Pakko se on kokeilla säätää noita orgistankojen asentoa. Ainakin kokeilla miltä ne tuntuu ku vähän kääntelee. Lähinnä tässä ihmetyttää että pysyvätkö ne oikeassa asennossa kun lukituspultteja ei saa paikoilleenToisaaltaan onhan se iskarikin kiinni samalla lailla kolmiopaloissa ja vain kahdesta kohtaa ilman mitään pidätinruuveja, ja kyllä ne ottaa voimaa vastaan varmasti kymmeniä kertoja enemmän.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Orkkis clipareissahan on vain yks pultti mikä kiristää cliparin keulaputken ympäri ja sitten se toinen pultti mikä tulee sinne kolmiopalan alapuolelle. Mulla on LSL:n cliparit ja niissä on kahdet pultit millä kiristetään keulaputken ympärille ja niissä ei ole sitä yläkolmiopalaan tulevaa pulttia ollenkaan. Voipi olla että se yks pultti keulaputken ympärillä ei jaksa riittävästi kiristää tai sitten jaksaa.
Autto varmaan ihan helvetisti tämä höpöttely. Tätä se aurinkoinen päivä ja olut saa aikaan.![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Kävin vääntään ne cliparit suorempaan. Kyllähän ne sai taiteltua ihan riittävän suoraan. Mut saisivat olla myös vertikaalisuunnassa suoremmat. Nyt kun niitä käänsi eteenpäin, niin luonnollisesti tanko siirtyy kuskista pois päin, vaikka sinänsä tangonpäät nousevat ja nostavat ajoasentoa.
Toiselle puolelle laitoin pidätinruuvin alhaalta ylös. Eivät pääse ainakaan paljoa kääntymään vaikka varsinainen pultti löystyisi. Toisella puolella reikä oli suunnaltaan sellainen ettei pulttia saanut alhaalta ylöspäin. Sitä olisi pitänyt viilata vähän rälläkällä, jotta se olisi onnistunut. Katson ku jaksan, mut ehkä clipareita saisi kääntää aavistuksen takasinpäin, mutta sitten ei tuo pidätinruuvin laitto alhaalta ylöspäin toimi. No tsiikataan ja mietitään lisää lähipäivinä.
Mut mitä hittoa mä oikein touhuan???Miksen mä käy vaihtaan rytköstä suosista fz1:een?
![]()
Viimeksi muokannut: sky; 25.05.2014 klo 01:03.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No siksi ettei fz vaan voita rykköstä
Mutta multa ainakin kannatusta, vaihda vaan mukavemmat cliparit, vaikka vaan ne suorat jollei sitten niitä säädettäviä
Btw.. tuli mieleen et ainakin jossain kawan kyykyssä (6r?) oon kuullu et jengi vaihtaa alkuperäiset cliparit toiselle puolelle ja kääntää ylösalaisin. En tiiä onnistuisko näissäkin..
Viimeksi muokannut: Juhis; 25.05.2014 klo 23:51.
Hei onx kellään myydä 98 viiva 01 mallin ehjää tulpanhattua? Eli se n. 10 kOhm pitäs olla vastuxia.
Yamaha #1 we_R1'04
Nonni! Nyt palautu yhdistelmäkortti kotio, joten huomenna pääsen tilaan ne apexit! Eli mistä ne saa halvimmalla ja mikä oli ton -07:n putken halkaisija?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hei oisko kellään kokemusta linkin slipareista? Hinnan puolesta houkuttelisi tilaamaan. Tarviiko/pystyykö muuten vakiokuntosta rykköstä säädättämään slipareiden jälkeen? Vuosimallihan oli -06.
http://tinyurl.com/l39fhpo
Mä toin noi omat jenkeistä kun oltiin lomamatkalla, joten ei oo hajua tilailusta/tulleista.
Ja onhan noita muitakin vastaavia merkkejä/malleja. Mielestäni Englannistakin löytyy jotain malleja, niihin ei vissiin sit tulisi tulleja?
