Sivu: 132 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3282122130131132133134 ViimeinenViimeinen
Tulokset 3931:stä 3960:een 4016:sta
  1. #3931
    Jep, kaverin kaa työnnettiin ja asfaltti oli kuiva ja edelleen rengas vain syyhkänä tuli perässä.. Pitää lähiaikoina se sytytystulppa irroittaa.. ehkä jo huomenna. edit: ehkä jopa useampi s.tulppa..
    Viimeksi muokannut: JukkaX; 10.10.2023 klo 02:33.
    Yamaha #1 we_R1'04
  2. #3932
    Mulla olis 4C8 moottoriin aika hyvä korjaussetti, jos tämmöselle olis jollakin tarvettta.

    - 4x männän renkaat
    - YEC kansipahvi (löytyy myös orkkista)
    - YEC sylinterin tiiviste (löytyy myös orkkista)
    - venttiilin ohjurin kumit, imu+pako
    - kytkinkopan tiiviste
    - kammenpään tiiviste
    - huohottimen tiiviste
    - kytkinpaketti
    - YEC jäykemmät pakoventtiilien jouset (imupuolelle ei ole tehtykään)

    IMG_20231010_185132_apu.jpg

    Löytyy myös 4C8 jarrupaloja 4 settiä ja uusi kytkinkoppakin taitaa olla hyllyllä.

    En ole näitä myyntiinkän viitsinyt sen kummemmin lailtella, mutta kun tuo oman pyörän merkkikin on vaihtunut, niin ehkä joskus on aika luopua jostakin.

    5VY koneeseen löytyy myös hyvin kattavasti tiivisteitä ja taitaa olla jokunen kytkinpakettikin.

    Pari viime talvea mennyt autoharrastamisessa, mutta nyt olis aikaa laittaa yks 5VY kone kuntoon. Yllättäen siitäkin alapään laakerit sanoneet sopimuksen irti.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  3. #3933
    Mistä se öljy sinne sylinteriin oikein tiensä löytää..?
    Yamaha #1 we_R1'04
  4. #3934
    Kysytkö oikeasti ? Männänrenkaiden kautta.
  5. #3935
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Jep, kaverin kaa työnnettiin ja asfaltti oli kuiva ja edelleen rengas vain syyhkänä tuli perässä.. Pitää lähiaikoina se sytytystulppa irroittaa.. ehkä jo huomenna. edit: ehkä jopa useampi s.tulppa..
    Sellainen tuli mieleen, että eihän vaan tuon ikäinen pyörä ole enää kaasarikone? Kaasaripyörässähän kyse voisi meinaan olla myös siitä, että vuotavan bensahanan seurauksena tankin sisältö olisi valunut koneen sisään öljytilaan ja sekin varsin tehokkaasti estää moottorin pyörimisen.

    Jos öljyä on koneessa normaali määrä niin äkkiä ajatellen kyljellään olevassa pyörässä se ei ”ylettäisi” kuin alimpaan sylinteriin. Mutta toki jos siellä alimmaksi jääneessä on öljyä niin kannattanee se viereinenkin tarkistaa. Se on sitten oma ongelmansa millä sen öljyn saa järkevästi pois, starttaako vaan ilman tulppia hetken että isommat tulee tulpanreiästä ja poistuu osin pakoputkeen, vai yrittääkö imeyttää jollain.
  6. #3936
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Sellainen tuli mieleen, että eihän vaan tuon ikäinen pyörä ole enää kaasarikone?
    2004 R1 ei oo kaasarikone.
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  7. #3937
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kaasaripyörässähän kyse voisi meinaan olla myös siitä, että vuotavan bensahanan seurauksena tankin sisältö olisi valunut koneen sisään öljytilaan ja sekin varsin tehokkaasti estää moottorin pyörimisen.
    Kaasarikoneessa (vaikkei tämä nyt sellainen ollutkaan) usein käy niinkin (ilman kyljellä käyntiä toki) että bensa valuu vuotavan kaasarin kautta sylinteriin. Ja jumissa on. Ja mistäkö tiedän.

