Huomasin eilen että jäähdytysnesteen pinta on laskenut F tasolta L tasolle. Tänään katselin mahdollisia vuotoja letkujen liitoksista mutta en huomannut vuotoja. Nesteet vaihdettiin liikkeessä talven aikana. Onko mahdollista että nestettä häviää järjestelmästä? *
Painekorkin vieressä olevassa kumisessa suojassa (suojaa lialta jne) oli valumajälkiä, en tiedä onko se jäähdytysnestettä vai jarrunestettä *
Pitää kai soittaa maanantaina kyseiseen liikkeeseen ja sanoa että hoitaisivat työnsä kunnolla *
Voiko se painekorkki olla rikki ja päästää nestettä pihalle jo pienemmässä paineessa kuin ehkä korkki?
Voithan täyttää uudelleen full-merkkin ja ajaa hetki ja tarkistaa (kylmästä) koneesta häviääkö neste.Mahdolliset vuotopaikat on letkut,liitokset,vesipumpun akseli tai kannentiiviste ellei korkki ole rikki.Tuskin olet saanut kansipahvia poltettua?
edit. Jäähdyttäjän kennosto ehjä? Ei kalkkeutumia ulkopuolella?
Hyvin mahdollista, että järjestelmään jäänyt jonnekin pieni ilmakupla ja nyt poistunut koneen kunnolla lämmitessä järjestelmästä, joten täytä uudelleen Full merkkiin ja seuraa tilannetta. Hyvin mahdollista, että "vuotoa" ei enään ole....tai sitten kyseessä onkin oikea vuoto.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Kennosto näyttäisi olevan ehjä ja kansipahvia ei mun ajoilla polteta
Pitää illemmalla käyttää kone lämpimäksi ja tarkistaa kaikki liitokset![]()
Nestettä ei tarvitse kylmänä olla F-merkkiin asti, kunhan on L:ssä niin se riittää. Eikä kannata laittaa liikaa nestettä, se tulee kuitenkin ulos kun neste kuumenee ja laajenee. Jäähdytyksen tehokkuuteen nesteen määrällä ei ole vaikutusta, kunhan on vähintään alarajalla.
Nesteen vaihdossa jää yleensä aina vähän ilmaa joka poistuessaan vähän laskee pintaa.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Viimekesänä itsekkin jouduin lisäämään nestettä kun oli pinta alarajassa. Mitään vuotoa en myöskään havainnut vaan johonkin se neste vaan "mystisesti" hävisi. Nesteenlisäyksen jälkeen en enää katoamista havainnut. Samanlaisella pyörällä kuin sinä ajelin silloin.(SB2 @ Huhti. 04 2009,14:45) kirjoitti
Ota se painekorkki irti ja katso olisiko mahdollisesti rikki. Jos sieltä on oikeasti kadonnut nestettä koko viivojen välille menevä määrä, niin vuoto kyllä pitäisi olla huomattavissa.
Veikkaan kuitenkin, että systeemi on vain ilmannut itsensä vaihdon jälkeen, kuten tuossa aiemmin ehdotettiin. Lisäät nestettä ylärajaan, käytät kunnolla lämpimäksi ja käyt läpi liitokset.
Utah:"Eikä kannata laittaa liikaa nestettä, se tulee kuitenkin ulos kun neste kuumenee ja laajenee. Jäähdytyksen tehokkuuteen nesteen määrällä ei ole vaikutusta, kunhan on vähintään alarajalla."
Voi sen nyt ylärajaan huoletta täyttää, luulisi siellä sen verran olevan vielä tilaa laajentua.
Käytin konetta enkä uomannut vuotoja missään
Nestepinta nousu viivojen puoliväliin lämpimällä koneella. Seuraavien ajojen jölkeen näkee onko pita laskenut, lisäsin nyt ylärajaan saakka nestettä.
Neste laajenee lämmetessään hieman..........(SB2 @ Huhti. 04 2009,17:16) kirjoitti
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
niin tuppaa tapahtumaan... pinta puoliväliin mitta asteikkoon kylmänä ihan ok...glykooli tulee ulos piennemästä reiästä lämmetessä kuin vesi ja jättää vuotokohtaan harmaata mömmöä...kannattaa tsekata letkuklemmarit että ovat tiukalla...(Pave. @ Huhti. 04 2009,17:19) kirjoitti
<br />