Mun mielestä -07ssakin on 50mm keulaputket, (niinkuin lähes kaikissa kilosissa katupyörissä) mut varmista vielä..
Tossa nopealla kuuklella vaihtoehto UK:sta.. Vaikuttavat jopa paremmilta, koska noista löytyy säätöä helpoittavat merkinnät.
http://www.bikermart.co.uk/proddetai...prod=Multiclip Ja esim. motorcycle adjustable handlebars haulla voi hakea.
Ps. Kokeilin tossa toissa pv veljen repsol firebladea, ei helvata et oli kauhea ajaa vakiokyykyllä
Edelleenkin (mun mielestä) jos ajot on enemmän katua kuin rataa niin noi tangot on taatusti kannattava hankinta. Monet laittaa tonneja putkistoihin jne, mutta mukavuuteen panostus on yleisesti 0.
Ja saahan ne sit todennäköisesti vaihdettua seuraavaankin mopoon, jos se vaan on samaa genreä![]()
Viimeksi muokannut: Juhis; 07.06.2014 klo 13:01.
Apex valmistajan kotisivuilta voi tilata suoraan. Hinnaksi tulee euroina suurin piirtein sama tulleineen mitä hinta on dollareina.
Oikea koko on 50 mm ja koska R1:ssa ei ole tilaa nostaa ylöspäin kuin sentti tai kaks, niin rahaa säästää tilaamalla ilman "riser"-säätöä olevan mallin, tästä kuitenkin säätö löytyy.
Tai sitten ilman tulleja saa vaikka Louis.de:ltä vähän kalliimmalla Gillesit tjmv.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Oisko se täs reilun 10 vuoden aikana jo selvinny mikä näissä vanhoissa R Ykkösissä tikittää vasemmalla puolella? Mulla '01 antaa sirittävää tikitystä kun kierroxet nousee 2,5k -> Kaupunkiajelussa on kiekat yritettävä pitää välillä 2k - 2,5k jolloin tuota ääntä ei kuulu.. Sitten 3k-4k ylöspäinhän R1:n voimaa uhkuva mökä kasvaa jo niin suurexi ettei varmaxi enää tiedä sanoa kuuluukoo sitä siritystä vai ei.
Nokkaketjuhan on oikella puolella, jotta ei luulisi siltä tulevan. Voiko EXUPIn ääntelyt kuulua vasemmalta? Tikityshän on siis tietty sellaista kierrosten noustessa tihentyvää malllia.. Mittee??
Yamaha #1 we_R1'04
Ittellä kuului myös jossain välissä outoa siritystä tieytyllä kierros alueella. Jokin katteen osanen resonoi moottorin värinöihin. Ei ollut onneksi sen vakavammasta kyse.
Tämän videon perusteella EXUPin auheuttamat äänet pitäisi olla helppo kuunnella.
Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetön:R1 -08 Exät:ZX-10R -04, R1 -99 ja Fireblade -94
Joo, kaverin kanssa jolla aiemmmin oli YZF 750R kun tuossa vähän tsiigattiin niin taitas olla aika selkeetä että se EXUPista tulee, kuten hälläkin oli tullut. Täshän olikin tää EXUPppi hässäkkä just enempi vasemmalla puolella, luulin että ois ollu oikeella.. Eikun EXUPpia huoltamaan ja sen vaijereita säätämään niin eiköhän se siitä!
@Jukka.h
joo tuota videoo oonkin just katellu EXUPpi tarkastusta silmällä pitäen, Haynesin opas löytyy myös..
Yamaha #1 we_R1'04
Noniiiin. Onnistuin sitten naarmuttamaan oikeen alakatteen betonipossuun ku yritin ängetä pyörää parkkiin.