    Ja korjaushan näihin kaikkiin hydrolukkoihin on tulpat pois ja pyöräytys startilla. Ja joka paikka sotkussa. Ja mistäkö tiedän.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  8. #3938
    Jotain riepua tulpanreijjän eteen käpälän kera ja siivo on pienempi.
    Nimim. Katsoin kuinka ransiitti huohottaa öljykorkista
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  9. #3939
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Jotain riepua tulpanreijjän eteen käpälän kera ja siivo on pienempi.
    Nimim. Katsoin kuinka ransiitti huohottaa öljykorkista
    Niin minäkin
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  10. #3940
    Te jotka ootte vaihtanu staattorin vauhtipyörän 2004-2008 pyörään niin ootteko laittanu alkuperäisen vai tarvike osan? Jos tarvike niin mistä ootte ostanu? Ja jos ulkomailta tilaa alkuperäisiä osia niin mistä ootte tilannu?
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  11. #3941
    Lainaa MIKES_ kirjoitti Katso viesti
    Te jotka ootte vaihtanu staattorin vauhtipyörän 2004-2008 pyörään niin ootteko laittanu alkuperäisen vai tarvike osan? Jos tarvike niin mistä ootte ostanu? Ja jos ulkomailta tilaa alkuperäisiä osia niin mistä ootte tilannu?
    Niin paljon tarvikeosista netissä kauhutarinoita ja hinnan ero alkuperäseen pieni, että päädyin alkuperäseen.
    Itsellä porsi kesken ajokauden ja sovitut reissut lähesty niin ostin Yamaha Centeristä.

    Ulkomaisista MegaZip kokeilllu ja toimi hyvin.

    Tilaat mistä tahansa niin ota kummankin puolen laakerit samalla
    Yamaha R1 -06
    Ex Yamaha Thunderace -00
    Ex Yamaha TZR 125 -90
    Tunturi Tiger -88

  12. #3942
    Lainaa JS75 kirjoitti Katso viesti
    Niin paljon tarvikeosista netissä kauhutarinoita ja hinnan ero alkuperäseen pieni, että päädyin alkuperäseen.
    Itsellä porsi kesken ajokauden ja sovitut reissut lähesty niin ostin Yamaha Centeristä.

    Ulkomaisista MegaZip kokeilllu ja toimi hyvin.

    Tilaat mistä tahansa niin ota kummankin puolen laakerit samalla
    Onko noi jotain perus laakereita, mitä saa laakerikaupasta? Katsoin yhdestä nettikaupan varaosakuvista niin siihen oli merkattu että laakerit olis 6201C3 ja 6202RS. Ja kyllä noi samat numerot löytyy yamahan OEM varaosanumeroista 93306-20124 ja 93306-20230. Itellä kyllä noi laakerit hyvässä kunnossa. Miten lohkosta saa laakerin helpoiten irti?
    Viimeksi muokannut: MIKES_; 13.11.2023 klo 12:38.
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  13. #3943
    Itte ku tein noita laakereita nii en löytänyt kuin Yamahalta. Ovat jotain heijän erikois kokoja. Yamaha centteristä sai melko edukkaasti ne. Otin omani pois vetovasaralla missä oli sellainen sovite mikä menee siihen laakerin keskireikään... Mun mielestä niitä sovittteita saa erikseen esim Stormilta. Itellä on sellainen sarja missä on paljon eri kokoja.
    Värillä ei väliä kuhan on keltainen...

    YZF-R6R 2010 ratalelu
    YZF-R1 2006
    YZF-R6 2003
  14. #3944
    Lainaa EsR1 kirjoitti Katso viesti
    Itte ku tein noita laakereita nii en löytänyt kuin Yamahalta. Ovat jotain heijän erikois kokoja. Yamaha centteristä sai melko edukkaasti ne. Otin omani pois vetovasaralla missä oli sellainen sovite mikä menee siihen laakerin keskireikään... Mun mielestä niitä sovittteita saa erikseen esim Stormilta. Itellä on sellainen sarja missä on paljon eri kokoja.
    Mittasitko ne laakerit vai mistä tiedät että ne on erikoiskokoja?
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  15. #3945
    Kattelin niistä numeroista mitä laakereita löyty... Kyllä mä mitrailinkin mut en sen enempää tutkinu, muutenku sillä laakerin koodilla etin... Ja ulkomaisilla foorumeilla tiesivät kertoa että olisi Yamahan omia kokoja... Mutta en sano faktana että ovat
    Värillä ei väliä kuhan on keltainen...

