mikä hemmetti vapisuttaa etupäätä mun suitsassa.renkaat on vaihdettu ja vapina senkus jatkuu.ja etupää on muutenki vähän hervoton,ei laakerivikaa eikä väljyyttä mut hellittää otetta tnkosta ni vapinaalkaa :
ari.Tuovinen
Onko ohjausakselin laakerin kireys tarkistettu?
Superbike #7
Hyvin valittu otsikko, onhan se sentään paikkakunnan ja nimimerkin kanssa sama.
Kannattaa mainita esim tarkemmin mikä pyörä..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Ihan varmastiko ei laakerivikaa? Ohjauslaakeri joko löysällä, kireällä tai rikki? Putket pahasti epäsynkassa tai toinen jousi poikki?
Suotakoon noviisille etsikkoaikaa....
-hh-
Onko vanne suora ja rengas tasapainossa?
Otsikko muutettu aiheeseen sopivaksi.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Mulla vatkas tankoa koska oli rengas kulunu pykälikkääkäs ja epätasapainossa..
-JAAJAA RacingTeam-
-------GSX1400T--------
Ahtamalla paranee!
http://gsx1400turbo.blogspot.com/
Emäputken laakeri, swingin laakeri, ketjut, kaikki OK?
Onko perälaukkua? Ja mikä Suzuki kyseessä?
Taivas saa odottaa
kyseessä on suzuki gsx 1100F.-88v. Alla on uudet renkaat,tasapainoitetut.Etupään jouset,stefat uudet. Takana on laukku.![]()
ari.Tuovinen
Tuleeko se vapina tietyissä nopeuksissa... mä epäilisin ohjauslaakeria tai renkaan tasapainoitusta.
Honda VTR 1000 f
All for one
Tom *& Jerry team
renkaat on tasapainoitettu eikä se vapise pelkästään tietyssä nopeuksissa.eikä tunnu normaali ajossa,mutta kun hellttää otteen tankosta ni koko pyörä rupee vapiseen.en ole tarkastanu etu pään kireyttä enkä laakeria mutta pitää varmaan käydä purkamassa sekin.
ari.Tuovinen
Myös uusi eturengas voi aiheuttaa väpätysilmiön jos se ei ole pyörään sopiva. Itsellä uusi Pirelli Sport Demon oli juuri tämmöinen, pyöränä G-malli. Väristys loppui kun laitettiin pyörimään väärään suuntaan, tosin elinkaaren lopussa se sitä alkoi jonkun verran tekemään.
V-mallinen kuviointi eturenkaassa versus pyörimissuunta on monesti ollut syynä ainakin tietyllä nopeudella tapahtuvaan stongan värinään.
Voihan tuo runko elää muualtakin kuin etupäästä...?
(hius-)murtuma jossakin kohtaa runkoa?
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
etupään laakeri on kiristetty ja vapina loppu .kiitti neuvoista pyöra menee taas ku juna.![]()
ari.Tuovinen
Minulla oli myös vapinaa ja pyörä oli diversion 600 ja takalaukku oli syyllinen. Laukkutelieeseen laitettiin pohja kumit, kun oli hävinneet ja vapinaa ei tullut enää norm. ajossa.(hattula @ Huhti. 04 2009,11:45) kirjoitti
Ei kuitenkaan loppunut jos irroitti kädet tangosta.
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
mun täytyy kokeilla toi laukku juttuki ,otin sen pois kun kävin testaamassa.mut se selvii tuota pikaa rupeeko vapiseen kun laitan laukun takas.
ari.Tuovinen
Maailmassa on sellainen kuuluisa unkarilainen arkkitehti kuin Moholinagu (plus tarpeelliset terpentiinit tekstin päälle). Se anto tyttärelleen nimeksi Hattula, kun sen mielestä Hattulan vanha kirkko on sikahieno. Hattula Moholinagu, ei paskempi nimi ihmiselle.(hattula @ Huhti. 05 2009,13:06) kirjoitti
Minulla oli fz1:ssä takalaukku 47 l, ja ei ollut puhettakaan että olisi voinut stongasta irti ajossa laskea sen verran paljon alkoi vispaamaan....(hattula @ Huhti. 05 2009,16:20) kirjoitti
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Sama puistatus ongelmaa oli itselläni samanlaisessa suzukissa. Vaihdoin ensin kanssa eteen kaikki hilut, ja eipä vaan asettunut. Sitten aloin zoomailemaan tarkemmin sitä keskilaakeria. Ei sitä välystä oikein paikallaan meinaa huomata vaikka kuinka vääntelee paikallaan etujarru päällä. Sen laakerin saa vetää näköjään aika tiukkaan, sen jättää näköjään helposti löysäksi edelleen. Jos ratti kääntyy vielä helposti eturengas ilmassa, omalla painollaan, niin on ok. Tai ainakin minä päätteli ja toimin näin, oikea momentti?(hattula @ Huhti. 04 2009,11:45) kirjoitti
?
Loppui tärinät.![]()