Sellanen +350€ kauppareissu. Lens kahvit näytölle ku aspan kaveri kerto katteen hinnan.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Onko jollain tietoa onko RN12 ja RN19 malleissa sama takavanne? Ebayssa jotkut myy tuota samana ja jotkut ei. Ja jos jollain on ymyydä ko. takavanne tai mittaristo niin pistäkää priva viestiä tai soittakaa
nol nel nol nol 175 750
Menipäs kytkinvarppi viikonloppuna.
Stormilla maksaa tarvike 29.90e plus 7.50e postit ja toimitusaika 3-4vko. Soitin sitten yamaha centeriin ja kysyin, josko löytyisi heti heiltä. Olin tippua perseelleni kun myyjä sanoi hinnan, 104.50eTilasin sitten laadukkaan tarvike vaijerin Englannista, 26e kotiin toimitettuna ja perjantaina pitäisi olla perillä, Suomenmaa näytti taas kyntensä
![]()
1199S Panigale
No niin, Exuppihan oli täysin epäsäädöissään eli vaijerit roikkui ja oli se vähän jumissakin kun sitä kädellä pyöräytin. Säätelin vaijerit niin että Exupin liike muistutti sitä youtuben videon liikettä melko tasantarkkaan. Tulos-> Tikitys hävisi ja nyt kamala vääntö alkaa jo heti siitä @ 4 - 5 krpm eikä vasta @ 7 krpm kuten aiemminTosin silloin se väännön alkaminen oli hurjemman tuntuista kuin nyt mutta kai näin on parempi..
Rasvailen Exupin sitten joskus toiste
Edit: no nyppä sitten alkoi kierrosmittarin 0 rpm ja 7k rpm välinen ns. tanssi, aika ajoin sitä tekee. Kokeilin kokonaan ilman exuppiventtiiliä, mutta en tykännyt; alle 3k rpm toimi huonosti ja mitään teholisäystäkään en äkkiseltään havainnut. Kai se on niitä vaijereita hienosäädeltävä lisää sitten. Jollain saitilla oli joku sitä mieltä että mikä vaan vaseliini kestää sen 2kk, oli sitten kuparirasvaa tms. tai ihan tavan vasukkaa. Kokeilempa laittaa sellaista tavallista sitten.
Edit: no eipä se niin yxinkertaista ollutkaan..
Viimeksi muokannut: JukkaX; 23.06.2014 klo 14:22.
Yamaha #1 we_R1'04
No niin, mikä tää nyt on..? Exuppia huoltanu ja säätäny ja kokeillu kokonaan ilman, täs parina viime päivänä kun tää tänään sit alko.. Luulin ensin että exupista tulee mut nyt oon kyl jo aika varma ettei se sieltä oo..
Ääni tulee ihan pikkunopeuxissa jo kun mottorijarruttaa, hävii sit muutaman sekunnin päästä kun on vetäny kytkimen sisään. Tulee sit kans kytkintä käyttäessäkin tai jotain..
Yamaha #1 we_R1'04
Kyseistä laitetta syvemmin tuntematta sanoisin kuitenkin, että kovin "peltiseltä" tuo räminä / särinä tuossa kuitenkin kuullostaa, joten sen puolesta tuo sopisi kovasti exupin ääntelyyn. Myös tuo "alkaa moottorijarrussa ja loppuu muutaman sekunnin päästä tyhjäkäynnille päästyä" sopisi kuvaan, koska käsittääkseni exup nimenomaan säädetään eri asentoon kiihdytytyksessä, moottorijarrussa ja tyhjäkäynnillä ihan niin kuin siinä youtube-videossakin. Oisko sulla vaan se exupin mekanismi jotenkin niin väljä että kamat pääsee resonoimaan käynnin mukana?
Joo, kokeilen huomenna taas ilman sitä exuppiventtiiliä niin selvii lopullisesti onko se exuppi vai ei kun rämisee.. Koitin sitä kyllä tänään jo rasvata siinä määrin että mahdoliset välyxet eivät ainakaan hetkeen häiritsisi, mutta eipä auttanut.
Viimeksi muokannut: JukkaX; 24.06.2014 klo 01:47.
Yamaha #1 we_R1'04