    YZF-R6R 2010 ratalelu
    YZF-R1 2006
    YZF-R6 2003
  16. #3946
    Lainaa EsR1 kirjoitti Katso viesti
    Kattelin niistä numeroista mitä laakereita löyty... Kyllä mä mitrailinkin mut en sen enempää tutkinu, muutenku sillä laakerin koodilla etin... Ja ulkomaisilla foorumeilla tiesivät kertoa että olisi Yamahan omia kokoja... Mutta en sano faktana että ovat
    Valmistaako Yamaha pianojen lisäksi myös laakereita?
    BMW F800GS 2009,Suzuki GSXR750 2007,Suzuki GSXR750 2000,Suzuki GSXR600 1998,Honda CBR600F 1987,Honda CBR600F 1989,
    BMW F800GS Adv 2014.
  17. #3947
    Lainaa EsR1 kirjoitti Katso viesti
    Itte ku tein noita laakereita nii en löytänyt kuin Yamahalta. Ovat jotain heijän erikois kokoja. Yamaha centteristä sai melko edukkaasti ne. Otin omani pois vetovasaralla missä oli sellainen sovite mikä menee siihen laakerin keskireikään... Mun mielestä niitä sovittteita saa erikseen esim Stormilta. Itellä on sellainen sarja missä on paljon eri kokoja.
    Lämmititkö lohkoja tai jäädytitkö laakereita asentaessa? Lähtikö laakerit helposti irti?
    Solifer SM -74 --> Yamaha Dt50R -07 --> Yamaha Dt125-X -07 --> Kawasaki Z750 -04 --> Yamaha Yzf-R1 -07
  18. #3948
    Lainaa MIKES_ kirjoitti Katso viesti
    Lämmititkö lohkoja tai jäädytitkö laakereita asentaessa? Lähtikö laakerit helposti irti?
    En lämmitellä ku otin pois, eikä ollu mitään ihmeellistä. Lähti ihan kivasti irti. Asentaessa otin pakastimesta laakerit ja laitoin paikalleen... Meni melko mutkattomasti paikalleen.
    Värillä ei väliä kuhan on keltainen...

    YZF-R6R 2010 ratalelu
    YZF-R1 2006
    YZF-R6 2003
  19. #3949
    Hydraulilukossa ollut Ryx on seissyt nyt kohta 6 viikkoa pystyasennossa paikallaan. Olisikohan mahdollista vai jopa luultavaa että öljyt olisi valuneet takaisin sinne mistä ovat lähteneetkin..? 1. pytyn s.tulppa on ollut irti myös. Jaa niin talvihan on jo hyvin pitkälti tullut sinne Savo-Karjalaan niin ei häntä tarvinne starttailla ennen kevättä.. ehkä se tulppa irti alux.
    Yamaha #1 we_R1'04
  20. #3950
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Hydraulilukossa ollut Ryx on seissyt nyt kohta 6 viikkoa pystyasennossa paikallaan. Olisikohan mahdollista vai jopa luultavaa että öljyt olisi valuneet takaisin sinne mistä ovat lähteneetkin..? 1. pytyn s.tulppa on ollut irti myös. Jaa niin talvihan on jo hyvin pitkälti tullut sinne Savo-Karjalaan niin ei häntä tarvinne starttailla ennen kevättä.. ehkä se tulppa irti alux.
    Ehkä se olisi kuitenkin järkevämpää ottaa ne neljä tulppaa irti ja pyörittää se kone edes auttavasti tyhjäksi, jos nyt hydraulilukosta on kysymys. Tulppia en jättäisi talveksi irti, tie mitä elikoita sinne talven aikana pesiytyy tai rojua ajautuu.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  21. #3951
    Juu pitää se tulppa siihen takas ruuvata. 100% varma hydraulilukko juu.
    Yamaha #1 we_R1'04
  22. #3952
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Juu pitää se tulppa siihen takas ruuvata. 100% varma hydraulilukko juu.
    Saat yhden pytyn tyhjäksi, kakkosessa öljyä, startilla pyörimään, niin se kerkee ottamaan vähän vauhtia ja momenttia, niin kuinka käy sen kakkosen kiertokangelle, kun lukko iskee siihen? Siitä tulee ässän muotoinen, taikka tulee lohkosta katselemaan maailmaa. Laiskuudesta kärsii koko ruumis, tai ainakin lompakko.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  23. #3953
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Juu pitää se tulppa siihen takas ruuvata. 100% varma hydraulilukko juu.
    Yrititkö käynnistää kun oli hydraulilukko päällä ? Voi mennä jonkin verran osia uusiksi, hyvällä onnella ei mitään. Kiertokanget on herkkiä ottamaan tuossa tilanteessa itseensä ( jos nestettä on männän yläpuolella niin puristustahdissa ttulee aikamoiset voimat ja kanki nurjahtaa)
  24. #3954
    Jos haluat vain testata tulppia irroittamatta onko siellä hydraulilukkoa niin voit tietysti käsin pyörittää konetta varovasti. Esim. sopiva vaihde pesään, takapyörä ilmaan ja siitä pyörittämään. Jos tuntuu jumivan niin jotain nestettä siellä männän päällä luultavasti on.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  25. #3955
    Tuolla parikymmentä viestiä aiemmin on hydraulilukko varmistettu juu. Juu ja kyllä irroitan kaikki tulpat ennenkuin keväällä alan starttailemaan uudelleen.. En ehdoin tahdoin ala rakastani särkemään.
    Yamaha #1 we_R1'04
  26. #3956
    Lainaa JukkaX kirjoitti Katso viesti
    Tuolla parikymmentä viestiä aiemmin on hydraulilukko varmistettu juu. Juu ja kyllä irroitan kaikki tulpat ennenkuin keväällä alan starttailemaan uudelleen.. En ehdoin tahdoin ala rakastani särkemään.
    Missähän viestissä toi lukko on varmistettu? Siinä, ettei pyörinyt työntämälläkään?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #3957
    No siinä ja ykkös s.tulpan öljyn täyteisyydellä.
    Yamaha #1 we_R1'04
  28. #3958
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Yrititkö käynnistää kun oli hydraulilukko päällä ? Voi mennä jonkin verran osia uusiksi, hyvällä onnella ei mitään.
    Onko noita muuten oikeasti käynyt ? Vai urbaania legendaa ? Wanhanajan kaasaripeleissä (kuten mulla) on useammassakin laitoksessa käynyt joskus niin että neulaventtiilit on vuotaneet ja joku pytty täynnä bensaa. Vian huomaa siitä että startti ei jaksa pyörittää ja tulppien irrotuksen, pyöräytyksen ja kasaamisen jälkeen ei koskaan mitään.

