terve!haluaisin tietää mielipiteitä dynojetin suutinsarjoista!
lähinnä kokemuksia neuloista! olen kuullut että neulat olisivat nii karkeeta tekoa että kuluttaa suutinputket väljiksi.onko mitään perää!itellä on sliparin asennus tulossa/penkitys!kannattaako hommata vai vaihtaako pelkät suuttimet jos tarvii???![]()
Priippuu vähän, onnistuu kyllä esim. prikkoja lisäämällä nostaa neuloja myös ja sitten vain soppelia suutinta kehiin, mutta säätämisen kannalta noi valmiiden sarjojen neulat nopsempia ja helpompia mielestäni. Lisäksi aika hyvin tuntui pitävän noi Dynojetin antamat vakiosäädöt/arvot kutinsa ainakin ysiärrän kohdalla.
Mulla on ollut Dynon sarja nyt n. 10tkm sisällä ja viimeksi rassatessani en mitään kulumista (silmämääräistä siis) huomannut.
- P
Edit: pelkillä suuttimien (pää) vaihdolla et pääse vaikuttamaan kuin yhteen kaasualueeseen, jos soppaa halutaan lisätä koko alueelle, niin vaatii mm. neulojen säätämistä..
mul on zx-6r 2000 ja käsittääkseni siin on neuloissa säätömahdollisuus(mikunin kaasarit)pyöräliikkeen huoltomies vaan sano et on joutunu vaihtamaan useampia kaasari satseja juuri tuon takia!en kyl tiiä mihin pyöriin!!!!(Perkele @ Helmi. 13 2009,14:34) kirjoitti
eeh... nyt menee kyllä vähän liian pelottelun puolelle.(husja @ Helmi. 13 2009,14:43) kirjoitti
materiaalina dynon neuloissa on joissain sarjoissa titaani, ja se on kovempana kuin suutinten/putkien metalli syönyt downdraft kaasuttimissa sitä suutinputkea ovaaliksi.
siitä aiheutuu tietenkin se että bensiiniä pääsee valumaan sylintereihin hieman, vaikka kaasu olisikin kiinni, eli seos rikastuu. tätä ei pysty kompensoimaan kunnolla säätämällä neuloja laihemmalle, koska kaikki seosalueet rikastuvat siihen asti kun neula suutinputkessa vaikuttaa.
kuitenkin kyseessä on pitkäaikaisen käytön aiheuttama kuluminen (yleensä +30thkm) joten siitä nyt ei kannata murehtia sen enempää. mahtuu noihin kilometreihin muitakin murheita.
koko kaasuttimia ei tarvitse missään tapauksessa tämän asian vuoksi vaihtaa. uudet neulat/suutinputket mikäli bensankulutus alkaa kasvaa ja alakierroksilla pyörä puutuu.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
jepulis!ittekii ihmettelin et miks kaasuttimet on joutunu vaihtaa kun putket on vaihdettavat! eiköhän nuo uskalla sit laittaa!(Cterror @ Helmi. 13 2009,14:59) kirjoitti
Suutinsarjat ovat vaikea asia, se ei ole niin että kun pääsuutinta kasvatetaan ja neulaa nostetaan tai ohennetaan potkua tulee lisää. Lähtökohta kuitenkin että pyörä on tullut aikoinaan tehtaalta oikein säädettynä.
Suuttimia (välikäynti/pää) ja neuloja muuttamalla, pitää tietää mihin se vaikuttaa. Ts pitää tietää kaasuttimen toimintaperiaate, ns yritys ja sata erehdystä periaatteella ei tahdo onnistua.
Koko systeemissä ilmanpuhdistin, kaasuttimen säädöt, pakoputki, yksi muutos vaikuttaa kaikkeen.
Itse kerran ostin Triumphiin Dunojetin suutin /neula sarjan, laitoin paikoilleen, koneen käynti meni päin per"#ttä. Kävi rikkaalla kaikilla alueilla, ei ollut tehoa jne. Suutin sarja äkkiä irti ja orkkikset paikoilleen, toimi kuin junan vessa.
Tuntui siltä että sarjan myyjä taisi olla ainostaan onnellinen.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Jeps, ainahan se pullonkaula johonkin tuppaa muodostumaan. Ensin pitäisi saada lisää ilmaa, jotta siihen voi syöttää myös lisää gasoa. Ettei mentäs aivan liian rikkaalle, sitten kun saa tuon kuntoon, niin vakioputki voi muodostua pullonkaulaksi.. sitten kun haluaisi vielä tejoha lisää, niin kannen virtaukset voivat alkaa haittamaan, varsinkin vanhemmissa.. sitten voisi nostaa hieman puristuksia, muuttaa ajoituksia nokilla yms. sytytystäkin voisi säätää.. loputon suo
Mutta harvemmin tosiaan kannattaa täysin vakioon suutinsarjaa ruveta laittamaan, muut perusmuutoksetkin olisi hyvä tehdä, varsinkin jos niitä muutamia lisäkoneja sieltä haluaa.. niin ja mittaukset sitten penkissä, ettei mene ihan metsään.
