pönttöä putkeen, vaan kannu jää helisemään siihen putken päähän kannattimensa varaan vaikka pultit on tiukassa. Pakokaasuakin tulee sieltä raosta. Kuuluukohan tuollaista tiivistää jollain tökötillä, joku noista edellämainituista (eiks siinä jotain ollot)? Toi Suzuki RF:n alkuperäisvaimennin kun on oikeesti aika järjettömän tehokas… Mummot pelästyy jos pieraisee liikennevaloissa…
^Onko sulla tiiviste tallessa? Kuulostaa vähän oudolta, että se pöntön laippa ei ole kiinteä...
![]()
Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 18.04.2013 klo 11:11.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
olisko tosta hjelppiä http://kauppa.mimoto.fi/product/683/...imen-valihylsy
parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !
KAWASAKI