Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Ostin päivälleen seitsemän viikkoa sitten moottoripyörän ns. harmaatuojayrityksestä. Pyörä on edelleen saamatta. Kuulemma autoverouudistus on ruuhkauttanut tullin niin pahoin, että voi että...

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko vihtaani kustu?
    Suzuki GSX 1250 FA vm. 2011
    Veikkaan, että joku muu osti pyöräsi sillä ehdolla, että saa sen x.x.2009 mennessä ja sinulle hommataan uutta - ehkäpä jopa samanväristä, jos löytyy.

t. Pessimisti
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Niin siis pyörä on kuulemma ollut liikkeessä jo pari viikkoa, mutta veropaperit ovat jumissa tullissa
    Suzuki GSX 1250 FA vm. 2011
    kliketi *olisko tuossa aiheeseen liittyvää asiaa

Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Katoppa tullin sivuilta löytyykö ko. pyörämalli mahti-järmestelmästä, jos löytyy niin vihtaasi on kustu. Harvinaisempien pyörien veropäätökset kestävät pitemmän aikaa.
    Vein omat paperit tulliin 20.3 ja sain veropäätöksen 25.3 pyörä löytyi mahtista.
    Miksi et verottanut itse? Olisit säästänyt viidesosan veroista

Ethän ole maksanut kauppasummaa ja jos olet niin onhan kaikki paperilla toimituspäivä, hinta ja yms. Tiedäthän edes pyöräsi valmistusnumeron, jos myyjäkään ei osaa vastata voinet purkaa kaupan mikäli myyjä vastaa puhelimeen?
    R1250GS
    Eihän veropäätöksen odottelun takia olla ajamatta. Pyydä myyjää
    hakemaan käyttöönottoilmoitus tullista ja siirtotarrat , niin eiku baanalle.
  7.  
    Itse vein verolaput tampereen tulliin 28.3 ja sieltä sanottiin että ei ole jonoa paljonkaan, kuulemma max kaksi viikkoa menee ja veropäätös on kotona...

Toisaalta, se oli vain sanallinen lupaus tullin puolelta kun asiaa tiedustelin, katsotaan... Siinä samalla niitänäitä jutellessa tullimies sanoi että melko paljon käytettyä auto/prätkä -kalustoa haettiin 16-31.3 välisenä aikana ulkomailta.

Itse osuin "hyvään" rakoon ja venailin "vain" puolisen tuntia omaa vuoroani, mutta niitäkin oli ollut jotka olivat joutuneet venailemaan siellä tuntitolkulla.