- P
mitä kaikkee perkele on vaihtanu 9r:ään ja oliko suuri vaikutus vetoihin?ittellä 6r katti versio ja akran pönttö jo ostettu.tietäs vaan etukäteen mitä on hankinta listalla.vai onko pöntön vaihdosta muuta iloa kuin ääniin!!!!kerkeen kyl tollakii, mut eihän tehoa ole koskaan liikaa(Perkele @ Helmi. 13 2009,14:34) kirjoitti
![]()
Aika perussettiä mulla on. Yoshin kokoputkisto, K&N, Dynojetin sarja, Kleen poistettu tai tarkemmin siis estetty puhtaan ilman johtaminen pakopuolelle.. alkuperäisen heppoja en tiedä, sillä en mittauttanut ennen muutosten aloittamista, mutta persdyno kertoi heti että huomattavasti vikkelämmin mennään. Tuosta irtosi sinne 140-145hv:n välimaastoon viime kesänä, viime kesän säädöillä. Nyt vaan hieman muuttumassa, mutta keväällä / alkukesästä sitten säätämistä ja penkitystä.(husja @ Helmi. 14 2009,09:28) kirjoitti
Tällä hetkellä mulla on moottori purettuna ja samalla teen hieman kantta uusiksi, josko saisi virtauksia vähän parannettua ja muutaman lisäkonin vielä käyttöön. Mahdollisuudet tähän hyvinkin on, koska aika hirveet nuo kanavat on tehtaan jäljiltä.
Sanoisin että pärjäät jo melko pitkälle esim. heittämällä tuon Akran paikoilleen, sitten laitat sinne ilmanputsariin K&N / BMC / vastaava vapaavirtaussuodin ja suutinsarjaa kaasareihin.. veikkaan että saisit kohtuu pienellä säätämisellä kohdalleen, sillä mulla meni melkeinpä kerralla säädöt nappiin, kun laitoin Dynojetin omien ohjeiden mukaan säädöt. Siellä oli suoraan ohjeessa, miten kannattaa laittaa jos kokoputki/slipari ja vapaavirtaussuodin.
- P
Olen myös harkinnut tuota dynojettiä sc33 cebariin.
Hommasin pelkän bolt on pöntön koska tuo vakio putki kuullostaa mielestäni melko mitään sanomattomalta.
Mietin tässä vain muuttuuko säädöt juuri mihinkään suuntaan jos pidän honda alkuperäisen putsarin kiinni ja jätän kaasarin rauhaan.
Pääsiäisenähän tuo selviää kun ajokausi alkaa mutta ajattelin kuitenkin kysellä etukäteen minkälaisia kokemuksia porukoilla on.
Horo Elää !
Vaihdoin cbr 600 -97 sliparin ja ilmanputsarin.
Jos ajelen pienillä kierroksilla ja käännän tupin nurin niin 4-5000 kierroksen välissä röpöttää pahasti. Kuulostaisi että käy rikkaalla, mutta sliparin vaihdon yhteydessä suositellaan vaihtamaan isommat pääsuuttimet :s (odottavat hyllyssä)
Mitä teen :nolo:
Olen syytön - ja sillä sipuli.
Mulla sama homma kans noitten vaihdon jälkeen..900 -99 blade.. Millin kun tarjoo ryyppyä niin röpötys häviää (ainakin ilman kuormitusta)(Tuomax @ Maalis. 16 2009,22:40) kirjoitti
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
Laihalla käy jos vapaavirtaussuodin (Sliparilla ei niin hirveästi vaikutusta pelkästään ole) paikoillaan ja bensaa ei enempää syötetä. Olet siis lisännyt koneeseen virtaavan ilman määrää, mutta et vastaavasti lisää gasoa siihen lisäilmaan = laiha seos.(Sumi® @ Maalis. 16 2009,23:42) kirjoitti
Pelkät suuttimet eivät vaikuta hirveesti kuin tuonne täyskaasun alueelle (tai vähän sitä ennen) eli myös neuloja joudut varmaankin ronkkimaan, jotta osakaasut menevät kohdalleen myös. Joskus myös bensapintoja pitää säätää.
- P
Leon slipari ja paikallisesta puljusta joku tarvikesuodin...![]()
-Cbr 900rr 1999
-Cbr1000rr 2008
-Cbr 1000rr 2009 Abs
-S1000rr 2010
-S1000rr 2014
-S1000rr 2015
-S1000rr 2018
Tulipa sitten vaihdettua slipari tohon 900 cebariin.
Vaikuttaisi siltä että ei vaadi mitään säätöjä
Ajamaan en vielä päässyt mutta kaasuttelun perusteella kaikki on kunnossa
vajaa viikko vielä ja sitten![]()
Horo Elää !