    Toki noi mun romut ei ole mitään kisakireitä pelejä olleetkaan ja ehkä kaasarikoneisissa on ollut järeämmät rakenteet tuon tapahtuman suhteellisen yleisyyden vuoksi ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  29. #3959
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Onko noita muuten oikeasti käynyt ? Vai urbaania legendaa ? Wanhanajan kaasaripeleissä (kuten mulla) on useammassakin laitoksessa käynyt joskus niin että neulaventtiilit on vuotaneet ja joku pytty täynnä bensaa. Vian huomaa siitä että startti ei jaksa pyörittää ja tulppien irrotuksen, pyöräytyksen ja kasaamisen jälkeen ei koskaan mitään.

    Toki noi mun romut ei ole mitään kisakireitä pelejä olleetkaan ja ehkä kaasarikoneisissa on ollut järeämmät rakenteet tuon tapahtuman suhteellisen yleisyyden vuoksi ?
    Ainakin autoissa on tuota käynyt. Muistaakseni jossain VAG-konsernin koneessa oli tyyppivikana välijäähyyn kertyvä vesi/jää, joka sitten sulattuaan lähti kerralla koneeseen em. seurauksin. Sama tietysti, kun ajaa riittävän syvään rapakkoon ja kone hörppää vettä.
    Motskarin koneista en tiedä olisiko siellä pyörivät massat sen verran pienempiä että startilla/tyhjäkäynnillä kanki kestäisi sen äkkistopin.
    Enivei, jos tällainen mahdollisuus on olemassa, en lähtisi ehdointahdoin kokeilemaan.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  30.  
  31. #3960
    90-luvun Nissanin suuttimet eivät kestäneet etanolia. Itsekin aloin etanolia polttamaan Nissanin 4,5-litraisessa V8-moottorissa. Viikkoa myöhemmin, kun käynnistin auton, hörähti se kyllä kiltisti käyntiin mutta kolahti pahasti samantien. Suutin oli vuotanut viinaa pytyn täyteen mikä johti kiertokangen kieroutumiseen.
Sivu: 132 / 134:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3282122130131132133134 ViimeinenViimeinen